Als je enorme winsten hebt op één altcoin dan is het al niet slecht om winst te pakken. Bij een 2x of meer kan je je inleg eruit halen en dan ben je veilig en behoud je nog een moonbag en zit je safe voor als het crasht.
Je hebt gelijk, maar voor €1000 inleg begin ik daar niet aan. Zelfs al stijgt de bitcoin van 100k naar 150k, wat echt veel is, dan heb ik slechts €500 winst. Dat is mij het risico niet waard. No offence.
De risk vs reward is niet zo goed nu voor BTC, dan denk ik dat je beter zit met ETH ofzo, die heeft nog geen echte rally gedaan deze bullrun.
Als er een serieuzere correctie komt voor BTC richting 80k dan zit je nog beter gepositioneerd als je dan wat altcoins koopt maar er is geen garantie dat die er komt natuurlijk. Kan zijn dat we deze week door 100K schieten, 't is Thanksgiving weekend in de VS dus veel mensen zijn daar dan thuis om zich met crypto bezig te houden. Als BTC niet enorm stijgt of daalt dan verwacht ik wel dat heel wat altcoins gaan pumpen dit weekend.
Ook een tip. Maak gebruik van tradingview of iets dergelijks om de charts te “lezen”. Je moet soms beseffen dat een coin zoals Solana al x10 is gegaan. De vraag blijft dan hoeveel marge blijft er in de uptrend nog over…
Uiteindelijk wordt altcoin season de komende maanden een take profit strategie voor mensen die er al inzitten sinds eind 2022.
Klopt, maar als je nu SOL vergelijkt met ETH zit er wel nog marge op?
Anderzijds heeft SOL niet de track record van ETH, ik denk dat , als veiligheid belangrijk is, dat ETH een betere optie is, terwijl SOL dan ideaal is voor snelle, kleine transacties (lagere fees), dus vandaar dat alle memecoins daar op lanceren.
BNB heeft ook nog niet veel gedaan, maar waarom zou je nu BNB kopen als alles tegenwoordig op SOL te doen is?
De vraag is, welke van die chains gaan blijven en welke gaan verdwijnen op termijn? Ik denk dat BNB eerder passé is en dat SOL de nieuwe BNB is geworden.