Crypto - Nieuws en algemene discussie

Iemand die wat tips kan geven over het volgende? Hoe kan je een onderscheid maken wanneer iets pumpt en dan onmiddellijk gaat stoppen of pumpt en dan blijft pumpen. Op één of andere manier sla ik de laatste maand de bal hier steeds mis.

Is er een tactiek mss dat als het pumpt en je wacht 1,5 dag en blijft pumpen. Het sowieso verder gaat pumpen de komende 4 dagen?
Als je perse wil traden dan zoek je best youtube tutorials over price action trading.
Je kan er niet mee voorspellen of iets omhoog of omlaag gaat, wel om een indicatie krijgen hoe hoog of hoe laag iets genegen is om te gaan.

Ok maar via Binance kan je sinds kort niet meer overschrijven naar je rekening?

Ik heb naast binance ook een bitstamp account. Ik ben als volgt tewerk gegaan:
EUR gestort naar bitstamp account
EUR omgezet naar ADA op bitstamp
ADA gestort van Bitstamp naar Binance
ADA omgezet op binance naar USDT of whatever

Reden waarom ik ADA gekozen was, was omdat die heel lage fees hebben. Was maar 1 ADA. Bij andere crypto's kwam dat altijd neer op +- 20EUR.
Het heeft wel lang geduurd eer het geld op Bitstamp stond, maar dat had te maken omdat ik gestort had van een rekening met meerdere houders (mezelf en vrouw). Daardoor moest ik vanalles doorsturen om de transactie in orde te krijgen.

Hopelijk de langverwachte ETH/BTC outbreak waar ik verdorie al 160 dagen op aan het wachten ben sinds de vorige outbreak en 324 dagen sinds mijn eerste post erover in deze topic.

Reden waarom ik ADA gekozen was, was omdat die heel lage fees hebben. Was maar 1 ADA. Bij andere crypto's kwam dat altijd neer op +- 20EUR.
Het heeft wel lang geduurd eer het geld op Bitstamp stond, maar dat had te maken omdat ik gestort had van een rekening met meerdere houders (mezelf en vrouw). Daardoor moest ik vanalles doorsturen om de transactie in orde te krijgen.
Hoe omslachtig... is er geen platform ol gewoon snel en eenvoudig crypto's te kopen/verkopen/omzetten in EUR waarbij terugstorting van EUR op je rekening eenvoudig is met weinig transactiekosten?

Op elke trade moet je toch ook transactiekosten betalen? Lijkt me dan toch gemakkelijker om op Bitstamp USDT te kopen dan die tussenstap naar ADA. Bij USDT zal de fee ook nog van het gebruikte netwerk afhangen, voor USDT beter TRX ofzo nemen dan ERC20.

Ik koop nog altijd op binance via mijn credit card.
Gaat vlot, je betaald er wel iets voor maar binnen de 20 min op je account (meestal binnen de 5)

Op elke trade moet je toch ook transactiekosten betalen? Lijkt me dan toch gemakkelijker om op Bitstamp USDT te kopen dan die tussenstap naar ADA. Bij USDT zal de fee ook nog van het gebruikte netwerk afhangen, voor USDT beter TRX ofzo nemen dan ERC20.
USDT withdrawal is een stuk duurder dan ADA bij bitstamp.

Kan zijn dat er nog goedkoper zijn dan ADA, maar die 1ADA kon ik wel missen :)

Credit card is idd veel makkelijker, maar ik heb geen credit card meer. Was het beu om daarvoor 4€/maand te betalen bij mijn bank :)

Ik heb daar absoluut geen ervaring mee, maar als ik die jaarlijks percentages zie vraag ik wel af waarom ik mijn geld nog volledig op mijn spaarboek laat staan. Dan kan ik evengoed 50% daarin steken en brengt het tenminste op. Of zijn er risico's aan verbonden die ik nog niet ken?

USDT withdrawal is een stuk duurder dan ADA bij bitstamp.

Kan zijn dat er nog goedkoper zijn dan ADA, maar die 1ADA kon ik wel missen :)

Credit card is idd veel makkelijker, maar ik heb geen credit card meer. Was het beu om daarvoor 4€/maand te betalen bij mijn bank :)
12 cent betaald overlaatst op AVAX :tongue:

Ik heb daar absoluut geen ervaring mee, maar als ik die jaarlijks percentages zie vraag ik wel af waarom ik mijn geld nog volledig op mijn spaarboek laat staan. Dan kan ik evengoed 50% daarin steken en brengt het tenminste op. Of zijn er risico's aan verbonden die ik nog niet ken?
Wel ik stake op Kucoin met een APY van 100%, nadeel het is CPOOL.

Dus als mijn CPOOL binnen een jaar gene zak meer waard is, is mijn effort voor niks geweest.

Tenzij ge natuurlijk een stablecoin gaat staken zoals USDT. Het risico zit er in als het platform issues heeft. An sich zijn da wel goeie percenten gezien de internationale kapitaal markt betere percenten geeft dan wat wij hier gewoon zijn.

ProviderKuCoinBinanceCrypto.com
Annualized Rate15-50 %6.31 - 7 %up to 8 %
TypeLendingFixed SavingsFixed Staking, Flexible Staking
Terms7, 14, 28 d.7, 14, 30, 90 d.1, 30, 90 d.
CryptoUSDT, USDCUSDT, USDC, BUSDUSDT, USDC

Nu er zijn ervaren mensen die met gemak +1% (scalping, signals, bots) per dag kunnen traden op de volatiliteit van crypto. Maar voor beginners die long term HODLen is af en toe een 30d stake meepakken een leuk extratje (al is da maar drie extra cornetjes op café).

Risico is natuurlijk als uw platform gehacked wordt terwijl gij ne stake zet dat het RIP is. Ik ben nog altijd boekkig op Bigvern voor mijn 3000 doge coins en 60 peercoins: https://www.cryptsysettlement.com/ . Ma bon we zitten niet meer in 2015.

Portfolio diversificatie is feitelijk ook niet echt slecht. Tegenwoordig heb ik 50% crypto, 15% spaarboekje, 10% aandelen en 25% in fondsen. Die 50% crypto was niet gepland, lijkt dat ik een mega cowboy ben maar als crypto ne x10 doet op het moment dat de rest een x1.1-x1.2 doet. But then again steekt geen geld in crypto dat ge nodig hebt. Ook al is het nen exchange.

Laatst bewerkt:
Hoe omslachtig... is er geen platform ol gewoon snel en eenvoudig crypto's te kopen/verkopen/omzetten in EUR waarbij terugstorting van EUR op je rekening eenvoudig is met weinig transactiekosten?
Ik denk dat bitvavo https://bitvavo.com/en voor jou het beste platform gaat zijn. Is het meest gebruiksvriendelijke en je kan gewoon via bancontact betalen. Geld staat er zonder kosten op in minder dan 5 minuten. Hier staan ook de meeste populaire coins op met vrijwel lage fees. Ook kan je op de platform sommige munten ook automatisch laten staken.

Pm me als je extra info over bitvavo en als je een welkomstvoordeel wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat bitvavo https://bitvavo.com/en voor jou het beste platform gaat zijn. Is het meest gebruiksvriendelijke en je kan gewoon via bancontact betalen. Geld staat er zonder kosten op in minder dan 5 minuten. Hier staan ook de meeste populaire coins op met vrijwel lage fees. Ook kan je op de platform sommige munten ook automatisch laten staken.

Pm me als je extra info over bitvavo en als je een welkomstvoordeel wilt hebben.
Dit!

En anders kan je gebruik maken van XRP en TRX, die hun transactiekosten zijn quasi 0 (en zelfs 0 in geval van TRX). Zo doe ik et toch als ik zaken wil kopen die niet op Bitvavo staan of serieus wil staken.

Terug
Bovenaan