De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Een Octavia is ruim en goedkoop. Voor de rest is het een verschrikkelijke kutbak. Mijn trommelvliezen trillen nog na van de holle deuren.

Goed voor het opfrissen van de eerste wet van Newton, dat wel.

Ff een korte edit: in vergelijking met een 3-reeks. Vgl. met een Duster of Peugeot 308 valt het wellicht wat beter mee

Laatst bewerkt:
Een Octavia is ruim en goedkoop. Voor de rest is het een verschrikkelijke kutbak. Mijn trommelvliezen trillen nog na van de holle deuren.

Goed voor het opfrissen van de eerste wet van Newton, dat wel.

Ff een korte edit: in vergelijking met een 3-reeks. Vgl. met een Duster of Peugeot 308 valt het wellicht wat beter mee
Ik weet niet welke generatie jij hebt gehad, maar qua "zware deuren" was mijn Superb een pak beter dan de 3-reeks die ik erna gehad heb hoor.

Los van het feit dat ik niet snap waarom mensen dat een teken van kwaliteit vinden

Een goed uitgeruste Octavia en Superb zijn echt wel leuke auto's imo, alles behalve een straf om daarmee rond te rijden.

Ik weet niet welke generatie jij hebt gehad, maar qua "zware deuren" was mijn Superb een pak beter dan de 3-reeks die ik erna gehad heb hoor.

Los van het feit dat ik niet snap waarom mensen dat een teken van kwaliteit vinden
Ik heb er vanzelfsprekend geen gehad. Mijn eerste en laatste VAG product was een Golf mk3. Het beste vehikel dat ze ooit hebben gemaakt, en zelfs dat was een ramp.

Er zijn wel een aantal collega’s in de groep die een Octavia hebben, en soms ben ik verplicht om mee te rijden. Daar is echt niks kwalitatief aan. Het ziet er “ok” uit, maar het is allemaal hol plastic. Ja, ook de laatste generatie.

Nogmaals, niks mis mee als je in dat segment shopt. Maar dan neem ik toch elke Toyota, Honda, Ford of Mazda voor op een Skoda/Volkswagen. Die zijn niet alleen beter in elkaar geschroefd maar het is écht kwalitatief ipv schone schijn en bovenal: het stuurt nog een beetje.

Een Octavia heeft twee starre assen hé. Dat was oldskool in ‘83.

En opties zijn overrated als de basis niet goed zit. Wat ben je met een Burmester of B&W home cinema als je geen zetel hebt om in te zitten?

Ik heb er vanzelfsprekend geen gehad. Mijn eerste en laatste VAG product was een Golf mk3. Het beste vehikel dat ze ooit hebben gemaakt, en zelfs dat was een ramp.

Er zijn wel een aantal collega’s in de groep die een Octavia hebben, en soms ben ik verplicht om mee te rijden. Daar is echt niks kwalitatief aan. Het ziet er “ok” uit, maar het is allemaal hol plastic. Ja, ook de laatste generatie.

Nogmaals, niks mis mee als je in dat segment shopt. Maar dan neem ik toch elke Toyota, Honda, Ford of Mazda voor op een Skoda/Volkswagen. Die zijn niet alleen beter in elkaar geschroefd maar het is écht kwalitatief ipv schone schijn en bovenal: het stuurt nog een beetje.

Een Octavia heeft twee starre assen hé. Dat was oldskool in ‘83.

En opties zijn overrated als de basis niet goed zit. Wat ben je met een Burmester of B&W home cinema als je geen zetel hebt om in te zitten?
En een 992 GT3 is de eerste 911 met double wishbones. Terwijl een MX5 dat altijd al heeft gehad...
Dat zegt toch niks over of het nu goede of slechte auto's zijn?

Ben eens gaan kijken naar de nieuwe X1. Wat een dikke bak, binnen en buiten.
Mooier dan de iX3 imo.

Zou die los boven mijn Polestar kiezen nu.

Ben eens gaan kijken naar de nieuwe X1. Wat een dikke bak, binnen en buiten.
Mooier dan de iX3 imo.

Zou die los boven mijn Polestar kiezen nu.
Mooier wel, maar ook ongeveer even duur natuurlijk. In huidige fase van leven is ruimte belangrijker, maar moest ik binnen 3 jaar iets nieuws kiezen zou ik ook eerder naar X1 kijken. Ik vind het echt een heel volwassen ogende auto voor dat segment ook.

En een 992 GT3 is de eerste 911 met double wishbones. Terwijl een MX5 dat altijd al heeft gehad...
Een starre as heeft maar 1 voordeel: het is supergoedkoop. Voor de rest is dat een compleet achterhaald concept.

Een auto kan onmogelijk goed sturen met starre assen. On-mogelijk. Maar een iets breder schermpje maakt het opeens een goeie auto? Komop. Ze kosten geen hol maar nog altijd 2 keer teveel.

Audi a3’s en Mercedes A’s worden in de basisuitvoeringen trouwens ook met starre assen geleverd, terwijl je op een kale 116i een volwassen multilink krijgt. Da’s het verschil tussen een merk dat bezig is met de aaibaarheidsfactor en een merk dat bezig is met het maken van goed sturende auto’s.

Geen drama trouwens als je daar niet van wakker ligt. Een Octavia brengt je ook van A naar B. Maar de vgl. met een 3-serie zou een gevangenisstraf moeten opleveren.

Nog een geluk dat het het bedrijfswagen topic is, en niet het “ik hou van auto’s”-subforum of het kot was te klein.

Allez kom op, je gaat nu toch niet weerleggen dat VAG echt geen kaas gegeten heeft van goed sturende wagens?

Het wordt misschien overschaduwd door het feit dat het de laatste jaren een massamerk is geworden maar echt elke BMW stuurt voor zijn kunnen gewoon goed. Ze scoren top in hun segment, en ze besteden daar gewoon veel aandacht aan en dat loont.
Uiteraard gaat een FWD 1-serie nooit hetzelfde rijden als een RWD.
Een F20 116i had dan wel een motor waarmee je geen stoplicht sprinten won, maar had wel een ophanging waar je zonder enige druppel zweet door een bocht kon gaan. Het was wel een wagen die goed gebouwd was en goed reed. De A3 die daartegenover stond die ging evenzeer voor geen drol vooruit en reed daarbij dan nog eens gelijk een nachtmerrie.

Een Octavia is tof want ruim, niet duur en heeft toch wel de VAG “kwaliteit”. Maar dat rijdt zoals een natte dweil eh. Daar zit 0,0 spanning of plezier in.

Laatst bewerkt:
Allez kom op, je gaat nu toch niet weerleggen dat VAG echt geen kaas gegeten heeft van goed sturende wagens?

Het wordt misschien overschaduwd door het feit dat het de laatste jaren een massamerk is geworden maar echt elke BMW stuurt voor zijn kunnen gewoon goed. Ze scoren top in hun segment, en ze besteden daar gewoon veel aanrecht aan en dat loont.
Uiteraard gaat een FWD 1-serie nooit hetzelfde rijden als een RWD.
Een F20 116i had dan wel een motor waarmee je geen stoplicht sprinten won, maar had wel een ophanging waar je zonder enige druppel zweet door een bocht kon gaan. Het was wel een wagen die goed gebouwd was en goed reed. De A3 die daartegenover stond die ging evenzeer voor geen drol vooruit en reed daarbij dan nog eens gelijk een nachtmerrie.

Een Octavia is tof want ruim, niet duur en heeft toch wel de VAG “kwaliteit”. Maar dat rijdt zoals een natte dweil eh. Daar zit 0,0 spanning of plezier in.
Maar, eerst ging het over "holle deuren". De enige auto die meer dan 15000€ kostte, waar ik ooit mee gereden heb waabij ik dat gevoel had, was de M4 CS (omdat die ook effectief holle deuren heeft...)
En gemiddeld gezien levert BMW beter sturende auto's dan VAG, dat heeft dan echter weer niks meer met kwaliteit te maken.

En over geen spanning of plezier gesproken, stel ik voor dat je eens een M8 en een R8 rond circuit gaat rijden en zeggen welke geen spanning of plezier levert ;).

Ivm bouwkwaliteit, ik ben letterlijk van een BMW 3 naar een Superb van ongeveer dezelfde prijs gegaan, en de Superb voelde op alle vlakken beter gebouwd aan.

Hehe oke het is ondertussen duidelijk dat ik blij moet zijn met mijn BMW upgrade komende van de Octavia :hug: Iemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.

Hehe oke het is ondertussen duidelijk dat ik blij moet zijn met mijn BMW upgrade komende van de Octavia :hug: Iemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.
Altijd een 3. Beste allrounder in de wereld.

Zelfs over de vorige generatie werd dit gezegd, en de F30 is misschien wel de slechtste dreier ooit.

Terug
Bovenaan