De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dat capaciteitstarief zal wel nog even op zich laten wachten.
Als je thuis kan laden, zou ik zeggen EV all the way. Tenzij het echt niet in je rijprofiel past, maar dan ben je wel al een uitzondering of je budget moet heel beperkt zijn.
Of net andersom, als je altijd op kantoor kan laden, dan is een EV ook handiger.

Indruk maken staat daar imo volledig los van. Het is toch gewoon leuker als jouw wagen nog iets unieks is dat je niet op elke straathoek tegenkomt.
En vroeger was dat de prijsklasse van de Range Rovers en de Porsches en dergelijke. Maar sinds lange tijd is die prijsklasse serieus omhoog gegaan richting Bentley en dergelijke.
En een Bentley is een auto die niet direct haalbaar is als je er alles voor over hebt, terwijl een Range Rover wel degelijk haalbaar is voor Jan Modaal als ze er veel voor over hebben.
Of je moet voor Bentley/Rolls Royce/... naar een tweedehands model kijken, maar ook daar ga je met serieuze onderhoudskosten zitten en heel hoge taksen als deze nog geen oldtimer is.
Gezien de RR , Porsche, ... bij ons niet in de tabel zit exact om die reden gegaan voor een 'Kings Red' Arteon sedan. Still in love :)

Gezien de RR , Porsche, ... bij ons niet in de tabel zit exact om die reden gegaan voor een 'Kings Red' Arteon sedan. Still in love :)

Toen ik de Arteon begin 2018 kreeg zag je die nergens. Nu rijdt die toch wel vaak rond.
Maar heb die toen ook gekozen omdat ik die mooi vond.
Ben hem gezien de aanslepende ‘EPC’-problemen met bijhorend vermogensverlies wel grondig beu. Het us 2 maanden weg geweest, maar weer terug. Binnenkort plak ik eens tegen de voorkant van een andere auto…

Toen ik de Arteon begin 2018 kreeg zag je die nergens. Nu rijdt die toch wel vaak rond.
Maar heb die toen ook gekozen omdat ik die mooi vond.
Ben hem gezien de aanslepende ‘EPC’-problemen met bijhorend vermogensverlies wel grondig beu. Het us 2 maanden weg geweest, maar weer terug. Binnenkort plak ik eens tegen de voorkant van een andere auto…
Ik heb het geupgrade 2021 model. Daar zijn de kinderziektes al uit en is dat lelijke klokje centraal op het dashboard geschrapt. Dat laatste is wat mij betreft qua design de beste verbetering :)

Ik heb het geupgrade 2021 model. Daar zijn de kinderziektes al uit en is dat lelijke klokje centraal op het dashboard geschrapt. Dat laatste is wat mij betreft qua design de beste verbetering :)

Als een motorprobleem zich na 3 jaar manifesteert is dat geen kinderziekte.
Trouwens dezelfde 2.0 TDI die ook in mijn voorgaande Octavia 3 break lag en die heeft 3,5 jaar en 165k km probleemloos gewerkt.
Een Arteon is ook gewoon een skoda superb met klokje in :),
Heb daar voor de rest geen problemen mee gehad overigens.

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen bestellen en twijfel nog altijd…😛

Zal dus een c300e worden of IX3

Mercedes
+ uitrusting (luxury line met premium pack, extra opties zat)
- niet echt zuinig (25 Kwu/100km), plaats verlies, gewicht
Eigenlijk is dit niet durven kiezen voor EV

BMW
+ uitrusting , verbruik, full ev
- ??

Had eigenlijk al beslist de sprong te wagen en voor de EQC te gaan, maar die is plotsklaps uit de lijst gezwierd…

Nog een nachtje doordenken en dan zien we morgen wel😄
Knoop doorgehakt:
Op aangeven van de dealer een oudere simulatie uit leaseplan IQ gebruikt … deze zouden geldig (moeten) blijven

Dus bij deze: EQC400 besteld😋
Luxury line
Mojave silver
Interior artico beige
Verwarmd stuurwiel
Verwarmde zetels achter
Advantage pack (keyless,sfeerverlichting, easy access etc)
Rij assistentie pack (ACC,…)
Geheugen functie voorzetels
Akoestisch glas
Multi beam led

Levering voorzien binnen 10a12 maanden

Can’t wait!

Laatst bewerkt:
Knoop doorgehakt:
Op aangeven van de dealer een oudere simulatie uit leaseplan IQ gebruikt … deze zouden geldig (moeten) blijven

Luxury line
Mojave silver
Interior articles beige
Verwarmd stuurwiel
Verwarmde zetels achter
Advantage pack (keyless,sfeerverlichting, easy access etc)
Rij assistentie pack (ACC,…)
Geheugen functie voorzetels
Akoestisch glas
Multi beam led

Can’t wait!
Geheugen functie voorzetels mis ik nu wel … goeie keuze!

Ondertussen nu een dikke week mijn c300e. Ik begin me eigenlijk stilletjes aan de bedenking te maken wat interessant is aan een plug in hybride, los van het fiscale en de leuke pk’s.
Die auto’s hebben toch een serieus verbruik door zijn gewicht hoor. Tov die 5L die mijn vorige diesel had zit ik nu aan dikke 7L en 12kWh. Misschien dat ik nog meer elektrisch moet rijden. Maar zolang er geen laadpaal op het werk staat is het maar vervelend elke dag die kabel in het stopcontact te steken 😅

Geheugen functie voorzetels mis ik nu wel … goeie keuze!

Ondertussen nu een dikke week mijn c300e. Ik begin me eigenlijk stilletjes aan de bedenking te maken wat interessant is aan een plug in hybride, los van het fiscale en de leuke pk’s.
Die auto’s hebben toch een serieus verbruik door zijn gewicht hoor. Tov die 5L die mijn vorige diesel had zit ik nu aan dikke 7L en 12kWh. Misschien dat ik nog meer elektrisch moet rijden. Maar zolang er geen laadpaal op het werk staat is het maar vervelend elke dag die kabel in het stopcontact te steken 😅
Je vergelijkt dan ook appelen met peren.

Een benzine motor vergelijken met een diesel motor op verbruik? Dan weet je op voorhand dat de benzine motor meer zal verbezigen.
Da's niets nieuws, da's al jaar & dag zo.

Als ik mijn PHEV verbruik vergelijk met een overeenkomstige benzine versie van mijn wagen is dit nauwelijks de moeite.
Heck, kleine anekdote ... ik verbezig PHEV zelfs minder naft dan de BMW verkoper z'n benzine wagen blijkbaar. En de mijne heeft nog nooit aan de prise gehangen.

Die non-plugin hybrid types zullen toch altijd meer verbezigen dan een plugin. Als je überhaupt iets in de batterij wilt krijgen MOET het via de naft gebeuren. Bij de plugin kan je gerust zelf de batterij aan de stroom hangen.

Voor wat ik hoor verbezigen die non PHEV hybrids ook enorm veel naft. Bij ons op 't werk hebben ze er ooit zo eentje gehad & die houdt nog steeds het record
Wat dus betekent dat die Tiguan AllSpace die nu nog in roulering zit dus minder verbezigt!
Als je 't geregeld krijgt zoveel te beter natuurlijk.

Een benzine motor vergelijken met een diesel motor op verbruik? Dan weet je op voorhand dat de benzine motor meer zal verbezigen.
Da's niets nieuws, da's al jaar & dag zo.

TKG strikes again

Knoop doorgehakt:

Can’t wait!

Lijkt me veel te snel, is eerder 12-14 maanden bij mijn collega's

Je vergelijkt dan ook appelen met peren.
Niets mis mee. Zonder een appel met een peer te vergelijken ken je de voor- en nadelen niet.
En m'n auto heeft nu eenmaal een stevig verbruik. Op zich ook geen probleem met mijn tankkaart zonder limiet.
Maar als ik rij volgens dezelfde stijl als m'n vorige wagen zit ik stuk boven 12-13L Ik was me dan gewoon de bedenking aan het maken ofdat het fiscaal voordeel eigenlijk opweegt tov het verbruik.
Maar achhh, mijn VAA valt ook nog eens reuze mee. Dus misschien moet ik maar niet nadenken hierover. :wallbash:

TKG strikes again
Elke quote klopt. 😋

Niets mis mee. Zonder een appel met een peer te vergelijken ken je de voor- en nadelen niet.
En m'n auto heeft nu eenmaal een stevig verbruik. Op zich ook geen probleem met mijn tankkaart zonder limiet.
Maar als ik rij volgens dezelfde stijl als m'n vorige wagen zit ik stuk boven 12-13L Ik was me dan gewoon de bedenking aan het maken ofdat het fiscaal voordeel eigenlijk opweegt tov het verbruik.
Maar achhh, mijn VAA valt ook nog eens reuze mee. Dus misschien moet ik maar niet nadenken hierover. :wallbash:
Ik kom nog niet eens in de buurt van 13 liter met de x30e. Dan moet je al serieus de hooligan uit hangen lijkt mij.
En dan zou een equivalent, naft aangedreven model niet veel minder zuipen natuurlijk.

Nu heb ik in principe ook wel een ongelimiteerde tankkaart, maar moest men 13l zien, wetende dat ik niet oplaad, dan zou ik wss wel al heel wat meer weerwerking krijgen voor nog eens richting PHEV te gaan (al is het voor de laatste keer wegens de fiscaliteit).

En ja, iedereen weet dat die PHEV's enkel gekozen worden voor de fiscaliteit.
Maar ik zie regelmatig dat mensen sterk overdrijven in het 'hoger verbruik' van de moderne PHEV's. Toch bij BMW, in mijn eigen ervaring & die in m'n omgeving, is dat nauwelijks het geval.
Een collega bolt rond met een E3*de. Da's dus een diesel hybrid & dat zal dat ook een lager verbruik hebben dan een C300e, welke een naft motor liggen heeft.

Dat niet-PHEV hybride Citroën geval van indertijd daarentegen ... jah ... zoop dat het gene naam had.

PHEV's kunnen gewoon super interessant zijn als je het juiste profiel hebt, los van de fiscaliteit. Zit intussen op 8000km met een gemiddeld verbruik van 3.9 liter...

PHEV's kunnen gewoon super interessant zijn als je het juiste profiel hebt, los van de fiscaliteit. Zit intussen op 8000km met een gemiddeld verbruik van 3.9 liter...
En hoeveel kWh dan?

Eind april komt deze van mijn vriendin (eenmanszaak) ook toe. Daar is het verbruik natuurlijk wel iets belangrijker :)

Ohja het is gewoon fijn rijden! Ik blijf tevreden!

En hoeveel kWh dan?

Eind april komt deze van mijn vriendin (eenmanszaak) ook toe. Daar is het verbruik natuurlijk wel iets belangrijker :)

Ohja het is gewoon fijn rijden! Ik blijf tevreden!
12! Woon-werk is wel maar 10km enkel.

Ik ben aan het uit kijken voor een leasewagen. Wij hebben geen vaste leasing partner (kleine kmo) en dus geen car policy. De wagens werden tot nu vaak aan gekocht... Ik Ken er zelf eigenlijk niks van, hopelijk kunnen jullie mij hier helpen...

Maakt het uit als je via een officiele dealer kijkt voor een wagen of moet ik echt bij een leasefirma kiezen? Ik kan namelijk ook op een merk site een auto samenstellen naar keuze en dan een lease firma zoeken?

Hoe bepaal ik best wat de kost per maand zal zijn om te vergelijken?

Ik neig namelijk naar xc60 T8 Polestar of een X5 45e, maar dan wat kaler... Afhankelijk van de leasekost per maand zal ik dat moeten verdedigen op kantoor...

Ik ben aan het uit kijken voor een leasewagen. Wij hebben geen vaste leasing partner (kleine kmo) en dus geen car policy. De wagens werden tot nu vaak aan gekocht... Ik Ken er zelf eigenlijk niks van, hopelijk kunnen jullie mij hier helpen...

Maakt het uit als je via een officiele dealer kijkt voor een wagen of moet ik echt bij een leasefirma kiezen? Ik kan namelijk ook op een merk site een auto samenstellen naar keuze en dan een lease firma zoeken?

Hoe bepaal ik best wat de kost per maand zal zijn om te vergelijken?

Ik neig namelijk naar xc60 T8 Polestar of een X5 45e, maar dan wat kaler... Afhankelijk van de leasekost per maand zal ik dat moeten verdedigen op kantoor...
Welke kmo is dat precies en wanneer mag ik komen solliciteren?

Ik kan het maar proberen natuurlijk... Maar zou graag eerst weten hoe leasing precies in elkaar zit en had gehoopt dat die kennis hier in het topic aanwezig zou zijn.
Ik zie hier nog wel duurder wagens voorbij komen, al zijn dat dan mss meer zelfstandigen...

Terug
Bovenaan