Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 18,0%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,6%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 104 36,6%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Nous avons reçu la confirmation de la commande de votre nouveau véhicule VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT (B8) 2.0 TDI 90kW DSG Style Business 122PK

Le concessionnaire s’attend à recevoir la voiture à compter du: 11/4/2022.


Laat ons hopen dat het een beetje sneller zal gaan als dit..
Mijn Enyaq staat op 30/04. 😝
 
congrats (of bijna toch :) )

Die geventileerde zetels, is dat iets nuttig of eerder nice to have?
Ik heb dat ooit gehad op een Mondeo, en vond dat zalig op een warme zomerdag. Ik heb liever geventileerde zetels dan verwarmde zetels. Maar het zal van persoon tot persoon afhangen. Als je gemakkelijk zweet in de auto heb je er veel meer aan.
 
Geventileerde zetels zijn zalig imo. Veel te weinig merken waar dit al een optie is.
Absoluut, als ik zelf kan samenklikken en deze is er, is dat 1 van mijn 1e prios.
En evengoed akkoord, waarom hebben zo weinig merken dat in al hun uitrustingen beschikbaar :headshake:.
 
  • Leuk
Waarderingen: VN.
Ik heb ook geventileerde zetels. Dat en de verwarmde zetels zijn 2 van de meestgebruikte opties op mijn wagen denk ik :) en om er dan ineens de top 3 van te maken: de massagezetels vind ik ook super. Dus comfort veel belangrijker dan al die andere snufjes.
 
Ik vermoed dat hier om WLTP zal gaan, dus bovenstaande lijst kan dan gehalveerd worden
(vorige maand zelfde oefening moeten maken voor nieuwe wagen; 115 g/km diesel en 121 g/km bezine WLTP. ge zou verschieten hoe weinig er nog overblijven)

Ik lees net dat als er een WLTP en NEDC waarde is aangegeven je vrije keuze hebt bij de berekening van de fiscaliteit. Zou mij dan toch wat meer ruimte geven in de keuze van een wagen als ik max 120g /km CO² mag.
 
Ik lees net dat als er een WLTP en NEDC waarde is aangegeven je vrije keuze hebt bij de berekening van de fiscaliteit. Zou mij dan toch wat meer ruimte geven in de keuze van een wagen als ik max 120g /km CO² mag.
staat dit zo letterlijk in de car policy van je bedrijf, zou dit vreemd vinden?

Als je doelt op berekening van VAA dan is dit inderdaad tot oktober 2021 vrije keuze door werkgever, maar heeft niets te maken met de car policy van jouw bedrijf (en dus jouw keuze). Daar kunnen ze schrijven wat ze willen in principe.
 
staat dit zo letterlijk in de car policy van je bedrijf, zou dit vreemd vinden?

Als je doelt op berekening van VAA dan is dit inderdaad tot oktober 2021 vrije keuze door werkgever, maar heeft niets te maken met de car policy van jouw bedrijf (en dus jouw keuze). Daar kunnen ze schrijven wat ze willen in principe.

In de car-policy staat niet aangegeven dat het over WLTP of NEDC moet gaan.
 
Lol....dan hebde chance (ma wel vreemde zaak)

Met 120g/km NEDC heb je pak meer keus
Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.
 
Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.
Dan zou er in de policy normaliter staan tot oktober (of ander datum) dit en na oktober er dat (vind ik). Anders krijg je toch logischerwijs de vraag naar wat er gekeken moet worden voor de keuze en zit je m.i met een grote leemte. Fiscaliteit en car policy zijn niet hetzelfde...

(Of ben ik nu zo mis in mijn denken)
 
Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.

Is nog voor heel het jaar dacht ik. Heb je een bron ergens dat het maar tot oktober is?
 
Is nog voor heel het jaar dacht ik. Heb je een bron ergens dat het maar tot oktober is?
Ik dacht dat ook eerst, maar iemand heeft me daar eens op gewezen (in deze thread vermoed ik zelfs) dat het in oktober al zou eindigen.
De bron weet ik niet meer.

Dan zou er in de policy normaliter staan tot oktober (of ander datum) dit en na oktober er dat (vind ik). Anders krijg je toch logischerwijs de vraag naar wat er gekeken moet worden voor de keuze en zit je m.i met een grote leemte. Fiscaliteit en car policy zijn niet hetzelfde...

(Of ben ik nu zo mis in mijn denken)
Maar dat is het net, de WLTP kan het voordeligst (wel zelden het geval dacht ik) zijn of de NEDC. Dus je vastleggen op 1 van de 2 is verliezen in sommige gevallen. Door je daar niet op vast te pinnen, heb je nog de vrijheid.
En daarbij is het ook afhankelijk van wanneer de auto geleverd wordt, op moment van kiezen kan het zijn dat je die keuze niet meer hebt eenmaal de auto geleverd is.
Dus standaard reken je best met WLTP en bij levering kijk je wat het voordeligst is.
 
Is nog voor heel het jaar dacht ik. Heb je een bron ergens dat het maar tot oktober is?
Staat hier inderdaad ergens paar pagina's terug zoals @Nineshots aanhaalt.
Zelf heb ik dit ook meegepikt op een opleiding van sdworkx specifiek over nieuwe car policies in licht van hele EV 'boom'
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ook eerst, maar iemand heeft me daar eens op gewezen (in deze thread vermoed ik zelfs) dat het in oktober al zou eindigen.
De bron weet ik niet meer.


Maar dat is het net, de WLTP kan het voordeligst (wel zelden het geval dacht ik) zijn of de NEDC. Dus je vastleggen op 1 van de 2 is verliezen in sommige gevallen. Door je daar niet op vast te pinnen, heb je nog de vrijheid.
En daarbij is het ook afhankelijk van wanneer de auto geleverd wordt, op moment van kiezen kan het zijn dat je die keuze niet meer hebt eenmaal de auto geleverd is.
Dus standaard reken je best met WLTP en bij levering kijk je wat het voordeligst is.
Ik denk dat je enkel doelt op fiscaliteit van wat de impact is vaa-gewijs (zeker als ik je eerste en laatste zin lees). Dit staat los van wat de WG oplegt van keuzeparameter.
Tkleinstrand gaf aan dat in zijn bedrijfspolicy de uitstoot ongedefineerd is, hetgeen ik een beetje vind zoals een loon niet specificeren in netto of bruto bij onderhandeling en het voor interpretatie laten, zelf kies je dan uiteraard netto terwijl je wg bruto zal zeggen. Dit zal logischerwijs tot discussies leiden, daar ook wltp of nedc uw keuze of juist heel ruim laat of echt kan beperken, hetgeen dan weer nadelig is voor u maar mogelijk voordeliger voor werkgever. Dit gezegd zijnde, het kan natuurlijk zo zijn
 
Laatst bewerkt:
Gohja ... 't is gelijk al juli eh. Nu bestellen is niet morgen leveren (tenzij je gewoon kiest voor eentje die op hunnen hof staat natuurlijk).
Dus als we hier de voorbije pagina's dan zien dat er op pakweg een Passat al 9 maand levertermijn zit tegenwoordig, dan mag je voor de meeste wagens vergeten dat je tegen oktober, zijnde binnen 4 maand, al uw wagen zult hebben.

Je mag er dus redelijk van uit gaan dat als je een wagen bestelt ... dat je naar WLTP zult moeten kijken. Ik verwacht ook dat een WG zich het risico niet zal wagen om nu een wagen nog van de band te laten rollen o.b.v. z'n NEDC waarde. Zelfs al krijg je initieel een datum binnen 3 maand, het is niet uitgesloten dat dit dan toch nog 5 maand wordt, waardoor die WG dan gejost is met z'n NEDC waarde & toch WLTP moet pakken.

Ik zie men daarvoor ook geen car policies meer aanpassen dus, tenzij men het cijfer wil aanpassen om meer wagens toe te laten onder WLTP.
 
Terug
Bovenaan