Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ook, maar te vroeg gekocht helaas. Staat nu 30% lagerHeb wat solana gekocht.
Ja! Eindelijk wat actie, het gaat nu ineens wel heel snel. Had een buy order staan op 60k die afgelopen nacht gevuld is. Als dit weer gaat zoals de vorige bear markets zullen we nog lagere prijzen zien dit jaar met misschien weer een dieptepunt in Q3/Q4? Maar ik probeer toch langzaam te kopen op dagen dat alles in elkaar stort, je kan toch niet voorspellen waar exact de bodem gaat zijn.ben je al wakker?![]()
Trump zal er ook wel tussen zitten voor een groot deel. Wat heeft die nu verwenzelijkt voor crypto, buiten het scammen van mensen met zijn zijn scam coins zoals TRUMP en WLFI? Het enige waar Trump aan denkt is zijn eigen portemonnee, en crypto groot maken is niet zijn doel.Waar ik de laatste maanden voor vreesde (en hier deels deelde), is nu realiteit aan het worden
- Heel wat (oa. OG) groot kapitaal weg uit crypto met oog op het snelle geld in edelmetalen (oh the irony), AI darlings, ...
- ETFs zijn intussen forced sellers geworden omdat retail er met de staart tussen de benen vandoor gaat
- BTC treasuries zoals MicroStrategy, die lang voor een consistente koopdruk zorgden, kunnen geen vers geld meer ophalen om hun aankopen te financieren. Koopdruk volledig weg. Het is te hopen dat ze niet snel moeten liquideren, anders is het helemaal boeken toe.
- Miners komen in de problemen
- Institutionals en corporates die 4-6 maanden geleden nog twijfelden om eindelijk wat blootstelling op te bouwen in BTC, hebben hun plannen nu gegarandeerd voor lange tijd (altijd?) opgeborgen. Dus daar zal ook geen nieuwe koopdruk van komen dit jaar.
En zo wordt het stilaan een zelfvervullende voorspelling.
Ik word er uiteraard niet blij van, gezien er nog een stevig bedrag in BTC en ETH staat (weliswaar nog "slechts" 7% van mijn vermogen).
Zit al sinds 2017 in het wereldje, en wat mij betreft is het sentiment nu slechter dan in 2018 en 2022.
Heel wat longtimers lijken er de brui aan te geven, wat aantoont dat het onderliggend geloof in BTC als digital store of value eigenlijk op los zand was gebouwd. Hoewel ze natuurlijk al die jaren het tegendeel beweerden.
Zelf ben ik er steeds vrij nuchter mee omgegaan en heb ik amper tot nooit categorische uitspraken gemaakt over BTC. In mijn ogen kon het in een ideale wereld weleens de toekomst van geld worden (early days), of misschien wel een soort digitaal goud, of iets anders. Maar misschien ook weer niet.*
Maar ik zag crypto/digital currencies in 2017 als een opkomende megatrend die ik niet aan mij wilde laten voorbijgaan. Ik heb in mijn beleggerscarriere ook vaak te vroeg verkocht, waarop ik soms x10 tot x20 returns heb gemist. En ik heb van in het begin beslist om die fout niet te maken met BTC, ondanks het gebrek aan diepe overtuiging. En hier staan we dus.
*Ben allang overtuigd dat we een globale recessie en/of systemic event type 08-09 en/of zware risk-off periode moesten afwachten alvorens wel definitieve uitspraken te kunnen doen over BTC.
Het ziet ernaar uit dat dat zelfs niet nodig was, en dat crypto reeds in de komende maanden een make-or-break moment zal hebben. Los van de economie.
May you live in interesting times, nietwaar.
Het afgelopen jaar deden risk assets het wel degelijk goed. De laatste maand is een uitzondering, en dan nog heel specifiek in SaaS.Trump zal er ook wel tussen zitten voor een groot deel. Wat heeft die nu verwenzelijkt voor crypto, buiten het scammen van mensen met zijn zijn scam coins zoals TRUMP en WLFI? Het enige waar Trump aan denkt is zijn eigen portemonnee, en crypto groot maken is niet zijn doel.
Over het algemeen doet crypto het goed als risk assets het goed doen, en dat is nu niet het geval.
Wie zal het zeggen... als je gisterenavond had gekocht en vandaag had verkocht, had je al mooie winst. Crypto is in de basis een zeer volatiel asset. Wie daar niet mee om kan moet andere oorden opzoeken. Ik heb medelijden met wie op de weg naar beneden alles uit paniek met verlies verkoopt.Geloven jullie dat het ook weer terug zal stijgen en nieuwe ATH's halen?
Wat zijn de oorzaken?Crypto fear and greed staat op 5 momenteel. Ik denk niet dat het sentiment ooit al zo slecht geweest is.
Under the new regime, the tax applies not only to income that has actually been received, such as interest, dividends, and rent, but also to the annual increase in value of assets like stocks, bonds, and cryptocurrencies, even when those assets have not been sold.
Dat is ondertussen al van tafel als ik het goed begrijp.Ik hoop vooral dat het onze regering niet op ideeën gaat brengen... Compleet absurd wat ze daar in NL afgeklopt hebben.