Amai, ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Garage contacteerde me vandaag voor onderhoud in te plannen. Ik zat in meeting, bel daarna terug, krijg ik een medewerker aan de lijn om in te plannen. Die vraagt me of ik ook nog andere vragen of opmerkingen heb. Volgende conversatie speelt zich af:
- ik: "ik denk er sterk over om in de tweede helft van dit jaar een nieuwe wagen te berstellen. Is het eventueel mogelijk om bij wijze van testrit die dag een Q7 of Q8 hybride mee te krijgen?"
> medewerker: "oei dat bestaat niet meneer. Zeker de Q8 niet. We hebben vroeger nog wel een Q7 diesel hybride gehad, maar die is al lang uit productie".
- ik: "..."
- ik: "uhm, Q7 en Q8 hybride staan gewoon op audi.be tussen de configureerbare modellen hoor"
> medewerker: "aaah ja maar dat zijn mild hybrids hoor, dat zijn geen echte"
- ik: "........... (whut?!)"
- ik: "nee, het gaat hier echt over hybrides met minder dan 50g uitstoot"
> medewerker: "uhm ja dat zou mij wel verbazen hoor, daar heb ik echt geen weet van"
- ik: "ja kijk ga dan gewoon naar audi.be, ga naar de modellen, en scroll naar beneden, daar staan toch echt de Q7 en Q8 TFSI e opgelijst hoor"
> medewerker "uhm maar in elk geval, we hebben ze hier niet staan dus dat gaat niet lukken om die mee te geven"
Komaan zeg. Dat je als baliemedewerker niet even hard op de hoogte bent van alle kleine opties zoals een vekoper dat waarschijnlijk wel is, dat snap ik nog. Maar dat gaat hier over 2 nogal interessante modellen die onlangs ook met redelijk veel bombarie een < 50g update gekregen hebben, dan MOET je dat toch weten ipv dit soort zaken aan een klant te vertellen?