Dat lijkt me toch zever eigenlijk. Want als het privétijd is, moet je ook kunnen zeggen "nee, dat doe ik niet"...
Natuurlijk. Als jij uw wagen niet wilt in ontvangst nemen, dan ga je ook maar te voet eh. Dat zal dan uiteraard het antwoord zijn.
In dit geval is er de kantlijn van 'poolwagen naar poolwagen', wat mss wat ambetant overkomt. Maar stel nu dat het gewoon 'uw bedrijfswagen' is?
Nu, als hij zich niet laat zien, zal uiteindelijk iémand die wagen wel komen halen & dan kan je te voet naar huis.
Idem met onderhoud, reparatie, e.d.
Als uw wagen in panne valt, maar iemand heeft u terug in gang kunnen steken, maar jij hebt absoluut géén goesting om er mee naar de garage te gaan buiten uw werkuren ... jah ... 't is niet dat jij dat allemaal gewoon tijdens uw uren gaat kunnen doen & dat je daarvoor zult doorbetaald worden eh.
Als de wagen X-aantal dagen binnen moet, dan krijg je van de WG/leasing een vervangwagen. Het regelen van de afspraak, de trip heen & terug naar de garage, etc. Da's voor u.
Kijk, ik zeg niet dat het niet leuk is als uwe patron ook de tijd wilt betalen om alle (min of meer) rompslomp rondom het gebruik van uw wagen te regelen eh.
------
Dat getypt zijnde ... voor onderhoud kan je gewoon van uit de garage werken.
Voor CarGlass werk ik ook gewoon een middag van daar uit, dus ik verlies gewoon 'de rit' naar daar (dat kan ik niet door boeken).
En alles dat ik een vervangwagen voor heb, verlies ik opnieuw gewoon 'de rit' als het tijdens de werkuren zou moeten.
Wagen ophalen? Altijd al na/buiten mijn werkuren gedaan. No way dat ik dat op een project kan boeken hoor.
Maar zoals ik eerder al vermeldde, ik kan wel wat met m'n uren schuiven. Uurtje 'pauze' inlassen in de namiddag om m'n wagen op te halen was geen probleem.