Een stuk heeft dat wel met kwaliteit te maken.Maar, eerst ging het over "holle deuren". De enige auto die meer dan 15000€ kostte, waar ik ooit mee gereden heb waabij ik dat gevoel had, was de M4 CS (omdat die ook effectief holle deuren heeft...)
En gemiddeld gezien levert BMW beter sturende auto's dan VAG, dat heeft dan echter weer niks meer met kwaliteit te maken.
En over geen spanning of plezier gesproken, stel ik voor dat je eens een M8 en een R8 rond circuit gaat rijden en zeggen welke geen spanning of plezier levert.
Ivm bouwkwaliteit, ik ben letterlijk van een BMW 3 naar een Superb van ongeveer dezelfde prijs gegaan, en de Superb voelde op alle vlakken beter gebouwd aan.
Als jij als premium merk genaamd Audi er voor kiest om uw wagen uit te rusten met een minderwaardige starre as die enkel maar nadelen heeft dan kan je niet zeggen dat je kwaliteit levert.
Ja het plastiek voelt iets fijner aan en het ziet er wat toffer uit die cockpit. Maar onder de kap ligt daar dezelfde VAG blok met dezelfde problemen en mechanisch is het niet zo fris en fruitig allemaal.
Dat van een R8 is geen argument. Dat is één wagen, een absolute minderheid in het gamma. En ook door een ander team gemaakt. Een RS6 is mechanisch ook geen A6 en stuurt dan weer wel subliem.
Het is dus niet dat ze het niet kunnen, ze kiezen er bewust voor om het niet te doen. En dat is kwalijk.
Maar dan hebben we het over Audi. Spreken we over Volkswagen dan kan je toch niet zeggen dat je daar vrolijk van wordt?
Hun gamma is toch echt diep en diep triest om naar te kijken?
Je kan niet zeggen dat ze slecht afgewerkt zijn, maar ook niet dat het super afgewerkt is. Ze rijden niet dramatisch slecht, maar ook niet goed. Het is het summum van middelmatigheid.
En Skoda verkoopt gewoon dezelfde wijn maar dan in een grotere fles, in goedkopere glas en een minder mooi etiket.
En ik wil u gerust geloven dat jij een superb kwalitatiever/ beter gebouwd vond dan een 3. Maar je moet er dan ook wel bijzeggen dat je op dat moment uw bril niet ophad en dat je geen gevoel in je handen had.
Je kan veel zeggen van een 3. Dat hij niet zo flashy is in de cockpit en dat het misschien wat bescheiden is, dat kan je zeggen. Maar op vlak van brouwkwaliteit en materiaalkeuze kan je daar gewoon niks op aanmerken. En daar kan een superb toch echt niet aan tippen.
.

Iemand argumenten voor of tegen de 3 touring ivm de X1. Voorkeur ligt momenteel bij de 3 reeks.

.