Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Hallo iedereen, als bedrijfswagen heb ik ook een Tesla mogen kiezen (MYLR zwart / zwart / 20" / FSD). Order date 13/05 en voorlopig gepland november - januari (al lijken al die datums totaal niet te kloppen).
 
Hallo iedereen, als bedrijfswagen heb ik ook een Tesla mogen kiezen (MYLR zwart / zwart / 20" / FSD). Order date 13/05 en voorlopig gepland november - januari (al lijken al die datums totaal niet te kloppen).

Waarom gekozen voor de FSD? De kans dat die komt tijdens de levensduur van je wagen lijkt me eerder heel klein, zeker in BE/EU.
 
Blauwe of rode kleur nemen en als je perse zwart wilt niets en de lagere VAA voor lief nemen.
20€ bruto/maand
of 10€ bruto als hij de enhanced autopilot wel neemt.

Verkeerslicht en stopbordherkenning, en automatisch sturen binnen bebouwde kom (doet hij dat niet sowieso trouwens?) zijn dan toch mooie extra's als ze ooit goedgekeurd worden? Zeker die verkeerslicht en stopbordherkenning zal er wel eens doorgeraken, aangezien er wel meer merken zijn die het ondertussen aanbieden?
 
20€ bruto/maand
of 10€ bruto als hij de enhanced autopilot wel neemt.

Verkeerslicht en stopbordherkenning, en automatisch sturen binnen bebouwde kom (doet hij dat niet sowieso trouwens?) zijn dan toch mooie extra's als ze ooit goedgekeurd worden? Zeker die verkeerslicht en stopbordherkenning zal er wel eens doorgeraken, aangezien er wel meer merken zijn die het ondertussen aanbieden?
Idd nog budget over en zonder FSD is er geen stoplicht/verkeersbord herkenning.
 
20€ bruto/maand
of 10€ bruto als hij de enhanced autopilot wel neemt.

Verkeerslicht en stopbordherkenning, en automatisch sturen binnen bebouwde kom (doet hij dat niet sowieso trouwens?) zijn dan toch mooie extra's als ze ooit goedgekeurd worden? Zeker die verkeerslicht en stopbordherkenning zal er wel eens doorgeraken, aangezien er wel meer merken zijn die het ondertussen aanbieden?
Verkeerslicht en stopbordherkenning is al beschikbaar op meerdere merken maar volgens mij wordt er alleen een waarschuwing gegeven op het dashboard. Effectief stoppen is wettelijk nog niet toegelaten (?)
 
20€ bruto/maand
of 10€ bruto als hij de enhanced autopilot wel neemt.

Verkeerslicht en stopbordherkenning, en automatisch sturen binnen bebouwde kom (doet hij dat niet sowieso trouwens?) zijn dan toch mooie extra's als ze ooit goedgekeurd worden? Zeker die verkeerslicht en stopbordherkenning zal er wel eens doorgeraken, aangezien er wel meer merken zijn die het ondertussen aanbieden?

Mag dat zelf sturen al? Ik neem aan dat je dan niet de lane assist bedoeld zoals in mijn Arteon.
Dat gaat al redelijk goed, maar pas vanaf 65 km/h en een straat indraaien bvb kan die niet.
 
Verkeerslicht en stopbordherkenning is al beschikbaar op meerdere merken maar volgens mij wordt er alleen een waarschuwing gegeven op het dashboard. Effectief stoppen is wettelijk nog niet toegelaten (?)
Welja, ik kan dat instellen, en dan krijg je een melding "niet toegelaten in dit land". Maar er zijn wel meerdere auto's technisch klaar om het te doen.
Mag dat zelf sturen al? Ik neem aan dat je dan niet de lane assist bedoeld zoals in mijn Arteon.
Dat gaat al redelijk goed, maar pas vanaf 65 km/h en een straat indraaien bvb kan die niet.
Mijn auto volgt binnen bebouwde kom gewoon de auto voor hem en de lijnen, op eender welke snelheid hoor. Dus wegversmallingen etc, neemt hij allemaal relatief goed. Je moet wel nog oppassen omdat de infrastructuur in België gewoon nooit uniform is, maar hij probeert het in elk geval :D

Zelfstandig een kruispunt indraaien of een rond punt oprijden, dat doet hij inderdaad niet.
 
Mijn auto volgt binnen bebouwde kom gewoon de auto voor hem en de lijnen, op eender welke snelheid hoor. Dus wegversmallingen etc, neemt hij allemaal relatief goed. Je moet wel nog oppassen omdat de infrastructuur in België gewoon nooit uniform is, maar hij probeert het in elk geval :D

Zelfstandig een kruispunt indraaien of een rond punt oprijden, dat doet hij inderdaad niet.

Dat is een iX3 toch? Die doet dat jammer genoeg enkel op ACC en niet op speed limiter. Dus geen idee of ik dat ga gebruiken, zal het allessinds een kans geven. Mss is de ACC van BMW wel beter dan van VW (trekt op niks in mijn ogen).
 
Dat is een iX3 toch? Die doet dat jammer genoeg enkel op ACC en niet op speed limiter. Dus geen idee of ik dat ga gebruiken, zal het allessinds een kans geven. Mss is de ACC van BMW wel beter dan van VW (trekt op niks in mijn ogen).
Klopt. Werkt redelijk goed (zeker op steenwegen etc). Je moet natuurlijk wel nog opletten, maar zeker als er iemand voor u rijdt, dan volgt die eigenlijk gewoon goed. Enige probleem tot nu toe is als er een vogel voor uw voorganger vliegt, en hij wijkt uit, dan ga je ook mee uitwijken... (hij registreert dat als een wegversmalling).

Persoonlijk zou ik het sowieso eens een maand altijd gebruiken. Als het dan nog irritant is, dan is het gewoon niks voor jou.
 
Klopt. Werkt redelijk goed (zeker op steenwegen etc). Je moet natuurlijk wel nog opletten, maar zeker als er iemand voor u rijdt, dan volgt die eigenlijk gewoon goed. Enige probleem tot nu toe is als er een vogel voor uw voorganger vliegt, en hij wijkt uit, dan ga je ook mee uitwijken... (hij registreert dat als een wegversmalling).

Persoonlijk zou ik het sowieso eens een maand altijd gebruiken. Als het dan nog irritant is, dan is het gewoon niks voor jou.

Ik vind het echt nog extreem gevaarlijk want hij volgt zoals je al zei gewoon klakeloos de auto voor je.
Absoluut niet aan te raden.
Zo ooit eens bijna een ongeval gehad met een collega omdat de auto voor ons van rijvak wisselde om af te slaan en wij moesten dat natuurlijk niet doen maar hoppa de auto was mee weg :p
 
Classic BG: grote getallen primen bij sommigen hier nogal sterk de context van geld. ;)
Ik heb het nog 's verduidelijkt in mijn eerste post.
Ik dacht in de eerste instantie al aan kilometerstand omdat 80k echt wel een heel hoog financieel bedrag is anders.
Maar dan maakte @ThekillingGoku een opmerking met de veronderstelling dat het om een catalogusprijs ging en je corrigeerde hem niet.
Dus vanaf dan ging ik er ook van uit dat het 80k catalogusprijs was.
 
Ik had dus de sleutels van de E-Tron gekregen maar niet de code van het voertuig om de remote services te activeren.. Beetje vervelend want het is toch handig om op afstand te weten hoe de laadstatus van de wagen is. Vandaag eens met de dealer gebeld die me doorverwezen naar een centrale dienst van Audi, dat ging eigenlijk heel erg vlot. Ze zouden het in orde brengen, toch wel een aangename "customer experience" eerlijk gezegd.
 
Ik baal verschrikkelijk… vandaag mail gekregen van de garage dat m’n Peugeot 308 vertraagd is tot maart 2023.

Leverdatum was eerst voorzien in de week van 12 september! Ik wacht al sinds begin dit jaar dus dit is wel een vieze domper.
 
Ik baal verschrikkelijk… vandaag mail gekregen van de garage dat m’n Peugeot 308 vertraagd is tot maart 2023.

Leverdatum was eerst voorzien in de week van 12 september! Ik wacht al sinds begin dit jaar dus dit is wel een vieze domper.
Welke motorisatie? Hier was mijn 308sw hybrid eerst ook uitgesteld naar maart 2023 tenzij ik drive assist 2.0 als optie liet schrappen. Dat gedaan en dan zou hij december komen, maar echt veel zekerheid is daar niet over.
 
Ik baal verschrikkelijk… vandaag mail gekregen van de garage dat m’n Peugeot 308 vertraagd is tot maart 2023.

Leverdatum was eerst voorzien in de week van 12 september! Ik wacht al sinds begin dit jaar dus dit is wel een vieze domper.

Bij andere merken is het niet beter. Mijn wagen ging 9 September geleverd worden, maar die komt ook veel later.
 
Ik ben gisteren mijn 308SW GT Pack gaan ophalen, besteld in september 2021.

Verkoper zei dat ik een van de laatste was met de 3D display, draadloze lader hebben ze geschrapt maar die heb ik toch niet echt nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren mijn 308SW GT Pack gaan ophalen, besteld in september 2022.

Verkoper zei dat ik een van de laatste was met de 3D display, draadloze lader hebben ze geschrapt maar die heb ik toch niet echt nodig.
Besteld in de toekomst? :unsure:

Toen ik paar weken geleden mijn offerte liet maken bij toyota was de schatting maart 2023. Bij vw en skoda was dit al zomer 2023
 
Terug
Bovenaan