VN.
Active member
congrats (of bijna toch )mijn hyundai i30 wagon sky sensation packet 1.5 benzine automaat wordt normaal nog voor 16/07 geleverd .
ik ben benieuwd!
Die geventileerde zetels, is dat iets nuttig of eerder nice to have?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
congrats (of bijna toch )mijn hyundai i30 wagon sky sensation packet 1.5 benzine automaat wordt normaal nog voor 16/07 geleverd .
ik ben benieuwd!
Mijn Enyaq staat op 30/04.Nous avons reçu la confirmation de la commande de votre nouveau véhicule VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT (B8) 2.0 TDI 90kW DSG Style Business 122PK
Le concessionnaire s’attend à recevoir la voiture à compter du: 11/4/2022.
Laat ons hopen dat het een beetje sneller zal gaan als dit..
Geventileerde zetels zijn zalig imo. Veel te weinig merken waar dit al een optie is.congrats (of bijna toch )
Die geventileerde zetels, is dat iets nuttig of eerder nice to have?
Ik heb dat ooit gehad op een Mondeo, en vond dat zalig op een warme zomerdag. Ik heb liever geventileerde zetels dan verwarmde zetels. Maar het zal van persoon tot persoon afhangen. Als je gemakkelijk zweet in de auto heb je er veel meer aan.congrats (of bijna toch )
Die geventileerde zetels, is dat iets nuttig of eerder nice to have?
Absoluut, als ik zelf kan samenklikken en deze is er, is dat 1 van mijn 1e prios.Geventileerde zetels zijn zalig imo. Veel te weinig merken waar dit al een optie is.
Ik vermoed dat hier om WLTP zal gaan, dus bovenstaande lijst kan dan gehalveerd worden
(vorige maand zelfde oefening moeten maken voor nieuwe wagen; 115 g/km diesel en 121 g/km bezine WLTP. ge zou verschieten hoe weinig er nog overblijven)
staat dit zo letterlijk in de car policy van je bedrijf, zou dit vreemd vinden?Ik lees net dat als er een WLTP en NEDC waarde is aangegeven je vrije keuze hebt bij de berekening van de fiscaliteit. Zou mij dan toch wat meer ruimte geven in de keuze van een wagen als ik max 120g /km CO² mag.
staat dit zo letterlijk in de car policy van je bedrijf, zou dit vreemd vinden?
Als je doelt op berekening van VAA dan is dit inderdaad tot oktober 2021 vrije keuze door werkgever, maar heeft niets te maken met de car policy van jouw bedrijf (en dus jouw keuze). Daar kunnen ze schrijven wat ze willen in principe.
Lol....dan hebde chance (ma wel vreemde zaak)In de car-policy staat niet aangegeven dat het over WLTP of NEDC moet gaan.
Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.Lol....dan hebde chance (ma wel vreemde zaak)
Met 120g/km NEDC heb je pak meer keus
Dan zou er in de policy normaliter staan tot oktober (of ander datum) dit en na oktober er dat (vind ik). Anders krijg je toch logischerwijs de vraag naar wat er gekeken moet worden voor de keuze en zit je m.i met een grote leemte. Fiscaliteit en car policy zijn niet hetzelfde...Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.
Waarom zou dat vreemd zijn? Bij Cronos zijn ze zich er zeer bewust van dat je nu nog tot oktober de vrije keuze hebt en ze dus het voordeligste gaan kiezen voor de specifieke auto. En niet 1 algemene regel voor alle auto's.
Ik laat het weten als ik hem hebcongrats (of bijna toch )
Die geventileerde zetels, is dat iets nuttig of eerder nice to have?
Ik dacht dat ook eerst, maar iemand heeft me daar eens op gewezen (in deze thread vermoed ik zelfs) dat het in oktober al zou eindigen.Is nog voor heel het jaar dacht ik. Heb je een bron ergens dat het maar tot oktober is?
Maar dat is het net, de WLTP kan het voordeligst (wel zelden het geval dacht ik) zijn of de NEDC. Dus je vastleggen op 1 van de 2 is verliezen in sommige gevallen. Door je daar niet op vast te pinnen, heb je nog de vrijheid.Dan zou er in de policy normaliter staan tot oktober (of ander datum) dit en na oktober er dat (vind ik). Anders krijg je toch logischerwijs de vraag naar wat er gekeken moet worden voor de keuze en zit je m.i met een grote leemte. Fiscaliteit en car policy zijn niet hetzelfde...
(Of ben ik nu zo mis in mijn denken)
Staat hier inderdaad ergens paar pagina's terug zoals @Nineshots aanhaalt.Is nog voor heel het jaar dacht ik. Heb je een bron ergens dat het maar tot oktober is?
Ik denk dat je enkel doelt op fiscaliteit van wat de impact is vaa-gewijs (zeker als ik je eerste en laatste zin lees). Dit staat los van wat de WG oplegt van keuzeparameter.Ik dacht dat ook eerst, maar iemand heeft me daar eens op gewezen (in deze thread vermoed ik zelfs) dat het in oktober al zou eindigen.
De bron weet ik niet meer.
Maar dat is het net, de WLTP kan het voordeligst (wel zelden het geval dacht ik) zijn of de NEDC. Dus je vastleggen op 1 van de 2 is verliezen in sommige gevallen. Door je daar niet op vast te pinnen, heb je nog de vrijheid.
En daarbij is het ook afhankelijk van wanneer de auto geleverd wordt, op moment van kiezen kan het zijn dat je die keuze niet meer hebt eenmaal de auto geleverd is.
Dus standaard reken je best met WLTP en bij levering kijk je wat het voordeligst is.
2, misschien zou het mijne post kunnen zijn: https://www.beyondgaming.be/threads/de-bedrijfswagen-topic.20/post-233609Staat hier inderdaad ergens paar pagina's terug zoals @Nineshots aanhaalt.
Zelf heb ik dit ook meegepikt op een opleiding van sdworkx specifiek over nieuwe car policies in licht van hele EV 'boom'