De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Verkeerde bron genomen? De Q7 huidig model bestaat ook al sinds 2015.

Beetje verward denk ik door het feit dat de Q7 het "nieuwe" interieur kreeg in 2019 en ik dat aannam als een generatiewissel. Het gebeurt niet vaak dat dergelijke ingrijpende interieurwijzigingen worden gedaan bij een facelift.

Maar die heel grote overhaul zorgt er dan wel weer voor dat het dinogehalte een pak minder is en ik zou het dan ook als een 2019 model durven beschouwen.

Beetje verward denk ik door het feit dat de Q7 het "nieuwe" interieur kreeg in 2019 en ik dat aannam als een generatiewissel. Het gebeurt niet vaak dat dergelijke ingrijpende interieurwijzigingen worden gedaan bij een facelift.

Maar die heel grote overhaul zorgt er dan wel weer voor dat het dinogehalte een pak minder is en ik zou het dan ook als een 2019 model durven beschouwen.
Het exterieur is wel redelijk identiek gebleven. Ik zou zelfs zeggen dat Volvo een stuk verder is gegaan in hun exterieur aanpassingen.

Het exterieur is wel redelijk identiek gebleven. Ik zou zelfs zeggen dat Volvo een stuk verder is gegaan in hun exterieur aanpassingen.

Ja, maar perceptie rond hoe up to date een wagen is ligt toch eerder aan de binnenkant, infotainment etc.

Allez, dat is voor mij toch zo 🙂

GR Yaris would like a word :p

zou je dan voor de winstersportvakantie niet gewoon een skikoffer monteren en de wagen nemen die je echt wil?

Op de Merc na zijn het allemaal stokoude modellen, dus ik zou die nemen.
X3 is ook net nieuw wel, al valt er over het design en interieur blijkbaar niet zo heel veel positiefs te zeggen.

Wie ook een Shell recharge laadpaal / laadpas heeft via het werk: best eens kijken of je laadbeurten nog geregistreerd worden.
Ik zie nu in de terugbetaling van januari dat mijn thuisladen van de afgelopen 4 weken niet geregistreerd is en dus ook niet terugbetaald werd.

Voor zoiets simpel klungelen ze toch serieus, eerst de helpdesk moeten inschakelen om terugbetalingen te activeren, nu dit. Dan mail ik naar de helpdesk, krijg een automatisch antwoord dat ze mails niet meer kunnen behandelen en dat je vanaf nu een webformulier moet gebruiken (waar je veel minder informatie in kwijt kan, bv. geen screenshots als bijlage toevoegen).

Wie ook een Shell recharge laadpaal / laadpas heeft via het werk: best eens kijken of je laadbeurten nog geregistreerd worden.
Ik zie nu in de terugbetaling van januari dat mijn thuisladen van de afgelopen 4 weken niet geregistreerd is en dus ook niet terugbetaald werd.

Voor zoiets simpel klungelen ze toch serieus, eerst de helpdesk moeten inschakelen om terugbetalingen te activeren, nu dit. Dan mail ik naar de helpdesk, krijg een automatisch antwoord dat ze mails niet meer kunnen behandelen en dat je vanaf nu een webformulier moet gebruiken (waar je veel minder informatie in kwijt kan, bv. geen screenshots als bijlage toevoegen).

Geen problemen met registratie of betaling van laadbeurten hier.
Verwacht niet teveel support meer van hen, ze hebben hun laadpalen overgedragen aan 50Five. De webportal van Shell werkt al niet meer, enkel de app nog die beperkt is. Binnenkort zal je moeten overschakelen naar de app van 50Five.

Geen problemen met registratie of betaling van laadbeurten hier.
Verwacht niet teveel support meer van hen, ze hebben hun laadpalen overgedragen aan 50Five. De webportal van Shell werkt al niet meer, enkel de app nog die beperkt is. Binnenkort zal je moeten overschakelen naar de app van 50Five.

Goed om te weten, merci! Nog geen communicatie over gekregen, noch van de leasing, nog van Shell zelf.

Sowieso zal iemand die laadbeurten moeten terugbetalen, dat zal niet op mijn kosten blijven...

Idd, is al een 11 jaar oud model. Ziet er nog altijd modern uit natuurlijk, maar we kunnen toch op korte termijn een vervanger verwachten. Niet dat dat voor mij een obstakel zou zijn, de meeste Volvo's vind ik toch tijdloos. Modellen van net voor 2014 zien er nog steeds niet gedateerd uit.
De "nieuwe" V60 en V90 komen ook al uit die tijd (2015), die zien er ook nog steeds modern uit. De V60 daarvoor en de laatste V70 zien er ook nog niet gedateerd uit. Maar ze zijn het natuurlijk wel.
De "nieuwe" V60 (2e generatie) werd gelanceerd in 2018 é. De eerste generatie is van 2010. En die twee zijn toch echt wel compleet verschillende wagens...
Maar ik vind ook dat ze niet snel gedateerd ogen.

De "nieuwe" V60 (2e generatie) werd gelanceerd in 2018 é. De eerste generatie is van 2010. En die twee zijn toch echt wel compleet verschillende wagens...
Maar ik vind ook dat ze niet snel gedateerd ogen.
Aha, dacht om een of andere reden dat die samen met de V90 was uitgekomen. Good to know.

Gohja, modellen die lang mee gaan kan voor- en nadeel zijn eh. Voor mijn wagen heb ik het hier wel al eens neergepend dat ik persoonlijk zou kiezen voor mijn 'ouder' model dan voor het nieuwe model.

En natuurlijk, dan heb je nog Tesla, die niet mee doet aan 'nieuwe modelgeneraties'. Die doen hier & daar wat incrementele updates, maar in feite is de Model S/3 van vandaag nog grotendeels dezelfde wagen dan de v1.0 eh.

Qua presentatie dus eh. Want de batterij van een nieuwe zou wel beter moeten zijn dan die v/d oude bv.

Vorige week dinsdagochtend: wil vertrekken met de wagen. Middenscherm van mijn X1 wéér volledig zwart :sop:

Ze probeerden mij eerst nog 2-3 weken te laten wachten maar uiteindelijk toch nog een afspraak gekregen voor vandaag dan. Vervangwagen? Ja, oei, nee, dat ging toch niet lukken en of ik dan zelf niks kon regelen? Die wagen is 7 maand oud, moet voor de 3de keer binnen met problemen aan de boordcomputer en ik heb die wagen nodig voor mijn werk, dus nee... ik ga daar niks zelf voor regelen. Na veel vijven en zessen hadden ze dan plots toch nog "iets elektrisch" staan.

Vanmorgen kom ik daar aan, heel den intake en "we gaan u dan bellen als de wagen klaar is"
"Ok, en mijn vervangwagen?"
"Vervangwagen???" :unsure:

Enfin, ze hebben uiteindelijk dan ergens ne Mini (countryman) bovengehaald. Het was ondertussen een jaar of 17-18 geleden dat ik nog met een Mini gereden had (toen mijn zus nog voor Deloitte werkte), dat interieur is dus nog altijd even kut :laugh: Dat er iemand al die jaren geleden bedacht dat zo'n beest van ne kilometerteller midden in de wagen een goed idee was (it wasn't), tot daaraantoe nog. Maar dat ze 20 jaar later nog steeds niet gesnapt hebben dat dat werkelijk op niks trekt is toch onbegrijpelijk? Een gewoon dashbord is er ook niet meer en vervangen door een HUD, enige probleem is: als ge 1m96 zijt kunde die niet lezen want de letters vallen er half af. Dat een merk met die naam niet gemaakt is voor grote mensen is natuurlijk wel een beetje een binnenkopper :unsure:

Dat een merk met die naam niet gemaakt is voor grote mensen is natuurlijk wel een beetje een binnenkopper
Ook niet voor kleine mensen. Onze paralegal (156cm op een goede dag) kon die snelheidsmeter niet lezen, want de dikke rand belemmerde het zicht op de wijzerplaat. Ze heeft dat dan maar opgelost met plakbandjes aan de buitenkant.

Enfin, ze hebben uiteindelijk dan ergens ne Mini (countryman) bovengehaald. Het was ondertussen een jaar of 17-18 geleden dat ik nog met een Mini gereden had (toen mijn zus nog voor Deloitte werkte), dat interieur is dus nog altijd even kut :laugh: Dat er iemand al die jaren geleden bedacht dat zo'n beest van ne kilometerteller midden in de wagen een goed idee was (it wasn't), tot daaraantoe nog. Maar dat ze 20 jaar later nog steeds niet gesnapt hebben dat dat werkelijk op niks trekt is toch onbegrijpelijk? Een gewoon dashbord is er ook niet meer en vervangen door een HUD, enige probleem is: als ge 1m96 zijt kunde die niet lezen want de letters vallen er half af. Dat een merk met die naam niet gemaakt is voor grote mensen is natuurlijk wel een beetje een binnenkopper :unsure:
Onze privéwagen is een Mini F56, de kilometerteller zit gewoon achter het stuur daar en in 't midden zit het navigatie/multimediascherm.
Ik vind het interieur van die Mini anders wel tof, maar ik ben maar 1m72 :unsure:.

Onze privéwagen is een Mini F56, de kilometerteller zit gewoon achter het stuur daar en in 't midden zit het navigatie/multimediascherm.
Ik vind het interieur van die Mini anders wel tof, maar ik ben maar 1m72 :unsure:.
Bij die countryman zag het er zo uit:
mini-U25-slider-dashboard.jpg

Niks meer achter het stuur dus en de HUD display was dus onbruikbaar :tongue: Vreemde keuze wel om vandaag nog met een echte HUD te werken, wordt dat tegenwoordig bij veel wagens niet in de voorruit geprojecteerd? :unsure: Dat zou alvast het probleem oplossen dat de geprojecteerde gegevens vanuit bepaalde kijkhoeken uit het display vallen en dus onleesbaar zijn.

Ik heb ook juist besteld bij Cronos in CAT2 en kan idd zeggen dat de Sealion er niet tussen staat.
Zelf de Seal-U is niet mogelijk (je kan hem wel kiezen maar is al direct over budget)

De Seal in de 'minste' vorm was wel mogelijk, en ook die twee kleinere BYD's.

Was voor mij ook een teleurstelling, maar ik vrees dat de restwaarde heel het budget verkloot bij deze auto's :)
Wat is het dan uiteindelijk geworden? :sneaky:

Terug
Bovenaan