Vteclover
Well-known member
Papieren en gegevens Hebben ze normaal eerst in de pc ingegevenOp de papieren die op dat moment in mijn auto op het dashboard lagen?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Papieren en gegevens Hebben ze normaal eerst in de pc ingegevenOp de papieren die op dat moment in mijn auto op het dashboard lagen?

Tja, mijn vrouw is geweest. Die is niet uit de wagen gekomen.Het kan aan mij liggen, maar dat is nu toch wel heel gemakkelijk te controleren of het dimlicht al dan niet werkte op het moment van controle? Je staat er als klant als het ware op te kijken terwijl ze bezig zijn. En dan kan je bij het melden daarvan toch ook meteen je lichten aansteken om dat te verifiëren ?
is het geen standlicht ipv dimlicht?Wat is dat toch bij de keuring?
MX-5 NA deze kerstvakantie laten spuiten, alles netjes gemonteerd, naar de garage gebracht voor onderhoud en afstellen lichten.
Mijn vrouw gisteren naar de keuring: 1 dimlicht werkte niet en ander licht verkeerd afgesteld.
Ik kom vandaag thuis: zet de lichten op: beide lichten werken perfect.
Die lichten hebben dus al +20 jaar perfect gewerkt.
Garagist heeft die zeker en vast gecontroleerd. Op weg van de garagist naar huis (7km) werkte dat perfect, zelf gezien, want donker.
En nu ineens gaat er 1 licht net op de keuring uitvallen !?
En na een ritje van 5km naar huis, werkt dat licht terug. Komaan! Heel straf.
staat gewoon in het handboek periodieke technische controle dat het ambergeel moet zijn. Dus wel degelijk geen uitvinding.Gisteren mijn auto afgekeurd omdat het licht van mijn richtingsaanwijzers meer wit licht was dan oranje licht… Wat vinden ze toch allemaal uit?![]()
![]()
Soepelere termijnen en geen tweedehandskeuring meer: spelregels autokeuring veranderen grondig vanaf september | VRT NWS Nieuws
De Vlaamse regering heeft haar principiële goedkeuring gegeven aan een grondige hervorming van de autokeuring. Concreet wordt voor heel wat voertuigcategorieën de keuringstermijn versoepeld. Ook de hersteltermijn wordt verlengd. De tweedehandskeuring verdwijnt, behalve bij invoer. De...www.vrt.be
Dus altijd gewoon 2 jaar binnekort? Ik weet niet of dat helemaal een goede zaak is met wat ik zie rondrijde, maar ok.
- De jaarlijkse keuring voor personenwagens ouder dan 10 jaar of met meer dan 160.000 km wordt omgezet naar een tweejaarlijkse keuring
Zou dat ook voor > 750kg zijn?
- Er is géén keuring meer nodig bij de montage van een trekhaak
Dus 1x langsgaan, 1 validatieprocedure en 1 keuring en dan na een tijd krijg je het validatiecertificaat terug. (+roos inschrijvingsformulier)In het keuringscentrum wordt eerst de validatie van het voertuig uitgevoerd. Vervolgens ondergaat het voertuig een tweedehandskeuring. Als u een afspraak maakt, vraag dan of het keuringscentrum de validatieprocedure en tweedehandskeuring kan combineren.
Niets aan dat licht gedaan.is het geen standlicht ipv dimlicht?
en wie zegt dat de garage hun tesrapparaat correct werkt?Niets aan dat licht gedaan.
Ander licht heeft de garagist express wat hoger afgesteld.
Goedgekeurd.
Dat licht was niet kapot en is nooit kapot geweest!
Ik ga zeker niet zeggen dat alles ok is bij de keuring hoor, er zijn daar zeker nu en dan zaken die je eens doen fronsen. Maar imo moeten we ook niet geloven dat het altijd de keuring de is die mis is. Er zijn ook genoeg mensen met kritiek die ook geen recht van spreken hebben.Daar geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.
Maar een lamp die ineens kapot is na 20 jaar en daarna ineens ook terug werkt? Neen, dat is onzin.
Nu beginnen ze al te zeuren dat er 500 jobs verloren gaan gaan omwille van de nieuwe regels van de Vlaamse Overheid.
Dus de lange wachtrijen gaan blijven ondanks de versoepeling van de regels door de overheid.
Ergens wat speling of lichtte scheurtjes in een ophangingsrubber of draagarm.Namelijk het volgende:
Gebreken nauwlettend in het oog te houden
5.3.3.b/1/4 Torsiebuis, reactie-, wieldraag-, of ophangingsarm is licht beschadigd (onder andere silent block) of gecorodeerd
Al ergens het antwoord tegengekomen?Zou dat ook voor > 750kg zijn?
Nee, als men in een regel "of" gebruikt is het niet "en". Dus een auto die meer dan 10 jaar is OF meer dan 160.000km heeft moet maar om de twee jaar. Een auto die 10 jaar is EN meer dan 160.000km heeft, zal wel jaarlijks moeten blijven gaan.Dus altijd gewoon 2 jaar binnekort? Ik weet niet of dat helemaal een goede zaak is met wat ik zie rondrijde, maar ok.
Als ik het goed lees was je toch initieel niet aanwezig op die keuring? Dus hoe kan je dan met zekerheid zeggen dat die lamp op dat moment wel werkte?Daar geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.
Maar een lamp die ineens kapot is na 20 jaar en daarna ineens ook terug werkt? Neen, dat is onzin.
Maar dan zouden ze dat in de garage toch ook gewoon moeten zien en zouden ze gezegd hebben dat dat inderdaad in het oog gehouden moet worden.Ergens wat speling of lichtte scheurtjes in een ophangingsrubber of draagarm.
Als dit het jaar daarna niet erger geworden is en de speling niet te erg geworden is dan zetten ze gewoon de opmerking er terug op.
Dus dat de keurders er alles aan doen om autos af te keuren zoals gezegd word...
Zoals eerder gezegd: mijn vrouw is geweest, overdag. Zij zat in de wagen, niet iemand van de keuring.Als ik het goed lees was je toch initieel niet aanwezig op die keuring? Dus hoe kan je dan met zekerheid zeggen dat die lamp op dat moment wel werkte?
De enigen die dat met zekerheid kunnen bevestigen of ze al dan niet ging is de controleur en de klant die aanwezig is op dat moment.
Het toestel zal dan een registratie doen als het wel werkt, en geen als de lamp niet werkt. En dat kan je visueel ook zien of ze werkt. Zelfs als je achter het stuur zit. Want als je lamp werkt, dan zie je ze toch schijnen op de persoon of toestel dat vlak voor je koplamp staat?
Zeg je nu dat ik geen recht van spreken heb?Ik ga zeker niet zeggen dat alles ok is bij de keuring hoor, er zijn daar zeker nu en dan zaken die je eens doen fronsen. Maar imo moeten we ook niet geloven dat het altijd de keuring de is die mis is. Er zijn ook genoeg mensen met kritiek die ook geen recht van spreken hebben.