Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Wel, een wagen van 80K is over 't algemeen geen straf om mee rond te bollen.
Wetende dat je toch geen gelijkwaardige vervanger kan bemachtigen lijkt mij dit nog niet zo slecht.
Al zeker als er nog geen miserie mee is (ofte nog niet te extreem veel km zodat er geen miserie in 't verschiet ligt).

't Is uiteraard een nadeel dat het nog een ICE wagen is, maar 't voordeel is wel dat je na 5j wel al maar iets van de helft van het VAA meer aan je been hebt.
Het stopt wel met dalen natuurlijk. Aja ... 't ze gaan 't niet naar 0 laten gaan gewoon omdat je 10j met je wagen rond bolt. :sneaky:
Dit dus.

Eens een keertje je voorrang van rechts nemen dus, wagens van 5 jaar zijn nogal snel economisch het niet waard om te repareren...
Doet mij denken aan een familielid. Die zijn wagen is 9jr oud en die is nog full-omnium verzekerd...want...(houd u vast) "Ik heb een contract dat stelt dat ik 100% van de aankoopwaarde terugkrijg als hij total loss verklaard wordt na een ongeval"..
Nu heeft die wagen bijna 200.000km en beginnen er kosten aan te komen. Zit momenteel in de garage omdat het hybride-systeem niet meer werkt... +2500€ kosten. En die gaat dat nog laten herstellen.
Ik zou het precies anders opgelost hebben :shutup:
 
Wel, een wagen van 80K is over 't algemeen geen straf om mee rond te bollen.
Wetende dat je toch geen gelijkwaardige vervanger kan bemachtigen lijkt mij dit nog niet zo slecht.
Klopt, ik klaag dan ook niet over de wagen zelf, wel over het vage beleid van mijn werkgever.

Ik vind het hypothetische ongeval met totaalverlies dan ook helemaal geen aantrekkelijk scenario. Tijdelijke wagen zal bijna zeker een kale 1-serie zijn en wie weet voor hoe lang.

't Is uiteraard een nadeel dat het nog een ICE wagen is, maar 't voordeel is wel dat je na 5j wel al maar iets van de helft van het VAA meer aan je been hebt.
VAA is de afgelopen 4 jaar (heb 'm na ongeveer 1 jaar overgenomen van ex-collega) redelijk constant gebleven eigenlijk. Begonnen rond de 170, momenteel 145.
 
Dit dus.


Doet mij denken aan een familielid. Die zijn wagen is 9jr oud en die is nog full-omnium verzekerd...want...(houd u vast) "Ik heb een contract dat stelt dat ik 100% van de aankoopwaarde terugkrijg als hij total loss verklaard wordt na een ongeval"..
Nu heeft die wagen bijna 200.000km en beginnen er kosten aan te komen. Zit momenteel in de garage omdat het hybride-systeem niet meer werkt... +2500€ kosten. En die gaat dat nog laten herstellen.
Ik zou het precies anders opgelost hebben :shutup:
Die gaat nog verschieten als die gaat zien hoeveel dat die daadwerkelijk gaat terugkrijgen van de full-omnium als zijn wagen total-loss is. Dit daar gelaten zou ik 'eens een voorrang van rechts nemen' niet aanraden, grote kans dat die wagen het laatste van uw zorgen gaat zijn.
 
Die gaat nog verschieten als die gaat zien hoeveel dat die daadwerkelijk gaat terugkrijgen van de full-omnium als zijn wagen total-loss is. Dit daar gelaten zou ik 'eens een voorrang van rechts nemen' niet aanraden, grote kans dat die wagen het laatste van uw zorgen gaat zijn.
Ja ik snap ook niet waarom ge nog ne full-omnium zou kiezen. Die betaalt jaarlijks +1500€..
Er is idd nog wel een verschil tussen zeggen en doen natuurlijk ha :).
 
Ja ik snap ook niet waarom ge nog ne full-omnium zou kiezen. Die betaalt jaarlijks +1500€..
Maar er gebeurt geen afschrijving, als ik het goed begrijp?
Die gaat nog verschieten als die gaat zien hoeveel dat die daadwerkelijk gaat terugkrijgen van de full-omnium als zijn wagen total-loss is.
Als er geen afschrijving is, dan krijgt hij toch gewoon de aankoopprijs? Dat is voor hem waarschijnlijk een comfortabele gedachte. Risico-inschatting en aversie doen rare dingen met mensen.
 
VAA is de afgelopen 4 jaar (heb 'm na ongeveer 1 jaar overgenomen van ex-collega) redelijk constant gebleven eigenlijk. Begonnen rond de 170, momenteel 145.
Het lijkt alsof het niet veel gedaald is omdat het in feite tegelijk ook gestegen is omdat de referentie uitstoot daalde.
Moest je nu naar een nieuwe wagen over schakelen & ineens de volle 100% VAA moeten betalen voor jouw huidige wagen (of een nieuwtje met dezelfde cijfers dus eh) zou dit een pak hoger liggen.

Doet mij denken aan een familielid. Die zijn wagen is 9jr oud en die is nog full-omnium verzekerd...want...(houd u vast) "Ik heb een contract dat stelt dat ik 100% van de aankoopwaarde terugkrijg als hij total loss verklaard wordt na een ongeval"..
Nu heeft die wagen bijna 200.000km en beginnen er kosten aan te komen. Zit momenteel in de garage omdat het hybride-systeem niet meer werkt... +2500€ kosten. En die gaat dat nog laten herstellen.
Ik zou het precies anders opgelost hebben :shutup:
Die gaat nog verschieten als die gaat zien hoeveel dat die daadwerkelijk gaat terugkrijgen van de full-omnium als zijn wagen total-loss is. Dit daar gelaten zou ik 'eens een voorrang van rechts nemen' niet aanraden, grote kans dat die wagen het laatste van uw zorgen gaat zijn.
Vergeet idd dat je 100% van de aankoopwaarde van x-jaar geleden gaat terug krijgen.

Ik heb er zo eentje geweten, ook full omnium nog. Mercedes C die binnen gestoken is bij Mercedes.
I.p.v. deze te fixen zijn ze er een joyride mee gaan doen & hebben ze de motor opgeblazen. Total loss dus.

De verzekering heeft zeker & vast uitbetaald hoor ... maar ze geven u wat die wagen op dat ogenblik nog waard is. Dus na 9 jaar ... een pak minder dus dan op dag 1.
Basically ... 't is altijd een nadeel dat uw wagen total loss aanzien wordt door de verzekering want zelfs met een omnium krijg je niet een voldoende hoog bedrag om die zelfde wagen opnieuw te kopen.

Dus tenzij uw wagen mss 30 dagen oud is ... lijkt een perte totale mij altijd in uw nadeel.

Nu ... als het waar is wat hij zegt ... en hij zou op een of ander miraculeus contract uit gekomen zijn waar de verzekering nog steeds 100K zou geven voor een wagen die er nu nog 30 waard is ... cool. :eek2:
 
Ja ik snap ook niet waarom ge nog ne full-omnium zou kiezen. Die betaalt jaarlijks +1500€..
Er is idd nog wel een verschil tussen zeggen en doen natuurlijk ha :).

Het was als grap bedoeld hoor :D. Een ongeval express veroorzaken moet je nooit willen doen.
Je weet nooit wie/wat er in de andere wagen zit.
 
Het was als grap bedoeld hoor :D. Een ongeval express veroorzaken moet je nooit willen doen.
Je weet nooit wie/wat er in de andere wagen zit.
Wie in de andere wagen zit is denk ik nog het minste van je zorgen.
Ik zou me eerder zorgen maken om de eigen gezondheid als je een ongeval hebt.
 
Het lijkt alsof het niet veel gedaald is omdat het in feite tegelijk ook gestegen is omdat de referentie uitstoot daalde.
Uiteraard en gezien de verwachte ineenstorting van de referentie-uitstoot is dat ook een onzekere factor voor oudere ICE-wagens.
Nu ... als het waar is wat hij zegt ... en hij zou op een of ander miraculeus contract uit gekomen zijn waar de verzekering nog steeds 100K zou geven voor een wagen die er nu nog 30 waard is ... cool. :eek2:
Dat is geen miraculeus contract, hij betaalt daar blijkbaar gewoon de premie voor. Afschrijving is een parameter die je kan kiezen bij een omniumverzekering.
 
Het lijkt alsof het niet veel gedaald is omdat het in feite tegelijk ook gestegen is omdat de referentie uitstoot daalde.
Moest je nu naar een nieuwe wagen over schakelen & ineens de volle 100% VAA moeten betalen voor jouw huidige wagen (of een nieuwtje met dezelfde cijfers dus eh) zou dit een pak hoger liggen.



Vergeet idd dat je 100% van de aankoopwaarde van x-jaar geleden gaat terug krijgen.

Ik heb er zo eentje geweten, ook full omnium nog. Mercedes C die binnen gestoken is bij Mercedes.
I.p.v. deze te fixen zijn ze er een joyride mee gaan doen & hebben ze de motor opgeblazen. Total loss dus.

De verzekering heeft zeker & vast uitbetaald hoor ... maar ze geven u wat die wagen op dat ogenblik nog waard is. Dus na 9 jaar ... een pak minder dus dan op dag 1.
Basically ... 't is altijd een nadeel dat uw wagen total loss aanzien wordt door de verzekering want zelfs met een omnium krijg je niet een voldoende hoog bedrag om die zelfde wagen opnieuw te kopen.

Dus tenzij uw wagen mss 30 dagen oud is ... lijkt een perte totale mij altijd in uw nadeel.

Nu ... als het waar is wat hij zegt ... en hij zou op een of ander miraculeus contract uit gekomen zijn waar de verzekering nog steeds 100K zou geven voor een wagen die er nu nog 30 waard is ... cool. :eek2:
Awel, maar bij hem was het een speciale aanbieding. Het was volgens die persoon niet zoals een klassieke full-omnium. Er staat letterlijk dat er ten allen tijde de volledige aankoopwaarde terugbetaald wordt.
 
Nu ... als het waar is wat hij zegt ... en hij zou op een of ander miraculeus contract uit gekomen zijn waar de verzekering nog steeds 100K zou geven voor een wagen die er nu nog 30 waard is ... cool. :eek2:
Kunt ge kiezen hoor bij de verzekering. Ik had 2 mogelijkheden

1. Wagen behoudt 30 maanden vanaf aankoop zijn waarde (45k)
2. Wagen behoudt 6 maand zijn catalogus waarde (63k), was 1j oud bij aankoop dus nog +- 55k bij aankoop. en zakt 1% per maand

Eigenlijk beter optie 2 gekozen, 45k betalen en in de prak rijden na een maand voor 55k :rofl:
 
Wss kan hij niet dezelfde nemen, maar mss wordt het nog slechter over nog eens 5 jaar.
Als hij maar 80k km heeft kan die tegen dit tempo nog eens 5 jaar mee gaan. Heb al meerdere auto's op 160k km gereden.

Enige auto van 160k die ik gereden heb is een EQS 580...
 
Wss kan hij niet dezelfde nemen, maar mss wordt het nog slechter over nog eens 5 jaar.
Als hij maar 80k km heeft kan die tegen dit tempo nog eens 5 jaar mee gaan. Heb al meerdere auto's op 160k km gereden.

Enige auto van 160k die ik gereden heb is een EQS 580...
Yes, 't ziet er niet noodzakelijk goed uit e.
'k Kijk uit naar de levering van m'n volgende wagen, maar zeker niet naar de leidensweg v/d bestelling van die er na.
 
Yes, 't ziet er niet noodzakelijk goed uit e.
'k Kijk uit naar de levering van m'n volgende wagen, maar zeker niet naar de leidensweg v/d bestelling van die er na.
Een van de redenen dat ik nu toch eentje aangevraagd heb, zit dan voor safe voor 5 jaar. Halfweg 2027 moet ik dan pas weer kiezen dusja tegen dan zien we wel hoe en wat.

Zal misschien even minder voordelig zijn per maand dan mijn huidige (afbetaalde) privewagen. Maar op langere termijn dan wel denk ik
 
Terug
Bovenaan