De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Ik wil haar intelligentie niet in vraag stellen, gegeven haar cv zal ze die wel hebben, maar een politiek talent is het niet en ook op ander vlakken heeft ze blijkbaar niet altijd het beste inschattingsvermogen vertoond. Zo iemand moet je eigenlijk ook geen platform meer geven in een programma als De Afspraak: inhoudelijke bijdrage 0, standaard debat-fiche antwoorden en dan nog op een ongeïnspireerde manier gebracht.

Zo iemand moet net wel een platform krijgen, net zodat ze keihard door de mand valt en op haar beek gaat.
Ik heb het gezien en ik kon enkel maar glimlachen om de overdaad aan onkunde.

Zetten ze haar nog tegenover een Van Impe ook. Ja dan weet je dat je snel ontmaskert wordt.
Je zag ook duidelijk dat ze op een gegeven moment zelfs geen moeite meer deed. Puur voor de sport ging ze nog mee in debat.

Het lijkt mij toch wat complexer als hier wordt voorgesteld hoor.

Vragen als Gaat u de BBI politionele bevoegdheid geven zo maar op tafel gooien. Wat moet Verlinden daar op zeggen? Dat zijn bijzonder ingrijpende beslissingen die je niet zo maar eventjes neemt of gaat toelichten in de studio.

Ik heb nooit echt het gevoel dat Verlinden niet weet waar ze over spreekt. Ik zie wel een duidelijk gebrek aan politieke ervaring. Maar daarvoor wijs ik dan eerder met de beschuldigende vinger naar Coens. Deel van een goede (partij)leider zijn is kunnen inzien of inschatten welke mensen op welke plaats het best kunnen worden ingezet.

Verlinden zit niet op de juiste plaats. Maar An sich lijkt ze me wel capabel.

Zo iemand moet net wel een platform krijgen, net zodat ze keihard door de mand valt en op haar beek gaat.
Ik heb het gezien en ik kon enkel maar glimlachen om de overdaad aan onkunde.

Zetten ze haar nog tegenover een Van Impe ook. Ja dan weet je dat je snel ontmaskert wordt.
Je zag ook duidelijk dat ze op een gegeven moment zelfs geen moeite meer deed. Puur voor de sport ging ze nog mee in debat.

Het lijkt mij toch wat complexer als hier wordt voorgesteld hoor.

Vragen als Gaat u de BBI politionele bevoegdheid geven zo maar op tafel gooien. Wat moet Verlinden daar op zeggen? Dat zijn bijzonder ingrijpende beslissingen die je niet zo maar eventjes neemt of gaat toelichten in de studio.

Ik heb nooit echt het gevoel dat Verlinden niet weet waar ze over spreekt. Ik zie wel een duidelijk gebrek aan politieke ervaring. Maar daarvoor wijs ik dan eerder met de beschuldigende vinger naar Coens. Deel van een goede (partij)leider zijn is kunnen inzien of inschatten welke mensen op welke plaats het best kunnen worden ingezet.

Verlinden zit niet op de juiste plaats. Maar An sich lijkt ze me wel capabel.
Ik zou eerder durven akkoord gaan met het standpunt van Avi. Van Impe wist maar al te goed welke vragen ze moesten stellen om haar blok te zetten. Zoals hier een pagina eerder al aangehaald werd kon Verlinden moeilijk een antwoord formuleren zonder disloyaliteit te tonen aan haar partij. Dan is het makkelijk om nog wat gas bij te geven en haar in een hoek te zetten natuurlijk. Maar als ik zie hoe de berichtgeving van Het Nieuwsblad (vol fouten) en bijhorende belachelijke clickbait titels (op oa Facebook) richting rioolgazet aan het afglijden is, dan kan ik niet zeggen dat ik vol verwondering sta.
Het is eigenlijk zeer mooi van Verlinden om, wetende wat je te wachten staat, om alsnog naar de studio te komen. Het zijn allemaal punten waar we wel gemakkelijk kunnen van zeggen wat er fout aan is, maar om tot een oplossing te komen in dit land is het zeer complex.

Genadeloze Barbara Pas in De Zevende Dag versus Koen Geens. Die laatste is duidelijk van een intellectueel hoger niveau en van een deftigere partij (ondanks dat er ook heel wat corrupte tjeven zijn, zijn het nog steeds geen Vlaams Belangers) maar toch... Barbara Pas wint dat debat op het moment dat ze eens benadrukt dat die man mede verantwoordelijk is voor een falende justitie beleid dat de moordenaar van Julie Van Espen heeft vrijgelaten, zonder gevolgen voor de verantwoordelijke rechters, slechts beperkte aanpassingen aan de wetgeving zodat zoiets nooit meer kan gebeuren (nog steeds afhankelijk van de inschatting van een rechter), zonder politieke verantwoordelijkheid.

Ex-minister/professor Geens maakt zelf dan ook nog eens het whataboutisme over iemand van het "muzelmaanse" geloof maar is daar extreem oppervlakking, waarbij je dan toch gaat denken dat je zijn intelligentie ofwel overschat hebt ofwel weet dat hij bewust zeer intellectueel oneerlijk bezig is.

Ik blijf me ergeren aan Schol's faux-hardstyle manier van interviewen. Agressief en storend onderbreken en bijkomende vragen stellen staat niet gelijk alleen iemand op de rooster leggen. De Vadder krijgt vaak betere antwoorden op een andere manier.

TVDS in De Afspraak die helaas weeral niet uitgelegd krijgt waarom onze kolos van een overheid er niet in slaagt haar burgers te beschermen tegen de waanzinnige bewegingen op de energiemarkt. Het zou toch heerlijk verfrissend zijn als men nu eens gewoon zou toegeven dat de structuur van onze staat het niet meer toelaat om dynamisch op de bal te spelen. Of het nu gaat over overstromingen in Wallonië of krankzinnige energieprijzen. De staat kan het gewoon niet meer aan. Een minister die het isoleren van een woning aanhaalt als een oplossing voor de hoge energiefactuur. Mensen hebben niet eens geld om die factuur te betalen, laat staan hun huis isoleren.

Laatst bewerkt:
Kom kom.

Doorsnee werknemer krijgt 100 extra per maand netto door de index.

Is er plots miljarden over om iedereen geld te geven?

Hemeltergende aflevering:

“Met een energiecheque sponsor je Rusland en Putin”. (Tja, installeer u dan een houtstoof hè).

“De middenklasse heeft dit niet nodig”. (De middenklasse houdt het land recht, maar bon, pers die citroen maar verder uit).

Kom kom.

Doorsnee werknemer krijgt 100 extra per maand netto door de index.

Is er plots miljarden over om iedereen geld te geven?
Doorsnee werknemer? 100 netto per maand is pakweg 200 bruto.
En pak nu een index aan 4%, dat is 5000 bruto? Dat lijkt mij totaal niet doorsnee.

Er was sprake van 6% op tv, maar goed. Doet er niet toe voor het conceptueel te snappen.

Een doorsnee gezin zal rap 100-200 netto extra per maand hebben door index. Die "energie crisis" valt wel mee hoor voor het overgrote deel van de bevolking.

Die inflatie in belgie wordt gewoon op de bedrijven afgewenteld. Nobody cares. Werknemer gaat gewoon mee, overheid trekt meer extra binnen dan ze extra moeten uitgeven. De bedrijven zijn de jos.

Er was sprake van 6% op tv, maar goed. Doet er niet toe voor het conceptueel te snappen.

Een doorsnee gezin zal rap 100-200 netto extra per maand hebben door index. Die "energie crisis" valt wel mee hoor voor het overgrote deel van de bevolking.

Die inflatie in belgie wordt gewoon op de bedrijven afgewenteld. Nobody cares. Werknemer gaat gewoon mee, overheid trekt meer extra binnen dan ze extra moeten uitgeven. De bedrijven zijn de jos.

Die arme bedrijven toch.

Die rekenen dat toch door aan hun klanten. De gewone man is altijd de jos.

Die arme bedrijven toch.
Last time I checked, grootste werkgever van het land (we zijn gelukkig geen wallonie waar de Roverheid nummer 1 is).

Paar keer 4-5 % Indexatie die ze in de buurlanden niet doen, en het is hier een leegloop

Last time I checked, grootste werkgever van het land (we zijn gelukkig geen wallonie waar de Roverheid nummer 1 is).

Paar keer 4-5 % Indexatie die ze in de buurlanden niet doen, en het is hier een leegloop

Dat blijft toch een non-argument. De buurlanden slagen erin hun bevolking nog harder te pakken; dus het systeem moet ook hier aangepast. Nooit begrepen.

Randstad? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grootste_Belgische_werkgevers

Als je naar die lijst kijkt zijn dat niet direct bedrijven die gaan weglopen. En die met wat R&D bv recupereren tot de helft van elke indexatie onmiddellijk. Arme werkgevers…

"De bedrijven" in zijn geheel.

Macro economy 101 zou handig zijn voor velen om hier discussies te voeren.

Belgie enige land met auto Indexatie.

Prijzen stijgen, lonen gaan mee. Gevolg voor doorsnee werknemer van inflatie? 0,0

Wie betaalt die lonen, de werkgever.

Wat gebeurt er? We worden duurder en verliezen competitiviteit. Er is 0 productiviteitswinst gekoppeld aan die kosten increase.

Denk je dat een coca cola of IBM (zijn toch multi nationals die iedereen veronderstelt dat die eindeloos geld hebben) zijn prijzen aanpast omdat er wat inflatie is in België? Neen. Die duurder werknemers doen ons gewoon zakken op de lijst. Volgende logistieke centrum komt dan misschien in Nederland of tsjechie of zo ipv belgie.

De laatste mag het licht uit doen.

@Conradus ze kunnen ook minder volk aanwerven en niet volledig weglopen. Of zaken outsourcen. Gevolg is in elk geval minder jobs in belgie.

Ik werk voor een us multinational. De enige reden dat wij werk hebben is kostprijs. Eens die te veel out of line is met de buurlanden of "apenlanden", is het duimschroeven aandraaien en geen nieuw hires en op termijn uitoefen scenario.

"De bedrijven" in zijn geheel.

Macro economy 101 zou handig zijn voor velen om hier discussies te voeren.

Belgie enige land met auto Indexatie.

Prijzen stijgen, lonen gaan mee. Gevolg voor doorsnee werknemer van inflatie? 0,0

Wie betaalt die lonen, de werkgever.

Wat gebeurt er? We worden duurder en verliezen competitiviteit. Er is 0 productiviteitswinst gekoppeld aan die kosten increase.

Denk je dat een coca cola of IBM (zijn toch multi nationals die iedereen veronderstelt dat die eindeloos geld hebben) zijn prijzen aanpast omdat er wat inflatie is in België? Neen. Die duurder werknemers doen ons gewoon zakken op de lijst. Volgende logistieke centrum komt dan misschien in Nederland of tsjechie of zo ipv belgie.

De laatste mag het licht uit doen.

@Conradus ze kunnen ook minder volk aanwerven en niet volledig weglopen. Of zaken outsourcen. Gevolg is in elk geval minder jobs in belgie.

Ik werk voor een us multinational. De enige reden dat wij werk hebben is kostprijs. Eens die te veel out of line is met de buurlanden of "apenlanden", is het duimschroeven aandraaien en geen nieuw hires en op termijn uitoefen scenario.
maar het zijn toch de bedrijven niet die daar de dupe van zijn, imo rekenen bedrijven ofwel de hogere loonkost door (wat weer zorgt voor een hogere inflatie) of verkassen ze gewoon naar landen waar die loonkost lager is. Het einde van de rit wordt alles toch betaald door de verbruiker.

Terug
Bovenaan