Crypto - Nieuws en algemene discussie

Maar uw geld in Bitcoin steken is niet noodzakelijk gevaarlijker dan in fiat te blijven, want met fiat verliest ge sowieso :)
Altcoins zijn idd nog meer speculatie. Niemand kan zeggen welke altcoins nog gaan succesvol zijn de volgende bullrun.

Kijk hier eens: https://coinmarketcap.com/historical/20171217/
BTC, Ethereum, ADA en XRP staan nog in de top 10 en de rest is daar verdwenen.

Als ik zo vrij mag zijn om een kritische vraag te stellen:

Ik constateer dat:
- Veel cryptofanaten meerdere munten bezitten
- Veel cryptofanaten beweren dat het geen speculatie is maar deze [insert laatste nieuwe gehypte coin] nu echt wel dé munt van de toekomst zal worden

Hoe combineer je beide zaken in uw hoofd? Denken jullie dan dat je binnen 5 jaar bij de bakker zal staan, en je uw brood zal kunnen betalen met 10 verschillende cryptomunten? Of ga je dan een bitcoin-portefeuille nodig hebben om uw Tesla te kopen, uw Litecoin-portefeuille om naar de Walmart te gaan, Ethereum bij bakker Jan, Helium bij bakker Luc, etc.?

Of durven sommigen toegeven dat het pure speculatie is?
Het is puur gokken voor mij, met grote winstmarges die je elders niet hebt.
De meesten denken in de uiteindelijke euro's, niet in coins.

Je kan al gauw van 1000 euro 5000 euro maken met een minimum inspanning. (Al kost het wel tijd om uw weg te vinden in het overaanbod aan coins.)

Persoonlijk geloof ik niet dat coins ooit een courant betaalmiddel worden, al tracht men hier en daar wel.

De technologie erachter is wel solide en zal steeds meer toegepast worden, en daar zullen coins elkaar elimineren na een tijd.

Nu gokken is het ook niet, gokken is random, terwijl je bij coins wel degelijk patronen kunt volgen.

Maar uw 5000 euro kan ook 1000 euro worden een paar maand nadien, als ge de verkeerde coins koopt , of op het verkeerde moment koopt. Kocht ge op de piek van de bull market in 2017 dan mocht ge bijna 4 jaar wachten om terug in plus te staan (met BTC dan, met alts was dat nog geen zekerheid).

Velen vergelijken het met de vroege 2000s. Al die startup tech bedrijven (Alts), de eerste giganten (BTC/ETH), etc.. Men speculeert idd op dit moment welke crypto de volgende Apple, Microsoft of Amazon zal worden. En net al Altavista, Yahoo, etc.. zullen er ook verliezers zijn.

En crypto is niet enkel 'digitaal betalen'. Daarvoor bestaan stable coins. Crypto is defi, security, infrastructuur, swaps, etc...

Ik kreeg net op discord een berichtje dat ik 0.95 ethereum heb gewonnen via kanalen over crypto. Moet me registreren op dalecoin.com en met de promocode zou het overgemaakt worden.

Waarschijnlijk beter niet claimen?

Ik kreeg net op discord een berichtje dat ik 0.95 ethereum heb gewonnen via kanalen over crypto. Moet me registreren op dalecoin.com en met de promocode zou het overgemaakt worden.

Waarschijnlijk beter niet claimen?
Ik voel me hier al even ongemakkelijk bij als wanneer men mij belt op het werk (ICT) om te melden dat men een social media berichtje kreeg ivm een gsm die men gewonnen heeft, en of men daar mag op klikken.

Met alle respect maar wat moeten wij daar op antwoorden... :)
Imo zal bijna niemand zal u iets gratis geven zonder enige voorgeschiedenis, en je zou bijna 1 volledige ETH krijgen die aan +- 2800 euro staat?!!

Dus mijn vraag is:

"Wat denk je zelf"?

Ik voel me hier al even ongemakkelijk bij als wanneer men mij belt op het werk (ICT) om te melden dat men een social media berichtje kreeg ivm een gsm die men gewonnen heeft, en of men daar mag op klikken.

Met alle respect maar wat moeten wij daar op antwoorden... :)
Imo zal bijna niemand zal u iets gratis geven zonder enige voorgeschiedenis, en je zou bijna 1 volledige ETH krijgen die aan +- 2800 euro staat?!!

Dus mijn vraag is:

"Wat denk je zelf"?

Als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal niet waar.

Merci, wou maar heel zeker zijn van iets waar ik al zeker van was.

Wel, het punt is dat niemand dat zeker is... maar ik zou er niet op klikken :)
Ik zit zelf al maanden op verschillende crypto discords en telegrams, maar als ik een link zie verschijnen of een persoonlijk berichtje krijg is het instant BLOCK :biglaugh:

Ik constateer dat:
- Veel cryptofanaten beweren dat het geen speculatie is maar deze [insert laatste nieuwe gehypte coin] nu echt wel dé munt van de toekomst zal worden

Hoe combineer je beide zaken in uw hoofd? Denken jullie dan dat je binnen 5 jaar bij de bakker zal staan, en je uw brood zal kunnen betalen met 10 verschillende cryptomunten? Of ga je dan een bitcoin-portefeuille nodig hebben om uw Tesla te kopen, uw Litecoin-portefeuille om naar de Walmart te gaan, Ethereum bij bakker Jan, Helium bij bakker Luc, etc.?

Jij gebruik je spaarrekening of aandelen toch ook niet om brood bij de bakker te kopen? Voor mij dienen cryptomunten in de eerste plaats voor vermogensopbouw en -preservatie, niet voor consumptie.

Dat neemt niet weg dat cryptomunten hun onderliggende waarde wel haalt uit use cases waarbij kosten van geldtransfers bespaard worden:
El Salvador’s new bitcoin wallets could cost Western Union and similar companies $400 million a year

Als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal niet waar.
ros2n6l92b541.jpg

;)

terug wat GET aangekocht. Die zie ik nog wel eens pumpen het komende jaar met dat evenementen terug van start gaan gaan. Als ze ergens een grote promotor of artiest kunnen strikken zijn ze vertrokken :)

Jij gebruik je spaarrekening of aandelen toch ook niet om brood bij de bakker te kopen? Voor mij dienen cryptomunten in de eerste plaats voor vermogensopbouw en -preservatie, niet voor consumptie.

Dat neemt niet weg dat cryptomunten hun onderliggende waarde wel haalt uit use cases waarbij kosten van geldtransfers bespaard worden:
El Salvador’s new bitcoin wallets could cost Western Union and similar companies $400 million a year
Ik dacht er ook aan. 't Is veel simpeler om met crypto grote bedragen te verplaatsen dan via de bank. Uw geld is dan zelfs niet gebonden aan een bepaalde bankrekening, en gij bepaalt wat ge er mee doet, een ander, zij het de bank of de overheid, heeft er geen zaken mee.

Ik constateer dat:

Ik snap niks van Crypto of het nut ervan. Voor mij is het pure speculatie :unsure:

Blijkbaar een probleem bij Solana? Ze hebben heel hun blockchain stopgezet?
Vandaar dat de prijs continu aan het zakken is, ik begreep er al niets van

Is blijkbaar FUD, maar genoeg om de prijs te doen zakken. ADA en SOL onderuit... Toch maar weer te laat met verkopen, dan maar HODL

Laatst bewerkt:
Heb er ook iets van gehoord dat hun netwerk even platgelegen heeft. De crypto markt heeft een goede dag gehad maar SOL is behoorlijk hard onderuitgegaan vandaag. Ze hebben natuurlijk een zotte run gedaan ervoor.

Dat is een understatement.

Solana is omstreeks 15u bezweken onder een ddos aanval en hun engineers zijn er nog steeds niet in geslaagd het netwerk te rebooten.

De oorzaak is te wijten aan het feit dat Solana geen manier heeft om netwerk-kritieke transacties te prioritiseren waardoor het teveel aan transacties opstapelde in memory, en dit aan een tempo van 400.000 TPS (piekmoment). Dan duurt het - zelfs voor Solana validators met meer dan 128GB RAM - niet lang voor ze plat gaan. Hierdoor is de blockchain gaan forken en werd alles meteen stilgelegd. (FYI: dit is dus een van de reden waarom Ethereum werkt met zijn gas auction model want: dure transacties > geen transacties).

Overigens is dit niet eenvoudig structureel te verhelpen: Solana is gebouwd om te schalen met Moore's Law en dus werd de assumptie gemaakt
dat de hardware zou schalen naarmate het transactie volume stijgt. Zoals ik gisteren al aanhaalde: het probleem is dat ze in in realiteit ver onder hun theoretisch maximum blijven (2500 TPS vs 50.000 TPS) en dus veel sneller tegen die hardware limieten aanlopen. Ik ben dus zeer benieuwd hoe ze dit gaan oplossen zonder telkens tegen die ddos lamp te lopen.

Het is overigens te hopen dat het rebooten niet meer te lang duurt want hoe langer Solana plat ligt des te groter bepaalde arbitrage mogelijkheden worden. DeFi TVL in Solana bedraagt ongeveer €10 miljard en bestaat voor een groot deel uit zgn leveraged derivatives markets. Als die dominosteentjes beginnen vallen zal het aantal liquidaties niet te overzien zijn.

Welja :')

Solana kan pas terug opstarten als het aantal validators bereikt wordt dat >80% van alle staked Solana vertegenwoordigt.

Ze zitten nu op 30%.

Terug
Bovenaan