Ja maar dan heb ik niet veel ruimte meer voor opties.
Idem als hierboven, ik ben voor die budgetten liever op mijn gemak met veel opties.
Sowieso wil ik graag:
automaat
zetelverwarming ook vanachter
lane assist
adaptive cruise
deftig geluidssysteem
en standaard dingen als regen en licht sensor, gps...
Eventueel zelfs die optie waardoor je van thuis uit dingen op je auto HD kan zetten.
Of ben ik nu gewoon aan't overdrijven met mijn budget?
Goh ja, met +/-36K aankoopbudget kan je in de jonge 2e hands markt wel al eens gaan shoppen bij de Duitsers natuurlijk.
Het maakt het er natuurlijk allemaal wel wat lastiger op om advies te geven, want da's gewoon vrije markt wete.
Dan kom je pretty much uit in hetzelfde scenario als in uwe privé. En in uwe privé hou je dan de verscheidene websites in de gaten om een wagen te vinden die (min of meer) voldoet aan uw requirements voor een relatief interessante prijs rondom uw budget (om dan uw aanvaardbare compromis ergens te vinden).
Dat is meestal een zoektocht die niet rond is op een dag of zelfs een week, een maand.
Ik merkte bv. ook op dat op de 2e handsmarkt dat deftig audio systeem (dus HK bij BMW bv.) de keuze al snel vermassacreerde bv. Dat is bij mij dan 1 v/d belangrijke punten waar ik naar keek. En als dat er dan was, maar het was dan een blauwe met bruine zetels ... meh ... not gonna happen.
Zetelverwarming van achter is 2e hands zeldzamer dan zeldzaam, dus die zou ik ook ineens vergeten. Is ook meestal iets dat slechts beschikbaar wordt vanaf hogere modellen (denk vanaf de 5 pas bij BMW, maar zou de configurator v/d 3 er voor moeten checken).
Zoals eerder ook al aangehaald ... die specifieke 'techy' opties worden niet veel terug gevonden in 2e hands omdat die niet bovenaan op de lijst staan bij vele mensen als ze de wagen samen klikken.
Ik heb het hier eerder nog wel eens geschreven, maar de configurator is de ultieme luxe natuurlijk bij het kopen van een wagen.
De vraag is dan natuurlijk maar hoeveel tijd je hebt om 'rond te shoppen' voor de 2e handswagen. Kans bestaat dat dit redelijk snel zal moeten (& wss via een officiële dealer, dus aangewezen op premium selection & merk equivalenten).
Bottom line ... er zijn zeker jonge premium selection 3-reeksen te vinden, maar wat er dan zal op zitten van opties ... jah, up to chance ain't it.
Ik nam BMW als voorbeeld, maar idem Audi & Merc natuurlijk.