Crypto - Nieuws en algemene discussie

Je moet ook eens winst nemen, want anders blijf je zitten met uw massive virtual gains die weer grotendeels gaan verdampen bij een volgende crash of bear market.
Zeker in geval van altcoins, want binnen enkele jaren is 90% daarvan geen kloten meer waard, of gaan ze bitcoin underperformen op termijn.
Het meeste staat gestaked offline, ale niet op exchanges. Ik heb ook (nog) geen zin om te moven.

Ik zal alles terug op een exchange zetten als altcoin season begint zoals we het "kennen". En eerlijk gezegd, continu kijken in de charts vreet energie. Gewoon chill afwachten is het enigste dat ik nog doe -.-

En maak je geen zorgen ik zal profits pakken in de weg naar boven. Ik heb geen enkele band met die shitcoins :p
 
Laatst bewerkt:
't Is nog niet bevestigd dat we nu weer vertrokken zijn voor nieuwe highs. Blijven we in die wedge traden en gaan we op korte termijn terug omlaag of komt er een uitbraak , dat is de vraag.

KplJxcP.png
Inderdaad, de sceptici van TA hier maken keer op keer duidelijk dat ze totaal niet weten waarover ze praten. Dus ik besteed er geen aandacht meer aan. :p
 
XRP is toch wel één van de slechtst performende coins tegenover BTC, in 2021 hebben ze hun high van 2018 niet eens gehaald.
Maar neem nu LTC die hebben in 2021 wel een hogere high gezet dan in 2017 in dollarwaarde maar in BTC waarde bijlange niet. Dus dan kunt ge op de lange termijn beter BTC blijven HODLen dan altcoins.

Ethereum ook niet trouwens, in 2017 hebben die bijna 0,15 BTC gedaan , in 2021 hebben ze juist geen 0,09 BTC gehaald.
 
XRP is toch wel één van de slechtst performende coins tegenover BTC, in 2021 hebben ze hun high van 2018 niet eens gehaald.
Maar neem nu LTC die hebben in 2021 wel een hogere high gezet dan in 2017 in dollarwaarde maar in BTC waarde bijlange niet. Dus dan kunt ge op de lange termijn beter BTC blijven HODLen dan altcoins.
Ja ik wou ook gewoon maar zeggen dat mijn portfolio niet enkel uit winnaars bestaat.

XRP performed slecht. Ik heb ook ADA, dat performed dan nog redelijk (300% ofzo up)? Ik heb ook Casper maar blijft ook hangen :( Ik weiger om te verkopen, je weet nooit :p Casper staken heeft me al 100$ opgebracht 👏 :')
 
Inderdaad, de sceptici van TA hier maken keer op keer duidelijk dat ze totaal niet weten waarover ze praten. Dus ik besteed er geen aandacht meer aan. :p
Het dateert sinds 14 maart dat onze TA-analysten op basis van een wedge en een paar lijntjes hebben voorspeld dat we naar 52k gaan. Dat is anderhalve week geleden. Tijdens die periode werden er nog extra bevestigende TA-analyses voorgeschoteld om de wedge/head and shoulders/… te ondersteunen. Nu, is de vraag, hoe lang het nog gaat nemen eer de voorspelling uitkomt? Als het maanden neemt, dan kan iedereen wel een stijging/daling voorspellen in de verre toekomst. Dat annuleert al direct de TA-analyses, want waarvoor dient het als je niet eens kan traden op korte termijn volgens de voorspelling? Wij zitten nog steeds te wachten tot de TA-voorspelling uitkomt, ik ben benieuwd wanneer we er gaan komen. Ik geef het tot de halving, dat is ruim anderhalve maand startende van de voorspelling, meer dan genoeg tijd die gegund wordt om de geloofwaardigheid van de TA te realiseren.

Als sceptici heb ik nooit geclaimd dat ik weet waarover ik praat, integendeel, ik zeg juist dat ik het niet weet en ben skeptisch van TA-analysten die voordoen dat ze het wel weten. Want wie weet exact wat die doet? Ik denk dat er een vast gegeven is dat btc blijft stijgen op lange termijn door inherente karakteristieken. Dus volgens een buy and hold strategie op lange termijn is de waarschijnlijkheid dat je winst gaat pakken hoog. Maar alles op korte termijn is een zwarte gat en voordoen dat je op basis van een paar lijntjes te trekken de markt op KT kan voorspellen met een 70-80% success rate lijkt me ongeloofwaardig. We zijn al anderhalve week voorbij en de voorspelling is nog steeds niet uitgekomen. Nu zit @Sneeuwstorm zijn eigen voorspelling in vraag te stellen door zich af te vragen of we binnen de wedge blijven, omlaag zullen gaan of hoger doorbreken. Het kan dus opeens alle kanten uit?

Maar goed, ik geef momenteel de voordeel van de twijfel, en wacht de halving af, om mijn finaal verdict te geven over de TA-analyses eens het wel of niet is uitgekomen. Voorlopig is het trash.
 
Dan ben ik vanaf 19 maart de illegaliteit ingegaan. Zoals zo vaak creëert de overheid vaak criminelen door de wetgeving ter veranderen. Wat vandaag legaal is, kan je morgen een crimineel maken.
 
Idem... Zo een wallet is de enige manier om zeker te zijn dat de coins van jezelf zijn en niet van de exchange waar ze op staan. Gaat wel om rechtstreekse betalingen van je wallet maar wat zal de volgende stap zijn?
 
damn wel onder de radar gepasseerd.
Wil dat dan zeggen dat je van je ledger of consoorten niet meer kan overschrijven naar een DCEX?
'Deze wet verbiedt betalingen van elke omvang met anonieme, particuliere crypto wallets'
 
Laatst bewerkt:
damn wel onder de radar gepasseerd.
Wil dat dan zeggen dat je van je ledger of consoorten niet meer kan overschrijven naar een DEX?
'Deze wet verbiedt betalingen van elke omvang met anonieme, particuliere crypto wallets'
Een DEX is en blijft een DEX. Gedecentraliseerd en dus moeilijk om wetgeving op af te dwingen. Zou dus geen probleem mogen zijn.
 
ja en meeste dexen hebben KYC dus een transfer van 'private' cryptofunds naar deze dex zorgt er automatisch voor dat je je anonimiteit verliest
Je bedoelt CEX'en zoals Kraken etc? Want DEX'en hebben toch geen KYC? Heb al een tijd geen DEX meer gebruikt, maar zou me vreemd lijken dat die aan KYC doen.
 
Idd een CEX bedoelde ik. Dat is nu een payment waar je wel je anonimiteit verliest wegens de KYC. Problematisch of niet? Want als ze die route dichttimmeren gaat er veel crypto vast zitten.
 
Idd een CEX bedoelde ik. Dat is nu een payment waar je wel je anonimiteit verliest wegens de KYC. Problematisch of niet? Want als ze die route dichttimmeren gaat er veel crypto vast zitten.
Als je overschrijft naar een CEX is het toch niet meer anoniem? Je moet tegenwoordig altijd kyc doen.
 
Idd een CEX bedoelde ik. Dat is nu een payment waar je wel je anonimiteit verliest wegens de KYC. Problematisch of niet? Want als ze die route dichttimmeren gaat er veel crypto vast zitten.
In de UK heeft Kraken al maatregelen genomen waarbij je de identiteit van de eigenaars van crypto adressen waar je crypto naar/van overschrijft moet bekend maken. Zal in de EU nu vast wel volgen. Dus idd best rot, al denk ik wel dat er weer achterdeuren gevonden zullen worden. En zolang die bestaan, zal ik ze gebruiken. Anonimiteit bij betalingen is een basisrecht imo.

Daarnaast heb je nog steeds CEX'en zonder KYC, waar je (desnoods via VPN) nog steeds kan traden. Het is wel problematisch voor wanneer je wil gaan betalen met je crypto via een debit card, want dan zal je de adressen van je hardware wallet bekend moeten maken bij de CEX en dat wil ik dus niet.
 
Het dateert sinds 14 maart dat onze TA-analysten op basis van een wedge en een paar lijntjes hebben voorspeld dat we naar 52k gaan. Dat is anderhalve week geleden. Tijdens die periode werden er nog extra bevestigende TA-analyses voorgeschoteld om de wedge/head and shoulders/… te ondersteunen. Nu, is de vraag, hoe lang het nog gaat nemen eer de voorspelling uitkomt? Als het maanden neemt, dan kan iedereen wel een stijging/daling voorspellen in de verre toekomst. Dat annuleert al direct de TA-analyses, want waarvoor dient het als je niet eens kan traden op korte termijn volgens de voorspelling? Wij zitten nog steeds te wachten tot de TA-voorspelling uitkomt, ik ben benieuwd wanneer we er gaan komen. Ik geef het tot de halving, dat is ruim anderhalve maand startende van de voorspelling, meer dan genoeg tijd die gegund wordt om de geloofwaardigheid van de TA te realiseren.

Als sceptici heb ik nooit geclaimd dat ik weet waarover ik praat, integendeel, ik zeg juist dat ik het niet weet en ben skeptisch van TA-analysten die voordoen dat ze het wel weten. Want wie weet exact wat die doet? Ik denk dat er een vast gegeven is dat btc blijft stijgen op lange termijn door inherente karakteristieken. Dus volgens een buy and hold strategie op lange termijn is de waarschijnlijkheid dat je winst gaat pakken hoog. Maar alles op korte termijn is een zwarte gat en voordoen dat je op basis van een paar lijntjes te trekken de markt op KT kan voorspellen met een 70-80% success rate lijkt me ongeloofwaardig. We zijn al anderhalve week voorbij en de voorspelling is nog steeds niet uitgekomen. Nu zit @Sneeuwstorm zijn eigen voorspelling in vraag te stellen door zich af te vragen of we binnen de wedge blijven, omlaag zullen gaan of hoger doorbreken. Het kan dus opeens alle kanten uit?

Maar goed, ik geef momenteel de voordeel van de twijfel, en wacht de halving af, om mijn finaal verdict te geven over de TA-analyses eens het wel of niet is uitgekomen. Voorlopig is het trash.
Er staat niet echt een tijdspanne op zo een wedge en ik had gezegd dat we naar +-60k gingen gaan , en dat is uitgekomen.

Nu lijkt er zich een ander patroon voor te doen namelijk een descending broadening wedge, op korte termijn kan de koers verder dalen maar op lange termijn is dat bullish (breekt in 80% van de gevallen naar boven uit)
 
Zoals het belgisch weerbericht:
overwegend droog met kans op buien en stofhagel met geregeld opklaringen tussen de wolken
 
Daarnaast heb je nog steeds CEX'en zonder KYC, waar je (desnoods via VPN) nog steeds kan traden. Het is wel problematisch voor wanneer je wil gaan betalen met je crypto via een debit card, want dan zal je de adressen van je hardware wallet bekend moeten maken bij de CEX en dat wil ik dus niet.
Niet op te lossen met een extra hardware wallet of client tussen uw funds en de CEX?
 
Terug
Bovenaan