Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als range belangrijk is, moet je geen Q8 nemen.Zit er qua range veel verschil tussen? Er moet 1x per maand een 330 tal kilometer gereden worden.
Met de Tesla lukte dat al niet meer zonder bij te laden...
Ik had de pre-facelift, en dat is veruit de comfortabelste en stilste auto die ik ooit gehad heb. De enige waarmee ik ooit mee gereden heb die in de buurt zat was een Mercedes EQE, dat is ook een vliegend tapijt. De mindere efficiëntie van de Q8 wordt goedgemaakt door de grotere batterij, en het meerverbruik is minder belangrijk bij een bedrijfswagen (voor de rijder dan toch). Geen idee of het entertainmentsysteem van de Q6 veel geavanceerder is, maar voor het oudere koppel waar ik mijne aan verkocht heb was dat systeem al veel te ingewikkeld. Niet iedereen heeft nood aan 20 customisatie mogelijkheden en keuze uit 80 streamingdiensten voor muziek. Veel mensen zijn content met ne GPS en FM radio.Dat iemand vandaag de dag nog de Q8 zou kiezen kan ik werkelijk niet begrijpen. Oud model, verouderde technologie en dan nog het duurst ook. Q6 wint op alle vlakke imo, behalve dan misschien op vlak van interieur(kwaliteit).
Die Q8 zal ook gemaakt worden in een fabriek dat dicht gaat (Vorst). Daarop alleen zou ik al afhaken.
Je moet vergelijken met de Q8 e-tron. De Q8 en Q8 e-tron zijn 2 redelijk verschillende auto's.Bijna hetzelfde, maar de Q8 is in totaal groter.
Bekijk bijlage 34716
Exact dezelfde problemen als volvo, enkel dat polestar autos met slecht werkende software wel al verkoopt
Ik neem aan dat er altijd minstens een paar maand zit tussen bestelling en levering, en ga ervan uit dat het overgrote deel van de softwareproblemen tegen dan wel opgelost zal zijnExact dezelfde problemen als volvo, enkel dat polestar autos met slecht werkende software wel al verkoopt
Volvo heeft al een paar jaar nodig om het overgrote deel opgelost te krijgen als ik dat zo lees.Ik neem aan dat er altijd minstens een paar maand zit tussen bestelling en levering, en ga ervan uit dat het overgrote deel van de softwareproblemen tegen dan wel opgelost zal zijn

Ik volg het redelijk goed op aangezien ik al lang een EX90 heb besteld.Ik neem aan dat er altijd minstens een paar maand zit tussen bestelling en levering, en ga ervan uit dat het overgrote deel van de softwareproblemen tegen dan wel opgelost zal zijn
Zoveel vertragingen en je kan niet annuleren? Dat moet volgens de voorwaarden toch mogen?Ik volg het redelijk goed op aangezien ik al lang een EX90 heb besteld.
Moest ik gratis kunnen annuleren ik zou het direct doen.
Er is nog hoop als ze er een nieuwe chip insteken de komende maanden. Maar eerder zie ik het niet goedkomen hoor.
+ het feit dat ze hebben aangekondigd dat de EX60 op een nieuw platform gaat draaien (SPA 3) doet mij vermoeden dat de EX90 en polestar 3 hun vooral gaat geld gekost hebben en dat het een bladzijde is die ze liefst zo snel mogelijk gaan willen omdraaien.
Het aantal keer dat de leveringen nu al achteruit gegaan zijn is niet meer op 1 hand te tellen.
Maar als ik zie wat ze elke maand OTA voor de XC40 nog uitbrengen geeft me wel hoop. Want die is echt op veel vlakken nog vooruit gegaan. Afgaande op de reviews zou de auto op zich wel goed rijden. Het is enkel nog de software, chip en lidar die in orde moet komen.
Om hier nog even op terug te komen, niemand fan van de Mercedes / BMW ?Mijn schoonma moet een nieuwe firmawagen kiezen, rijdt nu met een Tesla X maar Tesla is uit het gamma helaas.
Keuze tussen:
BMW xDrive 40/50
BMW i5 Touring eDrive 40
Mercedes EQE 350+ SUV Business
Mercedes EQE 350+ SUV Luxury
Audi Q6
Audi Q8 Etron
Audi Q8 Sportback Etron
Audi A6 Avant
Audi A6 Sportback
Polestar 3 Long Range
Volvo EX90 Core Single 104 kwh
Ze wilt graag een SUV maar voor de rest geen bepaalde voorkeur, zijn er hier wagen tussen die uitspringen?
Smaken en geuren, maar de nieuwe BMW’s en Mercedessen zijn nu eigenlijk auto’s waar ik absoluut niet graag naar kijk.Om hier nog even op terug te komen, niemand fan van de Mercedes / BMW ?
Als ik wat op online reviews moet afgaan neigen meesten naar de BMW IX heb ik de indruk, behalve het feit dat ie er wat 'speciaal' uitziet
Ook fijn dat ze het aantal nummerplaten dat op uw auto hangt even meegeven.Ik zeg al 2 jaar dat een iX3 klein is en BMW lijkt me gewoon gelijk te geven, als bevestiging op mijn afspraak voor onderhoud
![]()
Daar stond gewoon mijn nummerplaat hoor en die start nu eenmaal met 2Ook fijn dat ze het aantal nummerplaten dat op uw auto hangt even meegeven.

Mijn ervaring is om je offerte van de dealer aan uw hr (of zelf aan arval) te geven en vragen of dit binnen budget past en zo verder te gaan tot bestelling.Ik mag binnenkort een bedrijfswagen bestellen… via zo’n leasing tool van Arval. Afhankelijk van merk en opties krijg ik soms een foutmelding dat mijn budget is overschreden en kan de bestelling niet bevestigen, logisch uiteraard. Maar wat als de dealer een korting wil toekennen, waardoor ik mijn gewenste merk en opties wél kan bestellen? Dat wordt niet verrekend in die tool dus ik kan de bestelling online niet plaatsen… is het dan mogelijk om die tool te negeren en de bestelling op een andere manier plaatsen? Iemand ervaring hiermee?
Top, bedankt!Mijn ervaring is om je offerte van de dealer aan uw hr (of zelf aan arval) te geven en vragen of dit binnen budget past en zo verder te gaan tot bestelling.

Smaken idd... ik vind de Mercedes EV's persoonlijk spuuglelijk, maar ik houd gewoon niet van dat soort té afgeronde auto's. Audi durft dat ook wel een beetje te doen maar daar hangt het wat af van model tot model. BMW heeft in de meeste gevallen wat meer scherpere lijnen in hun ontwerpen, ik zie dat liever maar das smaak. Hoewel... BMW heeft evengoed ook wel een aantal afschuwelijke wagens. Als ik zo'n iX2 zie passeren vraag ik mij altijd af wie dat in godsnaam heeft ontworpen en beter nog, wie dat ooit heeft goedgekeurd voor productie.Smaken en geuren, maar de nieuwe BMW’s en Mercedessen zijn nu eigenlijk auto’s waar ik absoluut niet graag naar kijk.
Voor Mercedes is er nog hoop, ze hebben gezegd dat ze de EV’s qua design terug dichter zouden aanleunen bij de ICE designtaal.