Crypto - Nieuws en algemene discussie

In de 2017 bull run heeft BTC regelmatig die 20W EMA getest.
Dat was trouwens het probleem bij de rally die in december 2020 begon, dat we toen sinds december niet meer zijn teruggekeerd naar die 20W EMA en die als support hebben gebruikt. 't Gevolg was dan dat er een korte bear market volgde daarna.
Nu is BTC al eens teruggekomen naar die 20W EMA door de dump een week geleden, en zal die waarschijnlijk nog een tweede keer getest worden vooraleer we kunnen hoger gaan. Als we onder die 20W EMA gaan dan ziet het er niet zo goed uit, maar 't kan dan gewoon een kwestie van een paar maand zijn eer BTC er dan toch boven gaat. Dat BTC naar 10K gaat daar geloof ik niet in. Ik denk dat de 29-30K worst case wel gaat standhouden.

Laatst bewerkt:
In de 2017 bull run heeft BTC regelmatig die 20W EMA getest.
Dat was trouwens het probleem bij de rally die in december 2020 begon, dat we toen sinds december niet meer zijn teruggekeerd naar die 20W EMA en die als support hebben gebruikt. Nu is BTC al eens teruggekomen naar die 20W EMA door de dump een week geleden, en zal die waarschijnlijk nog een tweede keer getest worden vooraleer we kunnen hoger gaan.

Vermoed ik ook.
+ ik hoorde een podcast vorige week dat de dump van vorige week een trigger is geweest voor "geleende bitcoin" waardoor die sellorders vroeger de deur zijn uitgegaan dan gepland en dat de trigger is geweest voor nog sellorders en een serieuze paniek.
Het was dus een verwachte dump, maar hij was niet zo diep verwacht.
Dus we zitten met de factor dat we overal een beetje parabolisch waren naar alle ATH's, waardoor de "crash" véél groter lijkt dan andere jaren.

Vermoed ik ook.
+ ik hoorde een podcast vorige week dat de dump van vorige week een trigger is geweest voor "geleende bitcoin" waardoor die sellorders vroeger de deur zijn uitgegaan dan gepland en dat de trigger is geweest voor nog sellorders en een serieuze paniek.
Het was dus een verwachte dump, maar hij was niet zo diep verwacht.
Dus we zitten met de factor dat we overal een beetje parabolisch waren naar alle ATH's, waardoor de "crash" véél groter lijkt dan andere jaren.
Het probleem is al die leverage traders. Wanneer er veel "greed" is in de markt gaan mensen long op BTC, dus m.a.w. ze kopen BTC die ze inderdaad zelf niet bezitten om sneller grotere gains te halen. Maar wanneer een whale een aantal BTC's dumpt zorgt dat van een cascade van liquidaties van long posities, een long squeeze.

Het probleem is al die leverage traders. Wanneer er veel "greed" is in de markt gaan mensen long op BTC, dus m.a.w. ze kopen BTC die ze inderdaad zelf niet bezitten om sneller grotere gains te halen. Maar wanneer een whale een aantal BTC's dumpt zorgt dat van een cascade van liquidaties van long posities, een long squeeze.

Dat was het inderdaad :D
Klinkt logischer als jij het uitlegt, maar dat bedoelde ik dus haha

Ik zou er afblijven. 50/50. De hype was naar smart contracts toe. Nu moet ADA zich bewijzen met het ecosysteem uit te bouwen.
NFT's op cardano lopen toch al heel goed. Nog even en alles zit op Sol of Ada. Eth is in vergelijking met die twee praktisch onbruikbaar daarvoor.

NFT's op cardano lopen toch al heel goed. Nog even en alles zit op Sol of Ada. Eth is in vergelijking met die twee praktisch onbruikbaar daarvoor.
Ik zou persoonlijk wachte op de bearmarket voor ik nog ADA zou bijkope. Explosieve groei bij ADA zie ik nu niet echt meer gebeuren.
Patience is key. Kopen in bear, ecosysteem wordt uitgebouwd, paar jaartjes wachten = dikke profits.
+ Ge koopt wat low caps nu/bear (FXF/Glitch/IX Swap/COTI/ERGO) die veel potentieel hebben volgende bullrun.

Kheb ondertussen zoveel munten...
Laatste tijd het gevoel dat ik beter lange tijd niet naar kijk. Veel ups, evenveel downs.
Kga er in ieder geval niet veel meer geld insteken. Beter in fondsen steken waar ik eigenlijk altijd mooie rendementen mee haal.
Allé, da's hoe dat ik er nu over denk hé. Voort zelfde geld is't eind dit jaar allemaal to the moon en heb ik weer $$ in de ogen :p

Breekt precies goed naar boven uit.

(Ik zit er te veel met mijn neus op denk ik.)

Das de grote merde.. "when in doubt, zoom out".

Alhoewel dit wel een hele rare sprong is. Op geen enkele timeframe kan ik er een rechte kant aan krijgen :p
Alhoewel hij geboucened is op een belangrijk support level op de RSI. Maar meer dan dat...

Das de grote merde.. "when in doubt, zoom out".

Alhoewel dit wel een hele rare sprong is. Op geen enkele timeframe kan ik er een rechte kant aan krijgen :p
Alhoewel hij geboucened is op een belangrijk support level op de RSI. Maar meer dan dat...

kleine short squeeze volgens mij. Het sentiment is vrij bearish, dus als een whale ff hard inkoopt, krijg je al snel wat liquidaties die de markt omhoog duwen door hun marketbuyorders.

Laatst bewerkt:
Maar niet alle coins, want XTZ, DOT en ATOM en nog een paar andere zijn fors gestegen.
All hail Tezos.

Zou ik nu voor 1 keer eens eindelijk per stom toeval geluk hebben? Eindelijk is het eens omgekeerd en zitten alle crypto influencers mijn 2 jaar oude bags te kopen.
Moraal van het verhaal: Gewoon 3 jaar hodlen en het geld naar u laten komen in plaats van erachter te jagen.

Het is wel zot hoe het volume plots omhooggeschoten is.
Twitter account van Walmart werd gehackt en iemand tweette dat ze litecoin gingen accepteren. Vandaar de pump. De dump wegens het ontkennen van Walmart.

Wat een idioten die zo een dingen doen. Haalt de credibiliteit (alweer) onderuit.

Kwil mijn aandeel daar niet in verkopen, maar met die toestanden heb ik er al veel over zitten denken om het toch te doen...
De rest is ETH los voorbij aan het lopen...
Ik twijfel soms ook wat ik er mee zou doen. ETH is gewoon niet bruikbaar een groot deel van de tijd door die fees. Tegen dat ETH 2.0 uit is zitten we wellicht in de volgende bear market. Tegen dan gaan ADA en SOL andere chains misschien al een groot deel van de marketshare van ETH hebben afgenomen.
Zonder die gas fee problemen stond ETH wellicht al op 0,1 BTC per ETH.

Terug
Bovenaan