Crypto - Nieuws en algemene discussie

Van hier zou het toch moeten gaan bouncen de komende dagen. 98k is nog altijd rond de bull market support band, dus daar mag BTC niet onderdoor gaan (en dan spreken we niet over een korte wick naar beneden eventueel, maar ne weekly close onder de 98k betekent wellicht het einde van de bull market)

In principe hebben we nog wat tijd om te bouncen en evt. een iets hogere ATH te maken, maar ik begin nu toch ook naar een 50/50 te neigen of we het einde van de bull market gezien hebben. Het duurt te lang voor we terug in actie schieten en als we naar boven gaan, zit er niet veel kracht achter.

Er moet echt bullish nieuws komen om een sterke impuls naar boven te krijgen. Indien niet, denk ik dat we stilletjes verder naar beneden gaan glijden. Maar dan zullen we waarschijnlijk ook niet zo diep vallen als gewoonlijk aangezien we geen euphoria gezien hebben.

Ergens wel spijtig want ik kijk altijd uit naar de bear market om weer goedkoop bij te kopen en dat zit er dan ook niet echt in.

Let's see! Ben echt benieuwd wat bitcoin ons nog gaat geven dit jaar.

Het rare is idd dat we nog geen euphoria gezien hebben.
Ofwel komt dat er niet ofwel gaat de cyclus langer duren dan gewoonlijk. De 4-jaarlijkse cycli van BTC zijn altijd een betrouwbare indicator geweest in het verleden.
Ik wil ook geen 4 jaar met mijn altcoins blijven zitten. Mijn plan was die eind dit jaar buiten te gooien en enkel nog BTC over te houden. Maar nu zijn ze ook niet aantrekkelijk genoeg geprijsd om ze buiten te gooien vind ik. Polkadot bijvoorbeeld, wie gaat dat nu nog verkopen aan 2,5 euro?
Al bij al een geluk dat ik niet te veel in alts zit want die zijn echt gedecimeerd tegenover BTC. Misschien is het nu een goed moment om alts te kopen maar het blijft gokken.

Nu zou het in feite een goed moment zijn voor een bounce want er zit ook niet zo veel momentum meer op naar beneden in feite.

Laatst bewerkt:
Moest bitcoin in een jaar lange bear market gaan zoals gewoonlijk zit je toch beter in bitcoin of stables, het is niet omdat de meeste altcoins al laag staan en de hele bullrun niet veel gedaan hebben dat die vanaf hier niet nog eens meer dan 90% kunnen zakken.

Moest bitcoin in een jaar lange bear market gaan zoals gewoonlijk zit je toch beter in bitcoin of stables, het is niet omdat de meeste altcoins al laag staan en de hele bullrun niet veel gedaan hebben dat die vanaf hier niet nog eens meer dan 90% kunnen zakken.
Maar de Bitcoin dominantie staat op dit moment al super hoog (rond de 60%). Verwacht je dan dat we over een jaar (bij een bear market) gaan uitkomen op een Bitcoin dominantie van boven de 80% ofzo? (Ik zeg niet dat dat onmogelijk is, maar zou wel héél bizar zijn...)

Ik heb wat ETH verkocht kwestie van toch iets uit deze bullrun gehaald te hebben.
Mijn altcoins hebben hun targets niet gehaald om ze te verkopen en BTC dominance staat laag dus ik vraag mij af of het wel een goed moment is.
In feite uitgezonderd BTC zitten we al heel 2025 in een bear market, de meeste altcoins zijn dit jaar gezakt in waarde.

Looks like $90K is back on the menu, boys.

Ik ben er grotendeels uitgestapt enkele weken geleden, maar heb nog wat "moonbags" staan in 5 of 6 altcoins.
Ik verwacht er alleszins niks meer van. Bij de volgende bounce van bitcoin vliegen de altcoins waarschijnlijk ook buiten.

fortune-teller-crystall-ball.gif
:unsure:

ik denk dat de selloff misschien wel erger word dan ooit tevoren, nu er bedrijven in btc zitten. Die gaan volgens mij toch ook btc dumpen aangezien ze zich moeten verantwoorden tegenover hun shareholders

ik denk dat de selloff misschien wel erger word dan ooit tevoren, nu er bedrijven in btc zitten. Die gaan volgens mij toch ook btc dumpen aangezien ze zich moeten verantwoorden tegenover hun shareholders
Een bedrijf gaat niet zo snel panic dumpen hé. Tenzij ze verkopen omdat ze in de problemen zitten.

Ik zou het tegenovergestelde verwachten: hogere marketcap, dus minder volatility. Geldt in beide richtingen, zowel omhoog als omlaag.

Idd en ook omdat er geen euforie/parabolische fase is geweest zou ik minder downside verwachten. Maar het gaat wel heel hard momenteel, al meer dan 31% gezakt van de ATH van vorige maand zonder dat er echt slecht nieuws is, allemaal 4 year cycle verkopers? :unsure:
Denk wel dat er hier ergens een bounce richting 100k of hoger zal volgen, al extreem oversold op meerdere metrics op korte tijd.

Idd en ook omdat er geen euforie/parabolische fase is geweest zou ik minder downside verwachten. Maar het gaat wel heel hard momenteel, al meer dan 31% gezakt van de ATH van vorige maand zonder dat er echt slecht nieuws is, allemaal 4 year cycle verkopers? :unsure:
Denk wel dat er hier ergens een bounce richting 100k of hoger zal volgen, al extreem oversold op meerdere metrics op korte tijd.

Famous last words :p 81.5k aangetikt zojuist

Wel, het gaat al 10y naar boven zonder echt goed nieuws. Dus what goes up must come down - eventually...

Terug
Bovenaan