Enira
Well-known member
Tghoh an sich moet ge daar toch wel wat voorzichtig mee zijn. In sommige gevallen is dat gelijk de camionette mee naar huis nemen.buurvrouw van me vertelde me dat ze officieel geen bedrijfswagen heeft, maar wel vrij frequent de wagen van haar poets bureau mag gebruiken.
daar staat niets van op papier, ze werkt er ook al heel haar carrière. lijkt me toch gevaarlijk, voor als er een ongeval zou gebeuren?
ben je eigenlijk verplicht dan "voordeel alle aard" aan te geven als werkgever?
is dan wel nadeliger voor haar als werkneemster zeker, wellicht krijgt ze dan een stuk minder netto, of hoe zit dit juist?
Als zij op verplaatsing werkt en dus interessant is dat zij meteen kan vertrekken naar haar werkplek in plaats van eerst naar het werk te gaan, daar een auto te nemen en dan naar daar te rijden. In dat geval wordt deze rit in sommige gevallen beschouwd als een professionele verplaatsing. De nuance zit hier voornamelijk in "naar klant rijden op vraag van baas", want het verkeer van woonst naar hoofdzetel is in theorie privé.
Nu als zij daar dan mee in de Colruyt stopt, na het werk dan wordt het dus helemaal grijze zone.
Werken is soms geven en nemen. Sommige van ons doen dan ook meer dan 38/40u per week zonder officiële compensatie regeling. Ook niet juist maar dan trek je je mond open bij de evaluatie. Klaar.
Theoretisch gezien als zij met die wagen mag doen en laten wat zij wil. Bijvoorbeeld 3 weken Spanje rond tuffen op verlof dan is het een bedrijfswagen en dient ze VAA te betalen. En een wagen mag gebruiken als die er toevallig is, tghoh dat staat bij mijn weten niet beschreven in de VAA regeling. Ofwel beschik je over het volledig gebruik, ofwel is het een voertuig van je baas voor tijdens de diensturen.
De werkgever gaat altijd mogen dokken voor de wagen in taksen. Het gaat eerder de vraag zijn of zij nu al dan niet VAA dient in te leveren.
Verzekeringstechnish moet het voertuig enkel verzekerd zijn dat de persoon die ermee aan het rijden is in orde is.
Als mijn vriendin mijn bedrijfswagen op zijn dak legt terwijl ik thuis aan het werken ben, is dit geen probleem. Enfin verzekeringstechnish, carfleet daarintegen gaat niet zo happy zijn.
Laatst bewerkt:

(en dus ook niet van toepassing op auto's van 30-50k...)