Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Ge zult idd niet veel te kiezen hebben. Zoals ik eerder al aanhaalde, aftrekbaarheid zal een grote rol spelen in dit verhaal, daar dit een niet verwaarloosbare impact zal hebben op de kost & dus uw budget (ook al is elke non-PHEV/EV wagen tegenwoordig al niet zwaar aftrekbaar meer).

Maar met 120g als limiet zal je nooit met een bezine wagen moeten af komen & zelfs bij de diesels ... jah ... cherry picking hier & daar.

By the way ... was dit verhaal niet begonnen met 'zou een V60 lukken' met 600 EUR budget?

Met deze nieuwe informatie kunnen we al met zekerheid zeggen van nee. Voor zover ik weet kan je dat enkel nog krijgen in mild-hybrid naft. Denk niet dat die daar nog diesel doen.
CO zal daarbij zwaar de 120 overschreiden.

Ja ik heb vandaag alle extra informatie gekregen omtrent de car-policy. Ze hebben 25 - 33% korting op Audi, Volvo, BMW en Ford dus misschien kan ik daar nog wat extra mee uit de kan halen.
 
Mijn werkgever geeft aan dat ik enkel wagens kan bestellen met max. 120g CO2/km. Is dat mogelijk zonder een hybride te nemen?
Ik neem dat je WLTP normeringen dient te bekijken. Skoda Octavia's krijg je 2.0 diesel combi 150pk manueel full option binnen 120g/co2 (alles aangeklikt in configurator; juist 120g/km)

Er zijn zeker nog andere wagens, maar spannender zal het zeker niet worden.
 
Uiteraard.
Eerste vraag is wel of het diesel of benzine is (andere CO² uitstoot per model), maar vele modellen voldoen hier (relatief) vlot aan.
Je gaat natuurlijk niet bij de "zware-grote" wagens uitkomen, maar vb waaraan ik denk:
Audi A3 +- 100g
BMW 3 reeks diesel (100-120g) afh. type
BMW 5 reeks diesel, zal krap worden maar geloof ook enkele
Renault Diesels: Megane
VW: polo, golf, passat, T-roc
...
Ik vermoed dat hier om WLTP zal gaan, dus bovenstaande lijst kan dan gehalveerd worden
(vorige maand zelfde oefening moeten maken voor nieuwe wagen; 115 g/km diesel en 121 g/km bezine WLTP. ge zou verschieten hoe weinig er nog overblijven)
 
Toch ook wel een serieus risico om zelfs niet achteruit te kijken he. Dat snap ik toch niet...
Goh ja vooral links en rechts gekeken of er geen verkeer aankwam. Nooit verwacht dat die er zou staan.
Ook al zo vaak tegen mijn vriendin gezegd, auto achterwaarts inrijden. Staat ook 'mooier' in de garage vind ik :unsure:
 
Ik vermoed dat hier om WLTP zal gaan, dus bovenstaande lijst kan dan gehalveerd worden
(vorige maand zelfde oefening moeten maken voor nieuwe wagen; 115 g/km diesel en 121 g/km bezine WLTP. ge zou verschieten hoe weinig er nog overblijven)
Inderdaad, ik ging iets te snel uit van de (door mij gekende) "oud" co² uitstoten, maar blijkbaar vallen er een groot deel af. Maar lijkt mij nog wel mogelijk een mooie wagen te vinden onder deze co² uitstoot, maar iets moeilijker dan ik dacht
 
  • Leuk
Waarderingen: VN.
Op heden, althans tot juli 2023 (als 't door gaat als aangekondigd), is een PHEV of EV nog steeds het meest interessant om toch nog iets te hebben binnen die almaar striktere regels die bedrijven opleggen.

Alles dat later ingeschreven wordt zal dan uiteraard full EV moeten worden. We zullen wel zien hoe die cinema uitdraait.

Die striktere regels, jah ... ge weet ook wel waarom die er komen natuurlijk.
De belastingen gaan omhoog, maar de bedrijven willen die kost niet dragen. Feitelijk rekenen ze die extra kosten gewoon door aan hun WN's.
Nuja ... what else is new right?
 
Op heden, althans tot juli 2023 (als 't door gaat als aangekondigd), is een PHEV of EV nog steeds het meest interessant om toch nog iets te hebben binnen die almaar striktere regels die bedrijven opleggen.

Alles dat later ingeschreven wordt zal dan uiteraard full EV moeten worden. We zullen wel zien hoe die cinema uitdraait.

Die striktere regels, jah ... ge weet ook wel waarom die er komen natuurlijk.
De belastingen gaan omhoog, maar de bedrijven willen die kost niet dragen. Feitelijk rekenen ze die extra kosten gewoon door aan hun WN's.
Nuja ... what else is new right?

Moest ik het budget hebben voor een degelijke EV dan zou ik direct ene pakken.
 
Goh pak nu de ID.3 die is toch echt wel goedkoop als bedrijfswagen?
Da zou'k toch nog niet zeggen. Start op iets van een 34K, voor pretty much een E-Polo.
Maar als instapper EV zal die wss wel beter zijn dan pakweg ne Leaf. Nog altijd maar 350km range weliswaar.
Echter ... tegen dat je er wat optie pakketten op plakt leunt dit weliswaar wel al naar de 40K op. En als je de Pro uitvoering wilt begint het enkel maar hoger. De long-range Pro S zelfs +41K startprijs.

Anyway ... nog altijd wreed kostelijk dus voor wat het maar is.
 
ID.3 is vergelijkbaar met de Golf, niet Polo.
Aiight ... ik volg ... heb 'm nog nooit in 't echt gezien. Ben dan ook al 1,5j praktisch niet meer uit m'n kot gekomen.

Anyway ... in die zin ...
Moest ik het budget hebben voor een degelijke EV dan zou ik direct ene pakken.
Als ge content zijt met een E-Golf, dan zal je er zeker komen met die 40K. Zelfs de Pro S zal dan nog wel lukken als je effectief 30% korting te stekken krijgt.

Nu ... als je 40K budget hebt met een lage aftrekbaarheid (120g CO), dan zal je met de EV in principe ook meer dan 40K hebben wegens veel hogere aftrekbaarheid.
+550km range, dus da's al doenbaar. Als je nog meer wilt zal je snel nog veel meer betalen (Model 3/S bv.).

Dan hangt het er vooral vanaf of @Tkleinstrand z'n patron het ziet zitten om een systeem aan te bieden om in 't laden te voorzien (lader thuis, laadpas, ...).
 
Da zou'k toch nog niet zeggen. Start op iets van een 34K, voor pretty much een E-Polo.
Maar als instapper EV zal die wss wel beter zijn dan pakweg ne Leaf. Nog altijd maar 350km range weliswaar.
Echter ... tegen dat je er wat optie pakketten op plakt leunt dit weliswaar wel al naar de 40K op. En als je de Pro uitvoering wilt begint het enkel maar hoger. De long-range Pro S zelfs +41K startprijs.

Anyway ... nog altijd wreed kostelijk dus voor wat het maar is.
Maar als bedrijfswagen kijk je verder dan enkel de aanschafwaarde. Dus als bedrijfswagen is die auto echt wel goedkoop hoor.
Om voor het basismodel aan 40k te geraken zit je al quasi full option, dus een realistische prijs ligt echt wel lager.
En zoals Eniac zegt, het is het formaat van een Golf. Met een pak meer ruimte binnenin dan een Golf. Zeker niet te vergelijken met een Polo.
 
Goh ja vooral links en rechts gekeken of er geen verkeer aankwam. Nooit verwacht dat die er zou staan.
Ook al zo vaak tegen mijn vriendin gezegd, auto achterwaarts inrijden. Staat ook 'mooier' in de garage vind ik :unsure:
Dus dat gij niet kijkt naar waar ge rijdt, is de schuld van uw vriendin die niet achterwaarts in de garage parkeert?
 
Dus dat gij niet kijkt naar waar ge rijdt, is de schuld van uw vriendin die niet achterwaarts in de garage parkeert?
Samenloop van omstandigheden ja :D

Nee het was uiteraard dan compleet mijn fout, ergens wist ik ook dat die auto er stond, maar toch afgedwaald in gedachten, links geen verkeer, rechts geen verkeer
Hoe gebeurd het soms, meestal iets doms hé, gelukkig werkt dat systeem goed, al was het toch even zweten
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Nous avons reçu la confirmation de la commande de votre nouveau véhicule VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT (B8) 2.0 TDI 90kW DSG Style Business 122PK

Le concessionnaire s’attend à recevoir la voiture à compter du: 11/4/2022.


Laat ons hopen dat het een beetje sneller zal gaan als dit..
 
Nous avons reçu la confirmation de la commande de votre nouveau véhicule VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT (B8) 2.0 TDI 90kW DSG Style Business 122PK

Le concessionnaire s’attend à recevoir la voiture à compter du: 11/4/2022.


Laat ons hopen dat het een beetje sneller zal gaan als dit..
Gohja ... 9 maand ... ook weer geen uitzondering meer tegenwoordig e.
 
Terug
Bovenaan