Crypto - Nieuws en algemene discussie

DCA blijft de aangeraden methode, wachten tot prijs x is bereikt heeft grote kans dat je de instap mist. En als iedereen verwacht dat de prijs naar x zal dalen dan weet je dat dat nooit zal gebeuren want iedereen zijn buy orders liggen daar net boven.

DCA blijft de aangeraden methode, wachten tot prijs x is bereikt heeft grote kans dat je de instap mist. En als iedereen verwacht dat de prijs naar x zal dalen dan weet je dat dat nooit zal gebeuren want iedereen zijn buy orders liggen daar net boven.
Als we uitzoomen is het heel duidelijk dat we bijvoorbeeld 18k opnieuw gaan zien (in de veronderstelling dat we op macro niveau zijwaarts of neerwaarts zullen bewegen). We komen van een grote bear crash en zitten nu in onze eerste upwards bounce, maar de after shocks moeten nog komen. Als dat niet zou gebeuren, en we opnieuw upwards gaan, zou dat betekenen dat we een extended cycle hebben, wat volgens mij onwaarschijnlijk is. Maar zeg nooit nooit. Ik heb alvast buy orders op 18-19k liggen.

Idd, mijn automatische DCA loopt gewoon verder. Geen FOMO, geen stress en niets in het oog moeten houden.

Ik doe DCA in indexfondsen maar ik weet niet of DCA zo'n goede strategie is voor crypto. Is het daar niet veel te volatiel voor?
Bij volatiele assets vind ik dat net beter werken. Dat vlakt de prijsschommelingen af. Ik stort maandelijks een bedrag op een exchange en daarmee koop ik dan automatisch dagelijks voor een bepaald bedrag crypto. Zo heb je elke maand een gemiddelde aankoopprijs, niet de beste maar ook zeker niet de slechtste.

Ik doe DCA in indexfondsen maar ik weet niet of DCA zo'n goede strategie is voor crypto. Is het daar niet veel te volatiel voor?
Tghoh, ik heb mezelf in het verleden al zowel in als uit ge DCA'd.

Het is maar een tool om beter te slapen. Je vlakt de volatiliteit er wel wat uit over je gekozen timeframe.

Jaja, de zomer rally lijkt van start. Ik ben benieuwd of BTC terug naar 28k gaat gaan.
1 maand later ->
Bwa zeer slappe magneet. Ik denk niet dat we er gaan geraken. Dan maar terug zakken, zakken, zakken.

hercules-kevin-sorbo.gif

1 maand later ->
Bwa zeer slappe magneet. Ik denk niet dat we er gaan geraken. Dan maar terug zakken, zakken, zakken.

hercules-kevin-sorbo.gif
Als we uitzoomen is het heel duidelijk dat we bijvoorbeeld 18k opnieuw gaan zien (in de veronderstelling dat we op macro niveau zijwaarts of neerwaarts zullen bewegen). We komen van een grote bear crash en zitten nu in onze eerste upwards bounce, maar de after shocks moeten nog komen. Als dat niet zou gebeuren, en we opnieuw upwards gaan, zou dat betekenen dat we een extended cycle hebben, wat volgens mij onwaarschijnlijk is. Maar zeg nooit nooit. Ik heb alvast buy orders op 18-19k liggen.

1 maand later ->

hercules-kevin-sorbo.gif
Dit volgt toch gewoon de beurzen. En naar cryptonormen is het niet eens een echte crash te noemen.
Het is natuurlijk al veel gecrasht sinds begin dit jaar om nu nog eens een 20-30% crash te zien.

Dit volgt toch gewoon de beurzen. En naar cryptonormen is het niet eens een echte crash te noemen.
Het is natuurlijk al veel gecrasht sinds begin dit jaar om nu nog eens een 20-30% crash te zien.
Maar hoe. Beurs gaat omhoog, crypto heeft weinig goesting. Beurs gaat omlaag, crypto chop chop.

SP500 staat nu nog op 4.050. We kunnen al raden wat dat voor crypto zou betekenen als het terug op 3.600 belandt.
🙈🙉

De laatste tijd is er ook veel FUD m.b.t. die 137000 bitcoins van MtGox die gaan vrijkomen (van de 850K die verdwenen zijn). Een deel daarvan gaat gedumpt worden op de markt, wordt gedacht. Stel dat ge toen nen bitcoin had gekocht aan 400$, de prijs staat nu 50x (aan 20000$), en ge ziet 1/5 van uw BTC terug, dan is het nog altijd 10x tegenover uw inleg.

Nu gaan die bitcoins wellicht niet allemaal tegelijk vrijkomen en niet iedereen gaat (onmiddellijk) al zijn BTC verkopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan