De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hmm makes sense, vind het wel een beetje vreemd dat ze vanachter geen airvents hebben standaard, onze oude polo had dat zelfs! :)

Inderdaad, ik vond het ook echt bizar toen ik dat ontdekte... Vind ik toch redelijk basis.
Zie deze bvb, random recente Audi A4 op Autoscout:

640x480.jpg

Ik had er nog over gebeld met de verkoper en hij vond het zelf overbodig in dit geval, omdat er een dubbele airvent achteraan is die beiden onafhankelijk qua blaaskracht en richting in te stellen zijn. (Temperatuur dus niet)

Dat moet dan voldoende zijn denk ik.

In dat geval lijkt me dat ook al wel OK ja :)

Inderdaad, ik vond het ook echt bizar toen ik dat ontdekte... Vind ik toch redelijk basis.
Zie deze bvb, random recente Audi A4 op Autoscout:

640x480.jpg

In dat geval lijkt me dat ook al wel OK ja :)
Buiten het feit dat het gewoon lelijk is, zitten er wel vaak airvents onder de voorstoelen. Dus puur qua ventilatie valt dat nog wel mee (als ze er zijn).
Ik vraag me wel af wat een premium merk bezielt om daar niet gewoon airvents te steken, want dit trekt echt op niks qua uitstraling :P

Buiten het feit dat het gewoon lelijk is, zitten er wel vaak airvents onder de voorstoelen. Dus puur qua ventilatie valt dat nog wel mee (als ze er zijn).
Ik vraag me wel af wat een premium merk bezielt om daar niet gewoon airvents te steken, want dit trekt echt op niks qua uitstraling :p
bij mijn F30 is het in elk geval ook zo, gewoon een vakje. Geen idee hoe het nu standaard is op de G20.

Ik vraag me wel af wat een premium merk bezielt om daar niet gewoon airvents te steken, want dit trekt echt op niks qua uitstraling :P

Maar onder de voorstoelen is dat heel indirect (zeker met een kleine in een zitje) en duurt het lang eer ze er goed nut van hebben - met die vents daar in de middenconsole en in de B-stijlen hebben ze direct verkoeling op zich. Dat scheelt wel.

En idd, ziet er gewoon cheap low-budget uit.

Hmm makes sense, vind het wel een beetje vreemd dat ze vanachter geen airvents hebben standaard, onze oude polo had dat zelfs! :)

Ik had er nog over gebeld met de verkoper en hij vond het zelf overbodig in dit geval, omdat er een dubbele airvent achteraan is die beiden onafhankelijk qua blaaskracht en richting in te stellen zijn. (Temperatuur dus niet)

Dat moet dan voldoende zijn denk ik.
Zeker dat het niet in temperatuur in te stellen is? Bij BMW heb je vaak zo'n wieltje om de gevoelstemperatuur te bepalen (zo met blauw en rood).
Althans in de BMW F20 had ik dat toch met digitale dualzone airco. Zowel vooraan als achteraan was er zo'n wieltje.
Ik vraag me wel af wat een premium merk bezielt om daar niet gewoon airvents te steken, want dit trekt echt op niks qua uitstraling :p
Om het toch als optie te kunnen geven vermoed ik. Althans dat gevoel heb ik toch bij de meeste basis modellen van de premium segmenten.
Dat ze bewust de meest banale dingen gewoon achterhouden om toch maar te kunnen verkopen als optie.

Bij Audi zijn ze effectief heel vrekkig op basis uitrusting, zeker tot en met A4/A5. Moet je bijna alles gaan upgraden om het deftig te maken. Op mijn B8 A4 had ik wel de optionele vents achteraan. Op pakweg een Volvo V60 is dat standaard. Voor een 3 serie weer ik het niet.

Op mijn 5 serie is het standaard zoals het op mijn A4 was: 2 vents achteraan die je afzonderlijk in sterkte kan regelen en 1 draaiknop voor kouder of warmer tov de temperatuur van de voorste zones. Mijn dochters nog nooit horen klagen :)

Bij Audi zijn ze effectief heel vrekkig op basis uitrusting, zeker tot en met A4/A5. Moet je bijna alles gaan upgraden om het deftig te maken. Op mijn B8 A4 had ik wel de optionele vents achteraan. Op pakweg een Volvo V60 is dat standaard. Voor een 3 serie weer ik het niet.

Op mijn 5 serie is het standaard zoals het op mijn A4 was: 2 vents achteraan die je afzonderlijk in sterkte kan regelen en 1 draaiknop voor kouder of warmer tov de temperatuur van de voorste zones. Mijn dochters nog nooit horen klagen :)
A4 is dan ook de melkkoe van Audi. De A5 is quasi een A4 technisch (buiten de looks) dus dat is dan ook niet abnormaal. Pas vanaf A6 standaard vanachter. De A4 kopt laag in, maar is relatief pervers in opties. Een gelijkwaardige A6 komt soms aan dezelfde prijs uit (althans in leasing, door verhoging van restwaarde). Ik heb het in het verleden meermaals zien gebeuren.

On topic: mijnen auto is eindelijk los, na één maand bij 't een of 't andere instantie te staan voor CO² testen. 2 maand nadat men mij zei "die wagen is er wel volgende week", waarna elk spoor van de wagen verdween.

Laatst bewerkt:
Op de Volvo XC40 zijn zo'n airvents achteraan alvast ook niet standaard.
Ik heb er is met meegereden op een warme zomerdag en dat zorgde voor heel wat frustratie, want vooraan is het bijna ongezond door de gigantische hoeveelheid koude lucht uit de airco, terwijl het achteraan keihard puffen was.

Op de Volvo XC40 zijn zo'n airvents achteraan alvast ook niet standaard.
Ik heb er is met meegereden op een warme zomerdag en dat zorgde voor heel wat frustratie, want vooraan is het bijna ongezond door de gigantische hoeveelheid koude lucht uit de airco, terwijl het achteraan keihard puffen was.
Als passagier zegt Volvo toch wel fuck off voor de mensen van de achterbank bij de XC40. Heb hem ook eens gezien, en beschadigde bijna met de klinknagel van mijn jeans broek de lak bij het instappen. Zo'n klein gat voor in te stappen, en ik ben dan nog gene grote mens.

Je merkt echt wel dat de XC40 een 'instappertje' is in het Volvo SUV gamma.

Eindelijk, ik mag volgende week mijne nieuwen afhalen :clap:

Laatst bewerkt:
Mijne V60 met dual zone heeft wel vents in de b-stijlen, maar niet in de middenconsole.

Gisteren men nieuwe C300e in gebruik genomen. Lekkere wagen! alleen mijne bluetooth connectie valt constant uit met mijn GSM. Heb dan maar android carplay geïnstalleerd en dan werkt gelukkig alles wel als ik de kabel in steek.

Ook nog even wennen dat er geen pook is maar dat het met een hendeltje aan het stuur is om in D/R/N/P te zetten.

Vanaf hoeveel jaar kan een werkgever een auto (geen lease, maar aangekocht) als afgeschreven beschouwen?
Mijn wagen nadert de 150.000km en de 5 jaar, vandaar...

Vanaf hoeveel jaar kan een werkgever een auto (geen lease, maar aangekocht) als afgeschreven beschouwen?
Mijn wagen nadert de 150.000km en de 5 jaar, vandaar...
Ik zou ervan uit gaan dat die wagens gefinancierd zijn via krediet, dus dan zou ik voor de afschrijvingen een gelijk ritme nemen als de afbetalingstermijn.
Voor wagens is in principe alles tussen 3-5 jaar courant en is het deels afhankelijk van een geschat kilometerverbruik. 5 jaar lijkt me wel een maximum qua afschrijving, maar ik dacht dat bvb bij Colruyt de werknemers er wel 6 jaar mee moeten rijden.

Ook nog even wennen dat er geen pook is maar dat het met een hendeltje aan het stuur is om in D/R/N/P te zetten.
Daar wen je snel aan. Ik vind het eigenlijk wel een echte meerwaarde om geen plaatsruimte meer te verspillen met een pook in de middenconsole.
Enige waar ik me soms wel aan erger is dat als je naar R wilt, de rem een bepaalde druk moet hebben vooraleer die dat toestaat. Anders gaat die gewoon naar N. En als je dat niet doorhebt, zit je dus te gassen in neutraal :D.

Ik zou ervan uit gaan dat die wagens gefinancierd zijn via krediet, dus dan zou ik voor de afschrijvingen een gelijk ritme nemen als de afbetalingstermijn.
Voor wagens is in principe alles tussen 3-5 jaar courant en is het deels afhankelijk van een geschat kilometerverbruik. 5 jaar lijkt me wel een maximum qua afschrijving, maar ik dacht dat bvb bij Colruyt de werknemers er wel 6 jaar mee moeten rijden.
Ok, mijn collega rijdt er al jaar langer mee dan ik, minder km, maar heeft nu wel een 'bestek van jewelste' ontvangen bij een checkup. Ben benieuwd! (ben mijn auto nog niet beu, verre van, maar mag eens iets meer dan een VW Golf worden) :D

Daar wen je snel aan. Ik vind het eigenlijk wel een echte meerwaarde om geen plaatsruimte meer te verspillen met een pook in de middenconsole.
Enige waar ik me soms wel aan erger is dat als je naar R wilt, de rem een bepaalde druk moet hebben vooraleer die dat toestaat. Anders gaat die gewoon naar N. En als je dat niet doorhebt, zit je dus te gassen in neutraal :D.
Bedankt voor de tip! Had dat ook al een aantal keer voorgehad.. vooral tijdens het ‘vlot’ in-parkeren een ergernis 😅

Gisteren nog iets anders ontdekt i.v.m het voice command knopje op het stuur:

- kort klikken is MBUX voice command activeren

- lang inhouden is Siri of android assistant activeren.

ik vond het al raar dat ik dat de ene keer wel kon en de andere keer weer niet..

ik vind dat touchscreen ding in de middenconsole toch ook maar iets useless, dat werkt veel lastiger dan gewoon knopkes vind ik... Misschien ook iets om gewoon aan te wennen.

buurvrouw van me vertelde me dat ze officieel geen bedrijfswagen heeft, maar wel vrij frequent de wagen van haar poets bureau mag gebruiken.
daar staat niets van op papier, ze werkt er ook al heel haar carrière. lijkt me toch gevaarlijk, voor als er een ongeval zou gebeuren?

ben je eigenlijk verplicht dan "voordeel alle aard" aan te geven als werkgever?
is dan wel nadeliger voor haar als werkneemster zeker, wellicht krijgt ze dan een stuk minder netto, of hoe zit dit juist?

Financieel afgeschreven betekent niet dat ze die auto moeten vervangen. Genoeg bedrijven met een gekocht wagenpark die daar meer dan 5 jaar mee doen.

Terug
Bovenaan