Klopt, hier idem. De mijne is even duur
Eigenlijk financieren wij die bedrijfswagen voor een groot stuk mee.
Ik betaal ook 150 netto. Blijft spotgoedkoop hoor.
Zou het allemaal niet zelf willen bekostigen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, hier idem. De mijne is even duur
Eigenlijk financieren wij die bedrijfswagen voor een groot stuk mee.
Klopt. Zo hard klaag ik niet hoor. De volgende wordt een PHEV of zelfs meteen een EV en dat gaat me een klein financieel voordeel opleveren.Ik betaal ook 150 netto. Blijft spotgoedkoop hoor.
Zou het allemaal niet zelf willen bekostigen.
Nog een kleine update van mijn kant. Mijn auto zou 21/4 geleverd worden. Eind november/begin december besteld bij Hedin dus een kleine 5 maand moeten wachten.
Hier net een X1 PHEV besteld, levering volgens garage rond oktober '23.Hier juist 't zelfde. 23/12/22 X1 PHEV besteld. Garage zei 'een jaar'.
Leasemaatschappij: 06/06/24
Een 'VAA Systeem' bestaat eigenlijk niet eh. Iedereen moet VAA betalen, want dat zijn personenbelastingen. Zelfs zij die een eigen bijdrage hebben. Geen enkele WG die daar rond kan, want dat heeft met hen niets te maken.Akkoord, maar toch een stuk meer dan personen met een VAA systeem.
Eigen bijdrage oversteeg de afgelopen jaren mijn VAA.Een 'VAA Systeem' bestaat eigenlijk niet eh. Iedereen moet VAA betalen, want dat zijn personenbelastingen. Zelfs zij die een eigen bijdrage hebben. Geen enkele WG die daar rond kan, want dat heeft met hen niets te maken.
Enige uitzondering zou zijn dat je zoveel eigen bijdrage hebt dat het de VAA overstijgt waardoor je geen VAA meer verschuldigd zal zijn.
--> 't Voordeel is wel dat een PHEV redelijk zuinig was als het op 'Di Rupo Tax' aan kwam & een EV dit nog steeds is & nog wel even zal blijven.
Maar 'k heb het hier nogal geschreven ... zij die 'verplicht'/'by default' een eigen bijdrage moeten geven om enige wagen te kunnen krijgen, ook al is dit voor de 'laagst mogelijke klasse', krijgen eigenlijk geen 'volledige' bedrijfswagen v/d patron.
Normaliter kan je wél een wagen ontvangen zonder verplicht te moeten bij leggen & is de eigen bijdrage eerder voorzien om 'boven uw budget' nog wat extra's toe te voegen (of een klasse hoger te gaan).
Alsook is die eigen bijdrage meestal beperkt (zo zal je zelden of nooit kunnen zeggen van 'ik leg hier even 1K/mnd bij & geeft mij hier nu eens ne Porsche').
Anyway ... voor zij die al een verplicht eigen bijdrage moeten geven zal dat wss geen optie zijn.
Dan vraag ik mij soms wel af ... als je al zelf moet betalen voor pakweg een VW Polo ... is het dan nog de moeite? Ben je dan al niet beter af zelf een 2j oude Polo te kopen of zoiets. Mor soit.
Correct gesproken is er geen enkele link tussen een eigen bijdrage & VAA voor uw WG. Die dingen hebben letterlijk 0,0 met elkaar te zien.Ik werk in een semi-overheidscontext waarbij mijn salarispakket de loonschaal A211 van de Vlaamse overheid volgt. In mijn salarispakket zit ook een bedrijfswagen, maar ik betaal een eigen bijdrage ter hoogte van het VAA, in mijn geval momenteel 250 euro netto per maand. Daarvoor heb ik een VW Passat diesel (jep) van 2 jaar oud met tankkaart.
Voor de functie die ik doe is de loonschaal A211 (zonder auto) al een correcte verloning, dus op zich is die eigen bijdrage voor de auto geen probleem. Maar het blijft vreemd dat het bedrag dat ik aan mijn werkgever betaal afhankelijk is van het aantal EV's op de weg. Snellere EV-adoptie = lagere gemiddelde CO2-uitstoot = hogere CO2-coëfficiënt = hogere VAA = hogere eigen bijdrage.
De volgende bedrijfswagen wordt een elektrische, met een lager VAA waar ik dan ook minder zelf voor zal moeten bijdragen. Dat wordt dus een nieuwe-auto-met-opslag!
Er zijn ook al wel een aantal collega's die hun bedrijfswagen hebben ingeruild voor de combinatie van elektrische fiets + abonnement openbaar vervoer + Cambio-abonnement. Zij betalen geen eigen bijdrage en verdienen dus +- €250 netto meer.
Dat klopt hoor. De redenering om VAA te gebruiken als de waarde van de eigen bijdrage is "je betaalt de waarde van het voordeel netto, zodat je geen voordeel hebt en eigenlijk hetzelfde verdient als iemand zonder bedrijfswagen". Dat is een puur arbitraire, contractuele keuze. Ze zouden even goed €200 vaste bijdrage, of het bedrag dat je tankt, of 3 keer je leeftijd kunnen nemen als eigen bijdrage.Correct gesproken is er geen enkele link tussen een eigen bijdrage & VAA voor uw WG. Die dingen hebben letterlijk 0,0 met elkaar te zien.
De WG heeft in effectief ook niets te zien met uw personenbelasting.
't Feit dat uw WG dit zo doet is gewoon een arbitraire beslissing van de zaak. Eigenlijk zetten ze zo mogelijks hun WN's een beetje in 't zak & steken ze bij snellere stijging van 't VAA gewoon meer in húnne zak.
Zo krijg je veel mensen die toch de regels niet kennen, laat staan snappen die denken dat dit zo hoort & er zich geen vragen bij stellen.
Hoeveel keer hebben we hier al niet zien passeren dat 'mijn WG werkt niet met VAA' wete.
--> Al zal dit wss averechts werken voor dure wagens die meer belastingsvriendelijk zijn (zoals bv. die EV's).
Klopt, zijn vrij kaal maar in dat basismodel zit tegenwoordig al de voor-achter camera's, adaptive cruise control. 360° camera is leuk, maar momenteel echt geen nood aan. In dat Premium-pack (met Xline in ons geval) heb je wel die 18" ipv 17", maar gezien het weinige rijden tegenwoordig, niet echt een must meer. Al blij dat ik een deftige kan kiezen in deze tijden met al die hondslelijke auto's.60k dan heb je niet te zot gedaan met opties denk ik? Mijn X1 config was ~57k en de iX1 was toch nog een heel pak duurder dacht ik (7-8k?)
Wat is de levertermijn momenteel? Najaar? Alleszins minder dan de 18 maand voor de PHEV vermoed ik.
Straf, 6 vs 18 maanden. Klinkt hoopvol als dat klopt.Hier net een X1 PHEV besteld, levering volgens garage rond oktober '23.
Ik was zelf ook verbaasd. Ze hadden blijkbaar nog enkele gereserveerde productiesloten vrij. Als die vol zitten zou de levering opschuiven naar april 2024.Straf, 6 vs 18 maanden. Klinkt hoopvol als dat klopt.
Yes x1000Maar ik ben wel nog niet oud genoeg om bewust voor het SUV-life te kiezen imo. Ik zit nog graag even wat lager.
Mijn rug zegt dat ik oud genoeg benDie van mijn vriendin (X1 PHEV) zou voor maart 2024 zijn (vorige maand besteld), maar zou mogelijk zijn dat ie er rond de jaarwisseling al staat. Dan loopt de lease van haar vorige ook af.
Echt een leuke kar die X1. Ik zou serieus nog overwogen hebben voor de X1 30e te gaan als die er was toen ik bestelde. Dan kon ik die echt balls to the wall speccen en nog budget overhebben terwijl je een prima wagen hebt.
Maar ik ben wel nog niet oud genoeg om bewust voor het SUV-life te kiezen imo. Ik zit nog graag even wat lager. Al is het wel handig.
Gewoon contract verlengen van de huidige wagen toch? Onder corona is dat overal in grote getale gebeurd dus zou normaal gezien geen al te groot probleem mogen vormen lijkt mij.Mijn rug zegt dat ik oud genoeg ben
Ik heb vandaag een push melding van Alpabet gehad dat mijn wagen over 2 maand binnen moet. Kga horen bij fleet maar ik heb schrik voor het antwoord... ik vrees voor 12 pijnlijke maanden tot de X1 hier is
Ze gaan nu toch geen promoties (als in: kortingen) doen voor PHEV's? Die verkopen zichzelf toch tot 30 juni.Ik blijf benieuwd of er nog wat promoties gaan komen op PHEV's, want vanaf 1 juli 2023 is er helemaal geen markt meer voor. Enkel door het fiscaal voordeel hadden ze iets van levenskans, maar als dat wegvalt, ga je beter vol voor elektrisch, of kies je een veel goedkopere diesel/benzine.
Maar als ik de prijzen zie, valt het allemaal nog vies tegen: https://selekt.volvocars.be/nl/voer...ide/t6-plus-dark-long-range-battery-s1cydl7f/