Squealer
Active member
Hij moet al meerwaardebelasting betalen op zijn crypto op het moment van die aankoop. Of het op z'n minst aangeven. Hij heeft dan wel nog de vrijstelling, maar als hij over dergelijke kapitalen beschikt om speciaal daarvoor naar Dubai te gaan om juwelen te verhandelen, denk ik niet dat hij onder die vrijstelling zal blijven, en het argument "oopsiedoodles mr de fiscus, kwist da nie..." gebruiken, is dan ook maar bedenkelijk... (langs de andere kant, vrijwel niemand heeft atm meerwaarde sinds 1/1/26
)
Als hij dat juweel hier dan ook met winst verkoopt, moet hij mogelijks daar ook op betalen. Of juwelen onder de meerwaardetaks vallen, is denk ik een grijze zone. Hij koopt het iig niet om te gebruiken, maar om te verhandelen, dus dan kan het wel belastbaar zijn.
En als CGT nvt is, bestaat er ook nog speculatietaks, wat ook moeilijk weg te argumenteren zal zijn...
Ik lees ook dat relatiegeschenken van dergelijke grootteorde een fiscale fiche vereisen om 100% aftrekbaar te zijn, en dat de ontvanger van het geschenk er dan op belast wordt...
)Als hij dat juweel hier dan ook met winst verkoopt, moet hij mogelijks daar ook op betalen. Of juwelen onder de meerwaardetaks vallen, is denk ik een grijze zone. Hij koopt het iig niet om te gebruiken, maar om te verhandelen, dus dan kan het wel belastbaar zijn.
En als CGT nvt is, bestaat er ook nog speculatietaks, wat ook moeilijk weg te argumenteren zal zijn...
Ik lees ook dat relatiegeschenken van dergelijke grootteorde een fiscale fiche vereisen om 100% aftrekbaar te zijn, en dat de ontvanger van het geschenk er dan op belast wordt...
Laatst bewerkt:

Ik ga ervan uit dat de "4 year cycle" niet kapot is.
)
Dan zal het dus wel kloppen zeker?