Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Heb je dan nog geen toegang gekregen tot de tool?
Daarin kan je zelf wat configuraties maken.

Nope, helaas niet. Misschien had ik dat beter even gevraagd toen maar het ging voorlopig nog om een loonsimulatie die ik had gekregen en nog niet het effectieve voorstel, ik vermoed dus dat ik dit ook even kan navragen indien het voorstel er komt (Zou 1 dezer dagen zijn, zat vertraging op wegens Corona)

Referentiewagens voor cat1 (wat trouwens nieuwe TCO 800 is, 675 is het oude niet meer actieve systeem) zijn onder andere ID.3 en Leaf, A3 1.0TFSI, BMW 116d/i, Opel Astra, Seat Leon, Skoda Octavia en Kamiq.

Lijkt me dus best wel wat mogelijkheden, maar verwacht wel geen wonderen van de uitrusting.



Parking is atm quasi leeg door de bestelstop die lang geduurd heeft. Of zo wisten ze me 2w geleden toch te vertellen.

Amai, dat is inderdaad positiever dan ik oorspronkelijk in mijn gedachten had. Dat een beperkt aantal opties mogelijk zijn is jammer maar begrijpelijk.
Alvast enorm bedankt om wat duidelijkheid te scheppen! 😃
 
Er zijn er veel die het toelaten, maar ze zijn zelden echt aantrekkelijk geprijsd. Imo is Mazda bvb een veel beter merk dan Renault, maar toch zullen Renaults goedkoper te leasen zijn.
Renault en Peugeot zet ook echt wel op de leasemarkt in.
Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven waar je geen premium kan shoppen, ook al heb je wel het budget in theorie. Een Renault Clio wordt vaak als starterswagen gegeven. Twee gasten die voor mij gewerkt hebben als consultant reden ermee rond.
 
Nope, helaas niet. Misschien had ik dat beter even gevraagd toen maar het ging voorlopig nog om een loonsimulatie die ik had gekregen en nog niet het effectieve voorstel, ik vermoed dus dat ik dit ook even kan navragen indien het voorstel er komt (Zou 1 dezer dagen zijn, zat vertraging op wegens Corona)
Er is helemaal geen corona vertraging meer binnen Cronos :p enige effect dat je nog ziet van Corona is dat er weinig mensen op kantoor zijn. Voor de rest is alles normaal.
 
Amai, dat is inderdaad positiever dan ik oorspronkelijk in mijn gedachten had. Dat een beperkt aantal opties mogelijk zijn is jammer maar begrijpelijk.
Alvast enorm bedankt om wat duidelijkheid te scheppen! 😃

Geen probleem. Natuurlijk altijd met twee woorden spreken: ik kan niet garanderen dat ze er allemaal blijven inzitten of haalbaar blijven, dat hangt dan ook weer af van de leasemaatschappijen, ingeschatte restwaardes, etc.
Maar zo heb je al een idee :)
 
De kogel is door de kerk. Ik mag voor het eerst shoppen voor een bedrijfswagen.
Van de werkgever krijg ik een budget van 25.000€ excl btw.

Leuke tips/aanrading voor een fijne wagen?

vereisten:
- automaat
- break
 
De kogel is door de kerk. Ik mag voor het eerst shoppen voor een bedrijfswagen.
Van de werkgever krijg ik een budget van 25.000€ excl btw.

Leuke tips/aanrading voor een fijne wagen?

vereisten:
- automaat
- break

astra sports tourer - elegance versie - 1.4 turbo (145pk) - €25.100 excl btw (zonder mogelijke fleetkorting)
 
De kogel is door de kerk. Ik mag voor het eerst shoppen voor een bedrijfswagen.
Van de werkgever krijg ik een budget van 25.000€ excl btw.

Leuke tips/aanrading voor een fijne wagen?

vereisten:
- automaat
- break

Denk aan Kia Ceed SW, Peugeot 308 SW, Seat Leon Break. Eventueel nog Skoda Octavia als er een mooie korting is.
 
Dank voor de feedback iedereen! Gezien het de eerste is. Naar welke co2 uitstoot kijk ik best om het interessant te houden?
Hoe lager hoe beter natuurlijk.
De referentie uitstoot dit jaar is 84gram voor diesel en 102 voor benzine. Hoe verder je daaronder zit, hoe interessanter je VAA gaat zijn.
Zit je daarboven, dan kan het zijn dat je VAA wel een stuk duurder wordt elk jaar. Omdat die referentie nu wel hard zakt de laatste jaren, door al die hybrides en EV's die het gemiddelde van CO2 keihard omlaag trekken.
 
Dank voor de feedback iedereen! Gezien het de eerste is. Naar welke co2 uitstoot kijk ik best om het interessant te houden?
Kijk best ook eens naar de Toyota Corolla Touring Sports. Weet niet precies of die in budget zal passen (afhankelijk van gekozen opties, maar waarschijnlijk wel), maar omwille van lage CO2 uitstoot sowieso een minimum aan VAA en lage TCO, dus zowel voor werknemer als werkgever interessant.
 
Vandaag bij hyundai geweest. Offerte gekregen voor de i30 wagon (break)

sky versie met sensation pack, 1.5 turbo met mild hybrid.
23.865€ ex btw (28.877 btw in) Catalogusprijs 28.915ex btw (34.988 btw in)
Co2 113g volgens nedc 2.0 en 128 gram volgens wltp

welk van beide moet ik in de gaten houden voor vaa?
 
Tot oktober 2021 NEDC (uwe werkgever mag kiezen in feite, ma geeft logischerwijs dit door daar deze waarde voordeliger is dan WLTP). Daarna is het WLTP.

Als ge em nog moet bestellen zal het dus WLTP zijn waar ge best rekening mee houdt

Maar met deze prijscategorie en dit 'beperkt' verschil wltp en nedc, spreken we niet over grote nettoverschillen (geld is geld natuurlijk). Persoonlijk zou ik eerst een wagen zoeken die me ligt en als er dan nog twijfel is tussen 2 of 3, zou ik kijken naar vaa.

Elk pack of optie dat ge erop zwiert heeft ook een impact op uwe vaa, ma ge moet er wel 4-5 jaar in rijden. Dus zelf vind ik het altijd wel plezant als het niet allemaal standaard is
 
Laatst bewerkt:
Al moet je er ook rekening mee houden wat de fabrikant doet.

Op een bepaald moment stoppen zij met NEDC2.0 waarden op het gelijkvormigheidsattest te plaatsen, en als dat reeds in juli is (bvb Volkswagen) dan ben je er niets mee dat de wettelijke overschakeling pas in oktober is.
 

Heb je daar een bron voor dat dit tot oktober is? Ik vind dat nergens terug.
Opleiding SDWorkx specifiek over fleet ivm hybride en EV en wat je als bedrijf mag verwachten en best kan implementeren in policy etc, had die vraag gesteld en dat was antwoord. Liet daar ook een slide over zien. Een betonnen bron heb ik niet, heb dit voor waar aangenomen.
 
Terug
Bovenaan