JaIs een CLA250e minder dan een 318d?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JaIs een CLA250e minder dan een 318d?
NeeIs een CLA250e minder dan een 318d?
De nieuwste generatie 3(30e) heeft nogthans een serieuze inhaalslag gemaakt op de 5 serie, zeker op niveau van afwerking. Dus dat verschil is niet meer zo groot, keuze wordt meestal bepaald of je al dan niet een iets sportiever rijgedrag wil hebben.Ik vind dat wel ja. Net zoals een 330e minder is dan een 520d.
Ik probeer het mezelf ook altijd wijs te maken, maar een “segment” verschil is echt wel quasi altijd een serieuze leap.
Neemt niet weg dat ik een 330e zou verkiezen boven een 520d (of mss zelfs 520e).
Een CLA zou ik al helemaal nooit willen. De auto met de allergrootste identiteitscrisis sinds stoomaangedreven automobielen.
Wat wil je daar mee zeggen?Zeker wel, een CLA voelt en rijdt als een A klasse. Daar veranderen een fancy coupélijn en frameloze deuren niks aan.
Oei serieus?
Dat was toch die persoon de maandje voor mij besteld had?
Mijn ev6 (cronos) is op 10/6 officieel besteld en momenteel staat leverdatum op 14/8/23.
Of is het eentje in moonscape matte?
Want die duurde half jaar langer
Hmm kzie het ook nietYacht blauw. Open dak, GT Line, driver assist pack, trekhaak.
Geen idee waar het grote verschil zit
De A-klasse (zowel de hatchback als de berline) is een veel knappere wagen vergeleken met een CLA.De CLA is de mindere wagen tov de C klasse, maar staat zeker ferm boven de A klasse imo. Zeker qua grootte en ruimte.
En die wagen ziet er ook gewoon beter uit.
neeKijk maar weer bij BMW, de 4 staat ook hoger dan de 3, ondanks dat dat ook gewoon dezelfde auto's zijn maar met andere lijnen.
Tuurlijk. Daarom zou ik ook een dreier nemen boven een funfer. Ik vind het interieur véél en veel knapper en misschien zelfs beter afgewerkt.De nieuwste generatie 3(30e) heeft nogthans een serieuze inhaalslag gemaakt op de 5 serie, zeker op niveau van afwerking. Dus dat verschil is niet meer zo groot, keuze wordt meestal bepaald of je al dan niet een iets sportiever rijgedrag wil hebben.
Wat wil je daar mee zeggen?
Qua rijgedrag kan dat net positief zijn. En qua feel, tja de C-klasse is denk ik van een hoger niveau binnenin.
Maar als je bv zou kijken naar de 1 serie en 3 serie van de vorige generatie, dan zou dit argument niet opgaan. Tenzij qua interieurruimte.
De huidige generatie is anders, BMW heeft terug onderscheid beginnen maken tussen de 1 en 3 serie qua interieur.
De CLA is de mindere wagen tov de C klasse, maar staat zeker ferm boven de A klasse imo. Zeker qua grootte en ruimte.
En die wagen ziet er ook gewoon beter uit.
En een fancy coupélijn, frameloze deuren, ... dat zijn ook allemaal elementen die een auto naar een hoger niveau tillen hé.
Of je dat nu vindt of niet, de marketing van Mercedes bepaalt waar die auto staat.
Kijk maar weer bij BMW, de 4 staat ook hoger dan de 3, ondanks dat dat ook gewoon dezelfde auto's zijn maar met andere lijnen.
En het gaat om een CLA250e vs een 318d, qua motorisatie ook totaal anders.
I beg to differEen CLA zou ik al helemaal nooit willen. De auto met de allergrootste identiteitscrisis sinds stoomaangedreven automobielen.
Hoe zit het tegenwoordig met de fiscaliteit vanuit persoonsbelasting oogpunt (VAA) van hybride vs. elektrische wagens?
Worden (niet valse) plug-in hybrides nog steeds fiscaal voordelig behandelt indien besteld in '22, en geleverd in '23 qua VAA?
De impact op aftrekbaarheid voor werkgever negeer ik even.
In principe veranderd er niets aan de WN kant v/d fiscaliteit. Enkel de kant v/d WG.Hoe zit het tegenwoordig met de fiscaliteit vanuit persoonsbelasting oogpunt (VAA) van hybride vs. elektrische wagens?
Worden (niet valse) plug-in hybrides nog steeds fiscaal voordelig behandelt indien besteld in '22, en geleverd in '23 qua VAA?
De impact op aftrekbaarheid voor werkgever negeer ik even.
De A-klasse (zowel de hatchback als de berline) is een veel knappere wagen vergeleken met een CLA.
De CLA is een misbaksel. Alleen de meest recente coupe gaat er voor de 1ste keer nog enigszins mee door.
De shooting brake
De CLA hoort bij het lelijkste wat Mercedes al heeft voortgebracht, zeker de vorige versies.
En je ziet ze dan nog vaak zonder optiepakketten rondrijden. Met 16 of 17" velgen en halogeenlampen..