De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
90% van de tijd zit ik alleen in de wagen. De andere 8% met het gezien en de laatste 2% volgepakt om op vakantie te gaan. Dan kies ik gewoon wat fijnst rijdt. Desnoods inderdaad met een dakkoffer er op.
Ik ben nog met een Audi A3 op vakantie gegaan toen mijn zoon 3 maand was. Dat was een hele verhuis en das ook gelukt.

Als ik nog in de autostoel zal gezeten hebben, zijnde als peuter, daar kan ik niet over spreken.
Maar voor zover ik mij herinner & de verhalen van m'n vader hebben wij, als gezin met 2 kinderen, nooit een break/minivan-style wagen gehad.
Ik heb m'n pa nooit anders geweten dan rond te bollen met allerhande berlines. Veel BMW (5 reeks berline voor redelijk wat jaren dat ik mij nog herinner).

Dat lukte over 't algemeen altijd wel. Ik herinner me zelfs nog dat we daarmee op reis gingen naar Spanje.
Slapende kinderen op de achterbank, met zo'n kussen dat de voetruimte vulde zodat beide konden neer liggen.
Oh where did the time go. 😅

Nu, de periode v/d PHEV's is pretty much voorbij, maar ik zou toch niet te veel willen moeten mee slepen met die half met batterijen gevulde koffer in mijne 530e (die voor een merkbaar verlies in 'hoogte' zorgt). Natuurlijk, dat bestond nog niet een paar decennia geleden.

't Hangt er ook wat vanaf wat ge met uw wagen wilt doen zeker. Kinders of geen kinders.
Ik hoor van mensen die fietsen of whatever in hun wagen droppen om de haverklap om naar xyz-activiteit te bollen.
Dat zie ik in de mijne dus niet te snel gebeuren. Ik heb daar geen nood aan, maar ik kan me gerust inbeelden dat een ander mijn koffer te klein vindt voor z'n wekelijkse activiteiten.

Anyway, zoals altijd het antwoord is zeker ... [IT DEPENDS] :sneaky:

Heren, eventuele dames, de keuze ging niet alleen tussen een ID.7 en een i4, hé. OP zijn shortlist was als volgt:
  1. BMW i4
  2. Polestar 4
  3. VW ID.7
Daarbij maakte ik de opmerking dat een ID.7 niet per se vereist is als er kinderen in het spel zijn, tenzij het over meerdere kleine kinderen zou gaan die nog in een buggy en/of maxi cosi zitten. Ik heb er zelf bijgezet dat een i4 inderdaad wel aan de krappe kant is, en deze nergens expliciet aangeraden.

Sterker nog, als ik uit deze drie voertuigen moest kiezen en het ging over mijn persoonlijke situatie (twee kinderen, 3 en 4 jaar), dan koos ik zonder twijfel voor de Polestar 4. Qua ruimte valt deze los in het midden tussen de i4 en de ID.7.

en als extra voordeel zult ge niet na 2 maanden van een wolkenkrabber willen springen aangezien ge niet hoeft rond te rijden met een product uit de VAG-stal :unsure:

Over praktische zaken gesproken: zo een wagen zonder achteruit en een camera:
  • hoe bevalt dat voor de eigenaars hier?
  • Geeft die camera geen issues met dieptezicht en/of gebruik met een bril?
Het zal afhankelijk zijn van persoon tot persoon maar heb eens heel even met een E-tron met zijspiegel camera's gereden en dat was niet mijn ding op het eerste zicht, bijkomend ben ik nog zo een old -school chauffeur die liever eens teveel dan te weinig in de achteruitrijspiegel kijkt.

Laatst bewerkt:
Over praktische zaken gesproken: zo een wagen zonder achteruit en een camera:
  • hoe bevalt dat voor de eigenaars hier?
  • Geeft die camera geen issues met dieptezicht en/of gebruik met een bril?
Het zal afhankelijk zijn van persoon tot persoon maar heb eens heel even met een E-tron met zijspiegel camera's gereden en dat was nier mijn ding op het eerste zicht, bijkomend ben ik nog zo een old -school chauffeur die liever eens teveel dan te weinig in de achteruitrijspiegel kijkt.
Miskleun tot en met natuurlijk. Uw ogen moeten ook constant aanpassen van dicht naar ver, wat ook een stuk vermoeiender is. Er is eigenlijk geen enkele valabele reden te bedenken waarom men in godsnaam de achterruit vervangen heeft door een stuk metaal.

Van de keuze hierboven zou ik gewoon vol voor een ID7 gaan. De i4 staat op een hybride platform en heeft de draaicirckel van een containerschip. De wagen is inderdaad ook niet praktisch met kinderen, of om grote zaken te vervoeren of op reis te gaan.

De kinderen zijn bjjna 3 en 7 jaar. Dus die zitten nog even in een autostoel. Zelf ben ik net geen 1.80m. Ik heb tijdens de testrit beide kinderstoelen op de achterbank van de I4 gezet en dan hebben die ruimte genoeg. Buggy gaat niet zo heel veel meer mee. En het is niet zo dat wij wekelijks samen op stap zijn voor een grote trip. Trekhaak zit mee in de opties om eventueel fietsrek te plaatsen.

Heren, eventuele dames, de keuze ging niet alleen tussen een ID.7 en een i4, hé. OP zijn shortlist was als volgt:
  1. BMW i4
  2. Polestar 4
  3. VW ID.7
Daarbij maakte ik de opmerking dat een ID.7 niet per se vereist is als er kinderen in het spel zijn, tenzij het over meerdere kleine kinderen zou gaan die nog in een buggy en/of maxi cosi zitten. Ik heb er zelf bijgezet dat een i4 inderdaad wel aan de krappe kant is, en deze nergens expliciet aangeraden.

Sterker nog, als ik uit deze drie voertuigen moest kiezen en het ging over mijn persoonlijke situatie (twee kinderen, 3 en 4 jaar), dan koos ik zonder twijfel voor de Polestar 4. Qua ruimte valt deze los in het midden tussen de i4 en de ID.7.

en als extra voordeel zult ge niet na 2 maanden van een wolkenkrabber willen springen aangezien ge niet hoeft rond te rijden met een product uit de VAG-stal :unsure:
By the by, collega van mij bolt ondertussen al effe rond met een hoog uitgeruste Skoda Enyac.
Komende van een E klasse PHEV is hij alleszins content. Vindt die praktischer dan z'n oude 'premium' (en ja @Hellbull89, 't is er eentje uit de VAG stal 😅).

Dus mss ook een gedacht.

Als ik nog in de autostoel zal gezeten hebben, zijnde als peuter, daar kan ik niet over spreken.
Maar voor zover ik mij herinner & de verhalen van m'n vader hebben wij, als gezin met 2 kinderen, nooit een break/minivan-style wagen gehad.
Ik heb m'n pa nooit anders geweten dan rond te bollen met allerhande berlines. Veel BMW (5 reeks berline voor redelijk wat jaren dat ik mij nog herinner).
Die autostoelen van tegenwoordig zijn wel gigantisch veel bulkier. Niet te vergelijken.

Die autostoelen van tegenwoordig zijn wel gigantisch veel bulkier. Niet te vergelijken.
Welja, zelf kan ik daar idd niet over mee spreken als iemand die van z'n leven nog geen kinderstoel nodig gehad heeft (ale, buiten toen ik er zelf nog in zat 😅 ).

Laat staan dat ik de vergelijking zou kunnen maken tussen enkele tientallen jaren geleden & vandaag.

Maar dan kan ik mij daar wel vragen bij stellen in zake waarom dat per sé nodig is. Als je nu al een gigantische wagen van doen zou hebben gewoon om kinderen te vervoeren, dan is dat toch ook niet praktisch wete.
Zoiets van 'ik heb nen I7 van doen om een kinderstoeltje te installeren' is toch wat zot niet?

Zoals eerder vermeld, er zijn mensen die het moeten stellen met pakweg een VW Up!

Dat valt wel mee hoor, dochter (van 4) zit gewoon comfortabel in haar autostoel in de 911. Het zijn vooral de omgedraaide stoelen die veel plek innemen, maar dat is ook logisch gezien de vorm. Eens je die fase voorbij bent, is de ruimte op de achterbank véél minder een issue.

Miskleun tot en met natuurlijk. Uw ogen moeten ook constant aanpassen van dicht naar ver, wat ook een stuk vermoeiender is. Er is eigenlijk geen enkele valabele reden te bedenken waarom men in godsnaam de achterruit vervangen heeft door een stuk metaal.

Van de keuze hierboven zou ik gewoon vol voor een ID7 gaan. De i4 staat op een hybride platform en heeft de draaicirckel van een containerschip. De wagen is inderdaad ook niet praktisch met kinderen, of om grote zaken te vervoeren of op reis te gaan.
Het is inderdaad wel aanpassen met die camera. Tijdens de test ondervonden maar dat is dan maar even dat je er mee rijdt. Iets meer op de buitenspiegels gereden toen.

Hoe lang op voorhand krijgen jullie een uitnodiging tot bestellen nieuwe wagen? Mijn contractuele einddatum is 7/9/2025. Moet ik dan niet stillaan mailtje verwachten?

Hoe lang op voorhand krijgen jullie een uitnodiging tot bestellen nieuwe wagen? Mijn contractuele einddatum is 7/9/2025. Moet ik dan niet stillaan mailtje verwachten?
Dan zou ik toch zeker eens navragen aan uw fleet manager wanneer je mag bestellen. Ikzelf heb ongeveer 10 maand voor vervaldatum een nieuwe wagen mogen bestellen. 8 maand zou ik zowat als deadline beschouwen.

Wat ik altijd wat vreemd vind: los van kinderstoelen is veel plaats niet zelden een voordeel - ik bedoel maar: als ik met een A4 break ga winkelen moet ik 9/10 nog dingen op de achterbank zetten. En dan spreken we nog niet van ruimte op de achterbank - goede vriend heeft een I4 en als passagier achteraan met gemiddelde lengte is dat niet echt ruim - als ik plaatsneem in de Passat van een andere vriend denk ik altijd: zo zou het moeten zijn.

Wat ik altijd wat vreemd vind: los van kinderstoelen is veel plaats niet zelden een voordeel - ik bedoel maar: als ik met een A4 break ga winkelen moet ik 9/10 nog dingen op de achterbank zetten. En dan spreken we nog niet van ruimte op de achterbank - goede vriend heeft een I4 en als passagier achteraan met gemiddelde lengte is dat niet echt ruim - als ik plaatsneem in de Passat van een andere vriend denk ik altijd: zo zou het moeten zijn.
Dat zal van persoon tot persoon afhangen, denk ik. Bij de wekelijkse boodschappen hebben wij hoogtens drie volle zakken mee uit de winkel, en eventueel nog wat aparte verpakkingen (is daar een specifieke benaming voor?) van zes flessen drank van twee liter. Dat past allemaal toch vlotjes in de koffer van mijn BYD Seal, daar heb ik echt geen break voor nodig (wat ik hiervoor trouwens wel had).

Dat zal van persoon tot persoon afhangen, denk ik. Bij de wekelijkse boodschappen hebben wij hoogtens drie volle zakken mee uit de winkel, en eventueel nog wat aparte verpakkingen (is daar een specifieke benaming voor?) van zes flessen drank van twee liter. Dat past allemaal toch vlotjes in de koffer van mijn BYD Seal, daar heb ik echt geen break voor nodig (wat ik hiervoor trouwens wel had).
Ik rij nu met een Audi A4 Avant, en als ik toch voor ID7 zou kiezen zou ik misschien zelfs opteren voor de gewone versie en niet de tourer.

Wel, hoofdruimte issues is pretty much wat je mag verwachten van gelijk welke 'coupé-style' wagen eh. Gelijk hoe groot die mogen zijn over 't algemeen.
Dat heeft op zich geen directe correlatie met de koffer ruimte achteraan.

Een 3 reeks heeft meer hoofdruimte dan een 4 reeks. Maar gezien die lift/hatchback style kofferklep ga je vaak een praktischere kofferruimte hebben aan een 4 dan aan een 3.

And really, als je niet toe komt met een A4 break om uw wekelijkse shopping spree te stockeren ... tush koopt ge te veel. :p
Ocharme die gezinnen die 't moeten stellen met hunne VW Polo.

And really, als je niet toe komt met een A4 break om uw wekelijkse shopping spree te stockeren ... tush koopt ge te veel. :p

Ik volg de promo's wat op - als je dan 6 of meer bakken bier koopt heb je snel plaats te weinig, alvorens ik hier als alcoholist bestempeld wordt - ik krijg gewoon zeer veel bezoek. Voeg daar dan nog 12 liter bruiswater en 12 liter melk aan toe, een koelbox.

Terug
Bovenaan