De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Maar, eerst ging het over "holle deuren". De enige auto die meer dan 15000€ kostte, waar ik ooit mee gereden heb waabij ik dat gevoel had, was de M4 CS (omdat die ook effectief holle deuren heeft...)
En gemiddeld gezien levert BMW beter sturende auto's dan VAG, dat heeft dan echter weer niks meer met kwaliteit te maken.

En over geen spanning of plezier gesproken, stel ik voor dat je eens een M8 en een R8 rond circuit gaat rijden en zeggen welke geen spanning of plezier levert ;).

Ivm bouwkwaliteit, ik ben letterlijk van een BMW 3 naar een Superb van ongeveer dezelfde prijs gegaan, en de Superb voelde op alle vlakken beter gebouwd aan.
Een stuk heeft dat wel met kwaliteit te maken.
Als jij als premium merk genaamd Audi er voor kiest om uw wagen uit te rusten met een minderwaardige starre as die enkel maar nadelen heeft dan kan je niet zeggen dat je kwaliteit levert.
Ja het plastiek voelt iets fijner aan en het ziet er wat toffer uit die cockpit. Maar onder de kap ligt daar dezelfde VAG blok met dezelfde problemen en mechanisch is het niet zo fris en fruitig allemaal.

Dat van een R8 is geen argument. Dat is één wagen, een absolute minderheid in het gamma. En ook door een ander team gemaakt. Een RS6 is mechanisch ook geen A6 en stuurt dan weer wel subliem.
Het is dus niet dat ze het niet kunnen, ze kiezen er bewust voor om het niet te doen. En dat is kwalijk.

Maar dan hebben we het over Audi. Spreken we over Volkswagen dan kan je toch niet zeggen dat je daar vrolijk van wordt?
Hun gamma is toch echt diep en diep triest om naar te kijken?
Je kan niet zeggen dat ze slecht afgewerkt zijn, maar ook niet dat het super afgewerkt is. Ze rijden niet dramatisch slecht, maar ook niet goed. Het is het summum van middelmatigheid.
En Skoda verkoopt gewoon dezelfde wijn maar dan in een grotere fles, in goedkopere glas en een minder mooi etiket.

En ik wil u gerust geloven dat jij een superb kwalitatiever/ beter gebouwd vond dan een 3. Maar je moet er dan ook wel bijzeggen dat je op dat moment uw bril niet ophad en dat je geen gevoel in je handen had.
Je kan veel zeggen van een 3. Dat hij niet zo flashy is in de cockpit en dat het misschien wat bescheiden is, dat kan je zeggen. Maar op vlak van brouwkwaliteit en materiaalkeuze kan je daar gewoon niks op aanmerken. En daar kan een superb toch echt niet aan tippen.

Ja het plastiek voelt iets fijner aan en het ziet er wat toffer uit die cockpit.
………
Het is dus niet dat ze het niet kunnen, ze kiezen er bewust voor om het niet te doen. En dat is kwalijk.
BMW steekt dus blijkbaar bewust minder fijne plastiek in hun cockpit. Is dat dan ook kwalijk?

Of zou je kunnen besluiten dat elk merk zijn eigen accenten probeert te leggen, en niet overal het duurste in steekt om de boel nog wat betaalbaar te houden.

Jajaja alles wat niet bmw is, is gelijk aan of slechter dan een Lada 110 van '95 die net uit de rivier is gehaald, we weten het nu wel.

BMW steekt dus blijkbaar bewust minder fijne plastiek in hun cockpit. Is dat dan ook kwalijk?

Of zou je kunnen besluiten dat elk merk zijn eigen accenten probeert te leggen, en niet overal het duurste in steekt om de boel nog wat betaalbaar te houden.
De periode dat BMW interieurs achter liepen op de concurrentie is toch ook al even achter de rug hoor. Ok, nog de x3 en de 5-reeks, maar alle andere modellen zijn erop en erover gegaan.

Maar ik heb inderdaad liever een merk dat meer r&d pompt in weggedrag en rijervaring en daardoor een fractie minder over had voor een aaibaar dashboard.

Gelukkig moet je nu niet meer kiezen.

De ruimste gaan het echter nooit worden, da’s zeker. Dat komt deels door de lay-out natuurlijk. Maar met 2 kinderen zou ik misschien ook geen 1-reeks kiezen als ik voor dat geld een Focus clipper kan hebben.

Dat is een keuze die gemaakt wordt.
Maar daartegenover staat wel dat het een stuk slijtvaster is, maar het voelt wat bruter aan.

Het interieur van een C is knap. Maar met al die glimmende trim een magneet voor krassen.

En laat die betaalbaarheid ook maar weg. Ik heb me ondertussen neergelegd bij het feit dat als ik een nieuwe wagen koop ik op zijn minst 50k moet neerleggen.
Had het misschien hier al gepost, was gaan kijken voor een 4GC, zou mij 63k armer gemaakt hebben…

Dat is een keuze die gemaakt wordt.
Maar daartegenover staat wel dat het een stuk slijtvaster is, maar het voelt wat bruter aan.

Het interieur van een C is knap. Maar met al die glimmende trim een magneet voor krassen.

En laat die betaalbaarheid ook maar weg. Ik heb me ondertussen neergelegd bij het feit dat als ik een nieuwe wagen koop ik op zijn minst 50k moet neerleggen.
Had het misschien hier al gepost, was gaan kijken voor een 4GC, zou mij 63k armer gemaakt hebben…
BMW gebruikt toch ook gewoon pianolak a volonté?
Het gaat om de andere plastics waar VAG eerder zachte plastics gebruikt en BMW harde.

Na 6 maanden i4 kan ik gerust zeggen dat BMW het ook niet altijd goed voor elkaar heeft.

Idrive8 is trager dan MBUX. Soms tenenkrullend traag zoals 10 sec wachten tussen 2 menu items. Genoeg artikels op internet te vinden dat het een stap terug is.
Idrive8 kan veel, maar de menu's zijn minder intuïtief opgebouwd.
Connected drive ligt er ook meermaals uit zodat je geen spotify, realtime traffic, verbinding met de BMW app en andere zaken verliest.
Snellaadcurve daalt veel sneller dan modellen zoals de Ioniq5 en Ev6.
De achteruitrijcamera is open en bloot en constant vuil. Andere "slechtere" merken doen dat beter door die weg te klikken. Ik heb bij Mercedes de camera nooit moeten reinigen.
Geen plaats om je sleutels of zonnebril gemakkelijk weg te bergen.
Draaicirkel is even groot als 2,5 voetbalvelden.
De ruiten wasemen zelfs tijdens de rit sneller aan dan bij mijn vorige Mercedes, beide in automatische airco stand.
Er loopt water binnen bij openen koffer als het goed geregend heeft.
HK audio is ondermaats tegenover wat je van dat merk zou verwachten.

Het is geen slechte auto, maar het zou goed zijn als sommigen de prut eens uit hun ogen wrijven en zien dat er nog goed materiaal te koop is naast dit merk.

Vandaag update van de dealer gehad voor mijn i4 eind december '21 besteld : Nog geen productiedatum gekend.

En intussen mag ik rondbollen in een Skoda Karoq. :unsure:
A pfff.. Hier een phev onbekende leverdatum (hopelijk ergens '23) en ik mag in een kleine clio rondbollen.
Misschien kunnen we voor de tussentijd even wisselen? :sarcastic:

Valt imo ook te zien waarvoor je de wagen gebruikt.
Veel snelweg kilometers of veel binnenbaantjes, wil je wat plaats op de achterbank,...
De BMW 3 is een goede wagen maar moet toch ook wel compromissen maken tegenover andere (gelijkaardige) modellen.

Hehe oke het is ondertussen duidelijk dat ik blij moet zijn met mijn BMW upgrade komende van de Octavia :hug: Iemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.
X1 alleen als je de ruimte nodig hebt, wil je de beter sturende wagen dan de 3.

X1 alleen als je de ruimte nodig hebt, wil je de beter sturende wagen dan de 3.

Is de X1 nu onderhand zo groot als de (i)X3?
Gisteren voor de eerste keer gaan winkelen met de iX3, gelukkig hadden we nog wat frisdrank en water staan want anders was de koffer te klein geweest…
Ook achter de voorzetels kan je bijna niets kwijt, mijn laptoptas past daar met moeite tussen.

Ga dat afdekzeil eruit moeten halen zodat ik kan stapelen volgende keer. Kan ook wel eens proberen of de achterzetels wat rechter zetten nog iets afdoet.

Nee, een BMW 3-serie is geen ruimtewonder. De koffer is klein, er passen net 3 plooibakken naast elkaar, dan nog een pak melk en wat frisdrank en je bent klaar. Een iX3 is eigenlijk te klein voor een gezin van 5.
De binnenruimte houdt ook niet over, maar is wel voldoende voor ons.

Op gebied van ruimte mis ik mijn Arteon, op gebied van rijden niet. Zelfs een SUV gedrocht van BMW stuurt beter dan een Sedan van VW.

Is de X1 nu onderhand zo groot als de (i)X3?
Gisteren voor de eerste keer gaan winkelen met de iX3, gelukkig hadden we nog wat frisdrank en water staan want anders was de koffer te klein geweest…
Ook achter de voorzetels kan je bijna niets kwijt, mijn laptoptas past daar met moeite tussen.

Ga dat afdekzeil eruit moeten halen zodat ik kan stapelen volgende keer. Kan ook wel eens proberen of de achterzetels wat rechter zetten nog iets afdoet.

Nee, een BMW 3-serie is geen ruimtewonder. De koffer is klein, er passen net 3 plooibakken naast elkaar, dan nog een pak melk en wat frisdrank en je bent klaar. Een iX3 is eigenlijk te klein voor een gezin van 5.
De binnenruimte houdt ook niet over, maar is wel voldoende voor ons.

Op gebied van ruimte mis ik mijn Arteon, op gebied van rijden niet. Zelfs een SUV gedrocht van BMW stuurt beter dan een Sedan van VW.
3 plooiboxen naast elkaar, 2 boven elkaar. Dat zijn 6 plooiboxen zonder de zetels neer te klappen? Als dat niet genoeg is denk ik dat je toch een camionette had moeten kopen :p.
Die afdekking moet er inderdaad wel uit.

Een beetje afhankelijk van de leeftijd van kinderen (2 buggy's zal wel moeilijk worden...) Maar het lijkt me toch voldoende voor een gezin van 5 eigenlijk.
Ik heb 1x gedacht dat het nipt was, maar dat was omdat ik winterbanden moest verhuizen en de kinderstoel er was vergeten uit te halen...

Een ix3 te klein voor een gezin van 5 - mensen zijn niet meer goed wijs tegenwoordig :p

Een kameraad van mij heeft onlangs een V klasse gekocht want z'n E stationwagen was te klein :lol:

Een ix3 te klein voor een gezin van 5 - mensen zijn niet meer goed wijs tegenwoordig :p

Een kameraad van mij heeft onlangs een V klasse gekocht want z'n E stationwagen was te klein :laugh:
Jammer dat de pickups vanaf volgend jaar wel belast worden !
Mijn broer heeft ook een V-klasse omdat kleiner niet ging lukken. Alleen heeft zijn vrouw nu een Touran bedrijfswagen en rijden ze eigenlijk toch altijd daar mee :p

Maakt het in de komende jaren eigenlijk veel verschil voor de werknemer op de loonbrief of ze met een diesel/benzine, hybride of elektrische wagen rijden? Of maakt het vooral verschil voor de werkgever?

Maakt het in de komende jaren eigenlijk veel verschil voor de werknemer op de loonbrief of ze met een diesel/benzine, hybride of elektrische wagen rijden? Of maakt het vooral verschil voor de werkgever?
Beide. VAA van alles dat niet puur elektrisch is, gaat stijgen. Voor diesel/benzine nog veel sneller dan voor hybride.

Terug
Bovenaan