Nineshots
Well-known member
Niet enkel bij BMW en Mercedes, bij elk automerk op Tesla en Polestar na volgens mij.Da's niet enkel bij BMW. Bij Mercedes is het ook zo
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet enkel bij BMW en Mercedes, bij elk automerk op Tesla en Polestar na volgens mij.Da's niet enkel bij BMW. Bij Mercedes is het ook zo
Dat is het dus, de BMW geeft mij buiten het BMW zijn weinig meerwaarde. Geen verwarmde zetels, adaptieve cc, achteruitrijcamera en vooral de Octavia is echt een makkelijke gezinswagen.Dunno 'bout that. Kale 316d VS Full Option Octavia?
'k Zou 't ni graag zeggen, maar 't zou wss de 3er niet zijn dan.
Niets zo triestig als een kale BMW.
Ik weet niet welke generatie jij hebt gehad, maar qua "zware deuren" was mijn Superb een pak beter dan de 3-reeks die ik erna gehad heb hoor.Een Octavia is ruim en goedkoop. Voor de rest is het een verschrikkelijke kutbak. Mijn trommelvliezen trillen nog na van de holle deuren.
Goed voor het opfrissen van de eerste wet van Newton, dat wel.
Ff een korte edit: in vergelijking met een 3-reeks. Vgl. met een Duster of Peugeot 308 valt het wellicht wat beter mee
Ik heb er vanzelfsprekend geen gehad. Mijn eerste en laatste VAG product was een Golf mk3. Het beste vehikel dat ze ooit hebben gemaakt, en zelfs dat was een ramp.Ik weet niet welke generatie jij hebt gehad, maar qua "zware deuren" was mijn Superb een pak beter dan de 3-reeks die ik erna gehad heb hoor.
Los van het feit dat ik niet snap waarom mensen dat een teken van kwaliteit vinden
En een 992 GT3 is de eerste 911 met double wishbones. Terwijl een MX5 dat altijd al heeft gehad...Ik heb er vanzelfsprekend geen gehad. Mijn eerste en laatste VAG product was een Golf mk3. Het beste vehikel dat ze ooit hebben gemaakt, en zelfs dat was een ramp.
Er zijn wel een aantal collega’s in de groep die een Octavia hebben, en soms ben ik verplicht om mee te rijden. Daar is echt niks kwalitatief aan. Het ziet er “ok” uit, maar het is allemaal hol plastic. Ja, ook de laatste generatie.
Nogmaals, niks mis mee als je in dat segment shopt. Maar dan neem ik toch elke Toyota, Honda, Ford of Mazda voor op een Skoda/Volkswagen. Die zijn niet alleen beter in elkaar geschroefd maar het is écht kwalitatief ipv schone schijn en bovenal: het stuurt nog een beetje.
Een Octavia heeft twee starre assen hé. Dat was oldskool in ‘83.
En opties zijn overrated als de basis niet goed zit. Wat ben je met een Burmester of B&W home cinema als je geen zetel hebt om in te zitten?
Mooier wel, maar ook ongeveer even duur natuurlijk. In huidige fase van leven is ruimte belangrijker, maar moest ik binnen 3 jaar iets nieuws kiezen zou ik ook eerder naar X1 kijken. Ik vind het echt een heel volwassen ogende auto voor dat segment ook.Ben eens gaan kijken naar de nieuwe X1. Wat een dikke bak, binnen en buiten.
Mooier dan de iX3 imo.
Zou die los boven mijn Polestar kiezen nu.
Een starre as heeft maar 1 voordeel: het is supergoedkoop. Voor de rest is dat een compleet achterhaald concept.En een 992 GT3 is de eerste 911 met double wishbones. Terwijl een MX5 dat altijd al heeft gehad...
Dat zegt toch niks over of het nu goede of slechte auto's zijn?
Allez kom op, je gaat nu toch niet weerleggen dat VAG echt geen kaas gegeten heeft van goed sturende wagens?En een 992 GT3 is de eerste 911 met double wishbones. Terwijl een MX5 dat altijd al heeft gehad...
Dat zegt toch niks over of het nu goede of slechte auto's zijn?
Maar, eerst ging het over "holle deuren". De enige auto die meer dan 15000€ kostte, waar ik ooit mee gereden heb waabij ik dat gevoel had, was de M4 CS (omdat die ook effectief holle deuren heeft...)Allez kom op, je gaat nu toch niet weerleggen dat VAG echt geen kaas gegeten heeft van goed sturende wagens?
Het wordt misschien overschaduwd door het feit dat het de laatste jaren een massamerk is geworden maar echt elke BMW stuurt voor zijn kunnen gewoon goed. Ze scoren top in hun segment, en ze besteden daar gewoon veel aanrecht aan en dat loont.
Uiteraard gaat een FWD 1-serie nooit hetzelfde rijden als een RWD.
Een F20 116i had dan wel een motor waarmee je geen stoplicht sprinten won, maar had wel een ophanging waar je zonder enige druppel zweet door een bocht kon gaan. Het was wel een wagen die goed gebouwd was en goed reed. De A3 die daartegenover stond die ging evenzeer voor geen drol vooruit en reed daarbij dan nog eens gelijk een nachtmerrie.
Een Octavia is tof want ruim, niet duur en heeft toch wel de VAG “kwaliteit”. Maar dat rijdt zoals een natte dweil eh. Daar zit 0,0 spanning of plezier in.
.Soms vraag ik mij af of jij niet gewoon de dubbelaccount van mrkendl bent.Duidelijk geen autoliefhebber.
Balen omdat je een 3-reeks moet bestellen terwijl je nu een Octavia hebt, het moet écht niet gekker worden.

Ik ben de grotere, knappere versie. Met dezelfde, terechte, voorliefde voor BMW.Soms vraag ik mij af of jij niet gewoon de dubbelaccount van mrkendl bent.![]()
X1: nieuw model.Hehe oke het is ondertussen duidelijk dat ik blij moet zijn met mijn BMW upgrade komende van de OctaviaIemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.
Altijd een 3. Beste allrounder in de wereld.Hehe oke het is ondertussen duidelijk dat ik blij moet zijn met mijn BMW upgrade komende van de OctaviaIemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.
Gewoon al door het feit dat er letterlijk een verbeterde versie van te koop is (Alpina B3), spreekt u tegenAltijd een 3. Beste allrounder in de wereld.
Zelfs over de vorige generatie werd dit gezegd, en de F30 is misschien wel de slechtste dreier ooit.