Crypto - Nieuws en algemene discussie

Vinden jullie het waard om te verkopen aan een lokale top, om dan de markt te timen (op zich al risicovol) en terug inkopen op 53k, om een winst van max. 20% te realiseren (in het beste geval), en zo terecht te komen in een belastingschijf wegens trading? (Mijn antwoord is neen)
Dat is ook hoe ik erover denk. Ik heb de laatste 3+ jaar niets meer verkocht, en slechts eenmalig een beetje XRP verkocht sinds dec 2017. Moest BTC de kaap van 100K doorbreken, ga ik wel een eerste stukje verkopen.

Over belastingen gesproken: je moet niet denken dat de meeste shitcoin (en bitcoin) "traders" hier en elders dit correct aangeven hoor. Ik denk dat de overgrote meerderheid er niet bij stilstaat dat ze hierop belastingen verschuldigd zijn, of gewoon denkt van "foert, grijze zone en de kans om tegen de lamp te lopen is toch zo laag". Best gek dat de fiscus zo weinig achter deze low hanging fruit gaat.
 
Dat is ook hoe ik erover denk. Ik heb de laatste 3+ jaar niets meer verkocht, en slechts eenmalig een beetje XRP verkocht sinds dec 2017. Moest BTC de kaap van 100K doorbreken, ga ik wel een eerste stukje verkopen.

Over belastingen gesproken: je moet niet denken dat de meeste shitcoin (en bitcoin) "traders" hier en elders dit correct aangeven hoor. Ik denk dat de overgrote meerderheid er niet bij stilstaat dat ze hierop belastingen verschuldigd zijn, of gewoon denkt van "foert, grijze zone en de kans om tegen de lamp te lopen is toch zo laag". Best gek dat de fiscus zo weinig achter deze low hanging fruit gaat.
Het is niet zo "low hanging fruit" he, het vraagt heel veel actieve opsporing om dit te vinden...
 
Het is niet zo "low hanging fruit" he, het vraagt heel veel actieve opsporing om dit te vinden...
Alleen met wat er op dit forum zit, kunnen ze al een field day hebben op basis van wat er wordt gepost. Voor zover ze toegang kunnen krijgen tot de gegevens van de gebruikers natuurlijk. Ben niet thuis in de hele legal/privacy kwestie.
 
Is het het waard voor de fiscus om daar tijd en mensen voor in te zetten, wetende dat er al een tekort zit bij hen, en wetende dat het hier vol zit met mensen die denken in fietsen ipv lambo’s, dus met belachelijk kleine bedragen investeren? Ik denk dat de ‘whales’ hier niet actief zouden zitten hun tijd verspillen. En dan nog… als de aangifte in de belastingen Ok zit, kan de fiscus niet veel aanvangen. En zoals gezegd, is er een juridische basis om dat te mogen doen, is een ander verhaal. Lijkt me qua kosten-baten toch niet zo voordelig.
 
Is het het waard voor de fiscus om daar tijd en mensen voor in te zetten, wetende dat er al een tekort zit bij hen, en wetende dat het hier vol zit met mensen die denken in fietsen ipv lambo’s, dus met belachelijk kleine bedragen investeren? Ik denk dat de ‘whales’ hier niet actief zouden zitten hun tijd verspillen. En dan nog… als de aangifte in de belastingen Ok zit, kan de fiscus niet veel aanvangen. En zoals gezegd, is er een juridische basis om dat te mogen doen, is een ander verhaal. Lijkt me qua kosten-baten toch niet zo voordelig.
Jij en @anders hebben zeker een punt hoor. Er valt op veel andere plaatsen heel wat meer (en wellicht gemakkelijker) geld te rapen voor de fiscus. Low hanging fruit was dus slecht verwoord.
Maar zeggen dat het hier op het forum over peanuts (bvb waarde van een fiets) gaat, lijkt me ook niet correct. Toch al meerdere posts zien voorbijkomen waaruit ik (on)rechtstreeks kan afleiden dat het gaat over honderdduizenden euro's winst. In the grand scheme of things wel nog steeds peanuts natuurlijk. :p
 
Vinden jullie het waard om te verkopen aan een lokale top, om dan de markt te timen (op zich al risicovol) en terug inkopen op 53k, om een winst van max. 20% te realiseren (in het beste geval), en zo terecht te komen in een belastingschijf wegens trading? (Mijn antwoord is neen)
Doe ik ook niet.
 
Vinden jullie het waard om te verkopen aan een lokale top, om dan de markt te timen (op zich al risicovol) en terug inkopen op 53k, om een winst van max. 20% te realiseren (in het beste geval), en zo terecht te komen in een belastingschijf wegens trading? (Mijn antwoord is neen)
Ik verkoop niet, maar heb wel een hoop cash opzij staan om bij te kopen.
 
Dat is ook hoe ik erover denk. Ik heb de laatste 3+ jaar niets meer verkocht, en slechts eenmalig een beetje XRP verkocht sinds dec 2017. Moest BTC de kaap van 100K doorbreken, ga ik wel een eerste stukje verkopen.

Over belastingen gesproken: je moet niet denken dat de meeste shitcoin (en bitcoin) "traders" hier en elders dit correct aangeven hoor. Ik denk dat de overgrote meerderheid er niet bij stilstaat dat ze hierop belastingen verschuldigd zijn, of gewoon denkt van "foert, grijze zone en de kans om tegen de lamp te lopen is toch zo laag". Best gek dat de fiscus zo weinig achter deze low hanging fruit gaat.
Ik denk dat het toch heel moeilijk is om die low hanging fruit te vinden
 
uit curiositeit eens gecheckt of er wel degelijk iets bestaat gelijk een konijntjes patroon binnen trading, en blijkt idd zo te zijn.. kapotlachen .. als je elk woord uit de woordenboek begint te associëren met een grafiek/voorspelling, dan heb je idd een hoge slaagkans dat je ooit wel eens correct bent in je ‘analyse’.

Edit: nog eentje gevonden: “the cat’s ears pattern”… man man man
 
Tis een konijn! Ah nee tis een hond! Neenee tis eigenlijk niks! Ofnee tis duidelijk nu tis een omgekeerde strijkplank! O oooow!!

258154bf9d7fd50a9f67899914a2cca6.png


Het enige wat die pipo's doen is kijken en zeggen wat ze zien. Ik word er ook knettergek van eigenlijk maar het is eigen aan dit topic.
 
TA is astrologie/horoscoop voor traders… en de analysten zijn de redacteurs die periodiek zo’n horoscoopje publiceren voor lezers. Iedereen herkent er wel iets in, en dat is zo opgesteld. TA is enkel nuttig als je degene zijt die geld verdient met youtube-videos of seminaries om TA aan te leren aan noobies.
 
TA is astrologie/horoscoop voor traders… en de analysten zijn de redacteurs die periodiek zo’n horoscoopje publiceren voor lezers. Iedereen herkent er wel iets in, en dat is zo opgesteld. TA is enkel nuttig als je degene zijt die geld verdient met youtube-videos of seminaries om TA aan te leren aan noobies.
Maar nee, we zitten nu gewoon toevallig in die 30% waar het fout zat!

Als ik hier lees, had je moeten verkopen op 61000€ en terug inkopen op 51000€. Dan komt er een uitleg over stoploss etc, maar dat gaat dan voor dit scenario niet op. Je hebt namelijk verkocht en moet nu met uw cash u terug inkopen aan een prijs die hoger ligt...
 
't Is nog niet bevestigd dat we nu weer vertrokken zijn voor nieuwe highs. Blijven we in die wedge traden en gaan we op korte termijn terug omlaag of komt er een uitbraak , dat is de vraag.

KplJxcP.png
 
Traden op basis van trendlijnen/RSI heb ik eens geprobeerd met aandelen. 10% gepakt met Amazon van 90$ naar 100$. Uitgestapt omdat een trendlijn doorbroken was. Staat ondertussen op 180$ :rofl:

Les 1: traden doen we niet meer.

Dan mijn crypto verhaal, okt-nov-dec 2022 DCA ingestapt in zo'n 20-tal coins. Geluk gehad rond de bodem koopjes te doen.

Overal zo'n 1000€ ingestoken in redelijk gevestigde waarden. Hier en daar wat smallcap.

- XRP doet al een jaar geen reet maar we blijven hopen op beterschap :p ( schat 20% in de +)
- Fantom ook eens aangekocht rond 0.2$, oh kijk staat nu boven de 1$ 🥳 God weet om welke reden, boeit me ook niet

Ik zit hier jammer genoeg niet in de RNDR's, TAO's of Fetch.AI's en ik ga ook geen groene candles chasen.

Moraal van het verhaal: bouw een portfolio op. Gaan er 5 coins van de 20 naar 0. So be it, dat zijn er 15 in de +! En zoals ik DCA ben ingestapt zal ik ook DCA uitstappen. Maak me gewoon wakker als altcoin season begint, ale als het er al komt :unsure:

Ohja en ook tip van de dag: "Geld maakt niet gelukkig"
 
Je moet ook eens winst nemen, want anders blijf je zitten met uw massive virtual gains die weer grotendeels gaan verdampen bij een volgende crash of bear market.
Zeker in geval van altcoins, want binnen enkele jaren is 90% daarvan geen kloten meer waard, of gaan ze bitcoin underperformen op termijn.
 
Terug
Bovenaan