De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
En gaat het over een bedrijfswagen of particulier?

Op de vorige pagina kan je nog zien wat mijn verbruik is 100% op benzine met een XC40 T4 en Caracalla zijn verbruik met zijn 330e.

Als het als bedrijfswagen is in een firma waar je werknemer bent en niet eigenaar zou ik sowieso voor hybride gaan, puur door het VAA verhaal. Als het voor je eigen firma is vermoed ik dat dit ook zo is ongeacht het aantal kilometers dat je doet.

EDIT: voor de duidelijkheid, ik heb het dan over PHEV die minder dan 50gr CO2/km uitstoten, een Lexus bvb ben je niets mee op fiscaal vlak.

bedrijfswagen en je verbruikt dus meer dan mijn diesel maar ja dat is normaal.

bedrijfswagen en je verbruikt dus meer dan mijn diesel maar ja dat is normaal.
Uiteraard verbruikt dat meer, benzine + hoger gewicht door de batterijen en extra motor.

In een ideale wereld stond de laadpaal er al voor ik bij mijn nieuwe werkgever begon, maar dat gaat niet altijd zo vlot, en binnen een paar dagen kan ik hem aan de lader hangen.

Ik kon ook nog een diesel kiezen, daar was mijn WG zelfs voorstander van wegens 'gekend'. Dat ging mij echter +-€100 netto kosten per maand, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

i5m50, klinkt goed!

Hoewel de kans groot is dat ik deze volledig oprij wegens beperkte restwaarde..

Zijn er eigenlijk plannen voor een i5? Ik weet niet of ik ooit nog iets anders wil dan een 5-serie, de perfecte auto :(
En wat is er zo perfect aan? Want wie weet ga je die eigenschappen niet meer terugvinden in de i5.
Want qua rijgedrag is dat een andere wagen bijvoorbeeld.

En wat is er zo perfect aan? Want wie weet ga je die eigenschappen niet meer terugvinden in de i5.
Want qua rijgedrag is dat een andere wagen bijvoorbeeld.
- afwerking
- rijgedrag (4 wheel steering is fantastisch)
- isolatie
- performantie
- looks

Het zal er uiteraard vanaf hangen, een EV is amper te vergelijken met een PHEV.

Amai, ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Garage contacteerde me vandaag voor onderhoud in te plannen. Ik zat in meeting, bel daarna terug, krijg ik een medewerker aan de lijn om in te plannen. Die vraagt me of ik ook nog andere vragen of opmerkingen heb. Volgende conversatie speelt zich af:
- ik: "ik denk er sterk over om in de tweede helft van dit jaar een nieuwe wagen te berstellen. Is het eventueel mogelijk om bij wijze van testrit die dag een Q7 of Q8 hybride mee te krijgen?"
> medewerker: "oei dat bestaat niet meneer. Zeker de Q8 niet. We hebben vroeger nog wel een Q7 diesel hybride gehad, maar die is al lang uit productie".
- ik: "..."
- ik: "uhm, Q7 en Q8 hybride staan gewoon op audi.be tussen de configureerbare modellen hoor"
> medewerker: "aaah ja maar dat zijn mild hybrids hoor, dat zijn geen echte"
- ik: "........... (whut?!)"
- ik: "nee, het gaat hier echt over hybrides met minder dan 50g uitstoot"
> medewerker: "uhm ja dat zou mij wel verbazen hoor, daar heb ik echt geen weet van"
- ik: "ja kijk ga dan gewoon naar audi.be, ga naar de modellen, en scroll naar beneden, daar staan toch echt de Q7 en Q8 TFSI e opgelijst hoor"
> medewerker "uhm maar in elk geval, we hebben ze hier niet staan dus dat gaat niet lukken om die mee te geven"

Komaan zeg. Dat je als baliemedewerker niet even hard op de hoogte bent van alle kleine opties zoals een vekoper dat waarschijnlijk wel is, dat snap ik nog. Maar dat gaat hier over 2 nogal interessante modellen die onlangs ook met redelijk veel bombarie een < 50g update gekregen hebben, dan MOET je dat toch weten ipv dit soort zaken aan een klant te vertellen?

Garage contacteerde me vandaag voor onderhoud in te plannen. Ik zat in meeting, bel daarna terug, krijg ik een medewerker aan de lijn om in te plannen. Die vraagt me of ik ook nog andere vragen of opmerkingen heb. Volgende conversatie speelt zich af:
- ik: "ik denk er sterk over om in de tweede helft van dit jaar een nieuwe wagen te berstellen. Is het eventueel mogelijk om bij wijze van testrit die dag een Q7 of Q8 hybride mee te krijgen?"
> medewerker: "oei dat bestaat niet meneer. Zeker de Q8 niet. We hebben vroeger nog wel een Q7 diesel hybride gehad, maar die is al lang uit productie".
- ik: "uhm, Q7 en Q8 hybride staan gewoon op audi.be tussen de configureerbare modellen hoor"
> medewerker: "uhm ja dat zou mij wel verbazen hoor, daar heb ik echt geen weet van"
- ik: "ja kijk ga dan gewoon naar audi.be, ga naar de modellen, en scroll naar beneden, daar staan toch echt de Q7 en Q8 TFSI e opgelijst hoor"
> medewerker "uhm maar in elk geval, we hebben ze hier niet staan dus dat gaat niet lukken om die mee te geven"

Komaan zeg. Dat je als baliemedewerker niet even hard op de hoogte bent van alle kleine opties zoals een vekoper dat waarschijnlijk wel is, dat snap ik nog. Maar dat gaat hier over 2 nogal interessante modellen die onlangs ook met redelijk veel bombarie een < 50g update gekregen hebben, dan MOET je dat toch weten ipv dit soort zaken aan een klant te vertellen?

Iemand die geen kennis heeft over zijn job/product vind ik echt een van de hatelijkste dingen. Twijfelachtige antwoorden of omzeilen van de vraag. Of nog slechter, het in de brochure opzoeken en gewoon voorlezen :angry:

Daar stuur ik een mail voor naar de directie ofzo :p gaat er bij mij niet in. Bij geen enkele job.

Iemand die geen kennis heeft over zijn job/product vind ik echt een van de hatelijkste dingen. Twijfelachtige antwoorden of omzeilen van de vraag. Of nog slechter, het in de brochure opzoeken en gewoon voorlezen :angry:

Daar stuur ik een mail voor naar de directie ofzo :p gaat er bij mij niet in. Bij geen enkele job.

Tja, ik wil die man nu niet direct in problemen brengen, maar ik vond dit nu toch heel frappant.

Allez, qua commerciële insteek ook al. Klant geeft efkes terloops meedat hij een wagen overweegt die snel richting 100K gaat, je zou eigenlijk verwachten dat die dat intern doorgeeft en dat ik 10 minuten later door sales word opgebeld. Maar nee, rustig wegmoffelen "nee meneer dat bestaat niet hoor" en de vraag voor de rest negeren. 😅

Zou het dan ook gedaan zijn met de fleetkortingen? Dat gaat de leaseprijzen wel ook weer omhoog doen gaan.

U krijgt geen korting meer als u een wagen koopt, en da’s de schuld van de grote spelers

Tja, ik wil die man nu niet direct in problemen brengen, maar ik vond dit nu toch heel frappant.

Allez, qua commerciële insteek ook al. Klant geeft efkes terloops meedat hij een wagen overweegt die snel richting 100K gaat, je zou eigenlijk verwachten dat die dat intern doorgeeft en dat ik 10 minuten later door sales word opgebeld. Maar nee, rustig wegmoffelen "nee meneer dat bestaat niet hoor" en de vraag voor de rest negeren. 😅
Ja, ik kan nu wel zeggen dat het bij BMW (of toch de lokale dealer) toch helemaal anders loopt :p. Daar zou je in zo'n geval direct een verkoper vast krijgen, en gaan ze toch proberen om zo'n wagen vast te krijgen...

Als baas van de zaak zou ik toch echt wel willen weten dat er zo'n oncompetent volk tussen zit.
Dit is toch gewoon rampzalig? Niet eens weten dat een Q7 en Q8 hybride bestaat, wtf!
Zet die dan ergens op administratie zonder dat die ooit in contact komt met klanten.

Ach troost u, de verkoper bij mij was er 100% zeker van dat de 545e knal hetzelfde batterypack als een X5 45e had.

Nee meneer de verkoper, ik ben een autonerd en dat is niet zo. Het scheelt zomaar even de helft.

Uiteindelijk toch vrij cruciale informatie als het gaat over de aankoop van een hybride.

Zo waren er nog enkele 'foutjes' waar ik nu even niet opkom. Maar ik snap niet dat ge auto's gaat verkopen en daar niet elk detail van wilt weten? :-/

Is dat nu ook niet met dat het om hybride wagens gaat? Daar hebben precies veel dealers nog niet alles van mee.
Bij Skoda en BMW zeiden ze mij dat de koffer hetzelfde was tussen de PHEV en ICE modellen (3-serie en Superb), terwijl daar serieus wat volume is ingekrompen.

Ach troost u, de verkoper bij mij was er 100% zeker van dat de 545e knal hetzelfde batterypack als een X5 45e had.

Nee meneer de verkoper, ik ben een autonerd en dat is niet zo. Het scheelt zomaar even de helft.

Uiteindelijk toch vrij cruciale informatie als het gaat over de aankoop van een hybride.

Zo waren er nog enkele 'foutjes' waar ik nu even niet opkom. Maar ik snap niet dat ge auto's gaat verkopen en daar niet elk detail van wilt weten? :-/
Snap ik ook niet... Ooit ook wel geweten met verschillen tussen modeljaren bvb. En de typische uitleg van de radio bij aflevering waar ze iets niet gedaan krijgen en ge het zelf moet voordoen :D

Is dat nu ook niet met dat het om hybride wagens gaat? Daar hebben precies veel dealers nog niet alles van mee.
Bij Skoda en BMW zeiden ze mij dat de koffer hetzelfde was tussen de PHEV en ICE modellen (3-serie en Superb), terwijl daar serieus wat volume is ingekrompen.
Als ik een nieuw product in mijn gamma opneem dan weet ik daar eigenlijk quasi alles over alvorens ik het zelfs maar ga aanbieden aan klanten..

Mensen moeten is leren dat er echt niets mis is met te zeggen 'ik zal dat voor u opzoeken meneer en u iets laten weten...'. Dat ze achterliggend dan gewoon even bij sales binnen wandelen boiet niet. Maar ik zie dan alleen winnaars:
- de klant is voortgeholpen
- het bedrijf krijgt de uitstraling 'the extra mile' te gaan voor zijn klanten
- de persoon in kwestie leert iets bij en zal die vraag de volgende keer als parate kennis kunnen beantwoorden

Tis niet omdat ik consultant ben dat ik daarom het antwoord op al u vragen als kennis in men hoofd heb.

Mensen moeten is leren dat er echt niets mis is met te zeggen 'ik zal dat voor u opzoeken meneer en u iets laten weten...'. Dat ze achterliggend dan gewoon even bij sales binnen wandelen boiet niet. Maar ik zie dan alleen winnaars:
- de klant is voortgeholpen
- het bedrijf krijgt de uitstraling 'the extra mile' te gaan voor zijn klanten
- de persoon in kwestie leert iets bij en zal die vraag de volgende keer als parate kennis kunnen beantwoorden

Tis niet omdat ik consultant ben dat ik daarom het antwoord op al u vragen als kennis in men hoofd heb.
Vorige week een testrit geregeld bij BMW, ze hadden de wagen die ik wou niet staan, dus moest in Bornem.
Ik geef aan "mja, ik ga daar niet geraken voor een testrit"
Antwoord "en kunt ge hier geraken, want wij kunnen die auto wel gaan oppikken"

Nu bleek dat er in Bornem ook geen meer stond, en dat er 1 binnen komt maar die is maar een weekend beschikbaar, maar de testrit is dus wel gepland. Ze geven wel duidelijk aan dat hun dat best veel geld kost, en dat ze het zouden appreciëren dat ik annuleer moest ik geen interesse meer hebben. Maar dat is imo wel goeie service, heb al veel slechter geweten "ahja, dat gaat niet meneer, dat model hebben we niet staan".

Terug
Bovenaan