Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Heb mijn BMW318d ingeruild voor een Mercedes A 250e plug-in hybride.

Best wel erg hoeveel beter een A klasse Mercedes vanbinnen is afgewerkt tov een bmw 3 reeks.
Om van de extra snufjes en opties te zwijgen.
Ik kan nu vanaf mijn telefoon zaken aan en uitzetten, tracker,... Android auto en appleplay zitten er ook allemaal in.

Bij BMW moest ik zelf iets van 1k ofzo opleggen voor applecarplay.

Het rijgevoel van een bmw is dan wel weer moeilijk te evenaren. Eerlijk is eerlijk.
Apple car play zit bij ons in het basis pakket al vervat
 
Heb mijn BMW318d ingeruild voor een Mercedes A 250e plug-in hybride.

Best wel erg hoeveel beter een A klasse Mercedes vanbinnen is afgewerkt tov een bmw 3 reeks.
Om van de extra snufjes en opties te zwijgen.
Ik kan nu vanaf mijn telefoon zaken aan en uitzetten, tracker,... Android auto en appleplay zitten er ook allemaal in.

Bij BMW moest ik zelf iets van 1k ofzo opleggen voor applecarplay.

Het rijgevoel van een bmw is dan wel weer moeilijk te evenaren. Eerlijk is eerlijk.
Da's best wel veel 1k. Ik denk dat ik bij Audi android auto gewoon bij 't een of 't ander pakket gratis heb bijgekregen.

En bji Mazda een optie die ik achteraf kon kopen voor 140 euro.
 
Je vergelijkt ook verschillende generaties he ;)

Mijn BMW318 was van spiksplinternieuw van eind 2019 :p Ik heb er iets meer dan een jaar mee gereden.
Mijn ex-collega heeft een week geleden ofzo de nieuwe BMW 3 reeks binnen en die was qua afwerking vanbinnen inderdaad wel een stuk beter, maar zelfs dan nog vond ik het onderdoen voor mijn Mercedes nu.

Het was gewoon belachelijk voor wat je kreeg anno 2019 voor 50k en dat voor een Duitse big three.

De nieuwe drie reeks is al een hele verbetering maar ik vind ze nog steeds achter de feiten aanlopen.
 
Mijn BMW318 was van spiksplinternieuw van eind 2019 :p Ik heb er iets meer dan een jaar mee gereden.
Mijn ex-collega heeft een week geleden ofzo de nieuwe BMW 3 reeks binnen en die was qua afwerking vanbinnen inderdaad wel een stuk beter, maar zelfs dan nog vond ik het onderdoen voor mijn Mercedes nu.

Het was gewoon belachelijk voor wat je kreeg anno 2019 voor 50k en dat voor een Duitse big three.

De nieuwe drie reeks is al een hele verbetering maar ik vind ze nog steeds achter de feiten aanlopen.
Dat is in december 2019 afgeschaft (en was nooit 1000€ trouwens, eerst was het 300€ en daarna was het 80€ per jaar ofzo)
 
Ik heb na mijn laatste 3 reeks BMW de rug toegekeerd, het is gewoon schandalig wat die dingen beginnen kosten. Ok ze rijden geweldig maar in de file staan ze even hard stil als een koreaan of fransman.
 
Dat is in december 2019 afgeschaft (en was nooit 1000€ trouwens, eerst was het 300€ en daarna was het 80€ per jaar ofzo)
Wij hadden de keuze om twee opties ter waarde van 750 euro te kiezen bovenop de business pakket en alles wat erbij hoorde. Als ik apple carplay wou, kon ik enkel dat kiezen en geen andere erbij.
Ik heb voor achteruitkijkcamera gekozen met aluminium trim rond de ruiten. Dus reken zelf maar na.


Ik heb na mijn laatste 3 reeks BMW de rug toegekeerd, het is gewoon schandalig wat die dingen beginnen kosten. Ok ze rijden geweldig maar in de file staan ze even hard stil als een koreaan of fransman.

Zo is het inderdaad. En niet om BMW te bashen ofzo of Mercedes de hemel in te prijzen, maar je krijgt gewoonweg niet genoeg waar voor je geld.
 
Vorige week op groot onderhoud geweest met mijn 116d LCI. Ik zit momenteel op 175000km na 3,5 jaar. Opnieuw geen opmerkingen en complimenten gekregen voor de staat van de wagen. De wagen rijdt nog zoals nieuw en ik heb het gevoel dat die makkelijk 300000km aankan. Ik rij wel >90% snelweg en vaak ritten van >50km.
Binnenkort een nieuwe wagen bestellen aangezien het contract verloopt op 200000km.
 
Sinds kort een automatische ipv manuele versnellingsbak. Ik moet zeggen dat ik veel vooroordelen (niet sportief) had maar dat het eigenlijk wel super gemakkelijk rijdt.
 
Sinds kort een automatische ipv manuele versnellingsbak. Ik moet zeggen dat ik veel vooroordelen (niet sportief) had maar dat het eigenlijk wel super gemakkelijk rijdt.
Een deftige automaat den dag van vandaag is niet meer vergelijkbaar met waarmee ze vroeger mee rondkarden, zeker die geavanceerde van de duitsers. De laatste 4-5 jaar zijn die toch een serieus pak beter geworden. Ik ga volgende maand ook switchen naar een automaat.

Tenzij ge natuurlijk praat over auto's zoals Chevrolet Malibu. Die hebben een automaat die even vinnig is dan uw gemiddelde WZC bewoner en daar durft ge wel eens proberen om de gaspedaal door de bodemplaat te duwen in de hoop dat het iets uithaalt.

De wagen rijdt nog zoals nieuw en ik heb het gevoel dat die makkelijk 300000km aankan. Ik rij wel >90% snelweg en vaak ritten van >50km.
Wou dat ik het ook kon zeggen, mijn koppeling zat al een kleine afwijking op vanaf dag 1, en de files hebben die afwijking eigenlijk niet zo goed gedaan.
 
Wou dat ik het ook kon zeggen, mijn koppeling zat al een kleine afwijking op vanaf dag 1, en de files hebben die afwijking eigenlijk niet zo goed gedaan.
Dat is pech hebben. Mijn koppeling en remmen gebruik ik amper dus die zien niet af. En als ik eens sportiever aan het rijden ben dan is de motor al mooi warm gedraaid. Volgens de boordcomputer gaan mijn remmen nog 49k (achter) en 60k (voor) mee.
 
Dat is pech hebben. Mijn koppeling en remmen gebruik ik amper dus die zien niet af. En als ik eens sportiever aan het rijden ben dan is de motor al mooi warm gedraaid. Volgens de boordcomputer gaan mijn remmen nog 49k (achter) en 60k (voor) mee.
Daarmee bedoel je dat je hele ritten constant/cruisecontroll rijdt? Want koppelingen en remmen zijn toch wel redelijk essentieel ;)
 
Daarmee bedoel je dat je hele ritten constant/cruisecontroll rijdt? Want koppelingen en remmen zijn toch wel redelijk essentieel ;)
Klopt. Remmen op de snelweg is niet zo vaak nodig. Gewoon afstand houden of het gaspedaal lossen/knop CC drukken lossen het vaak op. Ik rem enkel wanneer het absoluut nodig is. Om een voorbeeld te geven: voor mijn werk vaak oprit mechelen tot afrit leuven raak ik normaal gezien mijn remmen niet aan en schakel ik enkel in de bochten op de ring van brussel even terug naar 4/5de versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Dat is pech hebben. Mijn koppeling en remmen gebruik ik amper dus die zien niet af. En als ik eens sportiever aan het rijden ben dan is de motor al mooi warm gedraaid. Volgens de boordcomputer gaan mijn remmen nog 49k (achter) en 60k (voor) mee.
Constant start/stop file, linker knie is ook al aan gort samen met de ambriage. Ik wou dat ik lekker kon cruisen en zo die laatste knak naar 6de. Zo'n zalig gevoel van: en nu zijn we op cruise snelheid.

Laatste jaren nogal veel gebruik gemaakt van remmen om mijn koppeling zoveel mogelijk te sparen. Want anders zit ik constant in "da potteke te roeren".
 
Constant start/stop file, linker knie is ook al aan gort samen met de ambriage. Ik wou dat ik lekker kon cruisen en zo die laatste knak naar 6de. Zo'n zalig gevoel van: en nu zijn we op cruise snelheid.

Laatste jaren nogal veel gebruik gemaakt van remmen om mijn koppeling zoveel mogelijk te sparen. Want anders zit ik constant in "da potteke te roeren".
Ik heb het voordeel van zeer weinig files te hebben. Vaak rijd ik tegen de files in aan de overkant. Ja, het kan nog in vlaanderen :p
Ik zit dus vaak op cruise control in 6e versnelling en dat kilometers lang.
 
Couldn't agree more! Ik hoorde dat mijn werk zal Peugeot aanbieden, voor budget van mijn 1 reeks kan ik een knappe 508 in elkaar boxen >_>
Zal van fleet conditie afhangen maar 508 zit bij ons in zelfde categorie als een 3 (weliswaar minder opties).
Buitenkang is mooi maar interieur viel me wel tegen van de 508
 
Ik heb het voordeel van zeer weinig files te hebben. Vaak rijd ik tegen de files in aan de overkant. Ja, het kan nog in vlaanderen :p
Ik zit dus vaak op cruise control in 6e versnelling en dat kilometers lang.
Heb nu ook adaptive cruise controll maar dat moet ik nog is testen. Lane assist is in elk geval wel scary, als ge u stuur voelt bijsturen
 
Sinds kort een automatische ipv manuele versnellingsbak. Ik moet zeggen dat ik veel vooroordelen (niet sportief) had maar dat het eigenlijk wel super gemakkelijk rijdt.
Heb sinds eind vorig jaar ook de overstap gemaakt in mijn bedrijfswagen, duurde wel ff om aan te passen maar ik zou nu ook niet meer zonder kunnen.
Sportief rijden kan nog steeds, schakelen gaat met een dsg uiteraard heel snel, zeker in sport stand. Dan reageert de bak nog veel sneller dan in de gewone Drive. (snellere respons op gaspedaal,..)
Maar ik kan de bak ook in manueel zetten en kan dan via de pook zelf beslissen wanneer ik schakel (op- en neer duwen) of via flippers achter het stuur. zalig :)

ps. Als je cruise control aanzet zit je dan meteen op ACC of moet je dat nog inschakelen (bij VW kan je dat niet uizetten(?))
Wat ik bij mijn vorige wagen ook had was naast de ACC dat je een speed limiter kon instellen. Bijvoorbeeld op 120 vastzetten en kon je niet boven de 120 geraken. heel vreemd gevoel :S
dat kan je uiteraard wel overrulen door de gaspedaal te vloeren :p
 
Mijn BMW318 was van spiksplinternieuw van eind 2019 :p Ik heb er iets meer dan een jaar mee gereden.
Mijn ex-collega heeft een week geleden ofzo de nieuwe BMW 3 reeks binnen en die was qua afwerking vanbinnen inderdaad wel een stuk beter, maar zelfs dan nog vond ik het onderdoen voor mijn Mercedes nu.

Het was gewoon belachelijk voor wat je kreeg anno 2019 voor 50k en dat voor een Duitse big three.

De nieuwe drie reeks is al een hele verbetering maar ik vind ze nog steeds achter de feiten aanlopen.
Dan heb je toch niet goed gekeken naar de nieuwe 3-reeks.
Dat is DE marktleider in dat segment op vlak van afwerking (en bij uitbreiding ook de nieuwe 1 en 2 aangezien zij ook dat interieur hebben, wel iets minder oog voor totaal afwerking natuurlijk). Valt weinig over te twisten.
Ik zal zelfs meer zeggen de nieuwe A is in feite echt niet zo strak afgewerkt als dat je denkt. Toch heel pak mindere stukken en een stuk minder solide. Natuurlijk is dat flashy met die schermen en die tech, dat verdoezelt veel.
De F30 was sober qua interieur. Maar kwalitatief wel gewoon goed.
 
Terug
Bovenaan