Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Bestelwagens zijn nog bijna allemaal diesel :)
Ik ben niet heel zeker of die referentieuitstoot ook bestelwagens in rekening neemt. Zou me niets verbazen moest die enkel voor personenwagens gelden. Aangezien het idee is dat een bestelwagen een lichte-vracht is, en dus een andere berekening gebruikt.
 
Gisteren bestelbon getekend voor een Range Rover Sport P440e Dynamic SE uitvoering. :smile:

Rij momenteel 2 jaar met een CLA250e en was al even aan het kijken voor iets anders/groter.

Aanleiding voor deze wagen zijn de positieve financiële cijfers van mijn zaak, de strengere regels i.v.m aftrekbaarheid van PHEVs na 31/12 en hopelijk de komst van een kind binnen dit en 1 jaar. Met de CLA heb ik in de zomer een 70km elektrisch bereik. Hiermee kan ik het grootste deel van mijn verplaatsingen doen. Ik verwacht nog meer elektrisch te kunnen rijden met de 100km+ van de Sport.

Levering staat voorlopig gepland voor zomer '24..

Qua styling sowieso black pack en zwart leder interieur en 23" velgen. Momenteel nog twijfel tussen 2 kleuren: Carpathian Grey (donker) en Borasco grey (licht & moet ik nog eens in het echt zien) - zie foto's.


LpH7xwb.jpg


IyW8Ihq.jpg
 
Gisteren bestelbon getekend voor een Range Rover Sport P440e Dynamic SE uitvoering. :smile:

Rij momenteel 2 jaar met een CLA250e en was al even aan het kijken voor iets anders/groter.

Aanleiding voor deze wagen zijn de positieve financiële cijfers van mijn zaak, de strengere regels i.v.m aftrekbaarheid van PHEVs na 31/12 en hopelijk de komst van een kind binnen dit en 1 jaar. Met de CLA heb ik in de zomer een 70km elektrisch bereik. Hiermee kan ik het grootste deel van mijn verplaatsingen doen. Ik verwacht nog meer elektrisch te kunnen rijden met de 100km+ van de Sport.

Levering staat voorlopig gepland voor zomer '24..

Qua styling sowieso black pack en zwart leder interieur en 23" velgen. Momenteel nog twijfel tussen 2 kleuren: Carpathian Grey (donker) en Borasco grey (licht & moet ik nog eens in het echt zien) - zie foto's.


LpH7xwb.jpg


IyW8Ihq.jpg
Korting gekregen? Ik heb afgelopen weekend een offerte gezien van die wagen, zelfs 500 euro afleverkosten kan er niet van af :wallbash:
 
Schitterende wagen! Heb hem ook even bekeken maar door de 0 euro korting policy kan ik het echt niet verwantwoorden want prijst zichzelf volledig uit de markt tov GLE/X5/Q7/Q8.

Wel een colllega die er ene besteld heeft en een kameraad ook :)
 
Bestelwagens zijn nog bijna allemaal diesel :)
Buiten de Zafira e-life! Met een whopping 200km range in de winter uit een 75kWh batterij. :laugh:

Goh ... wacht maar ... binnen een tijdje zullen al die bedrijven die nu nog OK zijn met pakweg +/- 50% aftrek ineens opgescheept zitten met 0% aftrekbaarheid.

't PHEV 'loophole' zal dan ook gesloten zijn, dus jah ... wat gaat dat dan ineens geven voor zulk een bedrijven?

Hun diesels gaan hen uiteindelijk veel meer kosten, dus oftewel schaffen ze de wagen af, geven ze iedereen ne Roze VW Up! of gaat men EV.
't Worden nog rare tijden wss. Zeker voor bedrijven die vast houden aan een vaste, niet geïndexeerde 'total cost', waar je met de jaren eigenlijk gewoon steeds minder krijgt.
Ik denk dat er zo nochtans veel zijn. @Japser en ik zijn eigenlijk al meer dan een jaar 'oorlog' aan het voeren met fleet/HR/directe leidinggevenden bij ons maar er beweegt weinig (om niet te zeggen niks). Sinds september lijkt het een maandelijks wederkerend punt te worden op de ondernemingsraad maar ik heb nog altijd de indruk dat de directie de situatie blijft minimaliseren en dat de vakbond liever andere katten geeselt. De kaderafvaardiging is dan ook minimaal op de OR en de afgevaardigden van de bediendes hebben daar geen boodschap aan want ze zijn toch niet geimpacteerd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag update van de dealer gehad voor mijn i4 eind december '21 besteld : Nog geen productiedatum gekend.

En intussen mag ik rondbollen in een Skoda Karoq. :unsure:
 
Vandaag update van de dealer gehad voor mijn i4 eind december '21 besteld : Nog geen productiedatum gekend.

En intussen mag ik rondbollen in een Skoda Karoq. :unsure:
Innige deelneming :support: Voor mij zijn het de laatste dagen in een Skoda Karoq en wat zal ik blij zijn als ik er vanaf ben.

Vanaf maandag mag ik mijn Arteon hybride in ontvangst nemen, 7 maanden van bestelling tot levering.
 
Innige deelneming :support: Voor mij zijn het de laatste dagen in een Skoda Karoq en wat zal ik blij zijn als ik er vanaf ben.

Vanaf maandag mag ik mijn Arteon hybride in ontvangst nemen, 7 maanden van bestelling tot levering.
Ik heb nog geen update gehad eigenlijk rondom leveringsdatum v/d mijne. Dus ik ga er van uit dat het nog steeds ergens maart/april zal zijn.

Kleine verlenging van m'n huidig contract nodig daar, dus ten laatste eind januari ('k geloof letterlijk 31 jan) zal ik dan ook effectief nog naar de keuring moeten.
De afspraak daarvoor ligt ondertussen al vast voor volgende maand ergens.

Nuja ... in mijn geval ... geen haast eh. Deze keer althans, is het bij mij eerder gewoon 'behoud' van wat ik heb (wat in 't huidig klimaat eigenlijk een overwinning is, kan een pak erger zijn binnen 5j).
 
Wat zijn de ervaringen hier met de huidige generatie X5 ? Nog mensen die wachten op levering, of er nog snel 1 gaan bestellen? Nu bestellen is immers in februari geleverd omdat de LCI eraan komt.
 
Mijn vriendin haar bedrijfswagen werd zonet terug uitgesteld. Werd normaal geleverd juni 2022, dan uitgesteld naar september, december en nu zelfs naar mei 2023. Simpele VW Golf zonder tralala...
 
Wat zijn de ervaringen hier met de huidige generatie X5 ? Nog mensen die wachten op levering, of er nog snel 1 gaan bestellen? Nu bestellen is immers in februari geleverd omdat de LCI eraan komt.

Zeker van die levertermijn? Ik heb testgereden en offerte laten maken eind september, en de levertermijn werd toen op maart/april gezet. Straf dat bij 3 maand later bestellen de levertermijn dan ineens een maand vroeger zou zijn :)

Ervaring: topwagen, rijdt goed, leuke aandrijflijn, koffer best ruim, de comfortzetels zijn uitstekend. First Class package kost veel maar biedt enorm veel waar.
Mijn grootste minpunt, ik vond het interieur wat lomper. En dat is uiteindelijk enkel maar smaak :)
 
Ja, de bestellingen van de X5 drogen op omdat velen wachten op de LCI. Daardoor is de levertermijn van de pre-LCI korter omdat ze ergens rond die periode de fabriek ombouwen om enkel het nieuwe model nog te produceren.
 
Ja, de bestellingen van de X5 drogen op omdat velen wachten op de LCI. Daardoor is de levertermijn van de pre-LCI korter omdat ze ergens rond die periode de fabriek ombouwen om enkel het nieuwe model nog te produceren.

Jamaar, opdrogen ok. Maar als ik in september bestel en de leverdatum werd op maart/april gezet, dan is het toch vrij onrealistisch dat de leverdatum van een wagen die nu besteld wordt net VROEGER is dan een wagen die 3 maand geleden zou besteld zijn.

Tenzij de leverdatum die ik in september meekreeg wel heel pessimistisch was ingeschat.

BTW: gezien de wijzigende fiscaliteit denk ik niet dat er nu echt nog velen aan het wachten zijn op de LCI hoor. De meesten zijn net nu nog aan het bestellen...
 
Jamaar, opdrogen ok. Maar als ik in september bestel en de leverdatum werd op maart/april gezet, dan is het toch vrij onrealistisch dat de leverdatum van een wagen die nu besteld wordt net VROEGER is dan een wagen die 3 maand geleden zou besteld zijn.

Tenzij de leverdatum die ik in september meekreeg wel heel pessimistisch was ingeschat.

BTW: gezien de wijzigende fiscaliteit denk ik niet dat er nu echt nog velen aan het wachten zijn op de LCI hoor. De meesten zijn net nu nog aan het bestellen...
Heeft er mee te maken dat die productieslots beschikbaar blijven, en dat van de ene op de andere dag naar LCI wordt overgeschakeld. Dus als er bv 3 weken voor de overschakeling nog een slot beschikbaar is dan wordt die wagen ook meteen gemaakt. Dus het is correct dat die LT nu heel kort is, van de dealer ook te horen gekregen dat huidig model rond april leverbaar is.

Wat aftrekbaarheid betreft wijzigt enkel de aftrekbaarheid van de brandstofkosten, wat voor mensen die niet veel km's doen dus niet zo veel uitmaakt dat je nu nog snel zou moeten bestellen. Voor mensen die bv 50 000km's per jaar doen ligt dat anders.
 
Hier ook nog een Diesel te bestellen :)
Keuze tussen een BMW X1 (2023) en een BMW Touring 316D. Iemand tips of ervaringen?
Vroeger reden we met skoda's en volkswagens, zelf vind ik het eerder jammer dat we dat niet meer kunnen pakken. Mijn huidige octavia was perfect.
 
Terug
Bovenaan