Crypto - Nieuws en algemene discussie

Denk dat dit maar een deel van het verhaal is. KOSPI is ook zwaar gecorrigeerd, mogelijks wel wat geld dat van daar komt. Daarnaast is Trump tegen de banken aan het in gaan op de Clarity Act, ook positief.

Bitcoin omhoog omdat Iraniërs massaal naar bitcoin vluchten... interesting.

Ik wil veel geloven maar.

BTC in eigendom van Iraanse burgers wordt geschat op 7,8 miljard dollar.
24h BTC trading volumes is 47 miljard dollar.

Dan is dat totale fantasie dat mensen denken dat de Iraanse markt zodanig groot is dat dat invloed zou hebben op de globale BTC prijs. :p.

Bear market rally's komen toch in élke bear market voor? Of welke indicaties zijn er dat dit géén bear market rally is?
peeking-bull-7372244.jpg

Iemand op de hoogte over die nieuwe DAC8 wet? Dus de fiscus ziet nu alle crypto investeringen en wil daar hun meerwaardebelasting op runnen als we cashen?

Tegen dan bestaat het niet meer door quantum computers
Zever in pakskes. De hashing taak uitvoeren door qbit computers is zinloos. Misschien kan het, maar dan wordt er wat sneller gemined. No big deal.

Het gevaar zit hem in de crypto wallets, private en public key zou kunnen gekraakt worden. Er zijn al voorstellen om dit op te lossen. Qbit resistant private keys of rotating keys implementeren op de bestaande wallets of iedereen overzetten naar een nieuwe wallet.

De meeste bedrijven zijn al een tijdje bezig met quantumbit cryptografie. Is nu niet bepaald uitzonderlijk moeilijk te implementeren. Een ridicule grote hash en certs of keys die 30d geldig zijn.

Quantum computing zal veel kapot kunnen maken, maar tegen dat het beschikbaar en stabiel genoeg is voor particulieren of bedrijven zijn we wel nog eens 20 jaar verder. Momenteel zijn die computers zo groot als een vrachtwagen, geen standaard os voor, verbruikt meer stroom dan een staalfabriek, koeling tot -270 graden of de atomen bewegen te snel, de resultaten zijn nog onvoorspelbaar (meerdere iteraties nodig om dan het meest terugkomende resultaat te kiezen als finaal antwoord). Ze draaien meestal maar een paar minuten zeer stabiel en betrouwbaar..

Tegen dan is btc al lang geforked, net zoals alle banken, bedrijven en overheden zullen beveiligd zijn.

500.000 qbits nodig... de beste computers draaien nu op 1.000 qbits, en dan nog vrij onstabiel. Niets is onfeilbaar, maar lijkt me dat we wel nog een paar decennia hebben. Dit is hetzelfde als kernfusie. We krijgen het een paar seconden werkende... na decennia aan jaren onderzoek. Ooit komt het er wel, net zoals de volledig zelfrijdende auto die men al 30 jaar beweert te hebben.

Quantum computing zal er de eerste 20 jaar niet zijn, en al zeker niet op de schaal van 500.000 qbits.

Ik ben vooral benieuwd waar Bitcoin zal "uitbodemen". :-) Ik ga ervan uit dat de "4 year cycle" niet kapot is.

De bodem zou "historisch gezien" in Q4 dit jaar moeten gebeuren en rond het "200-week moving average" moeten liggen. Dat ligt momenteel op ~$58K, maar schuift geleidelijk aan op naar boven zolang de huidige prijs van Bitcoin daar ook boven blijft zitten. Kan goed zijn dat dit 200WMA over enkele maanden op ~$62K ligt (bijvoorbeeld).

Het kan ook zijn dat we uiteindelijk onder dat 200-week moving average duiken, zoals dat eind 2022 gebeurd is: 200WMA lag toen op ~$22K en Bitcoin is uitgebodemd op ~$16K. Iedereen riep toen dat we zeker nog de $10K gingen zien, maar dat is niet gebeurd. Nu opnieuw zie ik berichten opduiken van ~$50K als bodem (een psychologisch mooi, rond getalletje en de helft van $100K), maar het is niet zeker dat we naar die koers zakken.

Niemand heeft een glazen bol en de tijd gaat het ons leren, maar als we richting de ~$60K gaan, dan ben ik toch van plan om een "grote DCA" te doen en vanaf daar terug hodl + kleine periodieke DCA's. :-)
200-week moving average ligt ondertussen op ongeveer $60400. Geen buy-in gedaan tijdens de capitulatie begin februari (nu wel spijt van :)).

Benieuwd hoe lang de huidige countertrend rally nog zal duren. De zomer is typisch ook een periode van weakness.

Terug
Bovenaan