Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hmmm, ik gebruikte bitbavo om mijn coins te kopen en verkopen. Welke gebruiken jullie dan? Coinbase?
Je kan Bitvavo toch nog steeds gebruiken om uw coins te kopen en te verkopen?
Gebruik Bitvavo (of eender welke CEX) gewoon niet als wallet om al uw coins te stockeren.
Een exchange is dan ook enkel bedoeld om uw coins mee te verhandelen.
 
Je kan Bitvavo toch nog steeds gebruiken om uw coins te kopen en te verkopen?
Gebruik Bitvavo (of eender welke CEX) gewoon niet als wallet om al uw coins te stockeren.
Een exchange is dan ook enkel bedoeld om uw coins mee te verhandelen.
Ok, goed inzicht.

Bedankt voor de tips allen :D
 
Federale regering maakt er werk van:
VOORSTEL VAN RESOLUTIE
betreffende de regulering van het gebruik van cryptomunten en
van de maatschappelijke, fiscale en milieueffecten ervan

Fiscaal:
b. de technische moeilijkheden betreffende de aangif- teplicht van buitenlandse cryptorekeningen die worden aangehouden bij bank-, wissel-, krediet- en spaarinstel- lingen weg te werken, indien mogelijk vóór de uiterste termijn voor de aangifte in de personenbelasting voor het inkomstenjaar 2023 en het aanslagjaar 2024;
 

Nog iemand in GET hier? Vind het toch een geweldig project en imo hard ondergewaardeerd. Een van de weinige small caps met veel adoptie.
Idd een mooi en leuk project. Heb ze ook een tijdje gehad. Echter gaan ze nooit maar ook nooit kunnen opboksen tegen de echte grote spelers.. indien een Live Nation tickets op de blockchain wilt verkopen, dan zullen ze wellicht een eigen token maken en wellicht ook niet verkoopbaar.
 
Idd een mooi en leuk project. Heb ze ook een tijdje gehad. Echter gaan ze nooit maar ook nooit kunnen opboksen tegen de echte grote spelers.. indien een Live Nation tickets op de blockchain wilt verkopen, dan zullen ze wellicht een eigen token maken en wellicht ook niet verkoopbaar.

Het probleem is dat dat tegen hun verdienmodel zou ingaan. Transparantie en de fans naaien gaan nu eenmaal niet hand in hand.
Het mooie aan GET imo is dat ze een SaaS aanbieden die iedereen kan gebruiken. Je hebt het whitelabel product voor startende ticketing bedrijven (ze krijgen de complete ticketing infrastructuur die constant verbetert wordt) en de digital twin product (wordt bijvoorbeeld door een grote bestaande speler als YourTicketProvider gebruikt).
Horizontale groei dus.
We zullen zien. Maar ik acht de kans dat ze blijven groeien groter dan bij zeg maar 99% van de shitcoin projecten die we hebben :p
 
Laatst bewerkt:
Federale regering maakt er werk van:
VOORSTEL VAN RESOLUTIE
betreffende de regulering van het gebruik van cryptomunten en
van de maatschappelijke, fiscale en milieueffecten ervan

Fiscaal:
b. de technische moeilijkheden betreffende de aangif- teplicht van buitenlandse cryptorekeningen die worden aangehouden bij bank-, wissel-, krediet- en spaarinstel- lingen weg te werken, indien mogelijk vóór de uiterste termijn voor de aangifte in de personenbelasting voor het inkomstenjaar 2023 en het aanslagjaar 2024;
Het is een voorstel van resolutie namens een adviescomité dat de federale regering verzoekt om (...), dus geen wetsvoorstel of wetsontwerp. Ik zie de regering hier weinig mee aanvangen, is nog nooit een prioriteit geweest.
 
Het is een voorstel van resolutie namens een adviescomité dat de federale regering verzoekt om (...), dus geen wetsvoorstel of wetsontwerp. Ik zie de regering hier weinig mee aanvangen, is nog nooit een prioriteit geweest.

Ik hoop dat het ervan komt. We hebben regulering nodig. Want op dit moment maken ze het bijna onmogelijk om grote bedragen uit te cashen (banken die mensen gewoon buiten zetten als ze met crypto afkomen).
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Ik hoop dat het ervan komt. We hebben regulering nodig. Want op dit moment maken ze het bijna onmogelijk om grote bedragen uit te cashen (banken die mensen gewoon buiten zetten als ze met crypto afkomen).
Ik denk niet dat dat beter zal worden nadat het gereguleerd is. Banken willen hun machtspositie zo lang mogelijk behouden, dus hoe moeilijker ze het crypto mensen maken en hoe meer horrorverhalen naar buiten komen van mensen die opeens op straat gezet worden door hun bank, hoe beter voor hen. Mensen worden terughoudend om nog te investeren in crypto, want het is hen de miserie niet waard.
 
Dat verhaal van Tweakers snap ik toch ook niet goed. Hij heeft gewoon de vraag gesteld of hij dat geld kon uitcashen, zonder dat hij effectief al uitgecasht had naar zijn bankrekening. Als ze nu al mensen zomaar bannen gewoon om de vraag te stellen dan gaan ze toch ver over de schreef mijn gedacht. Spijtig dat het er niet bij staat over welke bank het gaat.
 
Ik denk niet dat dat beter zal worden nadat het gereguleerd is. Banken willen hun machtspositie zo lang mogelijk behouden, dus hoe moeilijker ze het crypto mensen maken en hoe meer horrorverhalen naar buiten komen van mensen die opeens op straat gezet worden door hun bank, hoe beter voor hen. Mensen worden terughoudend om nog te investeren in crypto, want het is hen de miserie niet waard.
Ik zou veronderstellen dat wanneer er een wettelijk kader rond is, de banken zich flexibeler gaan opstellen.

Dat verhaal van Tweakers snap ik toch ook niet goed. Hij heeft gewoon de vraag gesteld of hij dat geld kon uitcashen, zonder dat hij effectief al uitgecasht had naar zijn bankrekening. Als ze nu al mensen zomaar bannen gewoon om de vraag te stellen dan gaan ze toch ver over de schreef mijn gedacht. Spijtig dat het er niet bij staat over welke bank het gaat.

Ik vrees dat je er niet veel aan kunt doen als ze je als klant niet meer willen.
 
Ik vrees dat je er niet veel aan kunt doen als ze je als klant niet meer willen.
Dat is net het ongelofelijke eraan. In deze maatschappij heb je voorlopig nog banken nodig, dus het is onbegrijpelijk dat ze eenzijdig, en dan nog zonder enige uitleg, de klantenrelatie mogen beëindigen.
 

Nog iemand in GET hier? Vind het toch een geweldig project en imo hard ondergewaardeerd. Een van de weinige small caps met veel adoptie.

Nog altijd paar grote issues dat ik heb bij GET.

- Ik heb nog altijd geen flauw idee waarom zo'n systeem op kunstmatige schaarste moet werken. (burn, staking,...). Waarom is dat nodig hier?
- Wat dus leidt tot variabele kosten wat velen niet graag hebben. Bedrijven hebben graag vaste, stabiele, vooraf te bepalen kosten.
- En waarom zouden grote spelers niet hun eigen systeem in voege plaatsen? Waarom hebben zij belang in een decentraal systeem?
- En als zo'n grote speler meevolgt in het Get protocol, waar zij telkens een percentage krijgen bij doorverkoop van tickets (als ik dat goed begrijp), hoe reageert het publiek daarop? Stel je eens voor dat een Livenation een percentje krijgt bij iedere doorverkoop van een ticket. Ik kan niet inbeelden dat dat een "positief beeld" schetst aan het publiek.
- gebruik van te veel modewoordjes dat leuk klinkt in crypto maar die nu wel wat verbrand zijn: "NFT's", "staking",...

Het idee is "nobel" maar ik stel mij toch serieus vragen over de groei en de adoptie van dit specifiek protocol.

Ik kan mij voorstellen dat er zulke dingen gaan komen in voetbal.
Een systeem waar tickets verbonden zijn aan jou persoonlijk zodat identiteit kan gegarandeerd worden en doorverkoop van lege plaatsen van afwezige abonnees/vrije tickets mogelijk zal zijn maar altijd wetende wie de persoon is die in je stadion binnenloopt, met controle op de prijszetting van die doorverkoop, met "kosten" die in het voordeel van de club zijn :p.

Maar wederom, waarom heb je in dit verhaal specifiek "Get" of zelfs een blockchain voor nodig? Waarom kan de UEFA of een paar voetbalbonden of een paar grote clubs dat onderling zelf niet intern regelen?



Daarnaastlijkt is Get ook niet waterdicht te zijn tegen scalpers. Er weerhoudt niets om een scalper met een goedkope smartphone en nieuw gsm-nummer een ticket te kopen en in plaats van het ticket door te verkopen, zijn toestel en nummer door te verkopen, lijkt mij.
Als sommige plots het tienvoudige van een ticketprijs willen geven, dan komen er wel andere manieren om het te omzeilen. (Zie bijvoorbeeld recent met Lebron's NBA-record.)
 
Laatst bewerkt:
Dat is net het ongelofelijke eraan. In deze maatschappij heb je voorlopig nog banken nodig, dus het is onbegrijpelijk dat ze eenzijdig, en dan nog zonder enige uitleg, de klantenrelatie mogen beëindigen.
Ik snap het niet goed dat dat zomaar kan, want een bankrekening heb je toch nodig om te kunnen functioneren in deze maatschappij, het is toch een hele klus administratief om van rekeningnr te veranderen. Met alleen de vraag te stellen doe je toch niks verkeerd?
 
Nog altijd paar grote issues dat ik heb bij GET.

- Ik heb nog altijd geen flauw idee waarom zo'n systeem op kunstmatige schaarste moet werken. (burn, staking,...). Waarom is dat nodig hier?

Het is natuurijk een project die funding heeft gekregen via een ICO/verkopen van een token. Die token moest dus een functie hebben/interessant zijn. Net zoals je bij Ethereum $ETH (gas) nodig hebt om het netwerk te gebruiken, hebben integrators van het GET protocol $GET (ook gas) nodig om het te gebruiken.

- Wat dus leidt tot variabele kosten wat velen niet graag hebben. Bedrijven hebben graag vaste, stabiele, vooraf te bepalen kosten.

De kosten zijn stabiel. Een WL integrator betaalt een % van de ticket fee, uitgedrukt in fiat. Als een ticket bvb €30 kost, betaalt hij 0,90€ aan GET (het systeem/integrator dashboard berekent hoeveel GET dit is en lockt dit). Dus de fluctuerende prijs van GET heeft geen enkele invloed op een integrator.

- En waarom zouden grote spelers niet hun eigen systeem in voege plaatsen? Waarom hebben zij belang in een decentraal systeem?

Simpel: omdat ze geen baat hebben bij transparantie en een eerlijke ticket sale. Ticketmaster, Livenation ed. halen de grootste winsten uit het "in het zak zetten" van fans.

- En als zo'n grote speler meevolgt in het Get protocol, waar zij telkens een percentage krijgen bij doorverkoop van tickets (als ik dat goed begrijp), hoe reageert het publiek daarop? Stel je eens voor dat een Livenation een percentje krijgt bij iedere doorverkoop van een ticket. Ik kan niet inbeelden dat dat een "positief beeld" schetst aan het publiek.

Ik weet niet van waar je dit hebt, maar dit klopt gewoon niet?
Bij de resale kan de event organizer kiezen:

- hoeveel mag een ticket extra kosten in de secondary market (kan 0 extra zijn)
- hoeveel % neem ik van de resale (kan 0 zijn)

Dit is een blog die GET goed uitlegt (is wel oud, enkele zaken zijn veranderd, maar de "core" is hetzelfde gebleven):


- gebruik van te veel modewoordjes dat leuk klinkt in crypto maar die nu wel wat verbrand zijn: "NFT's", "staking",...

NFT's zijn gewoon heel interessant in ticketing, want ze bieden een "lasting connection" waar je veel mee kan doen. Ik vind vooral de mogelijkheid van event financing die ze bieden, waarbij de NFT tickets worden gebruikt als onderpand, heel interessant:

https://www.get-protocol.io/content/get-protocol-event-financing-module-release

Het idee is "nobel" maar ik stel mij toch serieus vragen over de groei en de adoptie van dit specifiek protocol.

Ik kan mij voorstellen dat er zulke dingen gaan komen in voetbal.
Een systeem waar tickets verbonden zijn aan jou persoonlijk zodat identiteit kan gegarandeerd worden en doorverkoop van lege plaatsen van afwezige abonnees/vrije tickets mogelijk zal zijn maar altijd wetende wie de persoon is die in je stadion binnenloopt, met controle op de prijszetting van die doorverkoop, met "kosten" die in het voordeel van de club zijn :p.

Inderdaad.

Maar wederom, waarom heb je in dit verhaal specifiek "Get" of zelfs een blockchain voor nodig? Waarom kan de UEFA of een paar voetbalbonden of een paar grote clubs dat onderling zelf niet intern regelen?

Dat kunnen ze! Maar je kunt zo de vraag stellen bij elke blockchain project: "waarom kunnen grote bedrijven dat gewoon niet zelf maken?"
Mijn antwoord hier is (en daarin zie ik de sterkte van GET): als je GET integreert krijg je een infrastructuur dat ready to go is en waar al 6 jaar aan gewerkt/gesleuteld/verbeterd is. Het is ook een infrastructuur dat modern is, gemaakt om gemakkelijk aan te kunnen passen in vergelijking met de dinosaur technologie dat de grote bedrijven nog gebruiken. Het is dus een overweging van "renting software vs building it".

Het mooie aan GET is dat het ticketing systeem dus constant verbeterd wordt en bij elke verbetering profiteren dus alle ticketing bedrijven die het gebruiken. Als integrator huur je bij wijze van spreken ticketing infrastuctuur.


Daarnaastlijkt is Get ook niet waterdicht te zijn tegen scalpers. Er weerhoudt niets om een scalper met een goedkope smartphone en nieuw gsm-nummer een ticket te kopen en in plaats van het ticket door te verkopen, zijn toestel en nummer door te verkopen, lijkt mij.
Als sommige plots het tienvoudige van een ticketprijs willen geven, dan komen er wel andere manieren om het te omzeilen. (Zie bijvoorbeeld recent met Lebron's NBA-record.)

Scalping zul je nooit 100% waterdicht kunnen maken. Maar GET houdt wel "scalping on large" tegen. Een GSM met een sim naar iemand opsturen die je niet kent is niet zo evident.
 
Terug
Bovenaan