De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mijn vrouw heeft volgend budget van werkgever voor wagen.
Wat raden jullie aan? Ook rekening houdende met de vaa? Is eigen aankoop van werkgever.
We hebben 2x kleine kids. Ik rij al met enyaq.

Elektrisch :
40.000 Euro, exclusief btw, exclusief kortingen.
Wel raar dat voor elektr kortingen exclusief zijn.

Diesel
31.500 Euro exclusief btw, inclusief kortingen.
CO2: maximaal 145

Benzine
29.500 Euro, exclusief btw, inclusief kortingen.
CO2: maximaal 145
bedankt alvast voor jullie nazicht
best overzicht gekregen via EV database
Conclusie (40k exl btw): zal ofwel tesla model 3 (short of long range) - mits wat onderhandelen
of iets van byd zijn (vermoedelijk)

D ruimer segment
C (kleiner) segment

Mijn leasing verloopt in oktober en werkgever koopt liever de volgende wagens aan... Mocht zelf eens rondkijken en budget zou zo'n 40.000 euro zijn. ( nieuw of jonge occasie )

Zijn er degelijke opties rond dat budget behalve de Tesla Y?

Moet elektrisch zijn voor alle duidelijkheid :)
Om hier nog even op terug te komen, de opties die momenteel voorgesteld zijn door de werkgever zijn als volgt:

- Tesla Y ( RWD )
- MG Marvel R
- BYD Seal U
- Ford Explorer EV ( Extended range )
- ID4
- Polestar 2

Springt hier iets bovenuit of zijn die allemaal wat gelijkaardig? Puur op looks gaat voorkeur alvast uit naar Tesla...

Om hier nog even op terug te komen, de opties die momenteel voorgesteld zijn door de werkgever zijn als volgt:

- Tesla Y ( RWD )
- MG Marvel R
- BYD Seal U
- Ford Explorer EV ( Extended range )
- ID4
- Polestar 2

Springt hier iets bovenuit of zijn die allemaal wat gelijkaardig? Puur op looks gaat voorkeur alvast uit naar Tesla...
Van de BYD Seal zijn redelijk veel goede reviews, dus is zeker eens een testrit waard.

Persoonlijk staat de Ford Explorer me ook wel aan qua looks, maar ik hou wel van een bulky "amerikaanse" suv.

Persoonlijk staat de Ford Explorer me ook wel aan qua looks, maar ik hou wel van een bulky "amerikaanse" suv.
Zolang ge ten minste niet moet parkeren in Gent, etc.
Met wat pech moogt de wegenwacht bellen als ge 's ochtends in uwe wagen stapt & zou willen vertrekken.
Of ge moet zelf ne compresseur in huis hebben die ge kunt bezigen om uw banden weer op te blazen.

Met wat pech moogt de wegenwacht bellen als ge 's ochtends in uwe wagen stapt & zou willen vertrekken.
Of ge moet zelf ne compresseur in huis hebben die ge kunt bezigen om uw banden weer op te blazen.
Gewoon wegblijven uit Gent. 2 vliegen in 1 klap.

Ik heb standaard een omvormer en minicompressor mee dus geen probleem.
Zelfs met een fiets/voetpomp zou het lukken maar dan ben je even bezig.

Ik heb standaard een omvormer en minicompressor mee dus geen probleem.
Zelfs met een fiets/voetpomp zou het lukken maar dan ben je even bezig.
Da hebbe'k zelf allemaal niet hoor. Ik stop om de X-aantal tijd (als de wagen begint te klagen) even aan de installatie aan de tankstations & vul er ineens ook even m'n tank als ik er toch ben.

Althans, nog voor even. Eens ik volledig op E-power moet rond toeren zal 'k enkel & alleen voor de luchtinstallatie nog naar 'n tankstation moeten trekken (want jah ... met 'n laadpaal krijg ik m'n banden niet gevuld natuurlijk).

en met een benzinepomp wel?
Goh, ik kan altijd eens proberen.

Maar lijkt mij toch niet echt het beste gedacht ...
art-wheels-on-fire-matthias-zegveld.jpg

Anyway ... 't is voornamelijk dus dat je de nodige apparatuur om uw banden op te blazen wél zult vinden in het gemiddelde tankstation, maar nergens te vinden zal zijn rondom de gemiddelde E-laadinfrastructuur.
Uitgezonderd de laadstations in/aan een tankstation (gelijk die aan de snelweg), daar zal je wss beide wel vinden.

Goh, ik kan altijd eens proberen.

Maar lijkt mij toch niet echt het beste gedacht ...
art-wheels-on-fire-matthias-zegveld.jpg

Anyway ... 't is voornamelijk dus dat je de nodige apparatuur om uw banden op te blazen wél zult vinden in het gemiddelde tankstation, maar nergens te vinden zal zijn rondom de gemiddelde E-laadinfrastructuur.
Uitgezonderd de laadstations in/aan een tankstation (gelijk die aan de snelweg), daar zal je wss beide wel vinden.
Fietspomp, 5 min werk, vrij beschikbaar thuis ;)

Om hier even op in te pikken: de Ford Explorer EV is niet gelijk aan de "echte" Ford Explorer zoals die al jaren in Amerika verkocht wordt (en die in België sinds een aantal jaar als PHEV te koop is). De Explorer EV staat op het MEB-platform van Volkswagen en is maar 4,46 meter lang. Niet bepaald een bulky Amerikaanse SUV, dus.

Om hier even op in te pikken: de Ford Explorer EV is niet gelijk aan de "echte" Ford Explorer zoals die al jaren in Amerika verkocht wordt (en die in België sinds een aantal jaar als PHEV te koop is). De Explorer EV staat op het MEB-platform van Volkswagen en is maar 4,46 meter lang. Niet bepaald een bulky Amerikaanse SUV, dus.
Goed dat je het zegt, wist ik niet.

Ik had het nu wel vooral over de looks, niet perse de afmeting. Maar hij zal dan inderdaad wel wat krapper zijn dan die ruime boten.

Edit:
Net even de maat van een explorer opgezocht in vergelijking met mijn A6. Amai...
12cm breder en nog eens 13cm langer. Ik moet nu al echt opletten in de stad. Daar gaat mijn interesse in een Explorer 😅

Laatst bewerkt:
Goed dat je het zegt, wist ik niet.

Ik had het nu wel vooral over de looks, niet perse de afmeting. Maar hij zal dan inderdaad wel wat krapper zijn dan die ruime boten.

Edit:
Net even de maat van een explorer opgezocht in vergelijking met mijn A6. Amai...
12cm breder en nog eens 13cm langer. Ik moet nu al echt opletten in de stad. Daar gaat mijn interesse in een Explorer 😅
Er zijn 2 explorers he. De EV is een pak kleiner dan een A6.

Gij hebt duidelijk nog nooit een autoband opgepompt met een fietspomp. Da's toch noeste arbeid hoor :p
Toevallig dit weekend alle banden van 2 auto's terug goed gezet in die 5 minuten. Ik geef andere mensen nog dubbel zoveel tijd zelfs! ;)

Uiteraard gaat het hier over een beperkte aanpassing van druk bvb van 30 psi naar 33, niet van 0 naar 33 maar dat doe je ook niet aan het tankstation.

Toevallig dit weekend alle banden van 2 auto's terug goed gezet in die 5 minuten. Ik geef andere mensen nog dubbel zoveel tijd zelfs! ;)

Uiteraard gaat het hier over een beperkte aanpassing van druk bvb van 30 psi naar 33, niet van 0 naar 33 maar dat doe je ook niet aan het tankstation.
Effe omgerekend naar bar. Dus van 2 naar 2,2. Dat is nu ook de moeite niet om de pomp uit te halen :p
Ik had vorige week een schroef in mijn band en die liep traag leeg. Toen heb ik em van 1,5 naar 2,5 moeten pompen. Toch een kwartier mee bezig geweest en stevig door pompen. 😅

Aangezien daar een heel pak minder druk op staat dan bij een fiets, valt dat toch goed mee?
Duidelijk nog niet gedaan 😂

Eens de band vol zit met lucht is die druk verhogen het werk niet meer.

Vergelijk het met een kinderzwembadje met de mond opblazen (jep, ik denk altijd dat het stoer is om dat te doen). Tot 95% van de tijd verandert er geen kloten, de overige 5% is van slap naar staalhard.

Effe omgerekend naar bar. Dus van 2 naar 2,2. Dat is nu ook de moeite niet om de pomp uit te halen :p
Ik had vorige week een schroef in mijn band en die liep traag leeg. Toen heb ik em van 1,5 naar 2,5 moeten pompen. Toch een kwartier mee bezig geweest en stevig door pompen. 😅
Dat is voldoende om mijn druksensor af te laten gaan dat er iets mis is 😅

Terug
Bovenaan