Advies Google Phone Data overzetten naar nieuwe phone (android) met volle google account.

Ruigen Das

Well-known member
Ik ontvang normaal binnenkort mijn nieuwe smartphone (samsung) en ik kom van een google pixel device.

Als ik 'data overzetten' google kom ik heel vaak tegen dat de beste manier om data over te zetten, de manier is via een google account.

Nu als ik back up intik in settings, zoals omschreven staat in vele handleidingen, kom ik terecht in een overzicht waar ik mijn google account opslag kan zien (mijn 15 gig aan opslag is al eventjes vol, en het apparaat maakt al even geen back ups meer), maar ik weet niet echt van wat hij allemaal geen back-ups meer maakt.

Als ik klik op opslag beheren zie ik 15 gig aan fotos en videos, en al de rest (google drive, gmail, en apparaat backup) staat op 0.

Nu vraag ik mij af wat ik kan doen om al mijn gegevens over te zetten van apparaat naar apparaat. Opslag op het nieuwe device is geen probleem, maar google account lijkt hier de bottleneck te zijn, aangezien ik niet van plan ben om bij te betalen voor extra opslagruimte, of voor 'google one' met meer opslag.

Is het mogelijk om buiten hetgeen ik heb zitten in mijn google opslag, al de rest mee over te zetten van wat nu op mijn google pixel staat? Via een cloud systeem? Of is die methode van beide toestellen te verbinden met usb c nog altijd mogelijk? En wordt op deze manier alles overgezet?

In die youtube tutorials spreken ze dus van een back-up te maken van je data via de system settings. Maar als je dan verder leest wat ze daarmee bedoelen komt het er eigenlijk op neer om alles op te laden via de google servers...

Hoe ga ik maw tewerk als mijn 15 gig volzit?

Want die 0 aan data van mijn apparaat back up stoort mij wel in mijn google opslag.

Misschien ben ik gewoon niet goed mee hoe het werkt of wat ik best moet doen.

En laatste vraag: stel dat je beide phones met datakabel verbindt (dus usb c kabel), wordt dan de data gewist op het oorspronkelijke device? Wordt er maw gekopieerd, of echt overgezet?
 

Ik ben van Oppo naar Oppo gegaan (iets makkelijker, want zelfde merk), maar die hadden ook een eigen app om alles over te zetten (lees kopiëren).
Ging vlot.
 

Ik ben van Oppo naar Oppo gegaan (iets makkelijker, want zelfde merk), maar die hadden ook een eigen app om alles over te zetten (lees kopiëren).
Ging vlot.
Ondertussen heb ik gewoon gedaan zoals werd voorgesteld, met overzetten via usb c kabel.

WhatsApp moest wel apart overgezet worden, maar heb niet gezien via welke app het gros werd overgezet, misschien zelf smart switch zelf, aangezien ik dat op mijn phone had voor mijn samsung tablet...

Soit, ik denk dat ik alles wel heb overgezet aan de grootte van de bestanden te zien. Besturingssysteem is wel 60+gig groot, maar heb de 512 versie aan de prijs van de 256 gig gekocht bij release + korting, en ook het hoesje aan 50% (wat nog 40 eur is, wel een duur hoesje, maar is wel kwaliteit) kunnen meebestellen... Nu nog nova launcher settings kunnen overhevelen, zal toch 90% compatibel zijn met mijn nieuw toestel... Nog wat fine tweaken dus. Maar is wel een tof concept die flip. En eerste zicht is de camera wel ok vind ik toch... De batterij valt af te wachten
 
WhatsApp moest wel apart overgezet worden, maar heb niet gezien via welke app het gros werd overgezet, misschien zelf smart switch zelf, aangezien ik dat op mijn phone had voor mijn samsung tablet...
Whatsapp heb ik manueel gedaan.
Back-up gecreëerd vanuit Whatsapp naar een server en die back-up dan ingeladen op het nieuwe toestel.
Wel wat moeten zoeken omdat mijn oude en nieuw toestel niet dezelfde Google account gebruiken, maar er was ergens een optie dat je de back-up kan inladen van een andere (oude) account.
 
Duurde even dat overzetten van WhatsApp , maar ging poepsimpel, gewoon QR code scannen met beide apparaten en begon vanzelf, alles overgezet gelijk het was
 
Terug
Bovenaan