Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou het een tendens zijnGisteren jaarlijkse keuring van de camionette van 't werk.
Afspraak 13u20. Om 13u12 stond ik in de rij, 1 wachtende voor me. Om 13u40 was ik al terug buiten.
Snelste keuring ooit, nog nooit meegemaakt.

Doe ik ook met de Euro 5b diesel van mijn pa. Euro 5a zou(?) geen probleem zijn in Vlaanderen.Sinds het hele debacle van de roetfilter test ga ik in Wallonië naar de keuring om geen risico te nemen.
Neen, ook die worden in vlaanderen afgekeurd bij te hoge uitstoot.Doe ik ook met de Euro 5b diesel van mijn pa. Euro 5a zou(?) geen probleem zijn in Vlaanderen.
Is het dan niet eenvoudiger om de EGR softwarematig te laten wegschrijven zoals je voorstelde om bij de Evoque te doen? Dan heb je gegarandeerd minder roetuitstoot en voorkom je ook EGR problemen in de toekomst.Doe ik ook met de Euro 5b diesel van mijn pa. Euro 5a zou(?) geen probleem zijn in Vlaanderen.
Wel, het is eigenlijk eerder 'preventief' dat ik er mee naar de Walen rijd, ben niet zeker dat die er hier niet door zou zijn. Anderzijds ook omdat die wagen dan eindelijk eens een iet of wat deftige afstand doet want in feite is die auto (RR 4.4 SDV8) totaal niet (meer) geschikt voor mijn vader zijn huidige gebruik. Maar het was in de tijd zijn droomwagen (en nog steeds) dus ga hem dat niet afpakken. Aanpassingen moet hij niets van weten, alles moet OEM zijn en blijven. Bij de 3.6 TDV8 kon je die EGR nog vrij eenvoudig fysiek afdichten, daar bestaan kits voor. Bij de 4.4 gaat dat niet meer zonder eerst vanalles uit te bouwen.Is het dan niet eenvoudiger om de EGR softwarematig te laten wegschrijven zoals je voorstelde om bij de Evoque te doen? Dan heb je gegarandeerd minder roetuitstoot en voorkom je ook EGR problemen in de toekomst.
Hier alleszins al jaren een Euro 5B (Merceses C 2.1 diesel) die zonder problemen door de keuring geraakt in Vlaanderen ondanks de vele korte ritjes.
Als je in Vlaanderen afgekeurd wordt voor de roetdeeltjes en je gaat nadien gewoon een volledige herkeuring doen in Wallonië, krijg je dan een groene kaart met die opmerking, of toch afkeur omdat de auto er al eens voor afgekeurd is?Neen, ook die worden in vlaanderen afgekeurd bij te hoge uitstoot.
Het verschil tussen 5a en 5b in wallonie:
5a wordt nog gecontroleerd op de oude manier zoals ze ook euro 4 ed keuren, kans op afkeur is dus zeer klein.
5b wordt er dan weer wel op de moderne manier gekeurd en bij +1.000.000 deeltjes krijg je ook een opmerking op het keuringsblad, maar er wordt geen herkeuring vereist.
Wil je een 5b wagen laten keuren voor verkoop, dan moet de uitstoot wel correct zijn en zal zo een opmerking wel leiden tot een rode kaart.
Groene kaart met opmerking. Bij een volledige nieuwe keuring (dus geen herkeuring) maakt het resultaat van je vorige keuringverslag niet uit.Als je in Vlaanderen afgekeurd wordt voor de roetdeeltjes en je gaat nadien gewoon een volledige herkeuring doen in Wallonië, krijg je dan een groene kaart met die opmerking, of toch afkeur omdat de auto er al eens voor afgekeurd is?
Best laten afstellen om zeker te zijn en extra kosten bij de keuring te vermijden. Gewoon bij een garage langsgaan, kost hooguit €10 en 5 min. werk.
Is cng nu eigenlijk nog voordeliger dan gewoon 95 te tanken?Gisteren naar keuring. Afspraak 14u25. Om 14u15 was ik daar. 14u50 terug buiten. Alles in orde. We kunnen er weer tegen voor een jaar.
Wel duur, 80,5 euro betaald. 9,80 extra omdat ik te laat was. + extra omwille van CNG. Dan nog eens om de 4 jaar CNG keuring van de tanks, 74 euro per tank. Ik heb er 4 zitten.
Is dan duurder dan gewoonlijk, vaak is dat gewoon €10. Een 6B die problemen heeft met de roetfilter komt wel vaker voor, heb ik gehoord. Kameraad kreeg zijn 6B camionet ook niet gekeurd. Heeft 'em uiteindelijk uit miserie en hoge kosten gewoon ingewisseld met opleg voor een naft camionet. Hij deed er ook te weinig km's voor om met een diesel te rijden.Net geweest, was iets meer werk aa, +/- 10min en koste 20€.
nu kan ik al iets geruster naar de keuring in Moeskroen. (al 2 jaar problemen met roetfilter - euro 6B)
Toen ik hem net had stond de CNG aan € 0,85/kg. Ik rijd daar ongeveer 4-6 kg/100 km mee, afhankelijk van autosnelweg of binnenbanen. Is een 2.0 liter en bij benzine verbruikt die toch wel meer.Is cng nu eigenlijk nog voordeliger dan gewoon 95 te tanken?
Ik herinner mij nog toen de gasprijs de hoogte inschoot dat cng rijders misnoegd waren.

M'n vrouw daarstraks in Moorsele geweest. Afgekeurd.Wist op basis van vorige keuringen dat ik sowieso meer dan 1 miljoen deeltjes ging hebben.
Deze namiddag naar de keuring van Moeskroen geweest met mijn Ford Focus - Euro 6B.
Test gaf meer dan 2 miljoen deeltjes, groene kaart gekregen voor 1 jaar enkel met opmerking.![]()
Ik dacht dat je terug moet gaan naar de plek waar je bent afgekeurd maar ik kan me vergissen...M'n vrouw daarstraks in Moorsele geweest. Afgekeurd.
Nu is m'n vraag: kan je gewoon een volledig nieuwe keuring aanvragen in Moeskroen? Of ben ik nu verplicht om een herkeuring in Moorsele te doen omwille van de rode kaart? Ik veronderstel dat ze de huidige groene kaart gehouden hebben. Ben nog niet thuis geweest.