Crypto - Nieuws en algemene discussie

Iemand ervaring met bitcoins kopen via DEGIRO? Is dit dan the real deal of werken ze via crypto fondsen / ETF?

Heb daar nog wat cash op staan die ik er normaal ging afhalen, maar gezien bitcoin wat in een neerwaartse spiraal zit koop ik misschien een deeltje.

Ja altijd grappig, oh wat is het leuk om nadien hun gelijk te komen halen.
sorry @cege maar ge had nog iets moeten wachten. We zitten niet aan de bodem. We zitten zelfs nog op +442% van je vorige bericht.
De top was trouwens 668,5% van je bericht :D
Schermafbeelding-2025-11-21-132432.png

Schermafbeelding-2025-11-21-132538.png

Voor de TA's hier:
Zitten nu op de Weekly MA100. Dat kan in februari naar de Weekly MA200 @55K gaan. Maar ik verwacht dit nu nog niet, maar dat gaat wel gebeuren in Q1 2026 en verder modderen een jaar op dat niveau. Hetzelfde voor de S&P500 en gaat ook naar @5000 gaan Q1/Q2 2026. Ik kan het vrij goed inschatten allemaal eigenlijk, maar ik heb de "guts" niet om te verkopen en dan terug te kopen. Beter DCA geeft veel meer gemoedsrust. Hetzelfde voor edelmetalen meestal als een X2 van het begin van de run heeft...

Vooral omdat ze moeten profiteren van de kleine dipjes om even te glunderen... 6 maand later mogen ze dat weer inslikken. Dit is dus een uitstekend koopmoment. :)
Niet om dwars te liggen, oprechte vraag : Wat is de value driver die jou dit doet zeggen? Wat zete BTC over 6 maand weer op weg? Want qua intrinsieke waarde zie ik weinig evolutie gewoon. Maar misschien mis ik hier iets.

Niet om dwars te liggen, oprechte vraag : Wat is de value driver die jou dit doet zeggen? Wat zete BTC over 6 maand weer op weg? Want qua intrinsieke waarde zie ik weinig evolutie gewoon. Maar misschien mis ik hier iets.
Intrinsiek niet, extrinsiek zijn de factoren wel in het voordeel. BTC is een risicovollere belegging en deze doen het beter in tijden van QE, lage rentes, etc... wat eraan komt. Ook wachten tot er weer liquiditeit in de markt komt die eruit getrokken werd met de US shutdown. Combineer dat met het feit dat de machtigste man ter wereld er met zijn bedrijf en heel zijn familie in zit... Om het nog niet te hebben over de legislatie wijzigingen dat eraan komen in de US.

BTC gaat momenteel ook door zijn IPO consolidatie (als je het artikel van Jorde Visser gelezen hebt: https://visserlabs.substack.com/p/bitcoins-silent-ipo-why-this-consolidation )

Dit vergt allemaal tijd maar momenteel lijkt alles in de goede richting te gaan.

En nu wachten tot Janus mij komt uitlachen. 😅

Intrinsiek niet, extrinsiek zijn de factoren wel in het voordeel. BTC is een risicovollere belegging en deze doen het beter in tijden van QE, lage rentes, etc... wat eraan komt. Ook wachten tot er weer liquiditeit in de markt komt die eruit getrokken werd met de US shutdown. Combineer dat met het feit dat de machtigste man ter wereld er met zijn bedrijf en heel zijn familie in zit... Om het nog niet te hebben over de legislatie wijzigingen dat eraan komen in de US.

BTC gaat momenteel ook door zijn IPO consolidatie (als je het artikel van Jorde Visser gelezen hebt: https://visserlabs.substack.com/p/bitcoins-silent-ipo-why-this-consolidation )

Dit vergt allemaal tijd maar momenteel lijkt alles in de goede richting te gaan.

En nu wachten tot Janus mij komt uitlachen. 😅
Dat is wel een feit dat de selling pressure nu vooral komt van de long-term holders.
Maar aan deze prijzen, en zeker als we nog lager gaan, wordt het toch minder en minder interessant om dan te verkopen, als je maanden de tijd gehad hebt om aan 100K en meer te verkopen.

Met een ICO is het dikwijls juist hetzelfde, het launcht en de prijs pumpt, en dan kakt het ineen en kan het maanden of jaren niks doen, eer het weer tractie krijgt.

Lijkt weer zo'n Wyckoff distribution fase waar BTC heeft ingezeten.

Er is al een aardige bounce geweest nu, 80K gehit en intussen boven de 91K maar de vraag is natuurlijk of die bounce zal terug richting de ATH gaan of we snel een reject gaan krijgen en dan de bear in. Het zal, vermoed ik, vooral van de gewone beurzen afhangen wat BTC zal doen de komende weken/maanden. En als BTC dan gaat underperformen dan is het een slecht teken.
BTC heeft het in feite behoorlijk gedaan, maar altcoins zijn een ramp.

Er is al een aardige bounce geweest nu, 80K gehit en intussen boven de 91K maar de vraag is natuurlijk of die bounce zal terug richting de ATH gaan of we snel een reject gaan krijgen en dan de bear in. Het zal, vermoed ik, vooral van de gewone beurzen afhangen wat BTC zal doen de komende weken/maanden. En als BTC dan gaat underperformen dan is het een slecht teken.
BTC heeft het in feite behoorlijk gedaan, maar altcoins zijn een ramp.
Retest van het psychologisch niveau van $100K zou ik toch nog wel verwachten (het 50 week moving average ligt daar ook ongeveer).

Retest van het psychologisch niveau van $100K zou ik toch nog wel verwachten (het 50 week moving average ligt daar ook ongeveer).
Meestal zie je inderdaad zo'n retest als bevestiging van het einde van de bullrun.

Of moet zijn dat de 4 year cycle gewoon niet meer geldig is. We hebben ook al een nieuwe ATH gezien voor de halving, normaal komt die altijd daarna.

Ik zie al 4 jaar dat BTC stijgt tussen september en januari. Al 4 jaar heb ik spijt dat ik niet ingekocht had. Dit jaar ging ik het écht doen, maar wegens tijdgebrek niet gedaan. En zie nu, ik heb mezelf 35% bespaard. En ja, ik snap het. Het zal allemaal wel stijgen terug. Maar niemand wil zo'n start.

Terug
Bovenaan