De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zit er qua range veel verschil tussen? Er moet 1x per maand een 330 tal kilometer gereden worden.

Met de Tesla lukte dat al niet meer zonder bij te laden...

Zit er qua range veel verschil tussen? Er moet 1x per maand een 330 tal kilometer gereden worden.

Met de Tesla lukte dat al niet meer zonder bij te laden...
Als range belangrijk is, moet je geen Q8 nemen.
De Q6 zal het meest range hebben vermoed ik uit die lijst als SUV. En die laad ook snel op als het eens nodig zou zijn

Laatst bewerkt:
Dat iemand vandaag de dag nog de Q8 zou kiezen kan ik werkelijk niet begrijpen. Oud model, verouderde technologie en dan nog het duurst ook. Q6 wint op alle vlakke imo, behalve dan misschien op vlak van interieur(kwaliteit).
Die Q8 zal ook gemaakt worden in een fabriek dat dicht gaat (Vorst). Daarop alleen zou ik al afhaken.

Dat iemand vandaag de dag nog de Q8 zou kiezen kan ik werkelijk niet begrijpen. Oud model, verouderde technologie en dan nog het duurst ook. Q6 wint op alle vlakke imo, behalve dan misschien op vlak van interieur(kwaliteit).
Die Q8 zal ook gemaakt worden in een fabriek dat dicht gaat (Vorst). Daarop alleen zou ik al afhaken.
Ik had de pre-facelift, en dat is veruit de comfortabelste en stilste auto die ik ooit gehad heb. De enige waarmee ik ooit mee gereden heb die in de buurt zat was een Mercedes EQE, dat is ook een vliegend tapijt. De mindere efficiëntie van de Q8 wordt goedgemaakt door de grotere batterij, en het meerverbruik is minder belangrijk bij een bedrijfswagen (voor de rijder dan toch). Geen idee of het entertainmentsysteem van de Q6 veel geavanceerder is, maar voor het oudere koppel waar ik mijne aan verkocht heb was dat systeem al veel te ingewikkeld. Niet iedereen heeft nood aan 20 customisatie mogelijkheden en keuze uit 80 streamingdiensten voor muziek. Veel mensen zijn content met ne GPS en FM radio.

Ik snap dat een doorsnee millennial technology hipster zou afknappen op een verouderde Q8. Maar voor anderen is die niet verouderd maar net volwassen, vrij van kinderziektes en betrouwbaar.

Ik kan niet voor anderen beslissen, en voor velen zal de Q6 logischer zijn dan de Q8, maar besef ook dat er anderen zijn waarvoor de Q8 nu net weer de betere keuze is. En al zeker als ge hem niet zelf moet betalen.

Bijna hetzelfde, maar de Q8 is in totaal groter.
Bekijk bijlage 34716

Exact dezelfde problemen als volvo, enkel dat polestar autos met slecht werkende software wel al verkoopt
Je moet vergelijken met de Q8 e-tron. De Q8 en Q8 e-tron zijn 2 redelijk verschillende auto's.

Maar that being said, ik zou voor de Q8 e-tron gaan.
Die auto krijgt gigantische korting tegenwoordig (fleet korting was een shopping 20k toen ik ging kijken).
En ze hebben dat bereik eens in orde gekregen sinds de facelift.
En je zit met die auto in het top segment, dus qua luxe staat die ook wel heel hoog.

Als het geen SUV zou moeten zijn, zou ik wel direct voor de A6 gaan.

Ik neem aan dat er altijd minstens een paar maand zit tussen bestelling en levering, en ga ervan uit dat het overgrote deel van de softwareproblemen tegen dan wel opgelost zal zijn
Ik volg het redelijk goed op aangezien ik al lang een EX90 heb besteld.
Moest ik gratis kunnen annuleren ik zou het direct doen.

Er is nog hoop als ze er een nieuwe chip insteken de komende maanden. Maar eerder zie ik het niet goedkomen hoor.

+ het feit dat ze hebben aangekondigd dat de EX60 op een nieuw platform gaat draaien (SPA 3) doet mij vermoeden dat de EX90 en polestar 3 hun vooral gaat geld gekost hebben en dat het een bladzijde is die ze liefst zo snel mogelijk gaan willen omdraaien.

Het aantal keer dat de leveringen nu al achteruit gegaan zijn is niet meer op 1 hand te tellen.

Maar als ik zie wat ze elke maand OTA voor de XC40 nog uitbrengen geeft me wel hoop. Want die is echt op veel vlakken nog vooruit gegaan. Afgaande op de reviews zou de auto op zich wel goed rijden. Het is enkel nog de software, chip en lidar die in orde moet komen.

Ik volg het redelijk goed op aangezien ik al lang een EX90 heb besteld.
Moest ik gratis kunnen annuleren ik zou het direct doen.

Er is nog hoop als ze er een nieuwe chip insteken de komende maanden. Maar eerder zie ik het niet goedkomen hoor.

+ het feit dat ze hebben aangekondigd dat de EX60 op een nieuw platform gaat draaien (SPA 3) doet mij vermoeden dat de EX90 en polestar 3 hun vooral gaat geld gekost hebben en dat het een bladzijde is die ze liefst zo snel mogelijk gaan willen omdraaien.

Het aantal keer dat de leveringen nu al achteruit gegaan zijn is niet meer op 1 hand te tellen.

Maar als ik zie wat ze elke maand OTA voor de XC40 nog uitbrengen geeft me wel hoop. Want die is echt op veel vlakken nog vooruit gegaan. Afgaande op de reviews zou de auto op zich wel goed rijden. Het is enkel nog de software, chip en lidar die in orde moet komen.
Zoveel vertragingen en je kan niet annuleren? Dat moet volgens de voorwaarden toch mogen?

Mijn schoonma moet een nieuwe firmawagen kiezen, rijdt nu met een Tesla X maar Tesla is uit het gamma helaas.

Keuze tussen:

BMW xDrive 40/50
BMW i5 Touring eDrive 40
Mercedes EQE 350+ SUV Business
Mercedes EQE 350+ SUV Luxury
Audi Q6
Audi Q8 Etron
Audi Q8 Sportback Etron
Audi A6 Avant
Audi A6 Sportback
Polestar 3 Long Range
Volvo EX90 Core Single 104 kwh

Ze wilt graag een SUV maar voor de rest geen bepaalde voorkeur, zijn er hier wagen tussen die uitspringen?
Om hier nog even op terug te komen, niemand fan van de Mercedes / BMW ?

Als ik wat op online reviews moet afgaan neigen meesten naar de BMW IX heb ik de indruk, behalve het feit dat ie er wat 'speciaal' uitziet

Om hier nog even op terug te komen, niemand fan van de Mercedes / BMW ?

Als ik wat op online reviews moet afgaan neigen meesten naar de BMW IX heb ik de indruk, behalve het feit dat ie er wat 'speciaal' uitziet
Smaken en geuren, maar de nieuwe BMW’s en Mercedessen zijn nu eigenlijk auto’s waar ik absoluut niet graag naar kijk.
Voor Mercedes is er nog hoop, ze hebben gezegd dat ze de EV’s qua design terug dichter zouden aanleunen bij de ICE designtaal.

Ik zeg al 2 jaar dat een iX3 klein is en BMW lijkt me gewoon gelijk te geven, als bevestiging op mijn afspraak voor onderhoud :D
54103778622_e816575bb7_z.jpg[\IMG]

Ook fijn dat ze het aantal nummerplaten dat op uw auto hangt even meegeven.
Daar stond gewoon mijn nummerplaat hoor en die start nu eenmaal met 2 :P

Nu ik de auto zo goed als 2 jaar heb valt wel op hoe weinig ik rijd tegenwoordig. Vroeger kreeg ik elke 120k km of 2 jaar een nieuwe wagen, mijn auto is nagenoeg 2 jaar oud en heb 37500km op de teller... Toch iets goeds uit corona tijdperk :D

Laatst bewerkt:
Ik mag binnenkort een bedrijfswagen bestellen… via zo’n leasing tool van Arval. Afhankelijk van merk en opties krijg ik soms een foutmelding dat mijn budget is overschreden en kan de bestelling niet bevestigen, logisch uiteraard. Maar wat als de dealer een korting wil toekennen, waardoor ik mijn gewenste merk en opties wél kan bestellen? Dat wordt niet verrekend in die tool dus ik kan de bestelling online niet plaatsen… is het dan mogelijk om die tool te negeren en de bestelling op een andere manier plaatsen? Iemand ervaring hiermee?

Ik mag binnenkort een bedrijfswagen bestellen… via zo’n leasing tool van Arval. Afhankelijk van merk en opties krijg ik soms een foutmelding dat mijn budget is overschreden en kan de bestelling niet bevestigen, logisch uiteraard. Maar wat als de dealer een korting wil toekennen, waardoor ik mijn gewenste merk en opties wél kan bestellen? Dat wordt niet verrekend in die tool dus ik kan de bestelling online niet plaatsen… is het dan mogelijk om die tool te negeren en de bestelling op een andere manier plaatsen? Iemand ervaring hiermee?
Mijn ervaring is om je offerte van de dealer aan uw hr (of zelf aan arval) te geven en vragen of dit binnen budget past en zo verder te gaan tot bestelling.

Jupla, afspraak gemaakt met garage om binnen een week de nieuwe wagen op te halen en leasefirma ingelicht zodat die weten dat al wat nodig is van hun kant op tijd bij de garage ligt.
En nu nog 7 dagen aftellen.

11.113km ver met mijn X1, boordcomputer volledig de soep gedraaid. Een greep uit het gevarieerde aanbod foutmeldingen: parkeerrem, bandenspanning controle, veiligheidsgordels, voetgangersbescherming, airco die plots op 17°C stond... Wagen komt niet meer in drive & motor valt na 5 seconde gewoon terug uit als ik hem aan zet.

Ik voel die Honda Jazz weeral klaar staan op de VAB parking all smug van "jaja, ge hangt weer aan mij vast" :frown::frown::frown:

Smaken en geuren, maar de nieuwe BMW’s en Mercedessen zijn nu eigenlijk auto’s waar ik absoluut niet graag naar kijk.
Voor Mercedes is er nog hoop, ze hebben gezegd dat ze de EV’s qua design terug dichter zouden aanleunen bij de ICE designtaal.
Smaken idd... ik vind de Mercedes EV's persoonlijk spuuglelijk, maar ik houd gewoon niet van dat soort té afgeronde auto's. Audi durft dat ook wel een beetje te doen maar daar hangt het wat af van model tot model. BMW heeft in de meeste gevallen wat meer scherpere lijnen in hun ontwerpen, ik zie dat liever maar das smaak. Hoewel... BMW heeft evengoed ook wel een aantal afschuwelijke wagens. Als ik zo'n iX2 zie passeren vraag ik mij altijd af wie dat in godsnaam heeft ontworpen en beter nog, wie dat ooit heeft goedgekeurd voor productie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan