De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Dien auto is spuuglelijk met die lichtgrijze zijskirts. Diegene die zo'n design goedgekeurd heeft mogen ze buiten smijten.
'En?!' stond die verkoper daar met ne grote smile.
Kzeg ja, 't is lelijk é. Gelukkig moet ik hem niet zelf betalen.
Die kerel lachte wa groen en dacht dat ik aan 't zeveren was.
Kzeg 'k ben serieus wi :laugh:

De verkoper deed wat farce tegen mijn zoontje toen die zei dat de iX3 klein was. Hij vroeg dan met wat we toen reden (Arteon) en toen mochten we die auto niet vergelijken met een BMW.
Dat klopt wel, een Arteon is namelijk beter in veel zaken dan een iX3. :).

Sinds launch van de vernieuwde Enyaq kon ge de auto op de officiële site configureren en zag ge toch altijd die lelijke grijze zijskirts toch duidelijk op de foto van uw configuratie?

De verkoper deed wat farce tegen mijn zoontje toen die zei dat de iX3 klein was. Hij vroeg dan met wat we toen reden (Arteon) en toen mochten we die auto niet vergelijken met een BMW.
Maar niet voor iemand die normaal met een BMW rijdt (lees: geniet van rijden).

Ruimer zal hij wel zijn, maar een Arteon/Passat van die generatie is de pinnacle van een slecht rijdende auto. Nee, ik heb er nooit 1 gehad (obviously, want ⬆️🤫) maar wel voldoende mee (mee)gereden om die consensus absoluut mee te onderschrijven.

Ik ken niemand die de overstap van BMW naar VAG (uitgezonderd Porsche) heeft gemaakt, omgekeerd wel. En ook niet is teruggekeerd. En heus niet alleen omwille van status, want ik zie dat ook bij Audi <> BMW.

Vind dat toch straf dat dat argument telkens naar voor komt bij BMW...
Ok het rijgedrag is sportiever en vinniger, dat zeggen alle BMW chauffeurs inderdaad, maar moet ik me dan ook inbeelden dat jullie opzettelijk de boerewegskes naar huis nemen om hem in wat bochten te leggen?

Met sportief rijgedrag ben je toch niets als je zoals al de rest met uw leasingbak gewoon 120 op de autostrade doet?
Een manuele tweezitter of belegen sportsedan voor op zondag akkoord, maar om dan daarom per se ook BMW als filevreter te willen...

Ik probeer het oprecht te begrijpen, no sarcasm.

Ruimer zal hij wel zijn, maar een Arteon/Passat van die generatie is de pinnacle van een slecht rijdende auto. Nee, ik heb er nooit 1 gehad (obviously, want ⬆️🤫) maar wel voldoende mee (mee)gereden om die consensus absoluut mee te onderschrijven.

Ik ken niemand die de overstap van BMW naar VAG (uitgezonderd Porsche) heeft gemaakt, omgekeerd wel. En ook niet is teruggekeerd. En heus niet alleen omwille van status, want ik zie dat ook bij Audi <> BMW.

Ik zou niet weten welke status je aan een BMW hangt tbh. Dat is evengoed een stuk ijzer dat veel waarde verliest met op de oprit te staan. Er zijn veel betere keuzes in dat budget.

Ik kies normaal een auto die ik graag zie en deftig rijdt, ik hoef geen race auto. In 2017 was een zeer goed uitgeruste Arteon R-line dat wel degelijk en een stuk beter dan een kale 3-serie met stoffen strandstoelen, plastiek stuur, geen dynamische verlichting (hell, zelfs geen led) en lelijke 16” velgen.
Het is niet dat een Arteon tegen 50km/h uit de bocht vliegt, wel een stuk meer onderstuur dan een BMW, dat klopt.

Ik ben na 3,5 jaar overtuigd van BMW, overtuigd dat ik mijn eigen geld daar nooit aan zou geven. Ik zou mits vrije keuze ook geen BMW meer genomen hebben. Vond de ID7 en de polestar 4 beide beter rijden als mijn iX3 en vooral de polestar 4 was goed afgewerkt. Ben wel fan van die auto.

maar moet ik me dan ook inbeelden dat jullie opzettelijk de boerewegskes naar huis nemen om hem in wat bochten te leggen?
Als ik met de 330e van mijn vrouw naar huis rijd na het werk, ja. Dat doe ik. Bijna elke keer.

Met mijn ix3 deed ik dat zelden, met de Polestar 3 (die trouwens, net zoals de Polestar 4 zoals @HUSKE zegt, beter is afgewerkt dan de BMW’s, al zijn die ook lager gepositioneerd) doe ik dat nooit. Die rijdt dynamisch, maar klinisch. 0 feedback, 0 stuurgevoel.

Met mijn 316d deed ik dat, met mijn 118d deed ik dat, met mijn 320d (e46) deed ik énkel dat.

Als ik met de 330e van mijn vrouw naar huis rijd na het werk, ja. Dat doe ik. Bijna elke keer.

Met mijn ix3 deed ik dat zelden, met de Polestar 3 (die trouwens, net zoals de Polestar 4 zoals @HUSKE zegt, beter is afgewerkt dan de BMW’s, al zijn die ook lager gepositioneerd) doe ik dat nooit. Die rijdt dynamisch, maar klinisch. 0 feedback, 0 stuurgevoel.

Met mijn 316d deed ik dat, met mijn 118d deed ik dat, met mijn 320d (e46) deed ik énkel dat.

Mijn Kia PV5, die kan ik pas in de bochten leggen. Letterlijk. Te snel door de bocht en hij ligt er :laugh:

Ik ken nu echt superveel mensen die ooit BMW hadden en nu gewoon andere merken rijden hoor. Voor superveel mensen zijn Mercedes, BMW en Audi perfect inwisselbaar.

Ik ken nu echt superveel mensen die ooit BMW hadden en nu gewoon andere merken rijden hoor. Voor superveel mensen zijn Mercedes, BMW en Audi perfect inwisselbaar.
Klopt inderdaad. Wat bij mij de doorslag gaf om voor een ander merk te kiezen was vooral de service van een garage en de nabijheid ervan.
En in mijn ervaring, hoe kleiner de vestiging, hoe beter de service. Helaas voor hen bestellen leasemaatschappijen de wagens liefst bij een grote(re) dealer, dicht(er) bij hun hoofdkantoor.

Klopt inderdaad. Wat bij mij de doorslag gaf om voor een ander merk te kiezen was vooral de service van een garage en de nabijheid ervan.
En in mijn ervaring, hoe kleiner de vestiging, hoe beter de service. Helaas voor hen bestellen leasemaatschappijen de wagens liefst bij een grote(re) dealer, dicht(er) bij hun hoofdkantoor.

Bij ons wordt die geleverd bij de dealer aan mijn werkgever. Dat is tevens de laatste keer dat ze de wagen zien daar. Onderhoud mag je bij elke erkende dealer laten uitvoeren.

Het inlever process is verandert, dus ze gaan de auto na 4 jaar nog eens zien, ik moet die blijkbaar daar achter laten als ik de nieuwe ga halen.

De nieuwe is zo geconfigureerd, kijk er wel naar uit aangezien ik een i5 wel mooi vindt, die zal wellicht wat meer gepoetst worden dan half jaarlijks....
G61-be-Villa-day-cam-01.jpg

G61-be-Villa-day-cam-04.jpg

]
G61-be-Villa-day-cam-02.jpg

Laatst bewerkt:

Ik ben in het verleden al gewisseld van Audi naar BMW en terug naar Audi, een paar jaar geleden terug naar BMW. Ze hebben hun eigen voor- en nadelen die je tegen elkaar moet afwegen.

En ja, een achterwielaangedreven BMW heeft meer stuurgevoel en stuurt directer dan een voorwielaangedreven Audi, maar een elektrische BMW nu heeft dat toch al een stuk minder vind ik - de 5-reeks die ik recent als vervangwagen meekreeg, stuurde lichter (en strakker) dan mijn i4 ook al is hij qua formaat veel meer een boot.

Ik heb eens een week met een Arteon gereden als vervangwagen, die gaf ook meer bootgevoel of "dweilgevoel" dan een A6. Maar als iemand qua ruimte of uitrusting moet kiezen tussen een Arteon en een A4 (die zijn denk ik meer vergelijkbaar qua prijs), snap ik mensen die vol voor een Arteon gaan. Zeker als je je auto vooral als snelweg cruiser gebruikt.

Hier begin van het jaar bij een VW garage geweest voor het kiezen van een nieuwe wagen. Kid you not:

Verkoper "naar welk model komt u kijken?"

Ik "ik kom kijken naar de ID4/5 en mss ook de ID7. Het is nog niet 100% duidelijk of die er nu wel/niet tussen zit (id7)"

Verkoper "misschien is het voor uw werkgever nog niet duidelijk of ge goed genoeg uw best gedaan hebt 😜"

We hebben het bij kijken gelaten en zijn na 5min vertrokken. Die reactie vond ik wel fucked in een klant-verkoper relatie.

Nu swat, intussen een KIA besteld. Wagen stond begin van de week bij de importeur en zou "binnen enkele dagen" naar de garage vervoerd worden. Vanaf dan zou de nummerplaat ed aangevraagd worden. Benieuwd of ik hem nog voor het verlof ga kunnen ophalen (18/07).

Ps- het aanbod wagens begint op het werk echt serieus te slinken. Voorbije jaren kreeg je met gemak een full-option Enyac/model y/q4/iX1/... En de laatste keer dat ik het van een collega hoorde, was het hyundai Kona/Peugeot e-208/...
Dat is van familiewagen naar eens stadswagen..wtf

Hier begin van het jaar bij een VW garage geweest voor het kiezen van een nieuwe wagen. Kid you not:

Verkoper "naar welk model komt u kijken?"

Ik "ik kom kijken naar de ID4/5 en mss ook de ID7. Het is nog niet 100% duidelijk of die er nu wel/niet tussen zit (id7)"

Verkoper "misschien is het voor uw werkgever nog niet duidelijk of ge goed genoeg uw best gedaan hebt 😜"

We hebben het bij kijken gelaten en zijn na 5min vertrokken. Die reactie vond ik wel fucked in een klant-verkoper relatie.
Wat is dat toch met het volk dat met den baas zijn centen een auto mag gaan kiezen en dan bij de dealers wat verwaand gaan liggen doen.
Die verkoper maakt gewoon een grapje en ge zijt op uw tenen getrapt? Zegt meer over u dan over die verkoper eigenlijk. Jongens toch.
Misschien in het vervolg bij Rolls Royce gaan kijken? Daar zullen ze u hoogstwaarschijnlijk wel als een echte koning behandelen.

Ik zou dat ook niet erg vinden tbh.

De tone of voice zal wel bepalend geweest zijn, maar zoals het hier neergepend is categoriseer ik het onder "mild grappig"

Terug
Bovenaan