808 State
Well-known member
Een narcistische moeder die daarboven nog eens zo gefrustreerd is als wat, mijn vader ook gefrustreerd. Staan negatief tegenover alles, altijd al geweest. Totaal geen band of connectie met die mensen eigenlijk.
Idem zoals hieronder, ook telkens een toneeltje spelen en maskers opzetten wanneer er samen gekomen wordt.
Idem zoals hieronder, ook telkens een toneeltje spelen en maskers opzetten wanneer er samen gekomen wordt.
Situatie met mijn ouders is de slechte kant aan het uitgaan. Probleem zit in de manier waarop we als gezin met elkaar zijn omgegaan de afgelopen 10+ jaar. Problemen & onderlinge frustraties nooit uitgepraat, altijd gedaan alsof er niets aan de hand was en ronduit cringey samenkomsten bij momenten waar de spanningen soms van af dropen. Pijnlijke stiltes, dat in combinatie met kinderen die flink samenspeelden die ook iets moeten hebben gevoeld van de spanningen. Relatie tussen mij en mijn vrouw en mijn broer en zijn vrouw is op een bepaald moment richting FUBAR gegaan. Dan op een bepaald moment afspraken gemaakt die zowel mijn ouders als mijn broer & zijn vrouw niet hebben gerespecteerd. Mijn vrouw wil de bruggen helemaal opblazen, maar ik zie dat nog niet zitten omdat ik vind dat mijn dochter wel recht heeft op beide grootouders (die wel goeie grootouders zijn voor mijn dochter). Maar tegelijk wil ik hen er wel op wijzen dat hun gedrag niet oké is.
Zal er voorlopig naar uit zien dat mijn vrouw de komende feestperiode niet mee zal gaan naar mijn ouders op familiefeest (Sint & Kerst). Misschien wel met nieuwjaar, maar dat is een heel grote misschien.
Brandend actueel hier.
Wij willen ook breken met mijn schoonouders omwille van toxische situatie, narcisme, bijna psychopathisch gedrag.
Sinds we kinderen hebben doen we niet meer mee met hun drama en nemen we afstand.
Schoonvader heeft procedure ingeroepen om de kleinkinderen te kunnen zien, terwijl hij niet geïnteresseerd is in kinderen. Dit is puur om ons in zijn leven te houden en zijn macht over ons te tonen.
Wij hebben niet geplooid en hadden een ijzersterke case met de nodige bewijzen.
Nu zijn we een jaar verder en is een maatschappelijk onderzoek afgerond: justitiehuis adviseert om helemaal geen contact met de kleinkinderen te organiseren in het belang van de kinderen zolang de band tussen vader en dochter niet beter is (ain't gonna happen).
De justitieassistente zei dat het vaak zo wordt geadviseerd als de ouders aangeven dat de kinderen in een loyaliteitsconflict komen mochten ze toch nog op bezoek moeten gaan.
Omgangsrecht is geen absoluut recht als dit tegen het belang van de kinderen gaat. En ze zijn hier heel beschermend voor de kinderen geweest.
De band ouder-kind primeert op een toxische grootouder-kleinkind band.
En mochten ze toch recht hebben op contact, dan is dit niet noodzakelijk bij hen alleen, dit kan gerust in jullie bijzijn of op een neutrale locatie (speeltuin).
PM gerust als je meer info wilt, ik ga niet alles hier openbaar posten natuurlijk. We zijn intussen ervaringsdeskundigen helaas.

Hij wist trouwens wel via connecties waar ik woonde (naar het schijnt) maar hij durfde geen contact zoeken uit vrees dat ik hem zou afwijzen. Best wel ergens pijnlijk. Het is was het is zeker?