Crypto - Nieuws en algemene discussie

Enkele weken geleden ook dubbelen trek -10% gevolgd door daarna nog eens -10%. In het weekend ne bear run claimen daar pas ik toch voor op. Globaal gezien gaat het in 't weekend altijd minder en wordt er minder getrade.

Wanneer iedereen achter zen pcke zit en het crasht mega hard oké.

En iedereen zoekt pseudo gerelateerde evenementen om hard eruit te FUDen. Toch genoeg shake-outs gezien dit jaar.

En anders, tot binne 3 jaar he manne.

buy_sell.jpg

Laatst bewerkt:
Wat mij in het weekend opvalt de laatste tijd is dat BTC weinig movet en de volatiliteit vooral bij de altcoins zit: vrijdag-zaterdag stijgen ze en zondag volgt er altijd een selloff

Wat aangeeft dat de prijs van BTC minder door retail speculanten gedreven wordt en meer door institutionele beleggers en long term beleggers momenteel.

BTC is wel even gedropt naar 53,3K vandaag maar is vrij snel naar 55K gebouncet.

Ik heb er goede hoop in als die omicron variant meevalt en milde symptomen geeft. Indien niet dan zal er mogelijk nog meer downside zijn (maar ook in de stock markets)

Laatst bewerkt:
Zjust overgekeken.

Voor zij die de grote APYs chasen. Praat wel over de snowbank shit.

Hmm, hun website is een exacte kopie bijna van OlympusDAO.

Wex had ook zo gigantisch hoge APY's, maar dat is dan ook dik gecrasht.
Ik denk dat het er niet moet bijgezegd worden dat dit high risk is :)

Hmm, hun website is een exacte kopie bijna van OlympusDAO.

Wex had ook zo gigantisch hoge APY's, maar dat is dan ook dik gecrasht.
Nogal ja, velen gebruiken OlympusDAO als basis. Wonderland is er ook een kloon van maar dan op AVAX. Op Fantom zit er ook eentje Hector DAO.

We gaan er zeker nog meer zien de laatste maanden. Staking is relatief "hot" aan het worden. In the end gaan al die APYs toch naar beneden gaan. Als je de geschiedenis ziet van OlympusDAO: https://app.olympusdao.finance/#/dashboard

Mijn probleem met OlympusDAO is vooral dat het op ETH draait.

Laatst bewerkt:
Dat is in feite toch een piramidespel dan? Vroeg in het project geraken, staken en dan uw coins dumpen op nieuwe investeerders. Of juist kopen en de boel crasht als je te laat bent :)

Dat is in feite toch een piramidespel dan? Vroeg in het project geraken, staken en dan uw coins dumpen op nieuwe investeerders. Of juist kopen en de boel crasht als je te laat bent :)
Die zaken zitten voornamelijk in het decentralized reserve currency verhaal.

Alles wat je inlegt leg je in in de treasury. De treasury kan niet vallen onder zijn waarde (check: magic internet money). Als je niet staked en de token HODLt ja dan ga je stevig je broek scheuren. Maar dat is het protocol.

De APYs dalen ook na verloop van tijd met de bedoeling dat de boel zich begint te balanceren.
Ik bekijk het ook als volgt: Des te langer je erbij bent des te meer kans je hebt dat de initiële asset die je in de treasury gelegd en de token coin die je krijgt een serieus pak gedevalueerd is, vandaar dat je zulke APY krijgt. Iemand verder door aan de rit die kan intekenen op "een vollere pot" (een goed gevulde reserve) gaat minder APY krijgen maar dan ook kunnen genieten van een stabielere reserve.

Ook interessant om eens te zien.

Nu het zijn experimenten die lopen. Again: opgepast high risk. Doxxed members/developers is een must (Wonderland = Daniele Sesta).

Concreet: Experimenten om een beetje monetair beleid spelen met iedereen (vandaar de DAO) die aan het dokken (staken) is in plaats van over te laten aan (corrupte) policy makers. OlympusDAO, Wonderland, Klima, HectorDAO, ze proberen feitelijk gewoon het USDT verhaal te repliceren maar dan backed (niet pegged) op een cryptocurrency.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan