De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Tesla vind ik persoonlijk maar niks, qua design.
Xpeng lijkt wel sterk op Tesla imo, maar chinees mag niet denk ik in onze catalogus
Hyundai IONIQ 5 > not bad, zal ik eens bekijken
Kia EV5 > verschrikkelijk lelijk
Skoda Enyaq > hmm Skoda is altijd zo saai...

Waar ik persoonlijk ook wel eens naar ga kijken:
- DS no4 en nieuwe no7
Misschien gans iets anders: Volkswagen ID.7

Schoonvader rijdt daarmee en moet zeggen dat is wel echt veel waar voor uw geld.
Gigantisch ruim, goeie tech en super comfortabel (incl. massagestoelen zelfs als standaard denk ik)

Wat @Tweek zegt.

Mijn grootvader rookte 60 jaar lang 20 sigaren per dag en is uiteindelijk niet aan longkanker, maar aan darmkanker overleden. Dan zal ik u ook maar aanraden om sigaren te beginnen roken, zeker :smile: Topargument wel
Het is niet omdat die problemen er in het verleden waren dat die er nu nog zijn toch. (weet de status niet tbh). Hout vasthouden, maat onze Stellantiswagen (opel corsa) rijdt ook nog.

BIj ons op het werk hebben we redelijk wat problemen met de BMW iX3 gehad (AC-DC convertors, aandrijflijnen stuk) en toch is dat nog steeds het meest populaire merk, en met grote voorsprong.

@MiniJeffrey , wat zijn de wagens/merken waar je uit mag kiezen?

Dat zal wel boven zijn budget zijn aangezien hij kijkt voor een Volvo ec40

Goh de fleet manager zei me 2 maand geleden dat er ook een VW ID7 op de parking stond en ik ook die mocht kiezen want in budget, maar tbh vind ik dat een te grote auto voor mezelf. Dus vermoedelijk wel in budget, maar niet echt mn droomkeuze (de hele VW lijn trouwens).

Tesla vind ik persoonlijk maar niks, qua design.
Xpeng lijkt wel sterk op Tesla imo, maar chinees mag niet denk ik in onze catalogus
Hyundai IONIQ 5 > not bad, zal ik eens bekijken
Kia EV5 > verschrikkelijk lelijk
Skoda Enyaq > hmm Skoda is altijd zo saai...

Waar ik persoonlijk ook wel eens naar ga kijken:
- DS no4 en nieuwe no7
Ioniq 5 hier. Hans down de beste wagen wagen uit die ljst.

Ruim , sportief en veel tech voor je geld. Ik lease het 2026 model full option voor 790/m. Balance n-line interieur met die suede zetels is echt heel Nice.

Heb heel die lijst ook getest + een bmw ix1, model y , en de ex40 en de enige die wat in de buurt kwam was de ix1 , maar die was veel kleiner , trager , en had minder range.

Ioniq 5 hier. Hans down de beste wagen wagen uit die ljst.

Ruim , sportief en veel tech voor je geld. Ik lease het 2026 model full option voor 790/m. Balance n-line interieur met die suede zetels is echt heel Nice.

Heb heel die lijst ook getest + een bmw ix1, model y , en de ex40 en de enige die wat in de buurt kwam was de ix1 , maar die was veel kleiner , trager , en had minder range.

Ik was ook nog aan het kijken naar de ix2, hou wel van die aflopende lijn naar achter toe zoals de EC40 dat ook wat heeft.

Het is niet omdat die problemen er in het verleden waren dat die er nu nog zijn toch. (weet de status niet tbh). Hout vasthouden, maat onze Stellantiswagen (opel corsa) rijdt ook nog.

BIj ons op het werk hebben we redelijk wat problemen met de BMW iX3 gehad (AC-DC convertors, aandrijflijnen stuk) en toch is dat nog steeds het meest populaire merk, en met grote voorsprong.

@MiniJeffrey , wat zijn de wagens/merken waar je uit mag kiezen?
Om wat context te geven bij mijn advies over EV's van Stellantis: https://evclinic.eu/2024/11/03/if-you-drive-a-stellantis-vehicle-may-god-help-you-part-3/ (en de voorgaande twee artikels).

Het gaat niet alleen over de boordladers, maar ook over de batterijen en de motoren. En dat ze heel moeilijk doen over de garantie, maar dat speelt minder in het geval van een leasewagen.

Om wat context te geven bij mijn advies over EV's van Stellantis: https://evclinic.eu/2024/11/03/if-you-drive-a-stellantis-vehicle-may-god-help-you-part-3/ (en de voorgaande twee artikels).

Het gaat niet alleen over de boordladers, maar ook over de batterijen en de motoren. En dat ze heel moeilijk doen over de garantie, maar dat speelt minder in het geval van een leasewagen.

Het zal wel, ben daar niet zo van op de hoogte. Maar soms wordt er hier ook serieus overdreven. Alle merken gaan wel eens een slechte periode door zeker.

Ook niet iedere wagen heeft een baanbrekende wegligging, maar dat neemt niet weg dat dat gewoon goede auto's kunnen zijn.
Mijn ex-Arteon werd hier altijd weggezet als slechte auto, maar die reed gewoon goed, was zeer ruim vanbinnen en zag er nog eens goed uit. Dat die 20km/h trager door een scherpe bocht moet dan een BMW 3-serie boeit dan ook gewoon niet. Een 3-serie was (en zeker ivm een Arteon) een kleine auto en voor hetzelfde geld nog eens karig uitgerust.
Elke auto heeft voor- en nadelen en wat voor 1 iemand belangrijk is, is bijzaak voor iemand anders.

Ben van de Arteon naar een iX3 gegaan, van VW naar BMW dus, maar waar ik met plezier in de Arteon reed, doe ik dat met heel wat minder plezier in de iX3. Die auto zegt me nu eens 2 keer niks (al is die objectief de betere), dan mag die nog 30k duurder geweest zijn. Die is om die reden op 3,5 jaar ook maar een keer of 5 gepoetst geweest, de Arteon werd elke 2-3 weken (met de hand) gepoetst en blonk altijd.

Het zal wel, ben daar niet zo van op de hoogte. Maar soms wordt er hier ook serieus overdreven. Alle merken gaan wel eens een slechte periode door zeker.

Ook niet iedere wagen heeft een baanbrekende wegligging, maar dat neemt niet weg dat dat gewoon goede auto's kunnen zijn.
Mijn ex-Arteon werd hier altijd weggezet als slechte auto, maar die reed gewoon goed, was zeer ruim vanbinnen en zag er nog eens goed uit. Dat die 20km/h trager door een scherpe bocht moet dan een BMW 3-serie boeit dan ook gewoon niet. Een 3-serie was (en zeker ivm een Arteon) een kleine auto en voor hetzelfde geld nog eens karig uitgerust.
Elke auto heeft voor- en nadelen en wat voor 1 iemand belangrijk is, is bijzaak voor iemand anders.

Ben van de Arteon naar een iX3 gegaan, van VW naar BMW dus, maar waar ik met plezier in de Arteon reed, doe ik dat met heel wat minder plezier in de iX3. Die auto zegt me nu eens 2 keer niks (al is die objectief de betere), dan mag die nog 30k duurder geweest zijn. Die is om die reden op 3,5 jaar ook maar een keer of 5 gepoetst geweest, de Arteon werd elke 2-3 weken (met de hand) gepoetst en blonk altijd.
Ja, maar dat zijn allemaal argumenten uit het opzicht van een "autoliefhebber" of zelfverklaarde verheven puristen. Dat is uiteindelijk allemaal persoonlijke voorkeur en heeft weinig te maken met het aspect "betrouwbaarheid" of het vermijden van problemen (of in ieder geval, het niet moedwillig gaan opzoeken van mogelijke problemen).

Natuurlijk bestaat de kans dat ge als volgende wagen een Peugeot E-308 kiest en daar gedurende 5 jaar 0,0 problemen mee hebt en dat in uw beleving de beste auto is die ge ooit hebt gehad. Perfect mogelijk.
Zou ik echter aanraden om een Peugeot (of een ander model van Stellantis) te kiezen, gezien hun track record van de laatste jaren? Natuurlijk niet. De kans dat ge problemen krijgt, gebaseerd op ervaringen uit het recente verleden, is gewoon veel groter.

Nog los van het feit dat ik niet snap dat ge uw geld nog zou willen geven aan een fabrikant die zulke inferieure producten op de markt heeft gebracht en zo slecht is omgegaan met de afhandeling daarvan en het aanbieden van oplossingen aan de gedupeerden, zelfs al maakten ze nu de betrouwbaarste auto's die de wereld ooit gezien heeft. Puur prinicipieel zou dat voor mij ook een no-go zijn. Maar dat maakt ieder voor zichzelf natuurlijk uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan