Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,6%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 102 36,7%

  • Totaal aantal stemmers
    278
Dat is ook een vraag die al jaren terugkeert over hoe VAA op je loonbrief komt :p
Misschien moeten we ergens een FAQ maken ofzo.
 
Afgelopen weekend eens gaan rijden met de mild hybride Mazda CX-30 en ik moet zeggen, ik ben toch wel zwaar onder de indruk.
Als ik een full EV auto kies, heb ik wel een budget dat dubbel zo groot is, maar ik ben serieus hard aan het twijfelen over de CX-30. Ook qua afwerking en opties is dat met alles er op en er aan. Terwijl de Enyaq en de Q4 E-tron die ik ook heb geprobeerd, wel heel schoon en ruimer zijn, zijn die quasi kaal in mijn budget. Als ik dat vergelijk met de Mazda, wereld van verschil.
 
Afgelopen weekend eens gaan rijden met de mild hybride Mazda CX-30 en ik moet zeggen, ik ben toch wel zwaar onder de indruk.
Als ik een full EV auto kies, heb ik wel een budget dat dubbel zo groot is, maar ik ben serieus hard aan het twijfelen over de CX-30. Ook qua afwerking en opties is dat met alles er op en er aan. Terwijl de Enyaq en de Q4 E-tron die ik ook heb geprobeerd, wel heel schoon en ruimer zijn, zijn die quasi kaal in mijn budget. Als ik dat vergelijk met de Mazda, wereld van verschil.
Maar de full EV is de MX-30, een toch iets minder praktische auto met maar 150km range.

Los daarvan, een maat van mij heeft vorige week de nieuwe CX-60 hybride getest en was daar erg over te spreken. Premium gevoel in het interieur en een zeer aangename aandrijflijn.
 
Maar de full EV is de MX-30, een toch iets minder praktische auto met maar 150km range.

Los daarvan, een maat van mij heeft vorige week de nieuwe CX-60 hybride getest en was daar erg over te spreken. Premium gevoel in het interieur en een zeer aangename aandrijflijn.

Het gaat over de CX. Vind mazda's nu wel nog vaak mooi. Heb persoonlijk altijd de wagen gekozen met meerdere opties of die ik mooier vond dan een premium wagen. Liever dat dan een kale audi, bmw of mercedes.
 
Het gaat over de CX. Vind mazda's nu wel nog vaak mooi. Heb persoonlijk altijd de wagen gekozen met meerdere opties of die ik mooier vond dan een premium wagen. Liever dat dan een kale audi, bmw of mercedes.
Inderdaad, verkeerd gelezen. Ik had begrepen dat Tibokio zou kiezen voor de EV versie van de CX-30.
 
Gaat inderdaad over de hybride :D
EV gaat ook bij Mazda idd, maar de garagist zelf raadde mij aan dat niet te doen. Het bereik is te klein, toch bij Mazda (voor mijn gebruik). En hij raadt aan om als volgende binnen 5 jaar pas voor full elektrisch te gaan.

Ik denk dat ik idd voor de Mazda zal gaan. Qua afwerking idd zeer proper en super aangename rijstijl. Alle snufjes die ik graag wil, lane assist, adaptieve cruise control, dat leuke holografische heads up display op de voorruit, etc etc, zitten er allemaal in. Terwijl Audi en VW die dingen ook hebben, maar dat past gewoonweg niet in mijn budget. Dus bijna "full option" mazda vs kale audi, skoda of VW... Dat overtuigt me toch wel
 
Gaat inderdaad over de hybride :D
EV gaat ook bij Mazda idd, maar de garagist zelf raadde mij aan dat niet te doen. Het bereik is te klein, toch bij Mazda (voor mijn gebruik). En hij raadt aan om als volgende binnen 5 jaar pas voor full elektrisch te gaan.

Ik denk dat ik idd voor de Mazda zal gaan. Qua afwerking idd zeer proper en super aangename rijstijl. Alle snufjes die ik graag wil, lane assist, adaptieve cruise control, dat leuke holografische heads up display op de voorruit, etc etc, zitten er allemaal in. Terwijl Audi en VW die dingen ook hebben, maar dat past gewoonweg niet in mijn budget. Dus bijna "full option" mazda vs kale audi, skoda of VW... Dat overtuigt me toch wel
Als je voor Mazda kan gaan voor dezelfde prijs als je aan Audi/VW/Skoda zou kunnen geven, dan sowieso voor de Mazda gaan.
 
Afgelopen weekend eens gaan rijden met de mild hybride Mazda CX-30 en ik moet zeggen, ik ben toch wel zwaar onder de indruk.
Als ik een full EV auto kies, heb ik wel een budget dat dubbel zo groot is, maar ik ben serieus hard aan het twijfelen over de CX-30. Ook qua afwerking en opties is dat met alles er op en er aan. Terwijl de Enyaq en de Q4 E-tron die ik ook heb geprobeerd, wel heel schoon en ruimer zijn, zijn die quasi kaal in mijn budget. Als ik dat vergelijk met de Mazda, wereld van verschil.
Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….
 
Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….
Nogmaals… die zijn totaal niet te vergelijken qua formaat hé.

Da’s zelfs nog eerder een Kamiq dan een Karoq denk ik. Laat staan een Enyac.

Ik vind het zelfs verrassend dat je met een full option cx-30 een q4 etron kan configureren.
 
Das maar schijn hoor, in de praktijk is het verschil klein


De Enyaq is 25cm groter, dat is een volledige klasse. Verder is de Enyaq een EV en is de binnenruimte bijgevolg nog groter dan een auto binnen zijn eigen klasse.
Het verschil in binnenruimte is bijgevolg immens.
 
Had je de laadpaal al laten installeren?
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er dan gebeurt, of je dan in 1x het openstaande bedrag mag afdokken als je van job verandert.
Nee, gelukkig niet :)
Had in augustus ‘21 contact met Stroomh voor een offerte, die kreeg ik in november. In februari is die intern goedgekeurd door fleet en daarna heb ik Stroohm niet meer gehoord…
Omdak wist dat ik van job wou veranderen heb ik dat ook niet gepusht natuurlijk 😋
 
Vreemd dat zowel de Skoda als de Audi “kaal” zijn in hetzelfde budget, klopt dat wel ….
Helaas.. Wij hebben geen vast budget, maar kunnen uit lijsten kiezen. Binnen die lijst moeten we eerst de keuze maken: EV of benzine/hybride.
De EV auto's hebben cataloguswaarde van 50-60k, maar als ik in die webtool packs of opties toevoeg, bovenop de kale EV, dan zit ik al meteen duizenden euro's boven budget en zou ik moeten zelf opleggen.
De hybride/benzine auto's hebben cataloguswaarde van 30k, en ook hier zijn niet al te veel opties mogelijk, behalve bij mazda om een of andere reden.

Ik ga nog wat verder uitzoeken in die tool, tis niet de meest overzichtelijke. Maar het enorm verschil in "budget" tussen EV en verbrandingsmotor is ooit eens door het bedrijf toegelicht. Te complex voor mij :p maar zal allemaal te maken hebben met hoe ze belast worden.

Nogmaals… die zijn totaal niet te vergelijken qua formaat hé.

Da’s zelfs nog eerder een Kamiq dan een Karoq denk ik. Laat staan een Enyac.

Ik vind het zelfs verrassend dat je met een full option cx-30 een q4 etron kan configureren.
Dit heb ik mss slecht verwoord. Maar zoals ik hierboven zeg, in de hybride lijst kan ik de quasi full option cx-30 kiezen en niet boven het maandelijks leasebudget zitten. Terwijl als ik bij de EV auto's de q4 etron kies, die een veel hogere cataloguswaarde heeft, ik direct boven het maandelijks leasebudget zit vanaf ik iets van opties toevoeg..
 
Helaas.. Wij hebben geen vast budget, maar kunnen uit lijsten kiezen. Binnen die lijst moeten we eerst de keuze maken: EV of benzine/hybride.
De EV auto's hebben cataloguswaarde van 50-60k, maar als ik in die webtool packs of opties toevoeg, bovenop de kale EV, dan zit ik al meteen duizenden euro's boven budget en zou ik moeten zelf opleggen.
De hybride/benzine auto's hebben cataloguswaarde van 30k, en ook hier zijn niet al te veel opties mogelijk, behalve bij mazda om een of andere reden.

Ik ga nog wat verder uitzoeken in die tool, tis niet de meest overzichtelijke. Maar het enorm verschil in "budget" tussen EV en verbrandingsmotor is ooit eens door het bedrijf toegelicht. Te complex voor mij :p maar zal allemaal te maken hebben met hoe ze belast worden.


Dit heb ik mss slecht verwoord. Maar zoals ik hierboven zeg, in de hybride lijst kan ik de quasi full option cx-30 kiezen en niet boven het maandelijks leasebudget zitten. Terwijl als ik bij de EV auto's de q4 etron kies, die een veel hogere cataloguswaarde heeft, ik direct boven het maandelijks leasebudget zit vanaf ik iets van opties toevoeg..
En een ID.3 valt niet binnen budget?
Want om eerlijk te zijn is een CX-30 echt een wagen die je niet kan vergelijken met een Q4 of een enyaq, dat is een beetje een chihuahua vergelijken met een Deense dog.
 
Terug
Bovenaan