Crypto - Nieuws en algemene discussie

Tegen 1 september weer zo'n topke zeker?
Kan maar eerder niet.
Deze rally lijkt me echt niet structureel of begin van een lange bullrun te worden.

Ik heb mijn inleg van 3 weken geleden gisteren verkocht, sommige coins 40%-50% winst, ben ik tevreden mee.
Nu afwachten hoe het verder gaat met inflatie & oorlog.
 
Is zien of we een herhaling gaan hebben als in 2018. Macro pattern head and shoulder. Met relief, volgende met kleinere relief rallies. En dan nog een dikke 50 percent down.
 
Dis toch geen pijnpunt maar eerder hoe BTC bedoeld is te werken? De prijs zal stijgen wegens een dalend aanbod en stijgende vraag naar bitcoin
Wishful thinking.

Je zegt dit alsof het een evidentie is. Jij gaat er vanuit dat die vraag blijft stijgen. Stel je dan ook eens de vraag waarom? Gaan we met z'n allen blijven geloven dat BTC - een van de meest volatiele assets - de ideale SoV is?

Zelfs mét diminishing returns: Elke halvening vallen er miners weg en blijven de industriële over, maar dat is op zich geen probleem, toch? Hoeveel olie- en gasproducenten bestaan er op globaal niveau met een miljardenbalans? Exonnmobil, Shell, Eni, Gazprom, … Bitcoin zal op dezelfde wijze een eigen groep grote spelers/miners hebben.

Sure, dat had Satoshi zelf ook al zien aankomen: in de Bitcoin whitepaper schreef hij dat het de bedoeling is om met de uitgave van nieuwe munten + Tx kosten de meerderheid te motiveren om eerlijk te blijven. De enige efficiente manier om een hebzuchtige aanvaller te verhinderen is om ervoor te zorgen dat het winstgevender is om de regels te volgen.

Het probleem ligt hem in het feit dat (1) Tx kosten de dalende uitgave van nieuwe munten niet volgen waardoor Bitcoin met een structureel probleem zit en, (2) hoe minder miners er zijn hoe makkelijker het wordt voor overheden om BTC te controleren (bv. verplichten van KYC Tx).

Ik denk dat jij je zorgen maakt dat die diminishing returns zodanig groot worden dat het eigenlijk ook niet meer winstgevend zal zijn voor de grote spelers en niemand zal willen minen om de veiligheid van het netwerk te garanderen. Maar opnieuw, zoals jij aangaf, is dit momenteel een speculatie. Wij weten niet welke technologie/methode er binnen 10 jaar voor kan zorgen dat het niet zo veel zal kosten om op industriële schaal te minen, wij weten niet hoe de vraag en prijs zal evolueren, etc. Maar fundamenteel is het systeem gebouwd om de prijs enkel te doen stijgen naar het oneindige (hoe snel of traag dit gebeurt maakt niet uit), en om btc als een soort quasi-gold standard te laten gelden als globaal reservemunt.
Naarmate we dichter bij de 21mln limiet komen zal de SoV narrative enkel maar toenemen. Het probleem hiermee is dat er op termijn zoveel holders zullen zijn die bijna nooit transacties doen (immers: de velocity of money daalt) waardoor ook Tx kosten stagneren of zelfs dalen. Helaas niet enkel speculatie hoor. Feit is dat we dit nu ook al in de data zien: Cycle-over-cycle Tx kosten zijn dalende.

Twee artikels die ik je kan aanbevelen:
tldr:
Industrial bitcoin mining margins have heavily compressed; collapsing their equity valuations (~90% decline) and causing public miners to liquidate portions of their treasury holdings to ride out the bear market.

Revenue from transaction fees now accounts for a smaller percent of total mining rewards than the previous halving cycle (despite the subsidy being cut in half). The ratio of transaction fees to network value has defied expectations and currently is at its lowest point since early 2011.

If the trend in bitcoin fees continues, bitcoin will likely be fine but bitcoin miners will not. The network’s power costs are likely already near the peak that can be supported before accounting for positive externalities from mining. The fee-only security budget will likely never grow large enough to withstand an attack by a motivated sovereign superpower.
 
Laatst bewerkt:

Als de messias al niet meer HODL't, dan gaat cryptowinter nog lang duren :p.
Maar wel goed nieuws voor hodlers want wat verkocht is, kan niet meer gedumpt worden.
Vorige week nog een interessante glassnode analyse gezien die op basis van on chain data opmaakt dat de eerste rally boven 60k eigenlijk de top was en de tweede rally een relief rally in een bear markt was.

Dat doet beetje bij beetje toch weer de probabiliteit stijgen dat we momenteel @20k op de bodem zitten en dat alleen een zwarte zwaan nog voor een serieuze tijdelijke dip kan zorgen.
 
Only in crypto quatsch land:

Tesla koopt? Super positief voor bitcoin!! "wordt matuur", "je weet dat de pump niet zal stoppen nu!!".
In hindsight, als een prulbedrijf als paypal bitcoin in september van 10k naar 20k kon duwen, dan wist je eigenlijk al dat het nieuws van tesla niet zou stoppen bij een pump van 39k naar 'amper' 44k.

49k$ intussen


En al dat geld stroomt na het afkoelen van de BTC rally terug door naar alts ...
Net omdat die regulering geleidelijk aan meegroeit met de mate waarin cryptocurrency relevanter wordt, is er geen grote vrees tot een of ander shockeffect, wordt de markt matuurder en durven nu uiteindelijk ook grotere bedrijven als Tesla in cryptocurrency springen.

Tesla verkoopt? Super positief, want de sell pressure is weggevallen!!
Ik lees net dat Tesla 75% van zijn bitcoins verkocht heeft aan 28,8k$.

Dat betekent dat veel sell pressure weggevallen is
en Tesla eigenlijk verantwoordelijk was voor de liquidatie van 3AC. :unsure:

1
grote
grap
 
Only in crypto quatsch land:

Tesla koopt? Super positief voor bitcoin!! "wordt matuur", "je weet dat de pump niet zal stoppen nu!!".

Tesla verkoopt? Super positief, want de sell pressure is weggevallen!!

1
grote
grap
Uw allergie aan volatiliteit maakt mijn berichten niet verkeerd en heeft ook niets met maturiteit te maken.
Na het aankoopbericht van Tesla is de pump niet gestopt bij 49k$.
En we zullen zien binnen 1-2 jaar of 20k nu de bodemprijs was of niet.

On chain data laat in ieder geval zien hoe de accumulatie fase van cryptomunten terug gestart is.
 
Uw allergie aan volatiliteit maakt mijn berichten niet verkeerd en heeft ook niets met maturiteit te maken.
Na het aankoopbericht van Tesla is de pump niet gestopt bij 49k$.
En we zullen zien binnen 1-2 jaar of 20k nu de bodemprijs was of niet.

On chain data laat in ieder geval zien hoe de accumulatie fase van cryptomunten terug gestart is.
Als er daadwerkelijk een lange recessie zit aan te komen zou die bodem nog wat kunnen gaan zakken.
 
Ik zal wat DCA’en als het rond de 18-19k zit. Zal volgens mij in de toekomst terug wat zakken tot die levels.
Als het in september rond die prijs hangt zal ik wat bijkopen. Ik betwijfel wel dat we lager dan dat nog zullen gaan, als we terug naar die prijs zullen gaan zelfs.
Mijn 500 euro die ik in juni heb geïnvesteerd , is nu toch al 669 euro op dit moment.

Wel grappig dat Cathie Wood haar Coinbase aandelen verkocht heeft, net voor die aankondiging er kwam dat BlackRock via Coinbase BTC gaat aanbieden, en Coinbase ondertussen van 53$ naar 93$ gegaan is. Ik zou nu ook geen Coinbase aandelen kopen op dit moment, maar rond de 50$ had het wel een mooie prijs geweest. Die heeft echt op de (voorlopige) bodem verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt nogal paradoxaal :tongue:
Selectief DCA’en binnen een bepaalde range is misschien correcter 😁 (is niet puur DCA’en inderdaad haha)

Ik betwijfel wel dat we lager dan dat nog zullen gaan, als we terug naar die prijs zullen gaan zelfs.
Ik denk ook niet dat we veel lager dan 18k zullen gaan, het lijkt me een redelijke bottom support voor de bear market. Misschien hier en daar een onverwachte korte flash crash waar we iets lager zullen zitten maar that’s it. Ik heb alleszins de buy orders klaargezet.
 
Laatst bewerkt:
Als het in september rond die prijs hangt zal ik wat bijkopen. Ik betwijfel wel dat we lager dan dat nog zullen gaan, als we terug naar die prijs zullen gaan zelfs.
Mijn 500 euro die ik in juni heb geïnvesteerd , is nu toch al 669 euro op dit moment.
Selectief DCA’en binnen een bepaalde range is misschien correcter 😁 (is niet puur DCA’en inderdaad haha)

Ik denk ook niet dat we veel lager dan 18k zullen gaan, het lijkt me een redelijke bottom support voor de bear market. Misschien hier en daar een onverwachte korte flash crash waar we iets lager zullen zitten maar that’s it. Ik heb alleszins de buy orders klaargezet.
BTC kan de komende 6 maanden 3 dingen doen.

Ofwel stijgt het door naar 30k, blijft het daar en was achteraf gezien 20k de bodem. *Natte duim* 20% kans
Ofwel blijft het tot december op en af gaan in de 20k range *Natte duim* 35% kans
Ofwel zien we de komende maanden terug een stamp omlaag in de 10k range *Natte duim* 45% kans

BTC correleert met SP500 en SP500 is op zijn beurt onderhevig aan de mid elections. We zullen zien of geduld hebben tot oktober beloond zal worden.

1.jpg


Belangrijkste is om nu niet met de FOMO mee te gaan voor het minst waarschijnlijke scenario want het sentiment dat we naar 30-40k gaan is precies weer sterk.
 
Tegelijkertijd blijft ETH beetje bij beetje momentum opbouwen met de merge in het vooruitzicht en uitlopen op BTC.

Veel opportunistisch geld dat zich inkoopt maar dikke kans dat dit na de merge ineenzakt (sell the news).
 
Tegelijkertijd blijft ETH beetje bij beetje momentum opbouwen met de merge in het vooruitzicht en uitlopen op BTC.

Veel opportunistisch geld dat zich inkoopt maar dikke kans dat dit na de merge ineenzakt (sell the news).
Zelfs voor de merge heeft ETH de voorbije jaren goed gepresteerd tov BTC, als ik me niet vergis. Dus het was overall een betere investering dan BTC.
 
Terug
Bovenaan