De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 97 33,3%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 110 37,8%

  • Totaal aantal stemmers
    291
Die corolla hybrid die ik op het oog had is buiten budget (paar euro per maand te veel, triestig).

Plugins die erop staan zijn los 50€ of meer per maand te duur. Dus moet bij een gewone simpele benzine houden.

Octavia wagon of golf 8 variant zitten binnen budget. Waarbij ik bij die golf pakken meer optie's kan kiezen. Iemand ervaring met deze wagen?

Het nieuwe Octavia model is echt piekfijn. Dat moet je sowieso boven de Golf verkiezen.
Onderliggend zijn dat toch dezelfde wagens.
 
Omdat je wedde ook geindexeerd wordt ? En zoals je zegt: op die manier krijg je voor dezelfde job hoe langer hoe minder wagen.
Pas op, bij ons is het ook zo hoor, en dat al meer dan 5 jaar, en ja, dat voelen we nu toch echt wel, al is het wel moeilijker vergelijken omdat het nu allemaal (PH)EVs zullen zijn vs diesels vroeger, met de verschillen in modellen en prijzen tot gevolg.
Ja, je brutoloon. Niet je budget voor een wagen. Mijn functie is gelinkt aan een bepaalde categorie wagen. In die categorie kon ik vroeger een mooie 3 serie of A4 nemen.
Nu is dat een CLA 250e. Prima wagen, maar wel een tandje lager dan pakweg het "equivalent" wat een 330e of C300E zou zijn.

En het zal alleen nog erger worden. Maar ik klaag niet. Ik ben tevreden met wat ik heb, zelfs de 1 serie waar ik al een tijdje mee rondbol.
 
Het nieuwe Octavia model is echt piekfijn. Dat moet je sowieso boven de Golf verkiezen.
Onderliggend zijn dat toch dezelfde wagens.
Idd, maar die skoda zal veel kaler zijn qua opties vrees ik. Wacht nog op validatie van de dealerofferte, maar op de LP site kan ik amper opties kiezen, terwijl ik bij de golf precies kan blijven aanklikken en nog binnen budget blijven
 
Ja, je brutoloon. Niet je budget voor een wagen. Mijn functie is gelinkt aan een bepaalde categorie wagen. In die categorie kon ik vroeger een mooie 3 serie of A4 nemen.
Nu is dat een CLA 250e. Prima wagen, maar wel een tandje lager dan pakweg het "equivalent" wat een 330e of C300E zou zijn.

En het zal alleen nog erger worden. Maar ik klaag niet. Ik ben tevreden met wat ik heb, zelfs de 1 serie waar ik al een tijdje mee rondbol.
Ik vind dat een rare logica. Een CLA250e begint aan 55000€, Trek daar 10% indexatie af, was uw BMW zoveel meer catalogusprijs dan 50000€?
 
Idd, maar die skoda zal veel kaler zijn qua opties vrees ik. Wacht nog op validatie van de dealerofferte, maar op de LP site kan ik amper opties kiezen, terwijl ik bij de golf precies kan blijven aanklikken en nog binnen budget blijven

Vroeger was de Octavia en de Golf wel vergelijkbaar in prijs en configuratie, maar die eerste is nu wel duurder geworden idd.
Ik rij voorlopig zelf nog met een Golf 7.5 DSG en ben er al 130k km heel tevreden van. Denk niet dat je fout kan kiezen.
 
Ik heb een Golf hatch en een Octavia break gehad. Van beiden super tevreden. De Golf (V) voelde misschien iets meer solide aan qua bouw en was net iets fijner afgewerkt maar de Octavia (O2 RS) was functioneel helemaal prima, had veel meer standaarduitrusting en was super praktisch. Ik heb met beiden graag gereden.
 
Die corolla hybrid die ik op het oog had is buiten budget (paar euro per maand te veel, triestig).

Plugins die erop staan zijn los 50€ of meer per maand te duur. Dus moet bij een gewone simpele benzine houden.

Octavia wagon of golf 8 variant zitten binnen budget. Waarbij ik bij die golf pakken meer optie's kan kiezen. Iemand ervaring met deze wagen?
Als het 'maar' 50 EUR is voor een PHEV t.o.v. een ICE ... leg die dan gewoon zelf op tafel elke maand & bespaar u meer dan dat in VAA.
 
Die corolla hybrid die ik op het oog had is buiten budget (paar euro per maand te veel, triestig).

Plugins die erop staan zijn los 50€ of meer per maand te duur. Dus moet bij een gewone simpele benzine houden.

Octavia wagon of golf 8 variant zitten binnen budget. Waarbij ik bij die golf pakken meer optie's kan kiezen. Iemand ervaring met deze wagen?
Zoals @ThekillingGoku zegt, vergeet de VAA niet als je een keuze maakt. Je moet dan misschien niet opleggen maar uw VAA is misschien wel hoger? Zeker iets om rekening met te houden in uw keuze.
 
Opleg kan bij ons niet. Je budget is 13% van je bruto. Wat bij mij al op 484€ komt...

De enige keuze die ik nu heb, is een bedrijfswagen (benzine of diesel) binnen budget zoeken en dan binnen 5 jaar kijken wat de mogelijkheden zijn. Of hopen dat ik volgend jaar nog veel extra bruto krijg om iets beter te kiezen. En dan mag er geen prijsstijging komen bij de auto's zelf...
 
Opleg kan bij ons niet. Je budget is 13% van je bruto. Wat bij mij al op 484€ komt...

De enige keuze die ik nu heb, is een bedrijfswagen (benzine of diesel) binnen budget zoeken en dan binnen 5 jaar kijken wat de mogelijkheden zijn. Of hopen dat ik volgend jaar nog veel extra bruto krijg om iets beter te kiezen. En dan mag er geen prijsstijging komen bij de auto's zelf...
Misschien bij de garage proberen voor een extra korting zodat die corolla net binnen budget valt?
 
Misschien bij de garage proberen voor een extra korting zodat die corolla net binnen budget valt?
Ook geprobeerd, ze hebben iets extra kunnen doen maar doordat het via Leaseplan gaat heeft ons bedrijf al een korting standaard (17%)
Die heeft de garage kunnen optrekken naar 18.6%

Maar vanaf 1/8 gaan de prijzen van toyota ook weer de lucht in, en leaseplan is traag in het verwerken en antwoorden dusja, denk dat ik die al kan vergeten.

blijkbaar na akkoord van leaseplan (= ja het is binnen uw budget) moet er hier intern nog een gans proces van approvals doorlopen worden en contract addendum, voor ze die zelfs bestellen. Dus dan zijn ze rap een paar weken bezig zijn ons daarmee
 
Laatst bewerkt:
Ook geprobeerd, ze hebben iets extra kunnen doen maar doordat het via Leaseplan gaat heeft ons bedrijf al een korting standaard (17%)
Die heeft de garage kunnen optrekken naar 18.6%

Maar vanaf 1/8 gaan de prijzen van toyota ook weer de lucht in, en leaseplan is traag in het verwerken en antwoorden dusja, denk dat ik die al kan vergeten.

blijkbaar na akkoord van leaseplan (= ja het is binnen uw budget) moet er hier intern nog een gans proces van approvals doorlopen worden en contract addendum, voor ze die zelfs bestellen. Dus dan zijn ze rap een paar weken bezig zijn ons daarmee

Dan loopt ge in deze tijd idd hopeloos achter de feiten. Bij ons heb ik de keuze doorgegeven, Fleet heeft de wagen bij BMW besteld en dan pas alles naar de lease gestuurd en gezegd welke wagen aan welke chauffeur gekoppeld moet worden.
Dat was om de BMW fleetkorting nog te hebben.

Wat betreft Octavia vs golf, heb een Octavia 3 break (ambition) gehad en dat was een goede wagen. Heb ook een golf 6 (gewone) highline gehad en vond die beter, wss omdat die full optie was. Vind altijd dat de opties veel uitmaken.
De Octavia was wel heel ruim in de koffer.
 
Hoor eens bij Leaseplan of ze iets kunnen doen.
Nope, op dat vlak totaal niet flexibel. Zowel mijn werkgever niet als leaseplan.
Heb ook al met paar van mijn managers gesproken en die kregen er ook geen lichte wijzigingen door.

Dus ik zet mijn zinnen op een goed uitgeruste break, binnen budget. En we zien wel hoe de wereld van hybrides en (ph)ev's eruit ziet binnen paar jaar 😝

De koffer van de skoda is idd nog iets groter. Maar we zijn al uit de pampers en bijna uit de buggies enzo, dus dat zou geen groot verschil moeten maken. Tzal puur op opties zijn die in de golf meer kan (winter pack met verwarmde zetels, meer drive assist stuff, ...)
+ Dat nieuwe limegroen vind ik de max 😍
 
Nope, op dat vlak totaal niet flexibel. Zowel mijn werkgever niet als leaseplan.
Heb ook al met paar van mijn managers gesproken en die kregen er ook geen lichte wijzigingen door.

Dus ik zet mijn zinnen op een goed uitgeruste break, binnen budget. En we zien wel hoe de wereld van hybrides en (ph)ev's eruit ziet binnen paar jaar 😝

De koffer van de skoda is idd nog iets groter. Maar we zijn al uit de pampers en bijna uit de buggies enzo, dus dat zou geen groot verschil moeten maken. Tzal puur op opties zijn die in de golf meer kan (winter pack met verwarmde zetels, meer drive assist stuff, ...)
+ Dat nieuwe limegroen vind ik de max 😍
En de 308? Is ook een ferme wagen geworden!
 
En de 308? Is ook een ferme wagen geworden!
Peugeot zit niet in de catalogus.

Intussen naar vw geweest. Offerte voor de vw golf variant business premium pack, normaal binnen budget. Maar ook weer prijsstijging op 1/8. Dus zal eerder een gewone business moeten nemen en dan nog een paar opties apart aanvullen.

Eerst paar weken wachten op leaseplan
 
Ik vind dat een rare logica. Een CLA250e begint aan 55000€, Trek daar 10% indexatie af, was uw BMW zoveel meer catalogusprijs dan 50000€?
Hoezo? Ik rij nu rond met iets onder mijn categorie en wordt daar voor gecompenseerd.
In de categorie waar ik nu recht op heb is een CLA toch minder vergeleken met een 3 serie of een C klasse?
 
Is een CLA250e minder dan een 318d?
Ik vind dat wel ja. Net zoals een 330e minder is dan een 520d.

Ik probeer het mezelf ook altijd wijs te maken, maar een “segment” verschil is echt wel quasi altijd een serieuze leap.

Neemt niet weg dat ik een 330e zou verkiezen boven een 520d (of mss zelfs 520e).

Een CLA zou ik al helemaal nooit willen. De auto met de allergrootste identiteitscrisis sinds stoomaangedreven automobielen.
 
Can confirm. Bij ons iemand besteld in april, heeft onlangs leverdatum gekregen: april 2024.
Oei serieus?

Dat was toch die persoon de maandje voor mij besteld had?

Mijn ev6 (cronos) is op 10/6 officieel besteld en momenteel staat leverdatum op 14/8/23.

Of is het eentje in moonscape matte?
Want die duurde half jaar langer
 
Terug
Bovenaan