Waarschijnlijk de persoon die dat bedrag heeft vastgelegdHeeft er iemand een idee wat je kan krijgen voor een carbudget van 805euro in de maand? Is om al dan niet tegen te reageren op een voorstel.
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarschijnlijk de persoon die dat bedrag heeft vastgelegdHeeft er iemand een idee wat je kan krijgen voor een carbudget van 805euro in de maand? Is om al dan niet tegen te reageren op een voorstel.
.ja inderdaad, maar dat gaat tegen mn onderhandel principe inWaarschijnlijk de persoon die dat bedrag heeft vastgelegd.
Heeft er iemand een idee wat je kan krijgen voor een carbudget van 805euro in de maand? Is om al dan niet tegen te reageren op een voorstel.
Wel mn voorkeur gaat uit naar een Merc C - BMW 3 of Volvo XC40Onmogelijk om op een droog getal zonder iets van context een mogelijke wagen voor te stellen.
De context van wat het bedrag moet voorstellen, niet de wagen die je wilt.Wel mn voorkeur gaat uit naar een Merc C - BMW 3 of Volvo XC40
De context van wat het bedrag moet voorstellen, niet de wagen die je wilt.
Tenzij je zeker weet dat een Mercedes C er in past, dan kunnen we wel wat schattingen geven van wat gelijkwaardig is aan het budget van een Mercedes C.
Dan nog ...Wel ja ik ben zeker dat de C er in past.
Als ik mijn PHEV verbruik vergelijk met een overeenkomstige benzine versie van mijn wagen is dit nauwelijks de moeite.
Heck, kleine anekdote ... ik verbezig PHEV zelfs minder naft dan de BMW verkoper z'n benzine wagen blijkbaar. En de mijne heeft nog nooit aan de prise gehangen.
Met één laadbeurt per dag en een traject van +- 50.000 km/j.PHEV's kunnen gewoon super interessant zijn als je het juiste profiel hebt, los van de fiscaliteit. Zit intussen op 8000km met een gemiddeld verbruik van 3.9 liter...
Zie jij dat zitten om in de toekomst met u rijprofiel volledig elektrisch te gaan? Kan je bij sommige van je klanten laden?Met één laadbeurt per dag en een traject van +- 50.000 km/j.
Dat is dus meestal een 200 à 300km/dag vooral snelweg en buiten bebouwde kom. (4 à 5u per dag in de auto, klant naar klant)
Zit ik nu rond de 4,5 - 4,8 liter gemiddeld sinds aankoop.
Mocht ik niet laden, zou dat rond de 6 liter draaien, denk ik. Max. 6,5.
In verlofperiodes wanneer ik wél tussendoor wat kan laden, zit ik vlot rond de 2 liter/100km.
330e met 19" breedset (dus niet het meest efficiënte qua rolweerstand)
Een 330e weegt ook geen 100kg meer dan een 320D dusja... Dat maakt echt het verschil niet.
Momenteel rij ik met mijn XC40 T4 100% op benzine, de laadpalen op het werk worden donderdag geplaatst en mijn badge voor publieke laadpalen is nog in bestelling.Met één laadbeurt per dag en een traject van +- 50.000 km/j.
Dat is dus meestal een 200 à 300km/dag vooral snelweg en buiten bebouwde kom. (4 à 5u per dag in de auto, klant naar klant)
Zit ik nu rond de 4,5 - 4,8 liter gemiddeld sinds aankoop.
Mocht ik niet laden, zou dat rond de 6 liter draaien, denk ik. Max. 6,5.
In verlofperiodes wanneer ik wél tussendoor wat kan laden, zit ik vlot rond de 2 liter/100km.
330e met 19" breedset (dus niet het meest efficiënte qua rolweerstand)
Een 330e weegt ook geen 100kg meer dan een 320D dusja... Dat maakt echt het verschil niet.
Waarom zou dat niet praktisch zijn? 200/300km is easy haalbaar voor de grotere batterijen.Zie jij dat zitten om in de toekomst met u rijprofiel volledig elektrisch te gaan? Kan je bij sommige van je klanten laden?
Zonder degelijke range is dat voor u toch niet praktisch.
Ik heb zowat hetzelfde rijprofiel. Tegenwoordig wel iets minder extreem en zou het toch lastig vinden om voor de extreme ritten met een elektrische wagen rond te rijden (zeker omdat ik niet thuis kan laden).
'k Heb het hier idd wel al eens in meer detail uitgeschreven, maar ja hoor. No problem.Dus jij hebt een PHEV zonder dat je die ooit gaat opladen? Gaat dat goed want ben ook aan het kijken voor een PHEV maar ik kan thuis niet opladen.
Ik zie vandaag dat het vaak niet mogelijk is om bij klanten/leveranciers als externe gebruik te mogen maken van hun laadpalen. Die zijn exclusief voor hun eigen werknemers.Waarom zou dat niet praktisch zijn? 200/300km is easy haalbaar voor de grotere batterijen.
Als je niet thuis kan laden, zoals in jouw geval, ligt het wel anders. Al helpt het heel veel als je bij je klanten/werkgever kan laden.
Je gaat nu wss met het tegenargument komen, dat ik slechts 5min moet snelladen om 100km range erbij te krijgen, zodat ik thuis geraak. Maar dan moet ik de volgende ochtend mogelijk onderweg 5min bijladen om weer 100km extra range te hebben, enz. Dat is gewoon niet fijn en gebruiksvriendelijk.

Moest je makkelijk op je eindstation (thuis of bij werkgever of ... ) kunnen bijladen, zou ik dit inderdaad als argument gebruiken.Je gaat nu wss met het tegenargument komen, dat ik slechts 5min moet snelladen om 100km range erbij te krijgen, zodat ik thuis geraak. Maar dan moet ik de volgende ochtend mogelijk onderweg 5min bijladen om weer 100km extra range te hebben, enz. Dat is gewoon niet fijn en gebruiksvriendelijk.
In Caracalla zijn geval is het wel zeer haalbaar aangezien hij rond de 200/300km doet, wat de meeste grotere batterijen met gemak aankunnen.Ik snap dat voor >90% van de rijprofielen, elektrische wagens meer dan voldoende zijn. Maar hier en daar rijden er mensen rond zoals Caracalla of mezelf, sales personen, field service engineers, taxi chauffeurs, etc.
Aan die paal hangen is niks. De wachttijd die je oploopt omdat er geen paal vrij is, die is pas erg. Zeker als je dat meermaals voorhebt.In Caracalla zijn geval is het wel zeer haalbaar aangezien hij rond de 200/300km doet, wat de meeste grotere batterijen met gemak aankunnen.
Ik doe zelf soms +350km op een dag en ik heb voor een EV gekozen, wetende dat ik die dagen wel eens een klein kwartiertje aan de laadpaal ga mogen hangen als het wat tegen zit.
Moest je makkelijk op je eindstation (thuis of bij werkgever of ... ) kunnen bijladen, zou ik dit inderdaad als argument gebruiken.
Maar persoonlijk zou ik ook geen EV willen als ik thuis niet zou kunnen laden.
Net daarom ben ik ook heel benieuwd hoe dat allemaal praktisch gaat lopen als de mensen met een bedrijfswagen die thuis niet kunnen laden, verplicht gaan worden om een EV te kiezen. Ik ben nog niet overtuigd dat de deadline 2026 gaat blijven.
In Caracalla zijn geval is het wel zeer haalbaar aangezien hij rond de 200/300km doet, wat de meeste grotere batterijen met gemak aankunnen.
Ik doe zelf soms +350km op een dag en ik heb voor een EV gekozen, wetende dat ik die dagen wel eens een klein kwartiertje aan de laadpaal ga mogen hangen als het wat tegen zit.