Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Ik vind dat wel ja. Net zoals een 330e minder is dan een 520d.

Ik probeer het mezelf ook altijd wijs te maken, maar een “segment” verschil is echt wel quasi altijd een serieuze leap.

Neemt niet weg dat ik een 330e zou verkiezen boven een 520d (of mss zelfs 520e).

Een CLA zou ik al helemaal nooit willen. De auto met de allergrootste identiteitscrisis sinds stoomaangedreven automobielen.
De nieuwste generatie 3(30e) heeft nogthans een serieuze inhaalslag gemaakt op de 5 serie, zeker op niveau van afwerking. Dus dat verschil is niet meer zo groot, keuze wordt meestal bepaald of je al dan niet een iets sportiever rijgedrag wil hebben.
 
Zeker wel, een CLA voelt en rijdt als een A klasse. Daar veranderen een fancy coupélijn en frameloze deuren niks aan.
Wat wil je daar mee zeggen?
Qua rijgedrag kan dat net positief zijn. En qua feel, tja de C-klasse is denk ik van een hoger niveau binnenin.
Maar als je bv zou kijken naar de 1 serie en 3 serie van de vorige generatie, dan zou dit argument niet opgaan. Tenzij qua interieurruimte.
De huidige generatie is anders, BMW heeft terug onderscheid beginnen maken tussen de 1 en 3 serie qua interieur.

De CLA is de mindere wagen tov de C klasse, maar staat zeker ferm boven de A klasse imo. Zeker qua grootte en ruimte.
En die wagen ziet er ook gewoon beter uit.

En een fancy coupélijn, frameloze deuren, ... dat zijn ook allemaal elementen die een auto naar een hoger niveau tillen hé.
Of je dat nu vindt of niet, de marketing van Mercedes bepaalt waar die auto staat.
Kijk maar weer bij BMW, de 4 staat ook hoger dan de 3, ondanks dat dat ook gewoon dezelfde auto's zijn maar met andere lijnen.

En het gaat om een CLA250e vs een 318d, qua motorisatie ook totaal anders.
 
Oei serieus?

Dat was toch die persoon de maandje voor mij besteld had?

Mijn ev6 (cronos) is op 10/6 officieel besteld en momenteel staat leverdatum op 14/8/23.

Of is het eentje in moonscape matte?
Want die duurde half jaar langer

Yacht blauw. Open dak, GT Line, driver assist pack, trekhaak.

Geen idee waar het grote verschil zit 🙂
 
Hier volvo V60 hybrid plug-in (met getinte ruiten en panoramisch dak) officieel besteld bij de garage door werkgever (na akkoord van leasingmaatschappij) op 10januari '22. Levertijd is eerste week van december '22.

Ter info 😉
 
Yacht blauw. Open dak, GT Line, driver assist pack, trekhaak.

Geen idee waar het grote verschil zit 🙂
Hmm kzie het ook niet
Snow pearl white, open dak, gt line, elk pakket en ook trekhaak (enige vinkje dat ik niet heb gezet is 20"velgen)

En aan de dealer ligt het ook niet denk ik, want is kia niet sowieso vermant?
 
De CLA is de mindere wagen tov de C klasse, maar staat zeker ferm boven de A klasse imo. Zeker qua grootte en ruimte.
En die wagen ziet er ook gewoon beter uit.
De A-klasse (zowel de hatchback als de berline) is een veel knappere wagen vergeleken met een CLA.
De CLA is een misbaksel. Alleen de meest recente coupe gaat er voor de 1ste keer nog enigszins mee door.
De shooting brake :help:

De CLA hoort bij het lelijkste wat Mercedes al heeft voortgebracht, zeker de vorige versies.

En je ziet ze dan nog vaak zonder optiepakketten rondrijden. Met 16 of 17" velgen en halogeenlampen..
 
Kijk maar weer bij BMW, de 4 staat ook hoger dan de 3, ondanks dat dat ook gewoon dezelfde auto's zijn maar met andere lijnen.
nee :)

Da’s gewoon de 3-coupe van vroeger. Staat totaal niet hoger dan een 3-reeks. Meer nog, met dezelfde opties kosten ze ook quasi evenveel.

Een CLA is en blijft een A. Een C-segmenter op speed (bijna letterlijk, goedkope pooierdrugs).
 
De nieuwste generatie 3(30e) heeft nogthans een serieuze inhaalslag gemaakt op de 5 serie, zeker op niveau van afwerking. Dus dat verschil is niet meer zo groot, keuze wordt meestal bepaald of je al dan niet een iets sportiever rijgedrag wil hebben.
Tuurlijk. Daarom zou ik ook een dreier nemen boven een funfer. Ik vind het interieur véél en veel knapper en misschien zelfs beter afgewerkt.

Maar dat neemt niet weg dat het verschil in “feel” gigantisch is. Idem met een x3 vs x5 of een GLC vs GLE. Dat zijn dwergen vergeleken met hun grote broers.
 
Wat wil je daar mee zeggen?
Qua rijgedrag kan dat net positief zijn. En qua feel, tja de C-klasse is denk ik van een hoger niveau binnenin.
Maar als je bv zou kijken naar de 1 serie en 3 serie van de vorige generatie, dan zou dit argument niet opgaan. Tenzij qua interieurruimte.
De huidige generatie is anders, BMW heeft terug onderscheid beginnen maken tussen de 1 en 3 serie qua interieur.

De CLA is de mindere wagen tov de C klasse, maar staat zeker ferm boven de A klasse imo. Zeker qua grootte en ruimte.
En die wagen ziet er ook gewoon beter uit.

En een fancy coupélijn, frameloze deuren, ... dat zijn ook allemaal elementen die een auto naar een hoger niveau tillen hé.
Of je dat nu vindt of niet, de marketing van Mercedes bepaalt waar die auto staat.
Kijk maar weer bij BMW, de 4 staat ook hoger dan de 3, ondanks dat dat ook gewoon dezelfde auto's zijn maar met andere lijnen.

En het gaat om een CLA250e vs een 318d, qua motorisatie ook totaal anders.

Absoluut niks mis met een A-klasse maar die speelt in een lager segment dan de BMW 3-serie en dat merk je gewoon aan alles. En Mercedes marketing is er enorm goed in geslaagd om de CLA hoger te positioneren bij het algemeen publiek maar het is een fancy A-klasse.

Ik wil de A-klasse of de CLA niet afbreken maar op de vraag of een CLA minder is dan een 3 serie zeg ik ja.
 
Een CLA zou ik al helemaal nooit willen. De auto met de allergrootste identiteitscrisis sinds stoomaangedreven automobielen.
I beg to differ
images
 
Allez, mijn hybride toyota zit binnen budget, maar was een offerte tot 31/7
Vanaf vandaag 1/8 hogere prijzen bij toyota.

Snel gerekend zou het nog steeds binnen budget moeten zijn, dus fingers crossed 🤞 dan nog heel het intern proces voor ze echt bestellen. Intussen zal levering al voor april of mei zijn aan dat tempo 🙄
 
Hoe zit het tegenwoordig met de fiscaliteit vanuit persoonsbelasting oogpunt (VAA) van hybride vs. elektrische wagens?
Worden (niet valse) plug-in hybrides nog steeds fiscaal voordelig behandelt indien besteld in '22, en geleverd in '23 qua VAA?

De impact op aftrekbaarheid voor werkgever negeer ik even.
 
Hoe zit het tegenwoordig met de fiscaliteit vanuit persoonsbelasting oogpunt (VAA) van hybride vs. elektrische wagens?
Worden (niet valse) plug-in hybrides nog steeds fiscaal voordelig behandelt indien besteld in '22, en geleverd in '23 qua VAA?

De impact op aftrekbaarheid voor werkgever negeer ik even.
hiermee kan je spelen.

VAA hybride en EV is voorlopig nog gelijk door de lage uitstoot hybride TOV referentie CO2 uitstoot
 
Hoe zit het tegenwoordig met de fiscaliteit vanuit persoonsbelasting oogpunt (VAA) van hybride vs. elektrische wagens?
Worden (niet valse) plug-in hybrides nog steeds fiscaal voordelig behandelt indien besteld in '22, en geleverd in '23 qua VAA?

De impact op aftrekbaarheid voor werkgever negeer ik even.
In principe veranderd er niets aan de WN kant v/d fiscaliteit. Enkel de kant v/d WG.
Die aftrekbaarheid gaat natuurlijk een serieuze impact hebben op het budget dat je uiteindelijk ter beschikking krijgt (of althans, wat je er voor kan krijgen).
 
De A-klasse (zowel de hatchback als de berline) is een veel knappere wagen vergeleken met een CLA.
De CLA is een misbaksel. Alleen de meest recente coupe gaat er voor de 1ste keer nog enigszins mee door.
De shooting brake :help:

De CLA hoort bij het lelijkste wat Mercedes al heeft voortgebracht, zeker de vorige versies.

En je ziet ze dan nog vaak zonder optiepakketten rondrijden. Met 16 of 17" velgen en halogeenlampen..

16 Inch velgen en halogeenlampen zijn niet eens mogelijk op een CLA. Ben je zeker dat je het niet over een andere wagen hebt?
 
Terug
Bovenaan