Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,6%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,7%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 106 37,2%

  • Totaal aantal stemmers
    285
iemand idee wat je met leasebudget van 700-800 euro kan krijgen? ik kan kiezen tussen een bedrijfswagen of 500 euro bruto opslag.

ik rijd zelf met een 3j oude full option mazda cx-5 dus zou niet willen downgraden( dus +- evenveel ruimte, adaptive cruise control, lederen interieur, lane assist, heads up display,... en bij voorkeur terug een suv zijn allemaal dingen die ik terug wil)

De enige vereiste van werkgever is dat het een minstens een hybride is en dat doet mij wat de das om in keuze...

van wat ik google kom ik uit op een zo goed als kale Q3 of hybride xc40 als alternatief.... dat gaat het denk ik niet worden dan.

liefst vanal had ik gewoon terug een cx-5 ( beste auto waar ik ooit mee gereden heb), maar de enige hybride bij mazda is de cx-60 en buiten budget.
Ofwel ga je je werkgever moeten zeggen hier, ofwel ga je het aan collega's moeten vragen. Wij kunnen niet weten wat jouw werkgever kan krijgen voor dat budget.
 
Ofwel ga je je werkgever moeten zeggen hier, ofwel ga je het aan collega's moeten vragen. Wij kunnen niet weten wat jouw werkgever kan krijgen voor dat budget.
er is geen carpolicy. we moeten zelf rondkijken en offertes vragen aan leasemaatschappijen of garages
 
er is geen carpolicy. we moeten zelf rondkijken en offertes vragen aan leasemaatschappijen of garages
Geen grote vloot? Speciale kortingen bij bepaalde merken? Zou dan eens kijken op de leaseplan configurator. Wel zien dat je de juistere parameters selecteert (km, looptijd, banden etc).
 
Geen grote vloot? Speciale kortingen bij bepaalde merken? Zou dan eens kijken op de leaseplan configurator. Wel zien dat je de juistere parameters selecteert (km, looptijd, banden etc).
nope bedrijfje van 75 man waar een tiental mensen eentje hebben. heb al kbc autolease horen vallen bij sommigen. maar dat is dus vrij te kiezen als je een betere deal ergens anders kan vinden.
 
van wat ik google kom ik uit op een zo goed als kale Q3 of hybride xc40 als alternatief.... dat gaat het denk ik niet worden dan.

Niet dat ik ooit een Audi zou aanraden, maar uiteindelijk is een Q3 wel gelijkaardig aan een CX-5.

Ongeveer dezelfde afmetingen, laadruimte,… beide zijn compacte SUV’s.

Het interieur van de Q3 is naar Audi’s normen wel serieus ondermaats maar dat gaat (toch zeker naar perceptie) mijlenver boven dat van Mazda staan. En dat zeg ik als Mazda-fan.
 
Zou dan eens kijken op de leaseplan configurator.

In welke mate verschillen de prijzen die je daar ziet met het leasebudget in je bedrijf ?
Ik val hier bijna achterover van het verschil. Ik had een jaar geleden een dikke €900 budget. Dit is ook incl. vervangwagen, tankkaart, winterbanden, 120.000km... Je kon dan via die IQ tool van Leaseplan je wagens wat configureren. Als ik nu naar Leaseplan kijk, maar da's dan natuurlijk niet meer gekoppeld aan de concrete voorwaarden van mijn bedrijf (want ik kan niet meer op de IQ tool), kom ik voor de wagen die ik destijds bestelde aan een leasekost van ruim €1300 :oops: . Dat zou betekenen dat de leasekosten op een jaar tijd 40% gestegen zijn ?!
 
In welke mate verschillen de prijzen die je daar ziet met het leasebudget in je bedrijf ?
Ik val hier bijna achterover van het verschil. Ik had een jaar geleden een dikke €900 budget. Dit is ook incl. vervangwagen, tankkaart, winterbanden, 120.000km... Je kon dan via die IQ tool van Leaseplan je wagens wat configureren. Als ik nu naar Leaseplan kijk, maar da's dan natuurlijk niet meer gekoppeld aan de concrete voorwaarden van mijn bedrijf (want ik kan niet meer op de IQ tool), kom ik voor de wagen die ik destijds bestelde aan een leasekost van ruim €1300 :oops: . Dat zou betekenen dat de leasekosten op een jaar tijd 40% gestegen zijn ?!
De leasekosten zijn heel hard gestegen omdat ze opeens besloten hebben om de restwaarde enorm laag in te schatten.
Er is nu een Europese instantie die daarvoor de leasemaatschappijen op de vingers wil tikken (of heeft dat intussen al gedaan).
Want voor die lage restwaarde is er blijkbaar niet echt deftige argumentatie voor.
 
Augustus '21 - CLA shooting brake 😂
Goed op tijd voor contract van huidige dat augustus '22 afliep, helaas niet gehaald.

Weet wel niet wanneer de leasing de bestelling naar Mercedes heeft gestuurd.
Enkele weken na eerste bestelling bericht gehad dat sommige opties(dodehoek-sensor) niet konden wegens tekort aan chips.
"Bestel dan maar zonder" ging niet, moest het hele bestelproces terug doorlopen.

Eerste bericht van Mercedes(begin '22 denk ik) was levering augustus '22, dan november '22, nu eind maart '23.


Dat vind ik ergens wel bedrog. Zeker laatste jaar was voor veel mensen een relatief normale leveringstermijn toch een vereiste of een element dat meespeelde in de keuze.
Je mag dan toch wel verwachten dat men de levertermijn zo goed als mogelijk meedeelt.
Je kon dan beter een ander merk genomen hebben zeg maar.
 
In welke mate verschillen de prijzen die je daar ziet met het leasebudget in je bedrijf ?
Ik val hier bijna achterover van het verschil. Ik had een jaar geleden een dikke €900 budget. Dit is ook incl. vervangwagen, tankkaart, winterbanden, 120.000km... Je kon dan via die IQ tool van Leaseplan je wagens wat configureren. Als ik nu naar Leaseplan kijk, maar da's dan natuurlijk niet meer gekoppeld aan de concrete voorwaarden van mijn bedrijf (want ik kan niet meer op de IQ tool), kom ik voor de wagen die ik destijds bestelde aan een leasekost van ruim €1300 :oops: . Dat zou betekenen dat de leasekosten op een jaar tijd 40% gestegen zijn ?!
Die configurator is met de standaard kortingen dus dat gaat inderdaad al sowieso hoger uitkomen dan wanneer je dit doet via de leaseplan login bij een groot bedrijf.
 
Niet dat ik ooit een Audi zou aanraden, maar uiteindelijk is een Q3 wel gelijkaardig aan een CX-5.

Ongeveer dezelfde afmetingen, laadruimte,… beide zijn compacte SUV’s.

Het interieur van de Q3 is naar Audi’s normen wel serieus ondermaats maar dat gaat (toch zeker naar perceptie) mijlenver boven dat van Mazda staan. En dat zeg ik als Mazda-fan.
Moest dat met dezelfde opties zijn of net iets minder zou ik zeker tevreden zijn , Maar bij leaseplan zie ik bvb een kale q3 met stoffen zetels en hoogstens een business pack terwijl ik nu wel echt nappa leer heb en dingen zoals gekoelde zetels. Ach ja we zien wel zeker ?
 
De leasekosten zijn heel hard gestegen omdat ze opeens besloten hebben om de restwaarde enorm laag in te schatten.
Er is nu een Europese instantie die daarvoor de leasemaatschappijen op de vingers wil tikken (of heeft dat intussen al gedaan).
Want voor die lage restwaarde is er blijkbaar niet echt deftige argumentatie voor.

En daar bovenop zijn de autoprijzen het laatste jaar ook serieus gestegen voor veel modellen --> dubbele impact samen met die lagere restwaarde.

@ViperHD : het kan trouwens zijn dat de bedragen in die IQ Tool niet overeenkomen qua parameters met het echte lease contract; bij een vorige werkgever werden de simulaties t.o.v. het leasebudget gedaan met 24000 km/jaar, looptijd 5 jaar, bedrag excl. brandstof; het werkelijke contract was nochtans 30000 km/jaar, looptijd 4 jaar, incl. brandstof
 
nope bedrijfje van 75 man waar een tiental mensen eentje hebben. heb al kbc autolease horen vallen bij sommigen. maar dat is dus vrij te kiezen als je een betere deal ergens anders kan vinden.
I doubt that. Het lijkt mij redelijk onlogisch dat jij zelf 'zomaar' uw leasing aanbieder mag kiezen.
Het model v/d wagen & offertes v/d dealers, sure. Maar de leasing firma? Dat lijkt mij een brug te ver.

't Is al miserie genoeg met 1 leasing firma 'aanbieder' (in mijn ervaring & voor wat ik dus hoor qua klachten v/d verantwoordelijke v/d fleet bij ons), laat staan een aparte aanbieder voor elke wagen.

Verder moet je voornamelijk weten wat uw bedrag 'omvat'. Dat verschilt dus van WG tot WG en bij gevolg kan enkel iemand intern u daar een valabel, deftig antwoord geven.
 
I doubt that. Het lijkt mij redelijk onlogisch dat jij zelf 'zomaar' uw leasing aanbieder mag kiezen.
Het model v/d wagen & offertes v/d dealers, sure. Maar de leasing firma? Dat lijkt mij een brug te ver.

't Is al miserie genoeg met 1 leasing firma 'aanbieder' (in mijn ervaring & voor wat ik dus hoor qua klachten v/d verantwoordelijke v/d fleet bij ons), laat staan een aparte aanbieder voor elke wagen.

Verder moet je voornamelijk weten wat uw bedrag 'omvat'. Dat verschilt dus van WG tot WG en bij gevolg kan enkel iemand intern u daar een valabel, deftig antwoord geven.
Er zijn bedrijven die gewoon met meerdere leasing bedrijven werken en kijken wie het goedkoopste is. Dus dat kan zeker wel.
 
Er zijn bedrijven die gewoon met meerdere leasing bedrijven werken en kijken wie het goedkoopste is. Dus dat kan zeker wel.
Is dat niet meestal tijdens overgangsperiodes van 1 leasemaatschappij naar een ander? Ik heb ook al gehoord dat met verschillende leasemaatschappijen werken echt een pain in the *** is.
 
Is dat niet meestal tijdens overgangsperiodes van 1 leasemaatschappij naar een ander? Ik heb ook al gehoord dat met verschillende leasemaatschappijen werken echt een pain in the *** is.

Ik heb nog bij een bedrijf gewerkt dat bewust 2 leasemaatschappijen had, maar dat ging dan ook over een vloot van >1000 wagens alleen al voor België: 1 maatschappij voor de grote volume modellen, een andere maatschappij voor de modellen vanaf middle management waar de volumes per merk/model kleiner waren.
Hen kennende zal dat wel het meest kostenefficiënt geweest zijn, voor een dedicated fleet manager is 2 ipv 1 leasemaatschappij ook niet het grote verschil denk ik.

Op mijn huidig werk hebben we blijkbaar ook nog een handjevol auto's van een 2e lease maatschappij rondrijden, niet door overgang - absoluut geen idee waarom dat is.

Leasemaatschappijen zijn bijna altijd een pain in the ... :thinking:
 
Is dat niet meestal tijdens overgangsperiodes van 1 leasemaatschappij naar een ander? Ik heb ook al gehoord dat met verschillende leasemaatschappijen werken echt een pain in the *** is.
Nein, wij hebben er 3 waar we mee werken. Je bestelt bij ene en dan vraagt men aan de andere twee om onder de prijs te gaan als ze kunnen. Kan je soms een extra optie mee uit de brand slepen.
 
Is dat niet meestal tijdens overgangsperiodes van 1 leasemaatschappij naar een ander? Ik heb ook al gehoord dat met verschillende leasemaatschappijen werken echt een pain in the *** is.

Hier werken we er met 4 ofzo... Sturen naar alle 4 de offertes en die goedkoopste wint bij wijze van spreken
 
iemand idee wat je met leasebudget van 700-800 euro kan krijgen? ik kan kiezen tussen een bedrijfswagen of 500 euro bruto opslag.

ik rijd zelf met een 3j oude full option mazda cx-5 dus zou niet willen downgraden( dus +- evenveel ruimte, adaptive cruise control, lederen interieur, lane assist, heads up display,... en bij voorkeur terug een suv zijn allemaal dingen die ik terug wil)

De enige vereiste van werkgever is dat het een minstens een hybride is en dat doet mij wat de das om in keuze...

van wat ik google kom ik uit op een zo goed als kale Q3 of hybride xc40 als alternatief.... dat gaat het denk ik niet worden dan.

liefst vanal had ik gewoon terug een cx-5 ( beste auto waar ik ooit mee gereden heb), maar de enige hybride bij mazda is de cx-60 en buiten budget.
Tesla Y
 
Terug
Bovenaan