Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Als ge een idee wilt hebben kunde op leaseplan al wat spelen. Wel zien dat ge de juiste parameters aanklikt. Als ge dan bij finale offerteblad zit kunde wat inschatten met fleetkorting enzo. Zat er bij mij telkens echt wel zeer aardig in de buurt plus die configurator is up to date in mijn ervaringen
 
Wat is mogelijk qua leasing/renting met een maandbudget van 600 excl. (48 maanden/ 30 000km). Onderhoud,tankkaart, verzekeringen etc worden betaald door de werkgever?

Werkgever heeft kortingen van 25 - 30% op BMW, Volvo, Volkswagen, Audi, Skoda, Ford
Zou een Volvo V60 al lukken met die kortingen?
 
Laatst bewerkt:
Wat is mogelijk qua leasing/renting met een maandbudget van 600 excl. (48 maanden/ 30 000km). Onderhoud,tankkaart, verzekeringen etc worden betaald door de werkgever?

Werkgever heeft kortingen van 25 - 30% op BMW, Volvo, Volkswagen, Audi, Skoda, Ford
Zou een Volvo V60 al lukken met die kortingen?
ne volledige standaard v60 is 32.000 excl btw oftewel €470 per maand, maar als ik dat in een basic leasing configureer lijk je er wel niet te komen. Zie wel nergens de optie om ook verzekering, taksen, onderhoud, banden etc af te klikken.

Als dat effectief de formule is dat werkgever alles van onderhoud, banden, verzekeringen etc betaald en ge hebt die 30% op alle modellen lukt het misschien.

Ge kunt best gewoon vijftal offertes vragen en die gewoon indienen, ze moeten maar zeggen wat wel en niet past. Tot er een transparant/eenvoudige config voor WN is, is dat de enige manier. Ge moet natuurlijk wel niet met een S8 komen aandraven, want ze zullen is lachen. Maar hier doen ze er niet moeilijk over of ge één of 40 offertes binnenbrengt.
 
ne volledige standaard v60 is 32.000 excl btw oftewel €470 per maand, maar als ik dat in een basic leasing configureer lijk je er wel niet te komen. Zie wel nergens de optie om ook verzekering, taksen, onderhoud, banden etc af te klikken.

Als dat effectief de formule is dat werkgever alles van onderhoud, banden, verzekeringen etc betaald en ge hebt die 30% op alle modellen lukt het misschien.

Ge kunt best gewoon vijftal offertes vragen en die gewoon indienen, ze moeten maar zeggen wat wel en niet past. Tot er een transparant/eenvoudige config voor WN is, is dat de enige manier. Ge moet natuurlijk wel niet met een S8 komen aandraven, want ze zullen is lachen. Maar hier doen ze er niet moeilijk over of ge één of 40 offertes binnenbrengt.

Formule van werkgever is -brandstof, onderhoud, herstelling, verzekering, taksen- op kost van werkgever.
600 euro budget per maand (op basis van full renting contract / 48 maanden en 30 000 km)
 
ne volledige standaard v60 is 32.000 excl btw oftewel €470 per maand, maar als ik dat in een basic leasing configureer lijk je er wel niet te komen. Zie wel nergens de optie om ook verzekering, taksen, onderhoud, banden etc af te klikken.
Je bent wellicht bij operationele leasing aan het kijken? Bij Tkleinstrand gaat het om financiele leasing.
 
Je bent wellicht bij operationele leasing aan het kijken? Bij Tkleinstrand gaat het om financiele leasing.
Maar waarom heeft hij dan een max aantal km per jaar?
En bij financiele leasing ==> 600*48*1.15 = 33120€, Dus 40k incl BTW

Daar zal een V60 Momentum Pro wel in passen, denk ik.
 
Formule van werkgever is -brandstof, onderhoud, herstelling, verzekering, taksen- op kost van werkgever.
600 euro budget per maand (op basis van full renting contract / 48 maanden en 30 000 km)
Lijkt wat onlogisch.

Operationeel leasen zonder brandstof dat gaat nog, is bij mij ook het geval, want ik heb nog steeds de tankkaart van weleer en 't is nu een operationele.
Verzekering is ook iets dat niet noodzakelijk onder de operationele hangt.

De rest ... da's nu net heel 't ding van een operationele, dat dit allemaal vervat zit in 1 vaste, maandelijkse prijs.

Dus wss bedoel je dan dat jouw bedrijf een financiële lease wil doen (de wagen dus aankopen), maar dan is het geen 'full renting contract' (want dat lijkt mij een term voor nen operationele lease te zijn).

Anyway ... als al die running costs niet onder die 600 euro budget vallen, dan zal je zeker wat verder springen met uw budget dan wanneer je naar operationele leases kijkt.
In principe verwacht ik dat die 600 ook wel nog verrekend zal moeten worden dan met allerhande zaken, zoals bv. de belastingen (dus aftrekbaarheid zou wel eens een grote impact kunnen hebben op uw uiteindelijk budget).
 
Maar waarom heeft hij dan een max aantal km per jaar?
En bij financiele leasing ==> 600*48*1.15 = 33120€, Dus 40k incl BTW

Daar zal een V60 Momentum Pro wel in passen, denk ik.
Je kan perfect diensten bij die financiële lease nemen.
Dus kilometers zijn nog altijd bepalend voor de bijkomende kosten.
Toch logisch dat ze die dan mee opnemen in zijn berekening?
 
Lijkt wat onlogisch.

Operationeel leasen zonder brandstof dat gaat nog, is bij mij ook het geval, want ik heb nog steeds de tankkaart van weleer en 't is nu een operationele.
Verzekering is ook iets dat niet noodzakelijk onder de operationele hangt.

De rest ... da's nu net heel 't ding van een operationele, dat dit allemaal vervat zit in 1 vaste, maandelijkse prijs.

Dus wss bedoel je dan dat jouw bedrijf een financiële lease wil doen (de wagen dus aankopen), maar dan is het geen 'full renting contract' (want dat lijkt mij een term voor nen operationele lease te zijn).

Anyway ... als al die running costs niet onder die 600 euro budget vallen, dan zal je zeker wat verder springen met uw budget dan wanneer je naar operationele leases kijkt.
In principe verwacht ik dat die 600 ook wel nog verrekend zal moeten worden dan met allerhande zaken, zoals bv. de belastingen (dus aftrekbaarheid zou wel eens een grote impact kunnen hebben op uw uiteindelijk budget).
Vind het ook een onduidelijke zaak en ben benieuwd naar uitkomst. Verwacht idd nog allerlei zaken dat in de lease zouden zitten , anders lijkt mij rare insteek van WG
 
Bij mijn BMW 330E heb ik dit deze week voorgehad, voor het eerst in de 2-3 maanden dat ik 'm heb. Ik wist niet eens dat die optie erbij zat, tot hij bruusk remde omdat er een fietser in de buurt kwam.
Die van mij heeft zaterdag redding gebracht, amai

Hij piept altijd als ik achterwaarts van de inrit rij of te ver uitdraai en bij de buren te kort op de stoep kom, precies alsof hij schrik heeft dat ik de straat of de stoep ga raken.
Zaterdag dus opnieuw van dat, al geen aandacht meer aan gegeven toe die opeens alles dichtgooide, bleek dat de buurman zijn auto op de straat had gepareerd en ik net niet in die zijn flank zat.
 
Mijn werkgever geeft aan dat ik enkel wagens kan bestellen met max. 120g CO2/km. Is dat mogelijk zonder een hybride te nemen?
Uiteraard.
Eerste vraag is wel of het diesel of benzine is (andere CO² uitstoot per model), maar vele modellen voldoen hier (relatief) vlot aan.
Je gaat natuurlijk niet bij de "zware-grote" wagens uitkomen, maar vb waaraan ik denk:
Audi A3 +- 100g
BMW 3 reeks diesel (100-120g) afh. type
BMW 5 reeks diesel, zal krap worden maar geloof ook enkele
Renault Diesels: Megane
VW: polo, golf, passat, T-roc
...
 
Uiteraard.
Eerste vraag is wel of het diesel of benzine is (andere CO² uitstoot per model), maar vele modellen voldoen hier (relatief) vlot aan.
Je gaat natuurlijk niet bij de "zware-grote" wagens uitkomen, maar vb waaraan ik denk:
Audi A3 +- 100g
BMW 3 reeks diesel (100-120g) afh. type
BMW 5 reeks diesel, zal krap worden maar geloof ook enkele
Renault Diesels: Megane
VW: polo, golf, passat, T-roc
...
zo makkelijk is het niet meer hoor. 5-reeks valt er niet meer onder. 3-reeks lukt net (118gr). A3 ook enkel de 35 manueel (of nét de automaat, 119gr).
 
Ge zult idd niet veel te kiezen hebben. Zoals ik eerder al aanhaalde, aftrekbaarheid zal een grote rol spelen in dit verhaal, daar dit een niet verwaarloosbare impact zal hebben op de kost & dus uw budget (ook al is elke non-PHEV/EV wagen tegenwoordig al niet zwaar aftrekbaar meer).

Maar met 120g als limiet zal je nooit met een bezine wagen moeten af komen & zelfs bij de diesels ... jah ... cherry picking hier & daar.

By the way ... was dit verhaal niet begonnen met 'zou een V60 lukken' met 600 EUR budget?

Met deze nieuwe informatie kunnen we al met zekerheid zeggen van nee. Voor zover ik weet kan je dat enkel nog krijgen in mild-hybrid naft. Denk niet dat die daar nog diesel doen.
CO zal daarbij zwaar de 120 overschreiden.
 
Die van mij heeft zaterdag redding gebracht, amai

Hij piept altijd als ik achterwaarts van de inrit rij of te ver uitdraai en bij de buren te kort op de stoep kom, precies alsof hij schrik heeft dat ik de straat of de stoep ga raken.
Zaterdag dus opnieuw van dat, al geen aandacht meer aan gegeven toe die opeens alles dichtgooide, bleek dat de buurman zijn auto op de straat had gepareerd en ik net niet in die zijn flank zat.

Toch ook wel een serieus risico om zelfs niet achteruit te kijken he. Dat snap ik toch niet...
 
Terug
Bovenaan