SilentSpring
Active member
Klopt, te rap geweest.Eerat RSZ eraf, dan VAA erbij, dan bedrijfsvoorheffing eraf en als laatste VAA er terug vanaf.
Over je VAA betaal je enkel bedrijfsvoorheffing.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, te rap geweest.Eerat RSZ eraf, dan VAA erbij, dan bedrijfsvoorheffing eraf en als laatste VAA er terug vanaf.
Over je VAA betaal je enkel bedrijfsvoorheffing.
Maar de full EV is de MX-30, een toch iets minder praktische auto met maar 150km range.Afgelopen weekend eens gaan rijden met de mild hybride Mazda CX-30 en ik moet zeggen, ik ben toch wel zwaar onder de indruk.
Als ik een full EV auto kies, heb ik wel een budget dat dubbel zo groot is, maar ik ben serieus hard aan het twijfelen over de CX-30. Ook qua afwerking en opties is dat met alles er op en er aan. Terwijl de Enyaq en de Q4 E-tron die ik ook heb geprobeerd, wel heel schoon en ruimer zijn, zijn die quasi kaal in mijn budget. Als ik dat vergelijk met de Mazda, wereld van verschil.
Maar de full EV is de MX-30, een toch iets minder praktische auto met maar 150km range.
Los daarvan, een maat van mij heeft vorige week de nieuwe CX-60 hybride getest en was daar erg over te spreken. Premium gevoel in het interieur en een zeer aangename aandrijflijn.
Inderdaad, verkeerd gelezen. Ik had begrepen dat Tibokio zou kiezen voor de EV versie van de CX-30.Het gaat over de CX. Vind mazda's nu wel nog vaak mooi. Heb persoonlijk altijd de wagen gekozen met meerdere opties of die ik mooier vond dan een premium wagen. Liever dat dan een kale audi, bmw of mercedes.
Als je voor Mazda kan gaan voor dezelfde prijs als je aan Audi/VW/Skoda zou kunnen geven, dan sowieso voor de Mazda gaan.Gaat inderdaad over de hybride
EV gaat ook bij Mazda idd, maar de garagist zelf raadde mij aan dat niet te doen. Het bereik is te klein, toch bij Mazda (voor mijn gebruik). En hij raadt aan om als volgende binnen 5 jaar pas voor full elektrisch te gaan.
Ik denk dat ik idd voor de Mazda zal gaan. Qua afwerking idd zeer proper en super aangename rijstijl. Alle snufjes die ik graag wil, lane assist, adaptieve cruise control, dat leuke holografische heads up display op de voorruit, etc etc, zitten er allemaal in. Terwijl Audi en VW die dingen ook hebben, maar dat past gewoonweg niet in mijn budget. Dus bijna "full option" mazda vs kale audi, skoda of VW... Dat overtuigt me toch wel
Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….Afgelopen weekend eens gaan rijden met de mild hybride Mazda CX-30 en ik moet zeggen, ik ben toch wel zwaar onder de indruk.
Als ik een full EV auto kies, heb ik wel een budget dat dubbel zo groot is, maar ik ben serieus hard aan het twijfelen over de CX-30. Ook qua afwerking en opties is dat met alles er op en er aan. Terwijl de Enyaq en de Q4 E-tron die ik ook heb geprobeerd, wel heel schoon en ruimer zijn, zijn die quasi kaal in mijn budget. Als ik dat vergelijk met de Mazda, wereld van verschil.
Nogmaals… die zijn totaal niet te vergelijken qua formaat hé.Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….
Das maar schijn hoor, in de praktijk is het verschil kleinNogmaals… die zijn totaal niet te vergelijken qua formaat hé.
Da’s zelfs nog eerder een Kamiq dan een Karoq denk ik. Laat staan een Enyac.
Das maar schijn hoor, in de praktijk is het verschil klein
Skoda Enyaq iV afmetingen, kofferruimte en elektrificatie
Skoda Enyaq iV afmetingen met interieur foto's, kofferruimte en maten van lengte, breedte en hoogte. Soortgelijke auto's in grootte.nl.automobiledimension.com
Verschil tussen Enyaq en Q4 etron bedoel ik, niet de CX-30.De Enyaq is 25cm groter, dat is een volledige klasse. Verder is de Enyaq een EV en is de binnenruimte bijgevolg nog groter dan een auto binnen zijn eigen klasse.
Het verschil in binnenruimte is bijgevolg immens.
Nee, gelukkig nietHad je de laadpaal al laten installeren?
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er dan gebeurt, of je dan in 1x het openstaande bedrag mag afdokken als je van job verandert.
Helaas.. Wij hebben geen vast budget, maar kunnen uit lijsten kiezen. Binnen die lijst moeten we eerst de keuze maken: EV of benzine/hybride.Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….
Dit heb ik mss slecht verwoord. Maar zoals ik hierboven zeg, in de hybride lijst kan ik de quasi full option cx-30 kiezen en niet boven het maandelijks leasebudget zitten. Terwijl als ik bij de EV auto's de q4 etron kies, die een veel hogere cataloguswaarde heeft, ik direct boven het maandelijks leasebudget zit vanaf ik iets van opties toevoeg..Nogmaals… die zijn totaal niet te vergelijken qua formaat hé.
Da’s zelfs nog eerder een Kamiq dan een Karoq denk ik. Laat staan een Enyac.
Ik vind het zelfs verrassend dat je met een full option cx-30 een q4 etron kan configureren.
Aha. Jij bent effectief de Audi en de Skoda aan het vergelijken. Ik doelde op de cx-30 vs q4 etron/enyac (dat is gewoon quasi dezelfde auto)Das maar schijn hoor, in de praktijk is het verschil klein
Skoda Enyaq iV afmetingen, kofferruimte en elektrificatie
Skoda Enyaq iV afmetingen met interieur foto's, kofferruimte en maten van lengte, breedte en hoogte. Soortgelijke auto's in grootte.nl.automobiledimension.com
En een ID.3 valt niet binnen budget?Helaas.. Wij hebben geen vast budget, maar kunnen uit lijsten kiezen. Binnen die lijst moeten we eerst de keuze maken: EV of benzine/hybride.
De EV auto's hebben cataloguswaarde van 50-60k, maar als ik in die webtool packs of opties toevoeg, bovenop de kale EV, dan zit ik al meteen duizenden euro's boven budget en zou ik moeten zelf opleggen.
De hybride/benzine auto's hebben cataloguswaarde van 30k, en ook hier zijn niet al te veel opties mogelijk, behalve bij mazda om een of andere reden.
Ik ga nog wat verder uitzoeken in die tool, tis niet de meest overzichtelijke. Maar het enorm verschil in "budget" tussen EV en verbrandingsmotor is ooit eens door het bedrijf toegelicht. Te complex voor mij maar zal allemaal te maken hebben met hoe ze belast worden.
Dit heb ik mss slecht verwoord. Maar zoals ik hierboven zeg, in de hybride lijst kan ik de quasi full option cx-30 kiezen en niet boven het maandelijks leasebudget zitten. Terwijl als ik bij de EV auto's de q4 etron kies, die een veel hogere cataloguswaarde heeft, ik direct boven het maandelijks leasebudget zit vanaf ik iets van opties toevoeg..