parabellum
Well-known member
Je kan uiteraard wel een treinabbonement combineren met de overschot in je hypotheek te steken. Het is niet het 1 of het ander, zolang je budget toelaat kan je een fiets leasen, treinabbonement en betaling hypotheek en al de rest combineren natuurlijk.
Klopt, maar al dat soort zaken (privéwagen financieren, treinabonnement zelf kopen zonder tussenkomst werkgever, veel werkverplaatsingen moeten doen zonder bedrijfswagen of kilometervergoeding etc) gaan je case heel snel uithollen.
Natuurlijk, als je die een 2de termijn kan houden ga je wel winst doen. Maar dan beginnen ook de kilometers op en betrouwbaar achteruit te lopen. Een bedrijfswagen verslaan als je een wagen nodig hebt blijft zeer moeilijk. Ik zie enkel mensen dichtbij het werk of waarvan de partner een leasewagen heeft kiezen voor mobiliteitsbudget.
Niemand hier is geinteresseerd in een paar honderd euro/maand omdat dat voor niemand hier rondom mij een wereldschokkend verschil gaat uitmaken.
Ik heb nog 10 jaar afbetaling te gaan en ik verwacht dat het mobiliteitsbudget tegen dan sowieso niet meer in z'n huidige vorm zal bestaan. Maar stel hypothetisch dat het wel zo is, dan zou ik op dat moment toch weer gewoon voor een bedrijfswagen kiezen denk ik. Ondanks dat ik dicht bij het werk woon (en sowieso blijf pendelen met de fiets) en dat mijn vrouw ook een bedrijfswagen heeft.
Want kosten maken om kosten te maken (fiets kopen, deelwagens etc) heb ik weinig zin in en het geld dan laten uitkeren met 38% belastingen is ook weer een stuk minder interessant. En met of zonder mobiliteitsbudget, ik moet daar inderdaad geen boterham minder voor eten.